Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:13

xPabloBokt schreef:
Cowboy55 schreef:
We kopen sappen van het huismerk van AH. Plastic flessen. Daar zit tegenwoordig statiegeld op……behalve bij de tomatensap flessen. Geen statiegeld, gooi maar bij het PMD.

Weet iemand waarom dat is? Heeft het iets van de tomatensap als product van doen?

Waarschijnlijk tast dat het plastic op een bepaalde manier aan ofzo?

Dat denk ik dan ook: tomatensap is ‘vettig’ : schudt tomatensap in een bierglas dan kun je het schuim als je er daarna bier in schudt wel vergeten (ja, ook na het schoonmaken). Tegelijkertijd denk ik: aantasten?! Iiiiieeeewwww!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:21

Cowboy55 schreef:
Dat denk ik dan ook: tomatensap is ‘vettig’ : schudt tomatensap in een bierglas dan kun je het schuim als je er daarna bier in schudt wel vergeten (ja, ook na het schoonmaken). Tegelijkertijd denk ik: aantasten?! Iiiiieeeewwww!

Voor iedereen die nu denkt aan "shaken, not stirred", je bedoelt hiermee toch wat in standaardnederlands inschenken heet of niet?

Maddy_Paola

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:58

Tomaten sap is wel vrij zuur qua ph dus tast het plastic misschien wel aan ja, of ze verkopen het niet zo snel en dit zijn oude flessen :x

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:06

oomens schreef:
Cowboy55 schreef:

Voor iedereen die nu denkt aan "shaken, not stirred", je bedoelt hiermee toch wat in standaardnederlands inschenken heet of niet?

Yeshh, I mean poured, not shhaken or shhtirred. Tho one needs to shhhake the bottle of tomato juice firshht before pouring the shhhtuff my dear. (Uit te spreken met een Sean Connery lishhp). :D
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 08-08-22 23:13, in het totaal 4 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:08

Maddy_Paola schreef:
Tomaten sap is wel vrij zuur qua ph dus tast het plastic misschien wel aan ja, of ze verkopen het niet zo snel en dit zijn oude flessen :x

Ik hoop dat laatste. Ik denk ook wel eens dat niemand zo veel van de spul drinkt dan ik. :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:20

ik ben ook gek op tomatensap, maar ik denk dat het meespeelt dat het vaak goed gezouten is... Niet echt super gezond dus, maar wel onwijs lekker. Ik ga er eens op letten in de winkels waar ik kom.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:37

Maddy_Paola schreef:

Ik gok dat appelsap of sinaasappelsap nog zuurder is. Dus alleen pH is denk ik niet de clou.

Daarnaast ga ik er vanuit dat al dat plastic omgesmolten wordt bij het recyclen dus dan maakt de inhoud ook niet zoveel meer uit.

Andere grondstof of andere productcategorie wellicht? Net als zuivel wat erbuiten valt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:09

Mijn appelsap fles zit ook geen statiegeld op. Vind ik al vreemd want je moet alle plastic flessen inleveren tegenwoordig en die dus niet.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:37

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:43

De "waarom" van dat statiegeld is terug te leiden naar de bron van het verplichten van het statiegeld: aanpakken van zwerfafval. En blijkbaar heeft onderzoek uitgewezen dat alle (tomaten)sapflessen netjes afgevoerd word bij het plasticafval. (keuken afval)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:19

Hoe warm mag het zijn op je werkplek? Winkel, alleen een deur die open kan, in de zon, geen zonwering, alleen een ventilator

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:39

Meliaforever schreef:
Hoe warm mag het zijn op je werkplek? Winkel, alleen een deur die open kan, in de zon, geen zonwering, alleen een ventilator

Daar schijnt niets duidelijks over te vinden zijn in de wet, alleen iets over "onwerkbaar weer" en dat is een vaag begrip...CAO's willen nog wel eens iets melden. Sterkte! Misschien een fles water uit de diepvries op een schotel voor een ventilator zetten. Hier in een bloedheet schoolgebouw (nu even niet, vakantie) gebruiken ze soms sprayflessen met ventilator om zichzelfs te besproeien. Is heerlijk koel met een ventilatortje erop. Hoeft niet eens lang, werkt meteen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:43

Meliaforever schreef:

Citaat:
De Arbowet en werken in de warmte
Het Arbobesluit (artikel 6.1) bepaalt dat de temperatuur op de werkplek niet nadelig mag zijn voor de gezondheid van de werknemer. Hoewel er geen specifieke temperaturen genoemd worden, is wel bepaald dat werkgevers er alles aan moeten doen om gezondheidsklachten en -schade te voorkomen.

Als werken bij een hoge temperatuur niet voorkomen kan worden moet de werkgever:
-nagaan of werken in de warmte wel noodzakelijk is;
-de duur van werkzaamheden in de warmte verkorten;
-werkzaamheden afwisselen met werk op een koelere plek;
-koele dranken aanbieden;
-persoonlijke beschermingsmiddelen beschikbaar stellen.

