Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:07

Wij hebben een keer gehad dat iemand in het bureautje achteraan was binnen geraakt en die probeerde onze brandkast open te krijgen. Herinner me nog goed dat mijn collega met haar potje yoghurt in de hand kurkdroog zei "hey, bel de guard even". Was een dame die erg vaak grapjes maakte op een droge manier, dus niemand die echt gelijk rechtsprong. Ik ga kijken, idd zo'n kleine vent aan het slot aan het prutsen. Toen collega vroeg "moet ik u helpen" zei hij "ik zoek het wc" :+ . Hij was zo klein dat hij gerust in die brandkast had gepast maar dit was wel een erg zwak excuus...
Nuja, security gebeld, die onderweg (had net een voorval gehad op spoed, andere kant van het ziekenhuis) en die kerel stapt echt op zijn dode gemakje weg. We zijn er met 2 achteraan gestapt, die wandelde doodleuk buiten eer security er was. Hebben 'm ook niet meer kunnen opsporen, niks meer over gehoord ook. Sindsdien gaat de deur naar dat bureau toch op slot hoor, en maar goed ook. Is nog paar keer gebeurd nadien dat mensen agressief uit de hoek komen en dan proberen binnen te raken.

1x hadden 2 koppels onderling ruzie omdat de ene de andere voorstak, en toen wilde een man bij ons binnenduiken ter bescherming. Mooi niet, vecht je vete zelf maar uit en wij wachten hier wel op security :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:44

Varekaj schreef:
1x hadden 2 koppels onderling ruzie omdat de ene de andere voorstak, en toen wilde een man bij ons binnenduiken ter bescherming. Mooi niet, vecht je vete zelf maar uit en wij wachten hier wel op security :+

"Maar als u buiten gewond raakt meneer, kunt u hier altijd terecht voor verpleging!" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:03

Wij doen inschrijvingen, geen verpleging. Ik had ze dan met plezier naar de spoed gestuurd :P Willen ze toch nog een potje knokken, dan zitten ze daar vlakbij de uitgang en kunnen ze dat buiten doen :)

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:09

Nee de kassière ruimte is al klein dus je eigen space moet je bewaken. Plus inderdaad had het een vuist of zelfs mes kunnen zijn ipv bonuskaart.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:11

Plus dat als ze zo graag jouw werk voor je doen moeten ze maar naar de zelfscankassa's.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:51

Ik heb trouwens wel een paar leuke situaties :P

Gister zat ik achter de kassa, onder mijn kassa lag een gevallen embalagebonnetje. Nougoed het was druk en ik moest iemand helpen, dus ik had zoiets die raap ik zo wel op. Komt er een vrouw met veel boodschappen, heletijd sneaky proberen te kijken naar het bonnetje. Pakt ze hem op, die man vraagt iets van je had toch maar een bonnetje. Begint ze: ''Neenee deze zat nog in mijn zak, daarom is hij ook zo verkreukeld.'' Geeft ze hem aan mij: ''Ja hij is een beetje verkreukeld hoor, want kijk deze zat in mijn jaszak en die andere heb ik net gehaald, ja daarom is hij een beetje verkreukeld.'' Ik had zoiets van ja ik heb t wel gezien hoor:') Het was dat hij er al even lag, anders had ik gezegd dat ze hem van de grond heeft geplukt, en dat de rechtmatige eigenmatige eigenaar hem misschien nog wel wil.

Gister ook een vervelende, klant vraagt aan iemand of ie voor mag want hij heeft maar een product. Hij voor, betaald hij eerst 1,35 en 11 cent moest nog gepind worden. Blijkt ie niet genoeg op zijn pas. Dus hij gaat naar huis om geld te halen en ik laat de transactie annuleren. Daardoor had ik wel kasverschil, dus zo blij was ik niet met hem. Klant er achter die hem voor leit gaan vertelde dat ze hem niet vertrouwde, hij deed heel raar en was lang in de winkel. Komt ie even later terug, mega druk. Gaat ie achter de kassa staan om te betalen. Nee meneer u kent achter in de rij sluiten. Zegt ie dat zijn ene ding daar ligt. Ja maakt niet uit ik ga hem soieso niet van achter mij laten betalen, dat mag niet en helemaal niet als ik hem niet vertrouw. Gaat ie in de rij staan, komt ie na 1 sec voor staan. ''Meneer u moet nu echt achter in de rij gaan staan, anders help ik u niet.'' ZUCHT.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:25

