Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 06:01

xyzutu2 schreef:
Ik ben geen expert maar dat zie je volgens mij wel vaker. In Griekenland heb ik ook meerdere malen gezien dat er een dikke onweerswolk tegen een berg aan botste en er niet overheen kwam. Zelfs bij een relatief lage berg heb ik dat zien gebeuren, alleen botste de onweerswolk daar net tegen een heel erg steile en rotsige wand van de berg aan en kon er pas overheen nadat er flink wat onweer en regen was gedumpt.

Heb ik in Zwitserland ook gezien inderdaad, een hele mooie en zware bui onweer die in het dal bleef hangen.

LovingTweety

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 06:10

Wij hadden net ineens een flinke regenbui met een beetje onweer. Die zag ik even niet aankomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 07:49

Mariska_28 schreef:
Mmm rond zes uur vanavond verwacht leugenradar hier een bak water.. Hopelijk zonder onweer?

Ga er maar wel vanuit. Onweer kan zelfs vrij intens zijn.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:21

Joolien O:) kun jij me vertellen wat het weer in Zuid Limburg doet vanmiddag/vanavond? Mijn telefoon geeft steeds iets anders aan wbt onweer etc. Kan namelijk pas na 17.00 naar stal vandaag en ben nogal bang voor onweer. Dan kan ik me alvast gaan voorbereiden :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:39

LoveGlove schreef:
Ik was dat van die capewaardes vanmorgen ook aan mijn moeder aan het uitleggen. We deden mee aan de fietsvierdaagse hier, en toen had ik ook van alles van de wolken die er op dat moment waren uitgelegd. Ze is nog steeds van mening dat ik weervrouw moet worden. Dat vind ik zo grappig als ze dat zegt _O-

Haha, ik leg dan niet zoveel uit maar kijk dan wat moeilijk naar een wolk, mompel iets over regen en dat het dan gaat regenen. Kennisje had haar BR app er al af. "Ik app jou wel als ik wil weten of ik kan buiten rijden". _O-
Ik merk wel dat ik steeds makkelijker dingen kan aflezen aan wolken. Dát is wel heel erg leuk. Dat je ziet dat er iets vuils aan komt en dat het dan 'in de buurt' ook inderdaad goed los gaat (niet dat dát voor die mensen leuk is uiteraard, maar dat je dat zo kunt zien aan wat wattige luchtrommel).

Maar we gaan maar weer luchtstaren vandaag, heb toch vrij én zeil voor als zware hagel door mijn dakraam komt, dus 't zal wel weer langs waaien zoals gewoonlijk.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:42

Oh joy...

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:50

Buien kunnen ook blijven hangen bij rivieren. Was vroeger bij de maas al. Nu hier ook weer.

Ik hoop even op kalmer weer, moet een kostbare lading ophalen vanuit zwolle. Motor is eindelijk gerepareerd en ik moet hem doodeng met mijn bus ophalen. Brrr goede vriend zit met zijn werk en reparateur gaat op vakatie. Moet dus daarom met een erg gemiste motir op stap. Hoop dat reparateur hem heel goed vaststjort.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:55

Ik hoop dat het rondom Schiphol meevalt. Wij vliegen om 05.30u en moeten om 03.30u op Schiphol zijn dus. Weinig behoefte aan vertraging op dat soort on-Christelijke tijdstippen. :/

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:58

Pluizebolpum schreef:
LoveGlove schreef:
Ik was dat van die capewaardes vanmorgen ook aan mijn moeder aan het uitleggen. We deden mee aan de fietsvierdaagse hier, en toen had ik ook van alles van de wolken die er op dat moment waren uitgelegd. Ze is nog steeds van mening dat ik weervrouw moet worden. Dat vind ik zo grappig als ze dat zegt _O-

Haha, ik leg dan niet zoveel uit maar kijk dan wat moeilijk naar een wolk, mompel iets over regen en dat het dan gaat regenen. Kennisje had haar BR app er al af. "Ik app jou wel als ik wil weten of ik kan buiten rijden". _O-
Ik merk wel dat ik steeds makkelijker dingen kan aflezen aan wolken. Dát is wel heel erg leuk. Dat je ziet dat er iets vuils aan komt en dat het dan 'in de buurt' ook inderdaad goed los gaat (niet dat dát voor die mensen leuk is uiteraard, maar dat je dat zo kunt zien aan wat wattige luchtrommel).

Maar we gaan maar weer luchtstaren vandaag, heb toch vrij én zeil voor als zware hagel door mijn dakraam komt, dus 't zal wel weer langs waaien zoals gewoonlijk.

