litilaura schreef:Wij hebben goede vrienden en we gaan regelmatig samen uiteten, lunchen enzovoort geweest ook eten we bijna iedere donderdagavond samen maar dat is een stuk vaker bij ons thuis dan bij hen. Ik kook graag lekker en uitgebreid en kan zo 30-40 euro kwijt zijn aan een maaltijd voor 4 volwassenen en 3 kinderen terwijl het bij hun thuis vaak een quiche of soepje is ook prima maar zelden over de 15 euro aan boodschappen. Wij hebben sinds we ze kennen nog nooit een rekening gedeeld altijd een beetje om en om nooit problemen over gehad, al weet ik stiekem wel dat als je het op een weegschaal zou leggen ik veel meer voor hun heb betaald dan zij voor ons. Nu gingen we afgelopen week samen naar een (gratis) speelparadijs, de avond ervoor appte ik 'rij jij? Dan doe ik de koffie.'vond ze prima. Volgende dag moest ik op de heenweg aanhoren' ja je moet niet denken dat ik iedere keer ga rijden omdat jullie nu een bakfiets hebben en de auto weg doen hoor' (even vergetende dat ik voor iedere dingetje naar hun toe rij) die dag had ze de leaseauto van haar man mee waarvan de brandstof gratis is dus ze hoefde geen extra geld voor dat specifieke tripje te betalen. Ik liet op de heenweg weten dat ik fruit en drinken voor de kindjes mee had. Eenmaal in het speelparadijs ga ik koffie halen voor ons rekening 5,25 krijg ik op de terugweg dat ze dat niet in verhouding vindt omdat zij de week daarvoor koffie en taart voor mij betaald had en het gierig vond dat ik zelf fruit voor de kindjes bij had en dat ze toch minstens een complete lunch daar had verwacht want haar kindjes zijn al om half 6 wakker en ontbijten dus ook vroeg, en dat ze dus minstens taart bij haar koffie had verwacht ook omdat zij reed, de reden dat ik totaal niet aan taart bij de koffie had gedacht was dat mijn dochter en ik net een uurtje daarvoor pas ontbeten hadden. Ik koop trouwens altijd de mooiste cadeautjes voor haar kinderen, trakteer haar vaak zat op high tea of lunch. haar kinderen zijn hier altijd welkom betalen de entree van uitjes voor haar kinderen als ze met ons mee zijn en hebben nognooit ergens geld voor gevraagd, toen ze ging bevallen van de 2e heeft de oudste 5 dagen bij ons gelogeerd en hebben we alles voor hem betaald allemaal geen probleem, en toen ze gingen verhuizen hebben ze maandenlang iedere donderdag luxe bij ons gegeten. Maar ik vind het bizar dat ze opeens 1x geen taart een probleem maakt en mij opeens gierig vindt.
Oef, dit zijn dus echt geen vrienden hoor. Ik kan niet in haar portefeuille kijken maar dit is echt heel heel kwalijk, en zelf zou ik er zeker iets over zeggen of de vriendschap laten voor wat het is.