Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:25

Was een jas voor beide man/vrouw dus ik heb geen flauw idee hij zei wel is het voor vrouwen dus denk die dacht zo is voor haar dus boeit niet :')

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:07

KoudbloedKim schreef:
Dan moet hij naar de winkel gaan. :roll:

Dat is volgens mij normaal tegenwoordig dat mensen verwachten dat iets 2e hands minstens er uit ziet als nieuw/ongebruikt...

Ik heb nu ons ledikant verkocht. Nieuw 185 euro. Op Facebook en MP voor 40 euro. Bieden ze 30 en ik krijg me toch een hoop vragen over het bedje. Ik wist niet dat er zoveel te vragen viel over een babybedje. Ik vond 30 echt te laag dus haar man komt het bedje halen voor 35.

Zegt ie bij het inladen "Wow het is echt nog nieuw"

No oliebol sherlock het is 2 jaar oud. Die baby heeft niets anders gedaan dan slapen :roll:

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:12

Abercrombie schreef:
KoudbloedKim schreef:
Dan moet hij naar de winkel gaan. :roll:

Dat is volgens mij normaal tegenwoordig dat mensen verwachten dat iets 2e hands minstens er uit ziet als nieuw/ongebruikt...

Ik heb nu ons ledikant verkocht. Nieuw 185 euro. Op Facebook en MP voor 40 euro. Bieden ze 30 en ik krijg me toch een hoop vragen over het bedje. Ik wist niet dat er zoveel te vragen viel over een babybedje. Ik vond 30 echt te laag dus haar man komt het bedje halen voor 35.

Zegt ie bij het inladen "Wow het is echt nog nieuw"

No oliebol sherlock het is 2 jaar oud. Die baby heeft niets anders gedaan dan slapen :roll:

Ja en echt zonder krassen alleen niet opgepoetst. Maar goed de fotos waren ook niet perfect, die waren zelfs slechter dan de echte staat.
Ik was er ook echt klaar mee. Dit was zo'n typische handelaar dus was er wel klaar mee. Dacht dan geef ik die kast nog liever gratis aan een ander haha.

De andere kopers kwamem helemaal van uit den haag naar het gooi. En die was er helemaal blij mee. Die gun ik het dan meer dan zo'n zak.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:06

Ik lees regelmatig mee, vind de verhalen wel vermakelijk.

Ik heb net m'n wasmachine gratis op marktplaats gezet. Heb een nieuwe bij de MediaMarkt besteld, deze kunnen de oude meenemen. Vind ik prima, maar als ik er (in de tussentijd) een particulier blij mee kan maken, doe ik liever dat.

Wordt er gelijk gereageerd met een schuilnaam, ik google'n, is het iemand die tweedehands wasmachines verkoopt. Ja, daarvoor zet ik 'm niet gratis neer. Als er niemand reageert kan ik altijd een symbolisch bedrag voorstellen die ik dan naar een goed doel doneer ofzo.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:29

In ander topic zoekt een bokker ervaringen met tweedehands apparaten, omdat ze binnenkort op zichzelf gaat wonen, misschien kunnen jullie wat voor elkaar betekenen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 02:14

Mijn tafel is gelukkig opgehaald. Nog wat moeilijkdoenerij om tóch die 5 euro nog van de prijs te halen (je zei dat er wat krasjes op zaten, ik tel er al 5! Kunnen we niet toch zakken naar 10 euro?).
En toen was ik het zat. En dacht aan wat iemand hier schreef: heb mijn telefoon gepakt en gezegd dat als ze hem niet willen hebben in deze staat voor die 15 euro, dat prima is en ik nu de volgende in de rij een berichtje ging sturen dat ie de tafel op mocht komen halen. En toen zat meneer (ze waren met z'n 2en) ineens op z'n knieen vlijtig de poten los te schroeven.
En haalde zij 15 euro uit haar kontzak, gewoon al op gerekend, maar tóch nog even proberen... nou ja, het ding is weg en ik kan mijn nieuwe tafel in elkaar zetten morgen!

