Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:20

ik ben dan wel weer benieuwd wat voor speciaal dekje dat is :+

gisteren mijn zadel op facebook gezet en vandaag is hij al opgehaald voor de vraagprijs :)

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:22

Ja HTM dat kan ook, maar ik betwijfel het. Want als oplichter wil je toch geld verdienen?
Want ik vraag niet in de 1e mail of ik het kan komen halen, ik zeg gewoon dat ik hem graag wil overnemen.
Het lijkt me toch dat je daar op reageert als je geld wil verdienen.

Naja ik snap er niks van....

Ik pb je Tyrcanol :)

Zo dat is snel Alja, fijn :D
Het gaat om een Eskadron bicolor, maar als ik die van Ebay ofzo moet halen ben ik veel meer kwijt.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:38

Pff. Ik had van de week geld overgemaakt voor schoenen. Ze zou ze vandaag versturen. Dat vond ik al apart maar goed, dacht misschien met werk kan t niet eerder ofzo.
nu is de advertentie wel verwijderd, maar heb geen reactie meer op mail gehad. Sowieso niet op die van woensdag of t geld was overgekomen en van vandaag of de schoenen zijn verstuurd ook niet..
Misschien moet ik niet van t slechtste uit gaan meteen.. maar krijg er zon naar gevoel van.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:53

Oke ik heb het gehad, ik ga het laminaat maar naar de stort brengen. :') Na een aantal dagen stilte krijg ik weer "Om hoeveel vierkante meter gaat het?" En als ik ze uitleg dat het niet in vierkante meters is uit te drukken omdat het geen vloer is, maar resten weer een hoop boze verwensingen. Jammer omdat het nog best wat materiaal is, maar als niemand er iets mee kan houdt het op.. (Zul je zien zodra ik het weg heb gebracht krijg ik alsnog een mail)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:08

Had ik ook gedaan. Lezen is moeilijk

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:12

ik wil een eskadron dralon maar dat is ook niet heel makkelijk, zou het aan het merk liggen :+

wil ook een pony weg doen, maar die mag gratis weg maar weet nog niet als MP wel de juiste plek is want dan krijg je miss toch koopjesjagers.. waar zou ik hem wel op kunnen zetten?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:15

Ik had via MP iemand gemaild die hooi te koop aanbied, aangezien ik zelf geen vervoer heb om het hooi te halen vroeg ik of ze het ook wilde brengen.
Dan zou ik 30 balen hooi laten komen, meer kan ik er niet ineens kwijt.
Vond ze prima maar dan moest ik wel 20 euro extra betalen, het is in hetzelfde dorp.
IK heb terug gemaild dat ik dat wel een beetje veel vond en dat ik dan even verder ging kijken of ik zelf iets kan regelen.
Reageert ze best een beetje boos terug dat het niet veel is en wat ik wel niet denk.
Ben ik nou zo'n krent of is dat best veel geld?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:16

FB - Paard zoekt huis

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:21

justdiesel schreef:
Ik had via MP iemand gemaild die hooi te koop aanbied, aangezien ik zelf geen vervoer heb om het hooi te halen vroeg ik of ze het ook wilde brengen.
Dan zou ik 30 balen hooi laten komen, meer kan ik er niet ineens kwijt.
Vond ze prima maar dan moest ik wel 20 euro extra betalen, het is in hetzelfde dorp.
IK heb terug gemaild dat ik dat wel een beetje veel vond en dat ik dan even verder ging kijken of ik zelf iets kan regelen.
Reageert ze best een beetje boos terug dat het niet veel is en wat ik wel niet denk.
Ben ik nou zo'n krent of is dat best veel geld?

ik vind dat vrij veel..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:24

@justdiesel
Op zich vind ik het niet raar dat degene er geld voor rekent om eerlijk te zijn.
Hij moet alle balen inladen, naar jouw rijden, uitladen en weer terug rijden.
Al met al is een uur dan niets, zie uurloon en brandstofkosten.
Maar ik snap jouw ook, het is toch ook weer in het dorp..... (maar als je aan aanhanger gaat huren ben je meer geld kwijt hihi)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:26

Tuurlijk vind ik het helemaal niet erg dat er wat extra geld voor gevraagd word, hoeft ook zeker niet voor niks.
Maar 20 euro?

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:26

Ik heb echt weer een super leuke ervaring, paar spulletjes gekocht op mp, krijg ik hwt pakketje binnen heeft de verkoper het rode scapa dekje uit de oude collectie er gratis bijgedaan, en ik was er zoooooo erg naar op zoek!!! Ik had de deken al, alleen het dekje word steeds aangeboden voor 30,- euro en dat vind ik to much.

Maar ik ben echt super blij! :D

Ik ga even de verkoper smsen hoe blij ik ermee ben! :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:29

justdiesel schreef:
Tuurlijk vind ik het helemaal niet erg dat er wat extra geld voor gevraagd word, hoeft ook zeker niet voor niks.
Maar 20 euro?

