Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:53

Gianti schreef:
Nice!!! wat vor shoot is het

Een shoot bij een casting bureau :) Ik wil me graag inschrijven maar ik heb nog geen professionele foto's, en die kun je daar laten maken dus dat ga ik doen. Ik ben heel benieuwd want ik heb nog nooit met een fotograaf en lichten enzo gewerkt, dus ik hoop dat het resultaat mooi wordt :D

OutOfTheWood

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:00

Je moet er toch niet voor betalen mag ik hopen ? :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:04

OutOfTheWood schreef:
Je moet er toch niet voor betalen mag ik hopen ? :)

Ik weet dat dat meestal wordt gezien als iets slechts, maar ik heb nog geen afspraak gehad met de mensen van het bureau dus ze kennen mij nog niet, en er staan heel veel mensen daar ingeschreven waaronder een bekende van mij. Denk je dat het beter is als ik een TFP shoot oid zoek? Deze shoot kost wel geld maar ik weet wel zeker dat het een goed bureau is..

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:09

Foto's voor een Bureau moeten gewoon foto's zijn hoe jij bent.
Gewoon wit shirt / topje aan, Skinny Jeans voor een witte muur ofzo.
Zonder make-up en zonder flits ;)

Mijn foto's heeft mijn moeder gemaakt en die waren gewoon goed.
Het gaat niet om de perfecte foto's, het gaat erom dat ze je kunnen zien hoe je bent ^^
Op een shoot zie je er vaak een stuk anders uit.

Gewoon een vriend - vriendin foto's laten maken zo naturel mogelijk.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:16

OutOfTheWood schreef:
Foto's voor een Bureau moeten gewoon foto's zijn hoe jij bent.
Gewoon wit shirt / topje aan, Skinny Jeans voor een witte muur ofzo.
Zonder make-up en zonder flits ;)

Mijn foto's heeft mijn moeder gemaakt en die waren gewoon goed.
Het gaat niet om de perfecte foto's, het gaat erom dat ze je kunnen zien hoe je bent ^^
Op een shoot zie je er vaak een stuk anders uit.

Gewoon een vriend - vriendin foto's laten maken zo naturel mogelijk.

Ohh ja dat weet ik, maar dat geldt denk ik meer voor fashionbureau's.. dit bureau plaatst de foto's op de site onder jouw naam in het bestand, en alle andere mensen die ingeschreven staan hebben ook fotoshoot-foto's met make-up op, haar gedaan etc. Ik denk dat het bij een fashionbureau wat meer gaat om echt 'clean' foto's zonder make-up zodat je goed kan zien hoe de persoon eruit ziet, en hier wat meer om de uitstraling zegmaar.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:51

Nee want de foto's die je opstuurt worden niet gebruikt.
Je krijgt gewoon shoots van het bureau en als ze goed genoeg zijn komen ze in je portfolio.

Betalen voor foto's is echt onzin, zou echt nooit bij zo een bureau gaan.
Een goed bureau zorgt er wel voor dat er voor beiden voortgang te halen valt en vraagt geen geld.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:55

OutOfTheWood schreef:
Nee want de foto's die je opstuurt worden niet gebruikt.
Je krijgt gewoon shoots van het bureau en als ze goed genoeg zijn komen ze in je portfolio.

Betalen voor foto's is echt onzin, zou echt nooit bij zo een bureau gaan.
Een goed bureau zorgt er wel voor dat er voor beiden voortgang te halen valt en vraagt geen geld.

De foto's die ik opstuur bij de inschrijving worden als het goed is wel gebruikt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:58

Ja, volgens mij weet ik wel wat voor soort bureau je bedoelt. Maar dat is meer een online toegankelijke database, of niet? :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:01

Sheran schreef:
Ja, volgens mij weet ik wel wat voor soort bureau je bedoelt. Maar dat is meer een online toegankelijke database, of niet? :)

Hmm ik weet het niet! Ik weet wel dat ze ook een locatie hebben en dat de fotoshoots (volgens mij) ook daar worden gedaan. Ik ga sowieso maandag bellen dus dan kan ik ook wel wat vragen stellen denk ik :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:03

Dus stel hé jij bent een super knap meisje met alle perfecte maten en kan hoppa zo het wereldje in.
Maar wat jammer nou; Je hebt geen geld voor een shoot.
Jammer, Next !

Een goed bureau vraagt nooit geld ;)
Staat overal op internet en elk goed bureau kan je verzekeren nooit geld te vragen ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:05

OutOfTheWood schreef:
Dus stel hé jij bent een super knap meisje met alle perfecte maten en kan hoppa zo het wereldje in.
Jammer, Next !

Staat overal op internet en elk goed bureau kan je verzekeren nooit geld te vragen ;)

Nu weten we het wel. ;)

Ik zou even lekker wat knagende vragen gaan stellen. Mocht je het niet lekker in de vel zitten, dan voor zekerheid gaan. :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:15

OutOfTheWood schreef:
Jammer, Next !

