Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:21

Sizzle schreef:
Valt even van de stoel van verbazing: hebben jullie geen vrije inloop testcentra dan :?
Die zit hier zo ongeveer in ieder winkelcentrum.

_O- :') Nee zover zijn we hier nog niet. Ik zag die vorig jaar september al in Italië... Hier moet alles op een ruim vantevoren gemaakte afspraak. En dan inderdaad vaak ver weg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:25

Ik kan zelfs bij de apotheek laten testen (wel op afspraak).
Onze kinderarts in het dorp doet ook tests.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:33

Hier is de dichtstbijzijnde 30 kilometer verderop. Welkom in de Achterhoek :+
Uiteraard ook geen ov van betekenis.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:47

Dan heb ik zeker geluk dat ik op het kaartje van Neonlight zie dat ik tussen twee testlocaties in woon :+ .

Voor het testen voor je reis kun je wel op veel meer plekken terecht als het goed is. Maar dan zijn natuurlijk niet dezelfde testen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:31

Swah schreef:
Ik snap ook totaal niet waarom er in NL niet veel meer ingezet wordt op laagdrempelig testen, ook m.b.v. speekseltesten idd.

Ik denk dat dat echt heel veel zou schelen. Dan had ik me misschien al wel een keer of 5 laten testen, omdat het zo laagdrempelig is.
Dat het een afspraak is via een belletje of online vind ik nog niet zo erg. Wel dat ik er meer dan 10 km voor moet rijden. Al met al pak ik gewoon bij klachten een zelftest en zorg ik dat mijn vaccinaties up to date zijn.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:05

Ja ik denk ook dat het zoveel zou schelen, waarom wordt daar nou niet meer op ingezet, zowel op locaties als technieken die niet zo vervelend zijn, speekseltesten voor thuis etc. Ik denk dat dat heel wat uitbraken zou schelen. Ik zou dan zelf ook nog dubbel zo vaak testen als nu, echt bij het minste of geringste klachtje. Hier zit het ook op 13 km, en al met al ben je dan zo ruim een uur bezig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:12

Sizzle schreef:
Ik kan zelfs bij de apotheek laten testen (wel op afspraak).
Onze kinderarts in het dorp doet ook tests.

Ik zag net bij onze apotheek een groot bord staan : HIER SNELTEST MOGELIJK ZONDER AFSPRAAK.
:wow: +:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:14

Hier gewoon in het dorp. Idem buurdorp. Verschillende in stadje op 10 km. Maar ja, Spanje; kan niet goed zijn niet héh Bigone ;)

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:36

I wat fijn dat je weer iets gevonden hebt waar Spanje superieur in is. Mooi voor je, geniet er van :z

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:44

Ik dacht vergelijkbaar met Zwitserland.

Verder was het vanmorgen bij de start van La Vuelta weer gewoon ráár. Hoe eerder de Covid-waanzin voorbij is hoe beter.
Maar goed, op een práchtig plein op het terras in de schaduw, luxe lunch voor ons, de caravaan en rijders op 2 meter van de tafel voorbij zien komen :wow:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:39

Ik heb keuze tussen 20 km, 30 km of 28 km. Deels niet met ov bereikbaar. Er schijnen wel speciale taxibedrijven te zijn maar niet overal (hier niet) en dan ook nog peperduur. Dus "even" testen is er nietbij. Van de week in duitsland bij de supermarkt. Twee rode kruis wagens. Een voor inloop vaccinatie en een voor inloop testen. Dan ga je een stuk sneller

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:47

Ik vraag me eigenlijk ook wel een beetje af hoe lang we zo op grote schaal bij ieder loopneusje, hoestje oid blijven testen?

De vaccins werken toch best goed tegen ernstig ziek worden. Het zijn voornamelijk toch vooral niet gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:56

Vayo schreef:
Het zijn voornamelijk toch vooral niet gevaccineerden die in het ziekenhuis belanden.

De situatie is volkomen anders dan vorig jaar voorjaar. Als het toen geweest was als nu, had níemand zich ook maar érgens druk over gemaakt.
Hoog tijd dat we er overheen stappen. Dat we verder gaan zonder de waanzin. Vaccineer, gebruik masker, hou afstand; wat je nodig vindt maar we moeten écht af van die tests en vaccinatiebewijzen. Nogmaal; bij de huidige situatie had níemand zich vorig voorjaar druk gemaakt dus waarom nu wel?!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:00

Huertecilla schreef:
Ik dacht vergelijkbaar met Zwitserland.