Bron: https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/ ... -de-warmte

En wat Zoolgangster zegt: er is soms iets vastgelegd in een CAO.
Waarschijnlijk val jij dan hieronder:
https://www.werkindewinkel.nl/cao-retail-non-food?gclid=EAIaIQobChMItv-Xz4y6-QIVNI9oCR2u6wqhEAAYASAAEgLvwvD_BwE

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:47

Hoe kan het dat sommige van mijn comments op random verschillende (openbare) FB groepen ineens als spam worden gezien?
Er staan geen rare woorden in, ze hebben altijd betrekking op de post, en het zijn ook geen oneliners. Nooit eerder gehad. Zijn het dan mensen die je gewoon voor de lol rapporteren ofzo? Of is Facebook gewoon een beetje gek geworden?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:15

marley93 schreef:
Hoe kan het dat sommige van mijn comments op random verschillende (openbare) FB groepen ineens als spam worden gezien?
Er staan geen rare woorden in, ze hebben altijd betrekking op de post, en het zijn ook geen oneliners. Nooit eerder gehad. Zijn het dan mensen die je gewoon voor de lol rapporteren ofzo? Of is Facebook gewoon een beetje gek geworden?

Had ik laatst ook. Had mijn moeder ergens in getagd over katten (doe ik wel vaker). Mijn moeder wilde m openen en reageren, maar mijn reactie was foetsie.... Kreeg ook een hele melding over dat het gezien werd als spam -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:44

iirrssjjee schreef:
marley93 schreef:

Had ik laatst ook. Had mijn moeder ergens in getagd over katten (doe ik wel vaker). Mijn moeder wilde m openen en reageren, maar mijn reactie was foetsie.... Kreeg ook een hele melding over dat het gezien werd als spam -O-

Had ik pas ook. Gereageerd op een bericht van Pavo
Gewoon bericht, weg was het, spam.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:59

Meliaforever schreef:

Zit geen maximum op, ik voel je :(
Het wordt makkelijk warmer dan buiten op zo’n dag, vrij onwerkbaar als je het mij vraagt. Maar er zijn ook mensen in keukens en fabrieken die ook nog te maken hebben met warme apparaten en dat zal nog wel erger zijn.
Enige oplossing is werken met een natte theedoek in je nek, veel drinken en een stoel voor de ventilator neerzetten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:45

marley93 schreef:

Het algoritme van Facebook is inderdaad een beetje gek geworden. Gebeurt vaker.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:59

Ik sta dagelijks in 28/30 graden te werken... Een keuken in dit geval.
Maar uberhaupt wordt ons pand kneiters warm.

Goed blijven drinken en je bovenal niet te druk maken is het beste wat je kunt doen.

Komende week sluit ik de toko om 1400...er komen dan toch geen mensen met kinderen meer. En zo wel, dan denken zij zelf niet goed na over de gevolgen... Dus maken wij die keuze.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 06:35

Oh, geruststellend om te lezen dat het niet aan mij lag dan, maar toch aan Facebook.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:24

Weet iemand of je een Oyster kaart actief blijft en niet verloopt, ondanks dat je hem al een aantal jaar niet gebruikt hebt? Heb er nog eentje liggen van een trip uit 2017, maar ik wil hem liever dan gebruiken, dan dat ik een nieuwe koop :)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:30

Weet iemand of je bij KPN een bundel MB kan aanschaffen als je een abonnement hebt voor je mobiel voor uitsluitend bellen en sms-en?
Ik kom er op hun website niet uit en de wachttijd aan de telefoon is zo lang dat ik er niet tussen kom.

Mijn man gaat een lang weekend met een vriend naar Duitsland en ik heb alle treintickets, hotelreserveringen en toegangstickets ( gaan naar Derby ) digitaal. Kan natuurlijk wel alles geprint meegeven, en dat doe ik ook wel, maar het is natuurlijk handiger als hij gewoon zijn mobiel kan trekken. Vriend heeft ook al geen internetabonnement op zijn mobiel. Iemand die dit weet? Op de site van KPN kan je wel MB's aanschaffen als je data op is, maar er staat niet bij of dit ook kan als je geen internetabonnement hebt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:31

Justme_Lisaa schreef:
Weet iemand of je een Oyster kaart actief blijft en niet verloopt, ondanks dat je hem al een aantal jaar niet gebruikt hebt? Heb er nog eentje liggen van een trip uit 2017, maar ik wil hem liever dan gebruiken, dan dat ik een nieuwe koop :)

https://tfl.gov.uk/travel-information/v ... his-page-5

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:34

Justme_Lisaa schreef:

https://www.weekendplanner.nl/londen/lo ... ard-ov.htm

Hier kan je lezen dat het saldo nooit verjaart

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:42

Dankjewel! Constant overheen gelezen, super stom!