Ik begrijp je punt en je hebt gelijk, maar zoals ik al zei gaat het om een castingbureau en niet om een fashionbureau, en behalve dat er dus eigenlijk geen sprake is van perfecte maten zijn er ook nog wat andere dingen die anders werken :)

Nayomie schreef:
OutOfTheWood schreef:
Jammer, Next !

Nu weten we het wel. ;)

Ik zou even lekker wat knagende vragen gaan stellen. Mocht je het niet lekker in de vel zitten, dan voor zekerheid gaan. :)

Haha is goed, dankjewel! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:24

Wil je eens een link sturen van het bureau? Want ik ben wel benieuwd. Want stel he, t zijn fatsoenlijke foto's en jij vind het gewoon een leuke ervaring, dan zeg ik doen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 18:40

Ho, niet gaan uiteraard maar denk dat dat wel duidelijk was :o

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:05

Nayomie schreef:
Ho, niet gaan uiteraard maar denk dat dat wel duidelijk was :o

Ja ik had begrepen dat je bedoelde dat ik voor zekerheid moest gaan, en dus niet daarheen moest gaan ;)

Joolien schreef:
Wil je eens een link sturen van het bureau? Want ik ben wel benieuwd. Want stel he, t zijn fatsoenlijke foto's en jij vind het gewoon een leuke ervaring, dan zeg ik doen.

Ik stuur je even een pb! Is een vrij bekend 'bureau' maar ik sta er nog niet ingeschreven en zo dus ik zet er liever niet van alles over neer terwijl ik nog niet weet wat ik ga doen :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:11

Gisteren heb ik dit meisje gefotografeerd :D Denken jullie dat ze potentie heeft om model te worden? Ze voldoet helaas niet aan de lengte, maar voor de rest denk ik wel!

Afbeelding

Zie hier meer foto's :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:22

Zijn leuke fotos, maar that's it imo.
Zou wel die foto weghalen waar ze zit met 1 been omhoog, vind dat niet echt de meest voordelige foto ;)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:25

Okay :)

Ja ik twijfelde nog, maar ze wilde die foto zelf graag hebben :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:27

ik vind het een leuke meid, maar heb geen wauw bij haar en dat is wel nodig om lengte te compenseren :)

fotootje van mijn laatste shoot :) van een workshop die ik volgde

Afbeelding[/url]

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:53

Knappe meid, vind wel de blik te sterk voor de dromerige pose die het zou moeten zijn.
Gave locatie wel zeg! Mooi in beeld gebracht.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:21

Ik erger me heel erg aan de blur/blaadjes eromheen.
Leidt op de een of andere manier heel erg de aandacht af van het model, terwijl dat juist niet de bedoeling is!

Kan me voorstellen dat anderen dit niet vinden, maar ik vind het toch wel storend (te licht).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:23

Ja, ook mijn mening... ik zie een hele grote groene vlek :P
Voor de foto vind ik de blik wat strak/star. Ik zie eerder een urban thema voor me :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 23:28

Mah, leuke meid om te zien Isa maar that's it :) Geen speciale features wat dat betreft. Heb de foto's nog niet kunnen doorkijken verder maar dat kan ik wellicht morgen wel even doen als je wilt.

Goede plaat Gina, heb je de post ook met Wendy gedaan?

Ik ben vanochtend teruggekomen uit Rotterdam, leuke shootdag gehad gister :) Mooie dingen gemaakt, hopelijk volgend weekend wat editen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:29

Dat mag Courses (fototechnisch advies is ook altijd welkom :D ).

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 10:49

Afbeelding

Alvast een beeld van Mark van eergister :) Zelfde model als waar ik veel mee geschoten heb, fijne meid :D

@ Isa,

Ik zou inderdaad die foto met dat been er zelf uithalen (mocht je je model dat in het vervolg willen laten doen, pak dan het buitenste been, dan kijk je niet zo 'naar binnen' :) ). Verder zou ik consistent blijven met je witbalans, er zit nu best wat verschil in. Al die bierblikjes en dergelijke op de foto leid alleen maar af, ik had 'm wat krapper gecropt zodat het beeld wat 'rustiger' werd (en meteen de onderkant van d'r schoenen even wat schoon gebrust). Zwart wit portret is opzich netjes, had alleen gekozen voor een top zonder tekst erop (tekst gaan mensen altijd lezen, leid dus af). Zittende foto is netjes, compositie kijkt fijn weg maar te contrastrijk aan de rechterkant waardoor de aandacht meer daar heen gaat. Verder zit ze ook niet heel voordelig (bovenbeen lijkt vrij groot zo). Laatste portret vind ik de beste van de set, echter had ik 'm liever wat 'lager' gezien :) Standpunt is nu een beetje vertekend, zonde, want vind de kleuren erg netjes en het licht valt goed!
Laatst bijgewerkt door Courses op 12-10-15 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt