Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:16

Ohja. Zo had ik iemand gisteren die had staan "verzenden of ophalen" op een item. Dus ik reageer erop en was het van "alleen ophalen". Ik heb toen wel gezegd dat ze dan misschien dat ook in de advertentie moet zetten, want anders had ik in de eerste plaats al niet gereageerd.

Toen op een ander item gereageerd van 160 euro (de vraagprijs) en dan reageert iemand heel snel dat het er nog is en vervolgens is het stil. Je zou toch denken dat als je iets duurs op MP zet en er is interesse, dat je de koop ook wil afronden?

KarenQ

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:31

Bij mij zijn ze nu ook bezig met de uitrol van kopersbescherming. Dus de advertenties zijn nu op ophalen. Vraag mij nu af, als ik nu alsnog een betaalverzoek doe met verzendkosten, komt kopersbescherming er dan automatisch bij?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:16

Ik heb gisteren twee betaalverzoeken gedaan als koper en kon het zelf aanvinken. Eentje zelf aangemaakt en eentje door de verkoper aangemaakt. Bij het invullen van het adres kon ik dat aangeven of ik dat wilde. De verkoper had het dus niet aangezet.

Er was er daarnaast ook eentje met direct kopen en daar stond het automatisch aangevinkt en kon het ook niet uit. Dus die aankoop heb ik niet afgemaakt en de verkoper een bericht gestuurd. Was ook maar goed ook, want item was al verkocht en ze was vergeten de advertentie weg te halen..

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:13

Ik heb mijn laptop uiteindelijk verkocht en opgestuurd
Heel goed verpakt, ook met zacht vulmateriaal er bij en op alle kanten van de doos 'breekbaar! Fragile!' Geschreven
Zie ik via de t&t Dat het pakje is geleverd maar een bericht van de koper krijg ik niet...
Ik stuur zelf persoonlijk altijd naar de verkoper als ik een pakje goed ontvqng

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:56

En wéér de melding van Marktplaats dat het een frauduleuze verkoper zou zijn. Advertentie verwijderd door Marktplaats maar óók gelijk het gesprek. Terwijl het er geen schijn van had een frauduleuze verkoper te zijn.... was al 10 jaar actief op marktplaats...

Jammer, want wat ik zoek wordt niet gek veel aangeboden en al zeker niet voor een normale prijs.

De volgende verkoper (de laatste die het voor een normale prijs aanbied) een bod gedaan. Nu afwachten of daar akkoord mee gegaan wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:03

@flintstones; het is heel netjes om een ontvangstbevestiging naar de koper te sturen, maar die kan aan de T&T ook zien dat het is aangekomen.
@mvdende: wel vreemd dat het gesprek dan ook verdwenen is, al kan ik me het wel voorstellen. Immers dan zou een koper er alsnog mee door kunnen gaan (en evt de mist in gaan).

Ik kreeg van mijn fraudeur te horen dat de politie was langs geweest, want ik niet geloof maar ik heb het wel doorgezet in mijn aangifte. Ik kreeg al bericht van de politie dat er gekeken wordt of ze het op gaan pakken.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:22

flintstones schreef:
Ik heb mijn laptop uiteindelijk verkocht en opgestuurd
Heel goed verpakt, ook met zacht vulmateriaal er bij en op alle kanten van de doos 'breekbaar! Fragile!' Geschreven
Zie ik via de t&t Dat het pakje is geleverd maar een bericht van de koper krijg ik niet...
Ik stuur zelf persoonlijk altijd naar de verkoper als ik een pakje goed ontvqng

Heb je ook foto's gemaakt van inpakken en inleveren?

Lang voor de kopersbescherming had ik al grapjassen die dan zogenaamd beschadigde inhoud ontvangen hebben.
De eerste keer ben ik nog ingetrapt.
Hierna nooit meer.
Ook al is de prijs "alleen" maar 5 euri, als ik moet versturen, dan maak ik van alles foto's en stuur die ook (gelijk met foto inleveren en track&trace) naar koper.
Scheelt een hoop ergernis, haha

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 10:38

Te laat komen is vervelend maar te vroeg ook...
Ik had afgesproken met iemand om 11u die kwam garnalen ophalen. Ik moest werken tot 10 u dus ben pas thuis zo rond 10.20,ff hond aandacht geven, wat drinken en me omkleden. Nee staat ie al voor half 11 op de stoep, had nog niks gevangen. Zei al, we hadden toch 11u afgesproken? Maar ja dan wacht ie maar voor de deur, ik kan niet heksen. Snap dat niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 21:46

Vraagprijs 45 euro
Vraag minimale prijs 35 euro
Ik kom het nu halen voor 20 euro

Waarom?
Echt bespaar je de moeite om het nu te komen halen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 07:57

Uiteindelijk wéér een melding van Marktplaats met "frauduleuze adverteerder" dus voorlopig zit ik kwa Garmin Inreach met lege handen. Ach, heb nog een jaar voordat ik dat apparaat nodig heb...