Bedankt dus nog voor je verhaal, het maakte het hier ineens een stuk makkelijker :j :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 07:25

Haha... goed gedaan.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 07:58

Mensen willen alles voor een dubbeltje. Niet leuk meer.
ik heb wandelschoenen. Alleen gepast. Kom ik na een tijdje bij de podotherapeut, al mijn schoenen te klein.
Dus hup die schoenen op marktplaats. Nieuw 120 euro. Ik verkoop ze voor 35 euro.
Krijg ik een bod van 20 euro incl verzendkosten.
Dus even uitgelegd dat ze letterlijk nieuw zijn. Stuurt ie een bericht terug dat die een webwinkel heeft gevonden die er 70 voor vraagt. Ja dus? Zijn de mijne toch nog steeds de helft goedkoper?

Tot op heden raak ik ze niet kwijt. En voor een tientje doe ik ze niet weg. Maak ik liever iemand een heel blij mee door ze weg te geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:43

Hier ook... een windscherm voor een Audi cabrio, wij hebben de auto verkocht. Windscherm is amper gebruikt, ziet er nog tiptop uit. Nieuwprijs was €250,-, had er als richtprijs €150 bij gezet, in de hoop €100 tot €125 te krijgen. stuurt er iemand een mail "ja, voor €25 kan ik hem halen, bel maar bij interesse" nou uhhh nee? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:46

Vind ik altijd zo bijzonder wanneer mensen zo een bericht sturen. Alsof ze de grootste held en redder in nood zijn datzelfde je er vanaf willen helpen voor een dubbeltje.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:51

Ze kunnen er hier op bokt ook wat van hoor :') 2 anky dekjes voor 10 euro op bieden vind ik ook veelste weinig die dekjes zijn 60 euro tegenwoordig dan is 5 euro per dekje hoef er echt geen 30 euro ps voor maar wel reëel

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:45

Heerlijk als mensen denken je er vanaf te helpen door een zeer gul bod te doen.

Die truc met de telefoon moet ik onthouden haha

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:13

Ik heb ook een echt wollen zweetdeken er op voor €40 maar krijg een bod van €20 omdat ze ver moeten reizen. Ja dat is toch niet mijn probleem.. verzenden kan ook

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:20

GamblersCup schreef:
Mijn tafel is gelukkig opgehaald. Nog wat moeilijkdoenerij om tóch die 5 euro nog van de prijs te halen (je zei dat er wat krasjes op zaten, ik tel er al 5! Kunnen we niet toch zakken naar 10 euro?).
En toen was ik het zat. En dacht aan wat iemand hier schreef: heb mijn telefoon gepakt en gezegd dat als ze hem niet willen hebben in deze staat voor die 15 euro, dat prima is en ik nu de volgende in de rij een berichtje ging sturen dat ie de tafel op mocht komen halen. En toen zat meneer (ze waren met z'n 2en) ineens op z'n knieen vlijtig de poten los te schroeven.
En haalde zij 15 euro uit haar kontzak, gewoon al op gerekend, maar tóch nog even proberen... nou ja, het ding is weg en ik kan mijn nieuwe tafel in elkaar zetten morgen!

Bedankt dus nog voor je verhaal, het maakte het hier ineens een stuk makkelijker :j :D

Ja echt de beste tip hoor.fijn dat mijn rare marktplaats ervaring je kon helpen haha.

Ik had die kast voor 90,- verkocht met dus de deurtjes nieuw alleen al 80 ps. Dus was vrij laag al gaan zitten.
Toen dacht ik ook echt al reageert de rest niet dan gooi ik die kast nog eerder bij het grofvuil.
Vond het zo vreemd want hij wist dat die kast weg moest en de deuren waar hij voor kwam waren onbeschadigd.

