Sizzle schreef:Valt even van de stoel van verbazing: hebben jullie geen vrije inloop testcentra dan![]()
Die zit hier zo ongeveer in ieder winkelcentrum.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Valt even van de stoel van verbazing: hebben jullie geen vrije inloop testcentra dan![]()
Die zit hier zo ongeveer in ieder winkelcentrum.
Swah schreef:Ik snap ook totaal niet waarom er in NL niet veel meer ingezet wordt op laagdrempelig testen, ook m.b.v. speekseltesten idd.
Vayo schreef:Het zijn voornamelijk toch vooral niet gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden.
Huertecilla schreef:Ik dacht vergelijkbaar met Zwitserland.
Verder was het vanmorgen bij de start van La Vuelta weer gewoon ráár. Hoe eerder de Covid-waanzin voorbij is hoe beter.
Maar goed, op een práchtig plein op het terras in de schaduw, luxe lunch voor ons, de caravaan en rijders op 2 meter van de tafel voorbij zien komen
bigone schreef:Er is één situatie niet anders en dat is dat de zorg nog op de tenen loopt en er meer uitstappen dan binnen komen.
bigone schreef:Volgens mij kun je je op een pandemie niet voorbereiden en ook niet in een jaar een blik , vooral ic verpleegkundigen opentrekken.
Wat dat betreft zitten Spanje en Nederland in hetzelfde schuitje. Spanje heeft nog minder ziekenhuisbedden per hoofd bevolking dan Nederland. In Spanje slaat de vergrijzing net zo hard toe als in Nederland. In Nederland hebben ze gezorgd voor een zo efficiënt mogelijke zorg waardoor we de minste ligdagen per patiënt in Europa hebben. In Spanje is er gewoon rigoureus bezuinigt na de economische crisis in 2008.
Beide hebben hetzelfde resultaat gehad, bijna code zwart tijdens het hoogtepunt van de opnames.
Huertecilla schreef:bigone schreef:Volgens mij kun je je op een pandemie niet voorbereiden en ook niet in een jaar een blik , vooral ic verpleegkundigen opentrekken.
Wat dat betreft zitten Spanje en Nederland in hetzelfde schuitje. Spanje heeft nog minder ziekenhuisbedden per hoofd bevolking dan Nederland. In Spanje slaat de vergrijzing net zo hard toe als in Nederland. In Nederland hebben ze gezorgd voor een zo efficiënt mogelijke zorg waardoor we de minste ligdagen per patiënt in Europa hebben. In Spanje is er gewoon rigoureus bezuinigt na de economische crisis in 2008.
Beide hebben hetzelfde resultaat gehad, bijna code zwart tijdens het hoogtepunt van de opnames.
Trek je lange tenen eens in!
Ik wijs geen bezuinigingsvinger naar NL alleen![]()
En ja, er kan wel op een onverwachte extra toename voorbereid worden. Er is zelfs een wóórd voor; reserve.
Nu, na de pandemie (sorry, maar het is nu echt geen crisis meer), is er nóg minder rek in de gezondheidszorg.
En nee, dat los je niet op met opleggen van beperkingen/verplichting aan de bevolking als je geen permanent paranoïde controle/test-samenleving vol beperkingen wil.
Ik vind het meer en meerdat in mijn jonge jaren racen gevaarlijk was, daarna ´onveilige´ sex en nu gewoon normaal sociaal gedrag
gevonden wordt.
bigone schreef:Ik antwoord gewoon op wat jij hier neer zet, niks lange tenen. Dat maak jij ervan dus effe dimme jochie.
En jij vind dus reserve een oplossing? Hoe had jij je dat voorgesteld ?
996981 schreef:Hoe kijken jullie aan tegen een derde en eventueel volgende vaccins?
Zouden jullie die halen? Of liever niet? En wat zijn daarvan je beweegredenen?
ingedebruijn schreef:996981 schreef:Hoe kijken jullie aan tegen een derde en eventueel volgende vaccins?
Zouden jullie die halen? Of liever niet? En wat zijn daarvan je beweegredenen?
Van mij mogen ze alles erin spuiten als ze het nodig achten. Heb geen enkele reden om de eerste twee niet te wantrouwen en dan de derde ineens wel.