Wat ik wél dringend nodig heb is een wifiversterker/ mesh wifi. Staat een mooie set op marktplaats voor een hele scherpe prijs. Vervolgens reageert verkoper niet meer. Ondertussen meerdere mensen die aan het bieden zijn -:(- bijna al over de vraagprijs heen en dat zal wel, want er worden 3 apparaten aangeboden voor de normale prijs van één.

Dat wordt nog lastig om deze te bemachtigen ben ik bang....

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:48

Ik zou als verkoper dan ook de biedingen even afwachten. Toch logisch als dat bedrag lekker oploopt?

Ik heb een pallet sanitair-tegels over na de verbouwing. 28m2. Ruim €1600 voor betaald maar ik raak ze gewoon niet kwijt. Ik hoef er echt geen hoofdprijs voor, verre van zelfs. Ik heb wel een bod van €100 gehad maar die vent was zo hondsbrutaal dat hij het mag steken waar de zon niet schijnt.
Hopelijk gaan ze wel snel weg want ik heb de pallet nu al in de voortuin gezet :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 12:17

mvdende schreef:
Uiteindelijk wéér een melding van Marktplaats met "frauduleuze adverteerder" dus voorlopig zit ik kwa Garmin Inreach met lege handen. Ach, heb nog een jaar voordat ik dat apparaat nodig heb...

Wat ik wél dringend nodig heb is een wifiversterker/ mesh wifi. Staat een mooie set op marktplaats voor een hele scherpe prijs. Vervolgens reageert verkoper niet meer. Ondertussen meerdere mensen die aan het bieden zijn -:(- bijna al over de vraagprijs heen en dat zal wel, want er worden 3 apparaten aangeboden voor de normale prijs van één.

Zolang er nog fanatieke geboden wordt door meerdere mensen zou ik ook niet op ieder individueel bod reageren.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 12:56

mvdende schreef:

Is MP je hobby?

Wat je wel kan doen is gewoon rechtstreeks een berichtje sturen met wat je max wilt uitgeven.
Nee heb je, ja kan je krijgen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 16:57

Onali schreef:
mvdende schreef:

Is MP je hobby?

Wat je wel kan doen is gewoon rechtstreeks een berichtje sturen met wat je max wilt uitgeven.
Nee heb je, ja kan je krijgen.

Ik koop graag op marktplaats ja, omdat nieuw kopen vaak véél en véél duurder is dan 2e hands.

Ik had het 1e bod, één iemand had over mij heen geboden, waarna ik direct een berichtje had gestuurd met een hoger bod en nu is het "ineens" gereserveerd..... hoe dan....waarschijnlijk hebben mensen lopen bieden buiten de officiële bod optie. Vind het wél stom, dat verkoper niet de 1e bieder contact opneemt, want ik was zéér waarschijnlijk wél de 1e....stond er pas net op.

Wees dan als verkoper gewoon sociaal en geef de 1e geïnteresseerde de kans om tot een overeenkomst te komen....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:06

Jij bood toch ook privé?

Als je het echt had willen hebben had je een niet af te slaan bod moeten doen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:13

Bij mijn weten gaat het niet per se om de eerste bieder maar de hoogste bieder... Als die ander een prijs biedt die hij in zijn hoofd heeft en hij verkoopt het aan die persoon is er niks mis. Buiten dat hij zelf zal balen dat jij nu hoger biedt ofzo.

Juist heel netjes dat als hij een overeenkomst heeft gesloten hij die niet afzegt om met jou verder te handelen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:30

Schuur_ schreef:
Bij mijn weten gaat het niet per se om de eerste bieder maar de hoogste bieder... Als die ander een prijs biedt die hij in zijn hoofd heeft en hij verkoopt het aan die persoon is er niks mis. Buiten dat hij zelf zal balen dat jij nu hoger biedt ofzo.

Juist heel netjes dat als hij een overeenkomst heeft gesloten hij die niet afzegt om met jou verder te handelen

Ik zie het als een "spelletje" Koper doet een bod, verkoper accepteert bod of geeft zijn/ haar minimale prijs aan. Koper maakt de beslissing met dat minimale bedrag akkoord te gaan of niet.

Iets op marktplaats zetten, vervolgens nooit op het 1e bod reageren en dus de 1e bieder nooit de kans geven om tot een overeenkomst te komen vind ik gewoon niet zo netjes.

Vraagprijs was €25, minimaal bod €20 ik heb dus €20 geboden. Werd €21,5 geboden dus ik privé een bod uitgebracht van €22. Ik was dus de hoogste bieder, in ieder geval wat zichtbaar was. Had ook de vraagprijs gewoon willen betalen als verkoper aangegeven had dat dat zijn minimale prijs was.

