Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yavanna schreef:Oh mijn god mensen, ik lag onder tafel van het lachen
Ook ik vind bijenkots erg lekker, jullie weten dan ook dat de volgende bij dat weet op eet en so on tot het honing is nomnomnom.
En kippenmenstruatie, echt ik ging stuk van het lachen.
Maar wat ik stom vind is dat mensen zich heel snel verschuilen achter ik heb ADHD of ADD als je ze aanspreekt op hun gedrag, alsof dat gelijk een vrijbrief is voor hun gedrag.
En als je dan zegt, slik je medicijnen doen ze dat niet, want dat zou slecht zijn.
Gelukkig is je gedrag dat niet
Ook ik vind bijenkots erg lekker, jullie weten dan ook dat de volgende bij dat weet op eet en so on tot het honing is nomnomnom.
Maar wat ik stom vind is dat mensen zich heel snel verschuilen achter ik heb ADHD of ADD als je ze aanspreekt op hun gedrag, alsof dat gelijk een vrijbrief is voor hun gedrag.
En als je dan zegt, slik je medicijnen doen ze dat niet, want dat zou slecht zijn.
verootjoo schreef:rien10 schreef:
Eieren eten? Eeeh kippen menstruatie.... dat is wat het is.
Euh nee, als je het al wil vergelijken is het een kippen-eisprong.
Kippen hebben geen menstruatie, want ze hebben geen baarmoeder. Daarom leggen ze een ei en hebben ze alleen een eisprong.
Maar het is echt zo anders dan de menselijke cyclus.
Yavanna schreef:Maar wat ik stom vind is dat mensen zich heel snel verschuilen achter ik heb ADHD of ADD als je ze aanspreekt op hun gedrag, alsof dat gelijk een vrijbrief is voor hun gedrag.
fjordjes schreef:Ik weet niet wat voor gedrag diegene heeft veroorzaakt maar dat je zegt dat ze zich verschuilen achter hun adhd steekt mij heel erg. Omdat ik zelf adhd heb. Mensen met adhd hebben nou eenmaal anders werkende hersenen dan neurodivergente mensen. En dat je dan ook nog valt over dat iemand geen medicijnen ervoor slikt vind ik nog het ergste, moet dat dan? Ik slik ze ook niet dus dan is het alleen goed als je ze wél slikt? Ben je dat dan verplicht als je adhd hebt?
Polarize schreef:@fjordjes, sommige mensen gebruiken adhd als een excuus om geen verantwoordelijkheid te hoeven hebben voor dingen die ze doen of zeggen. Ik heb zelf ook adhd en kan er echt niet tegen als iemand iets uithaalt wat echt niet kan en vervolgens gewoon zegt "ja maar ik heb adhd dus ik kan er niks aan doen."
Little_Gift schreef:Je eerste bericht ging ik al op reageren dat dat nou exact is waar men zich aan ergert.
Je tweede berichtje daarentegen maakt alles goed en duidelijk.
Yavanna schreef:Uiteraard begrijp ik jullie, mensen die echt ADHD hebben, maar waar ik mij meer aan stoor is dat zoveel mensen claimen zelfbenoemd ADHD/ADD te hebben, maar het niet hebben. Want het klinkt zo makkelijk. Maar er geen onderzoek of doktersbezoek aan gespendeerd hebben. En dan moet er rekening meegehouden worden, terwijl ze zelf niet aan anderen denken.
My bad, ik heb het niet goed uitgelegd in mijn 1e post.
En Jolliegirl, ondanks de bijwerkingen, slik je wél je medicijnen, maar dat is bij de groep ik bedoel, niet, want ze hebben ze nog nooit voorgeschreven gekregen.