Hij dacht echt ik kan vanwege die haast nog wel even afdingen. Toedeloe.
Ohja hij vond ook de scharnieren van de deuren te hard dicht klappen?? Zijn gewoon de standaard scharnieren.. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:49

wat mensen wel niet verzinnen om iets van de prijs af te krijgen :+

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:09

is het raar als iemand wil dat je het per brievenbus post verstuurt maar je daar geen enveloppen voor hebt je die kosten er bij berekent?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:16

ja dat vind ik wel heel raar!
en ik zou het ook niet doen, andersom doe ik dat ook niet :+

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:41

Hmm ja
Een doos reken je ook niks voor
Dus ik zou voor een envelop ook niet willen betalen eigenlijk

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:43

gelukkig ben ik niet de enige haha ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:47

LinsxDot schreef:
Ze kunnen er hier op bokt ook wat van hoor :') 2 anky dekjes voor 10 euro op bieden vind ik ook veelste weinig die dekjes zijn 60 euro tegenwoordig dan is 5 euro per dekje hoef er echt geen 30 euro ps voor maar wel reëel

Maar daar zit ook een andere kant aan.
Als ik dan jou dekjes kijk totaal zwart, dan is het maar de vraag of die nog ooit schoon worden.
Dan zeg ik, gooi ze zelf eerst eens in de wasmachine en zet ze dan pas te koop.
En nu pik ik jou er uit, maar het is niet persoonlijk bedoeld, het is iets wat ik gewoon erg vaak zie.

Als iets erg lang te koop staat, wat het ook is, kun je er ook vanuit gaan dat er geen vraag voor is. De foto's onduidelijk, of misschien dat de verkoper toch teveel vraagt voor het item.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:59

Ashleytjuhh schreef:
is het raar als iemand wil dat je het per brievenbus post verstuurt maar je daar geen enveloppen voor hebt je die kosten er bij berekent?

Ik had ook geen enveloppen in huis maar wel tape en a4 papier. Heb er zelf 1 gevouwen voor een frontriem.
Heb hier ook niks voor gerekend ;)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:04

bruintje123 schreef:
LinsxDot schreef:

Maar daar zit ook een andere kant aan.
Als ik dan jou dekjes kijk totaal zwart, dan is het maar de vraag of die nog ooit schoon worden.
Dan zeg ik, gooi ze zelf eerst eens in de wasmachine en zet ze dan pas te koop.
En nu pik ik jou er uit, maar het is niet persoonlijk bedoeld, het is iets wat ik gewoon erg vaak zie.

Als iets erg lang te koop staat, wat het ook is, kun je er ook vanuit gaan dat er geen vraag voor is. De foto's onduidelijk, of misschien dat de verkoper toch teveel vraagt voor het item.

Zwart van het zadel en ga echt niet mijn wasmachine dekjes voor ander in gooien sorry en btw 5 euro is wel heeeeel erg weinig vind je niet voor zwarte vlekken die onder het zadel vallen en er prima uit gaan maar goed en tis wel persoonlijk want je pikt mijn fotos en geeft er commentaar op dus... maar heb net een nieuwe wasmachine en geen paarden meer dus ga ik zeker de dekjes niet in doen :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:05

Vaak gaan die vlekken niet uit de dekjes, ik zou het er ook niet op wagen en ze toch kopen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:08

Ik doe ze echt niet voor veel weg omdat ik weet dat minder aantrekkelijk is! Maar 5 euro per dekje no thanks! Zou je zelf ook niet doen neem ik aan dan geef ik hem liever aan een penny meisje die er blij mee is op der manege hobbelpaard

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:10

Ik zou ze persoonlijk toch wel echt wassen zodat mensen kunnen zien hoe erg de schade is zeg maar. Desnoods eerst in de biotex en daarna in de wasmachine. Ik zou persoonlijk het er niet op gokken om 10 euro per stuk te betalen om uiteindelijk erachter te komen dat de vlekken niet weg gaan of dat mijn zadel er net niet over heen valt. Dan maar 15 of 20 euro voor een nieuw dekje.