Dat heb ik ook. Het is steeds makkelijker.
Ik hoop dat ik vandaag voor de eerste keer een shelf zie, en het 100% zeker weet dat het er eentje is, en die niet 's nachts is :')

Maar tot half 2 moet de lucht het nog even rustig aan doen :')
Dan ben ik aan het werken. En dan niet zozeer voor de regen, maar voor de wolken. Want die kan ik dan niet zien :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:08

Ik zag dat er in Spanje schapen dood gehageld waren van de week. Zo groot waren de hagelstenen.
Heb dat tot nu toe 1 keer meegemaakt hier. Denk 9/10 jaar geleden ongeveer. Alles was kapot! En heel veel auto's waren poffertjespannen na die bui. En ik weet nog goed dat glasbedrijven, voor zowel huizen als auto's de handen er vol aan hadden. Oja en heel wat zolderraampjes ed. Golfplaten. Bomen.. Nou ja alles had gewoon flinke schade.

Ik hoop dat het vandaag niet zo ver komt.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:27

Het water begint al te stijgen :))
Afbeelding
Zo hoog heeft het nog niet gestaan sinds ik hem heb (2 weken).

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:28

IK WIL OOK ZO'N DING!!! :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:35

Chasey schreef:
IK WIL OOK ZO'N DING!!! :')

Ik ook, die zijn echt leuk!

Hmm, ik ben benieuwd of de hardlooptraining om 8 uur vanavond door gaat :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:41

Dat moet je gewoon door laten gaan, beetje de moeilijkheidsgraad opvoeren :+ :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:52

Chasey schreef:
Ik zag dat er in Spanje schapen dood gehageld waren van de week. Zo groot waren de hagelstenen.
Heb dat tot nu toe 1 keer meegemaakt hier. Denk 9/10 jaar geleden ongeveer. Alles was kapot! En heel veel auto's waren poffertjespannen na die bui. En ik weet nog goed dat glasbedrijven, voor zowel huizen als auto's de handen er vol aan hadden. Oja en heel wat zolderraampjes ed. Golfplaten. Bomen.. Nou ja alles had gewoon flinke schade.

Ik hoop dat het vandaag niet zo ver komt.

Die post was een hoax, dode schapen kwamen niet door de hagel.

Ik kan echt niet zeggen waar het los gaat. Niemand weet het. Het kan echt overal zijn, De ene kaart zegt het westen, de andere kaart zegt het midden, nog een andere kaart zegt het noorden en oosten, een andere kaart zegt weer limburg. Dus ik weet het echt niet.
Wij, de chasechickies :P , gaan vanmiddag denk het buitengebied in, zodat we goed kunnen nowcasten en de wolken optimaal in de gaten kunnen houden. Elise aka Animal van bokt en Sabini van bokt gaan ook mee :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:58

Ik zag al wel dat er nu toch al wel een bui aan kan komen vanuit België.. Ben wel benieuwd wat het uiteindelijk wordt met het weer.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:01

Chasechickies :D

Temperatuur begint aardig op te lopen nu. Op de radar zie je al de nodige complexen liggen, gelukkig nog ver weg. Getuige de verwachtingen later vandaag wordt het in het hele land feest.
Die grote hagel mogen ze houden - ik geloof zeker dat dat van die schapen een hoax is, maar ik denk dat de paarden daar wel behoorlijke verwondingen van op kunnen lopen. Maar goed, uiteindelijk zijn bliksem, downbursts en windhozen nog wel wat gevaarlijker. En dat behoort allemaal tot de mogelijkheden.
Zie wel dat de cape-waarden vgl met gisteren iets lager worden ingeschat. Gisteren ging het nog over een mogelijke cape van tegen de 4000, nu toch iets minder.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:07

Oh gelukkig ik vond het al zo triest voor die schaapjes. Maar kan me best voorstellen dat je knockout of dood kan gaan als je zo'n mega hagelsteen op je hoofd krijgt. Dan wordt je gestenigd.

Zelf ook eens flinke hagel meegemaakt (die waar ik over vertelde dat alles kapot was) die wil je ook niet op je hoofd krijgen.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:21

Volgens buienradar gaat het hier om 12.45 al los :?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:27

Hier nu fikse regen en onweersbui

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:40

karuna schreef:
Buien kunnen ook blijven hangen bij rivieren. Was vroeger bij de maas al. Nu hier ook weer.

Altijd leuk als je tussen de rivieren woon. :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:45

hoop dat ik nog tijd heb om de paarden binnen te zetten. Heb tot 16:00 een afspraak :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:46

Ben blij dat plannen onmgegooid zijn, motor is iets later klaar vandaag en dat ga ik niet gokken met het weer dat eraan komt, tot 4 uur uiterlijk op de weg ok. Later wil ik echt niet met een zware motor achterin. Vandaag vrij dus. Gister regenpijp gefixt daar kan weer water door. Tussendoor nog wat tuinprutsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:56

Ik ben benieuwd! Heb wel zin in een flinke onweersbui :o

Karuna, fijn dat de plannen omgegooid zijn!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:57

Nee liever niet. Graag geen noodweer hier nu. Eigenlijk jammer van motor maar ga geen risico nemen. Morgen eind van dag gaan we met twee in bus die kant op en rijdt gv weer terug met motor en ik met bus en alles wat mee terug moet. Anders motor achterin bij beroerd slecht weer.