Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Maar hoeveel invloed heb je nu echt op immuunsysteem?
Sizzle schreef:Je weet nooit in welke staat je immuunsysteem is.
Dat is niet iets zwart-wit. Niet vaak verkouden zijn is geen maat voor het welzijn van je afweer.
Stress is inderdaad erg tricky. Sterker nog, onder extreme stress wordt je soms juist minder ziek, maar dan pakt het je extra daarna.
Meer dan lief zijn voor jezelf gaat niet.
Maar niet alles kunnen beinvloeden betekend natuurlijk niet dat het dus meteen maar helemaal geen zin heeft om je best te doen. Dat is een beetje hetzelfde om geen cap op te zetten omdat je iemand kent die ondanks de cap toch een hersenletsel heeft.
Huertecilla schreef:Beter iets dan niets, ja maar, nú dan???
Wel, iedereen voor wie dat nodig is/was, had anderhalf jaar geleden zélf al kunnen beginnen. Een half jaar vóór de vaccins![]()
Afgezien van die evidente eigen verantwoordelijkheid (die net zo goed voor vaccineren geldt imo) vind ik hetdat de overheden wel vaccineren gelíjk bij wet kunnen afdwingen* en mbt gezond eten eíndeloos met de voeten slepen.
Maar goed, zal wel ´groter belang´ wijsheid zijn.
Ik ga een glas fris inschenken. Zonder suiker én zonder aspartaam!
* ´vrije´ keuze is een láchertje
Popstra schreef:Hier een stukje over Van Dissel vandaag. Ik vind het weer verwarrend...eerst een paniekzaaierij en later; we weten het nog niet![]()
https://www.parool.nl/nederland/van-dis ... ~bdbafe81/
Ik dacht dat Omikron milder was??
Popstra schreef:Hier een stukje over Van Dissel vandaag. Ik vind het weer verwarrend...eerst een paniekzaaierij en later; we weten het nog niet![]()
https://www.parool.nl/nederland/van-dis ... ~bdbafe81/
Ik dacht dat Omikron milder was??
Popstra schreef:En dan de plannen van het nieuwe kabinet...zoveel miljoen hier..zoveel miljoen daar ( iets met milieu e.d)
De zorg?? Daar hebben ze het niet over.
Sorry, Ik kan er met mijn verstand niet bij!
Benzz schreef:En ook net was Rutte bij Koen en sander op de radio en die legde ook uit dat er ieder jaar veel meer naar de zorg gaat en dat dat op termijn wel een limiet aan moet komen omdat het uit hetzelfde potje als welzijn en onderwijs komt en daar mag het niet het koekoeksjong zijn.
Shadow0 schreef:Benzz schreef:En ook net was Rutte bij Koen en sander op de radio en die legde ook uit dat er ieder jaar veel meer naar de zorg gaat en dat dat op termijn wel een limiet aan moet komen omdat het uit hetzelfde potje als welzijn en onderwijs komt en daar mag het niet het koekoeksjong zijn.
Dat is natuurlijk niet zomaar zo. We hebben juist als democratie de vrijheid om te kiezen waar dat uit komt. We zouden het ook op kunnen vangen door bijvoorbeeld meer winstbelasting te heffen bij grote bedrijven (of alleen maar een deel van de enorme vrijstelling op energiebelasting beperken.) We kunnen dat helemaal zelf bepalen, het 'moet' niet uit hetzelfde potje komen en het hoeft elkaar niet te verdringen.
Benzz schreef:zeg ik ergens dat ik daar tegen ben dan?Jij kunt het milieu niet belangrijk vinden, maar je zult ook moeten denken aan de toekomst en onze volgende generaties. We zitten met een gigantisch probleem als het om gas gaat en milieu. Mogen jouw kleinkinderen niet normaal leven?
Benzz schreef:Popstra schreef:Begreep ze 5 miljard gaan bezuinigen op de zorg
Lees het nou maar! Dan zie je hoe ze die bezuinigingen willen doorvoeren en dan begrijp je dat volkomen dat ze dat willen doen.
Jessix schreef:Precies! Zeggen dat ze het niet over de zorg hebben terwijl het coalitieakkoord uit 7 hoofdstukken bestaan waarvan hoofdstuk 6 over gezondheid gaat. Lees het en vorm dan je mening.