VeraPopeye schreef:
Ik heb trouwens wel een paar leuke situaties :P

Gister zat ik achter de kassa, onder mijn kassa lag een gevallen embalagebonnetje. Nougoed het was druk en ik moest iemand helpen, dus ik had zoiets die raap ik zo wel op. Komt er een vrouw met veel boodschappen, heletijd sneaky proberen te kijken naar het bonnetje. Pakt ze hem op, die man vraagt iets van je had toch maar een bonnetje. Begint ze: ''Neenee deze zat nog in mijn zak, daarom is hij ook zo verkreukeld.'' Geeft ze hem aan mij: ''Ja hij is een beetje verkreukeld hoor, want kijk deze zat in mijn jaszak en die andere heb ik net gehaald, ja daarom is hij een beetje verkreukeld.'' Ik had zoiets van ja ik heb t wel gezien hoor:') Het was dat hij er al even lag, anders had ik gezegd dat ze hem van de grond heeft geplukt, en dat de rechtmatige eigenmatige eigenaar hem misschien nog wel wil.

Gister ook een vervelende, klant vraagt aan iemand of ie voor mag want hij heeft maar een product. Hij voor, betaald hij eerst 1,35 en 11 cent moest nog gepind worden. Blijkt ie niet genoeg op zijn pas. Dus hij gaat naar huis om geld te halen en ik laat de transactie annuleren. Daardoor had ik wel kasverschil, dus zo blij was ik niet met hem. Klant er achter die hem voor leit gaan vertelde dat ze hem niet vertrouwde, hij deed heel raar en was lang in de winkel. Komt ie even later terug, mega druk. Gaat ie achter de kassa staan om te betalen. Nee meneer u kent achter in de rij sluiten. Zegt ie dat zijn ene ding daar ligt. Ja maakt niet uit ik ga hem soieso niet van achter mij laten betalen, dat mag niet en helemaal niet als ik hem niet vertrouw. Gaat ie in de rij staan, komt ie na 1 sec voor staan. ''Meneer u moet nu echt achter in de rij gaan staan, anders help ik u niet.'' ZUCHT.

Asociaal. Was echt t enige wat in me op kwam. Haha. Wat is eigenlijk een embalagebonnetje?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:34

Statiegeldbon. :)

Klanten (of hun irritante kinders) die zelf iets over de scanner gaan duwen of me opjagen zijn bij mij ook verkeerd.

Net als voordringers. Had gisteren een voordringende klant. Moest iets voor haar gaan pakken uit het zicht en heb staan wachten tot ik mijn beide collega's alweer 2 keer langs had zien komen. Ze keek woest toen ik terug kwam, maar ze zei toch mooi niks hoor. :+

Belachelijk, als volwassene voordringen voor een ventje van een jaar of 13.

(Niet netjes, weet ik, maar naast brutaal tegenover dat ventje was ze ook onfatsoenlijk tegen mij. Kon geen hallo of alsjeblieft vanaf, geen dankjewel toen ik terug was en alleen een soort grom toen ik haar prettig weekend wenste en nog een tasje aanbood.)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:47

Kinderen zijn ook heerlijk, als ze in de winkel op de ramen van het aquarium gaan tikken of op de ramen van de konijnen en cavia's.

De ouders zijn dan nog geweldiger! Zeker wanneer ik de kinderen waarschuw en ik een valse blik dan de ouders terug krijg! "Hou je kinderen dan onder controle?" Denk ik dan.