Ik vind dat veel. Ik heb ook wel eens stro laten brengen. Man moest het laden, 20 km naar mij toe rijden, lossen en 20 km terug. Kosten waren 15 euro boven op de stro prijs.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:29

kiki1976 schreef:
@justdiesel
Op zich vind ik het niet raar dat degene er geld voor rekent om eerlijk te zijn.
Hij moet alle balen inladen, naar jouw rijden, uitladen en weer terug rijden.
Al met al is een uur dan niets, zie uurloon en brandstofkosten.
Maar ik snap jouw ook, het is toch ook weer in het dorp..... (maar als je aan aanhanger gaat huren ben je meer geld kwijt hihi)

Ja zo denk ik er ook over, 30 balen is al niet veel meestal wordt het pas vanaf 50 balen bezorgd en 20 Euro voor de tijd dat het kost om te laden en lossen is echt niet te veel,vind je dat wel dan moet je zelf op zoek gaan naar een goedkopere oplossing en dat zal niet lukken denk ik.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:37

Kun je niet iemand anders voor je laten rijden? Dat je die benzine kosten gewoon vergoed? Als het in hetzelfde dorp is zal dat niet veel zijn.
Dan help je zelf even met balen opladen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:20

Als je het omrekent vind ik 20 euro niet echt veel, zoals kiki al schreef. Al zou ik zelf alleen dieselkosten berekenen. Tenzij ze natuurlijk 25 van dat soort kleine klantjes hebben, dan wordt het ontzettend veel werk en tijd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:22

Hier rekenen ze ook rustig een euro per pak meer als het moet worden thuisbezorgd.
Kan toch aardig oplopen bij grotere hoeveelheden :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:32

Jadeleigh263 schreef:
Ik heb echt weer een super leuke ervaring, paar spulletjes gekocht op mp, krijg ik hwt pakketje binnen heeft de verkoper het rode scapa dekje uit de oude collectie er gratis bijgedaan, en ik was er zoooooo erg naar op zoek!!! Ik had de deken al, alleen het dekje word steeds aangeboden voor 30,- euro en dat vind ik to much.

Maar ik ben echt super blij! :D

Ik ga even de verkoper smsen hoe blij ik ermee ben! :D

Heb ik laatst ook met een hoofdstel gedaan. Kwam nog een frontriem tegen die heb er er ook zo bij gegeven.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:30

Zo m'n zadel is opgehaald.
Ze wilde eerst vanavond komen maar dat kwam voor mij niet uit, aangezien ik zelf niet thuis ben (en ik de oppas er niet mee wilde opzadelen).
Degene kwam zo'n 150 km vandaan, dus gaven aan rond 11 uur te komen. Geen probleem voor mij.
Bekeken en ze waren er erg blij mee. Niks afdingen etc.
Nu blijken ze vandaan te komen waar ik vanavond naar toe ga :=
Als we dat hadden geweten had ik het net zo goed mee kunnen nemen, scheelde voor hun 300 km rijden.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:33

ik heb net iets geks meegemaakt,

ik wilde 4 dekjes overkopen.
ik bood €25,- incl verzendkosten, maar dat vond ze te weinig. dus ik gevraagd wat ze er dan voor zou willen hebben.

Ze had als prijzen ps.
10 euro incl verzendkosten dekje 1
10 euro incl verzendkosten dekje 2
15 incl verzendkosten dekje 3
15 incl verzendkosten dekje 4

Maar voor mij mochten ze weg voor €50,- incl verzendkosten,

Ik heb maar gemaild dat ik het een raar rekensommetje vind, en dat ik niet voor 4 dekjes 4 keer verzendkosten ga betalen als het in 1 pakketje kan.

Want zonder verzendkosten zou ik dus voor de 4 dekjes neerkomen op €23,- ....

Of zie ik het nou verkeerd?? :x :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:56

Jadeleigh263 schreef:
ik heb net iets geks meegemaakt,

ik wilde 4 dekjes overkopen.
ik bood €25,- incl verzendkosten, maar dat vond ze te weinig. dus ik gevraagd wat ze er dan voor zou willen hebben.

Ze had als prijzen ps.
10 euro incl verzendkosten dekje 1
10 euro incl verzendkosten dekje 2
15 incl verzendkosten dekje 3
15 incl verzendkosten dekje 4

Maar voor mij mochten ze weg voor €50,- incl verzendkosten,

Ik heb maar gemaild dat ik het een raar rekensommetje vind, en dat ik niet voor 4 dekjes 4 keer verzendkosten ga betalen als het in 1 pakketje kan.

Want zonder verzendkosten zou ik dus voor de 4 dekjes neerkomen op €23,- ....

Of zie ik het nou verkeerd?? :x :n

Maar voor jou mochten ze weg voor €50 incl? Voor de rest ook als ze deze prijzen aanhoud.. Bedoelde ze niet excl verzendkosten? Dan heb je wel korting..

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:57

nee, ze heeft duidelijk gezegd incl. verzendkosten :)

MAar ik weet niet of ik de mail hier in mag kopiereen... want in de mail heeft ze het echt een paar keer duidelijk gezegd dat het INCL. verzendkosten is.... :')
Laatst bijgewerkt door Jadeleigh263 op 15-03-14 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:59

Het lijkt me meer een gevalletje "het verschil tussen in- en exclusief" niet weten, Jadeleigh :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:02

Jadeleigh263 schreef:
nee, ze heeft duidelijk gezegd incl. verzendkosten :)

Dan slaat de 'voor jou mag het voor €50 incl weg' nergens op want als je het optelt kom je gewoon op €50 uit, dus ze houd de prijzen gewoon aan.. Ze maakt het zelfs duurder in verhouding want ze 'verliest' nu bijvoorbeeld maar €6,75 (als ze met PostNL verzend) terwijl ze, als ze de dekjes apart verkoopt 4x €6,75 kwijt is.. (Of minder als ze met DHL verzend, maar dan nog is het 'verlies' 4x zoveel..
Dus ik denk dat ze het door elkaar haalt, dat ze bedoeld excl

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:02

Ja ik ben ook maar afgehaakt.

Maar als ik de mail zou kunnen laten zien zou het misschien iets duidelijker worden...
Al moest ik de mail zelf 5 x opnieuw doorlezen :')