Maar nu is het kennelijk verkocht aan iemand die later een bod heeft uitgebracht dan ik....zonder mij de kans te geven akkoord te gaan met de vraagprijs.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:33

Miss heeft die ander wel gelijk de vraagprijs geboden :+

Van dit geneuzel wordt ik ook niet blij en overbieden met 0,50 cent vind ik gewoon sneu en gun het dan nog liever de ander dan het hoogste bod :)
En als je het ziet als spelletje moet je accepteren dat je kunt verliezen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:38

1e bieder is toch geen verplichting?

Als hij het jou toe had gezegd en daarna naar een hogere bieder verkoopt vind ik niet kloppen.

Maar mensen die onderling bieden gaat het meestal naar de hoogste.
En soms ook wie het gegund word... Een 50 ct bieder is idd niet altijd in het voordeel...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:46

Oh, eerlijk, het zou me aan mijn derrière oxideren wie het eerste bod heeft. Als jij ervoor kiest om het minimale bod te doen, en met anderen het 'opbieden spelletje' te gaan spelen, dan heb je altijd kans dat iemand anders gewoon een berichtje stuurt en de vraagprijs biedt (of meer). Zeker als dat opbieden dan met bedragen van €0,5 gaat, dan is de kans best aanwezig dat ik gewoon met die privé bieder in zee ga.

Jij wil het minimale betalen waarvoor de verkoper het wil verkopen, een ander wil het misschien gewoon hebben...

Waar twee vechten om een been, gaat de derde ermee heen...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:55

Van mij krijg je niet eens antwoord als je met de vraag komt: ‘wat wil je er minimaal voor hebben’. Laat staan dat ik het nog aan je wil verkopen. Overigens geldt dat ook voor de 50 cent bieders, daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen.

Als jij mijn minimale biedingsprijs biedt, dan ben ik tot niets verplicht. Zeker niet wanneer er meerdere en betere biedingen zijn. Dan ben ik straks in gesprek met 15 mensen die allemaal geboden hebben.

Marktplaats is geen hobby voor mij, eerder een noodzakelijk kwaad. Ik ga er geen onnodige tijd in stoppen.

Hebben jullie dat item gezien een paar weken terug van al die jongeren die digitale compact camera’s willen hebben? Dat is de laatste trend en die dingen zijn niet aan te slepen. Dus deze patatgeneratie is de kast eens ingedoken en we vonden er nog 1. In 2018 voor 400 euro gekocht. En nu dus voor het dubbele verkocht. Dat ding stond er nog geen minuut op of marktplaats ontplofte werkelijk! Ik snap het nog altijd niet, maar ik ben dan nu ook wel officieel oud verklaard geloof ik. *\%/*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:03

Vjestagirl schreef:
Oh, eerlijk, het zou me aan mijn derrière oxideren wie het eerste bod heeft. Als jij ervoor kiest om het minimale bod te doen, en met anderen het 'opbieden spelletje' te gaan spelen, dan heb je altijd kans dat iemand anders gewoon een berichtje stuurt en de vraagprijs biedt (of meer). Zeker als dat opbieden dan met bedragen van €0,5 gaat, dan is de kans best aanwezig dat ik gewoon met die privé bieder in zee ga.

Jij wil het minimale betalen waarvoor de verkoper het wil verkopen, een ander wil het misschien gewoon hebben...

Waar twee vechten om een been, gaat de derde ermee heen...

Dit dus. Als ik er iets op heb staan en er komen mensen opbieden met 50 cent, dan zie ik dat niet als serieus.

Komt er dan iemand met mijn vraagprijs, dan is het verkocht. Niemand verplicht een verkoper om met de eerste bieder in zee te gaan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:05

maaikemuis schreef:
Van mij krijg je niet eens antwoord als je met de vraag komt: ‘wat wil je er minimaal voor hebben’. Laat staan dat ik het nog aan je wil verkopen. Overigens geldt dat ook voor de 50 cent bieders, daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen.

Als jij mijn minimale biedingsprijs biedt, dan ben ik tot niets verplicht. Zeker niet wanneer er meerdere en betere biedingen zijn. Dan ben ik straks in gesprek met 15 mensen die allemaal geboden hebben.

Marktplaats is geen hobby voor mij, eerder een noodzakelijk kwaad. Ik ga er geen onnodige tijd in stoppen.

Hebben jullie dat item gezien een paar weken terug van al die jongeren die digitale compact camera’s willen hebben? Dat is de laatste trend en die dingen zijn niet aan te slepen. Dus deze patatgeneratie is de kast eens ingedoken en we vonden er nog 1. In 2018 voor 400 euro gekocht. En nu dus voor het dubbele verkocht. Dat ding stond er nog geen minuut op of marktplaats ontplofte werkelijk! Ik snap het nog altijd niet, maar ik ben dan nu ook wel officieel oud verklaard geloof ik. *\%/*

Wacht effe, ik heb er nog eentje met doos. Wat zijn de criteria voor zo een camera?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:10

Hoe ziet zo’n camera eruit?
En de patat generatie?
Wie zijn dat nu weer?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 18:11

Dat moet ik zijn want voor friet kun je me wakker maken _O-