Laatst ook, kinderen van 5 en 7? Slaan op de ramen, gillen in de winkel. Dus ik "Niet op de ramen slaan! Denk er om!" Beetje boze en waarschuwende blik en kinderen dropen af. Gaan ze naar hun moeder "Mama, de kassa juf is boos op me! En ik heb niets gedaan" Als kinderen het laatste zinnetje al zeggen, dan weet ik al genoeg! En ouders stinken er ook nog in!

Of kinderen die (Ook boven 4 jaar) in de konijnen rennen kruipen! Ik waarschuw de ouders, en word niet in dank afgenomen. "Als de kinderen de hokken per ongeluk stuk maken, dan mag u het zelf repareren, we zijn geen speeltuin."

En als het nu maar 1 keer in de maand gebeurt? Nee, rustig in de vakantie's zown 3 keer op een dag!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:48

Erin kruipen? Meen je dat, dat ze dat doen?! :oo :=

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:55

Ja...
We hebben zo'n ren van 100 cm x 120 cm x 40 cm hoog, met een bovendeksel. Die doen ze open en gaan ze er in zitten. (of liggen)

Ook de grotere konijnen hokken met grotere openingen, kruipen ze rustig in.

En met 2 a 3 kinderen verstoppertje spelen in onze winkel is ook volledig normaal -.-"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:01

Ik schrik er vaak van hoe mensen proberen om mee te kijken op je scherm of in je kassa. Op het werk staan de schermen zodanig dat alleen wij er zicht op hebben, gewoon voor de privacy van het medisch dossier en de persoonlijke gegevens. Dan komen ze aan en zeggen ze "staat vast wel in je computer" en gaan er dan overheen proberen hangen om het aan te wijzen. Waarbij ze dan mij bijna een kopstoot moeten geven, want zij staan recht en ik zit neer, en dan moeten ze naar me toe buigen :')
Of aan de desk voor rolstoelen, die is laag en open als een gewoon bureau zeg maar. Dan proberen ze daar steeds het scherm te draaien. Blijf er gewoon vanaf ja?

Heb ik ook op bijverdienste. Ik doe daar in een team de tickets van mensen ie uitgenodigd zijn als klant door de bank die hoofdsponsor is van een voetbalploeg in 1e nationale. De mensen krijgen via hun kantoor een uitnodiging op naam toegezonden waarmee ze zich dan bij ons mogen melden. adhv paspoort en die uitnodiging zoeken wij dan op welke regio ze zitten op de tribune en geven de tickets dan mee. Hoe vaak vergeten ze die uitnodiging niet? Daarop staat ook vaak of ze wat gratis mogen drinken in de bar voor, tijdens of na de wedstrijd. Die bar zit echt beperkt, dus ik kan niet zomaar stickers gaan geven daarvoor en het staat ook niet altijd in de pc.
Of ze komen aan met de uitnodiging van iemand anders, maar die kon niet zelf aanwezig zijn. Goed, graag zijn naam dan zoek ik het even op. Weten ze de naam niet en worden ze boos. Ja sorry hoor, maar ik mag gewoon geen tickets meegeven wanneer ik geen correcte naam heb. Dan proberen ze vaak de pc te draaien om mee te kijken of gaan ze door het raampje naar binnen leunen. Of gaan ze boos roepen "ik ben de directeur van dit en dat". Sorry, ik doe die job graag en ik volg gewoon het protocol... Denk niet dat ze het zouden waarderen als ik hun tickets zo eens mee zou geven aan pipo de clown en zij later dan ook niet naar binnen kunnen :=
Verder heel relaxe job, de enige keer dat ons team echt pissig werd op een klant was toen hij in een dronken bui met vrienden door elk raampje een geut bier naar binnen gooide. Meurde de hele boel bij elkaar en een laptop die verzopen was. Wij konden het redden met 1 pc minder, de organisatie was er een tikje minder blij mee.

Ook zo irritant: mensen die hun kinderen op de desk zetten met een kakpamper en het ongehoord vinden dat ik vraag om hun kind eraf te halen. Er staan nog mensen achter u, ik wil graag dat ze gewoon een nette desk hebben? Gelukkig heb ik ontsmettingsalcohol bij me staan om te poetsen indien nodig.
1x ook een kindje dat op de desk zat, schattig meisje en plots woep, handje vol in mijn kassa. Da's een metalen kistje bij ons en staat naast ons scherm onder de deskplank zeg maar, best verborgen. Dus ik schrik en klap in reflex dat bakje dicht. Kindje schrok en mama boos. Dat het kind in mijn kassa graaide vond ze niet erg, maar wat een lef dat ik dat meisje deed schrikken! Nu doe ik mijn bakje automatisch dicht als ze er kind op deponeren. Meestal gaan ze dan op de knopjes van de pinautomaat rammen, gelukkig kunnen die dingen daar goed tegen :)

@Maralyn: rond Pasen zag ik een keer in een speciaalzaak waar ik paardenvoeder ging halen een stel ouders die vrolijk elk kind een kuikentje uit ene hok pakte en dat aan hun ukjes gaf. Niet om te kopen, maar de kinderen vonden ze zo lief. Weet niet wat het personeel ermee gedaan heeft (was niemand in de buurt) maar ik vond het toch ook best apart.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:03

Of mensen die aan de kassa komen en waarbij er idd geen hallo van af kom.
Ik: hallo :)
Mevrouw: ik ben mn bonuskaart vergeten! Voer 'm ff in.

Ugh ^) dan heb ik al geen zin meer om 'm in te voeren.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:05

Laatst gebruikte 2 kinderen onze winkel als een skeelerbaan.
Of dat er heel groot van de bordjes hangen : wij worden graag bewonderd maar schrikken al u op t raamtikt

Volwassen vrouw gaat of haar leven er vanaf hangt op t raam tikken. Ik netjes iets van zeggen word ik helemaal afgesnauwd, zegt een van de kinderen: mama die mevrouw heeft gelijk het staat daar. Word ik nog even vuil aangekeken maar dan heb ik echt altijd zoiets van ok...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:10

Had laatst een goeie. In juli is het koopjesperiode en een stel was met een kindje van 8 naar de kinderarts geweest. Mama wil betalen maar de kaart piept "ontoereikend saldo". Ze roept haar man, of hij even wil betalen. Hij vraagt waarom en voor ze kan antwoorden zegt de kleine: "mama heeft teveel schoenen geshopt".
Je kon me oprapen :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:11

Ik vind het ook altijd zo laf als ouders dan tegen hun kind zeggen "dat mag niet van die mevrouw".
Echt laat mij erbuiten :+ Het mag niet van JOU. Maar nee, dan zijn ze geen lieve leuke moeder meer.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:14

Moet hij hier niet proberen, bah wat heb ik een hekel aan dat soort ventjes.. :+
judith370 schreef:
Mijn zus werkt in een schoenwinkel, staat ze in een etelage om wat te pakken oid. Loopt er een man langs, ben jij ook te koop ?! (mijn zus was toen 14 en die man 40)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:17

Wij hebben leren zetels in de wachtruimte staan voor mensen die niet zo goed te been zijn. Vaak gaan kinderen daarin staan springen of rondlopen. Vroeger zeiden we daar wat van, dat doen we nu niet meer. Het gaf alleen maar ruzie met de ouders dat we ze kind moesten laten zijn. Voor zoiets kreeg ik als uk een draai om mijn oren hoor.
Meestal zijn er andere patiënten die de ouders erop aanspreken, dodelijke blikken van hen richting kinderen of onze security die ingrijpt wanneer hij net zijn ronde doet.
Echt, al dat bekvechten, dat is het ons niet meer waard. Gaat het stuk dan hebben we hun naam en krijgen ze de rekening van de directie wel toegezonden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:20

Varekaj schreef:
Wij hebben leren zetels in de wachtruimte staan voor mensen die niet zo goed te been zijn. Vaak gaan kinderen daarin staan springen of rondlopen. Vroeger zeiden we daar wat van, dat doen we nu niet meer. Het gaf alleen maar ruzie met de ouders dat we ze kind moesten laten zijn. Voor zoiets kreeg ik als uk een draai om mijn oren hoor.
Meestal zijn er andere patiënten die de ouders erop aanspreken, dodelijke blikken van hen richting kinderen of onze security die ingrijpt wanneer hij net zijn ronde doet.
Echt, al dat bekvechten, dat is het ons niet meer waard. Gaat het stuk dan hebben we hun naam en krijgen ze de rekening van de directie wel toegezonden.

Kind laten zijn....Wat is dat voor excuses? Springen ze thuis ook op de banken ofzo??

Sjonge...! Gewoon aan de oren naar buiten ermee, toedels!! Ga buiten maar lekker lopen stieren.

Heb bij melige ouders en vervelende kinderen wel eens gezegt: We hebben super leuke tuigjes! Lijntje er aan, slot er op, en aan de lantarenpaal er aan, lekker rondjes laten rennen!

Ouders dubbel.......

(heb wel eens kinderen gezien met een bandje aan de hand trouwens, kinderen konden dan geen kant op! En ouders hadden ze goed onder controle!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:21

Mijn oma had voor mij en mijn nichtje als kleuters zo'n tuigje :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:29

Varekaj schreef:

Vind ze ideaal! Je weet waar je kleuter (kind) uithangt! En als ze wat "pakken" kun je het meteen zien, en leg je het terug, ipv achter je kroost aan moet rennen om het terug te krijgen (Zien we ook heel veel, ik mag niet lachen uit respect, maar iedereen weet, van binnen lig ik dubbel)

Later als ik kinderen mag krijgen? Komt er ook zeker zon kinder tuigje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:36

Laatst zat er een kassamiep bij de appie , die zat met haar armband te spelen en heel sloom alles aanslaan.. Had echt iets van , uhm ja je bent toch aan het werk? Waar is je werkhouding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:57

Waar ik bij collega's de kriebels van kreeg was dat ze pauze hadden gehad, achter hun pc gingen zitten maar hun kaartje "gesloten" lieten staan en nog even naar mama of vriendlief gingen bellen met hun mobiel. 1tje deed dat zelfs gewoon waar de klant bij was! Die heb ik daar op aangesproken, kreeg een rare blik terug. Helaas voor haar had die persoon een klachtenbrief erover gestuurd naar de directie en heeft ze een officiële waarschuwing thuis gehad. Van onze baas mogen we wel onze mobiel bij ons hebben, uit het zicht. Is er niemand dan maakt het niet uit wat we ermee doen, als we maar niet bellen. Zolang we maar niet aan het smssen gaan met 20 man voor je desk.

Onze nieuwe directie is veel strenger. Ze kijken na hoe vaak je met een intern nummer bijvoorbeeld naar buitenaf belt. Zit 1 nummer er te vaak tussen, dan kan je ontslagen worden wegens grove fout - persoonlijke gesprekken tijdens het werk. Heeft iemand van d receptie aan haar been.. Jammer, was verder een hele lieve meid die echt iedereen aan het lachen kon krijgen, was supercorrect met de patiënten, altijd zonnetje in huis.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:05

Varekaj schreef:

Vriendin ging laatst naar een shoppingcenter met dochterlief in zo' n tuigje aan de kinderwagen.
Ze wapende zich al voor boze blikken maar er kwamen alleen maar mensen vragen waar ze dat handige dingetje toch gekocht had! :')

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:47

Dominique_96 schreef:
Of mensen die aan de kassa komen en waarbij er idd geen hallo van af kom.
Ik: hallo :)
Mevrouw: ik ben mn bonuskaart vergeten! Voer 'm ff in.

Ugh ^) dan heb ik al geen zin meer om 'm in te voeren.

Helemaal mee eens! Gebeurt bij ons ook echt vaak. Wij mogen hem officieel ook niet invoeren, maar normaal doen we dat gewoon. Alleen bij dat soort klanten die het niet netjes kunnen vragen ga ik bellen zodat ze de bonuskaart van de balie moeten komen brengen en het nog langer duurt :Y)