Verder was het vanmorgen bij de start van La Vuelta weer gewoon ráár. Hoe eerder de Covid-waanzin voorbij is hoe beter.
Maar goed, op een práchtig plein op het terras in de schaduw, luxe lunch voor ons, de caravaan en rijders op 2 meter van de tafel voorbij zien komen :wow:

Jaloers :Y)

En ook een mooie aankomst en een mooie winnaar in Valdepeñas de Jaén {:}

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:39

Er is één situatie niet anders en dat is dat de zorg nog op de tenen loopt en er meer uitstappen dan binnen komen. Wat mij betreft voeren ze een vaccinatieplicht in.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:01

bigone schreef:
Er is één situatie niet anders en dat is dat de zorg nog op de tenen loopt en er meer uitstappen dan binnen komen.

Volgens jou door Covid, volgens anderen door bezuinigingen, volgens mij door een combinatie: Door bezuinigingen en ontkenning niet voorbereid en daarom verrast vorig voorjaar.
De resulterende overspoeling heeft nu nog steeds effect en dát is uitsluitend gevolg van de bezuinigingen.
Beperkingen en verplichtingen zijn rechtenschendend en futiel; niet eens symtoombestrijding. Het volgende virus is anders en zonder inhaalslag aan investering in publieke gezondheidszorg is de klap door het huidige interen nog groter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:29

Volgens mij kun je je op een pandemie niet voorbereiden en ook niet in een jaar een blik , vooral ic verpleegkundigen opentrekken.
Wat dat betreft zitten Spanje en Nederland in hetzelfde schuitje. Spanje heeft nog minder ziekenhuisbedden per hoofd bevolking dan Nederland. In Spanje slaat de vergrijzing net zo hard toe als in Nederland. In Nederland hebben ze gezorgd voor een zo efficiënt mogelijke zorg waardoor we de minste ligdagen per patiënt in Europa hebben. In Spanje is er gewoon rigoureus bezuinigt na de economische crisis in 2008.
Beide hebben hetzelfde resultaat gehad, bijna code zwart tijdens het hoogtepunt van de opnames.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:54

bigone schreef:
Volgens mij kun je je op een pandemie niet voorbereiden en ook niet in een jaar een blik , vooral ic verpleegkundigen opentrekken.
Wat dat betreft zitten Spanje en Nederland in hetzelfde schuitje. Spanje heeft nog minder ziekenhuisbedden per hoofd bevolking dan Nederland. In Spanje slaat de vergrijzing net zo hard toe als in Nederland. In Nederland hebben ze gezorgd voor een zo efficiënt mogelijke zorg waardoor we de minste ligdagen per patiënt in Europa hebben. In Spanje is er gewoon rigoureus bezuinigt na de economische crisis in 2008.
Beide hebben hetzelfde resultaat gehad, bijna code zwart tijdens het hoogtepunt van de opnames.

Trek je lange tenen eens in!
Ik wijs geen bezuinigingsvinger naar NL alleen :)*

En ja, er kan wel op een onverwachte extra toename voorbereid worden. Er is zelfs een wóórd voor; reserve.

Nu, na de pandemie (sorry, maar het is nu echt geen crisis meer), is er nóg minder rek in de gezondheidszorg.

En nee, dat los je niet op met opleggen van beperkingen/verplichting aan de bevolking als je geen permanent paranoïde controle/test-samenleving vol beperkingen wil.

Ik vind het meer en meer 8)7 dat in mijn jonge jaren racen gevaarlijk was, daarna ´onveilige´ sex en nu gewoon normaal sociaal gedrag >;) gevonden wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:18

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

Trek je lange tenen eens in!
Ik wijs geen bezuinigingsvinger naar NL alleen :)*

En ja, er kan wel op een onverwachte extra toename voorbereid worden. Er is zelfs een wóórd voor; reserve.

Nu, na de pandemie (sorry, maar het is nu echt geen crisis meer), is er nóg minder rek in de gezondheidszorg.

En nee, dat los je niet op met opleggen van beperkingen/verplichting aan de bevolking als je geen permanent paranoïde controle/test-samenleving vol beperkingen wil.

Ik vind het meer en meer 8)7 dat in mijn jonge jaren racen gevaarlijk was, daarna ´onveilige´ sex en nu gewoon normaal sociaal gedrag >;) gevonden wordt.

Je kan geen reserve-zorg-personeel hebben.
Voor je BIG-registratie moet je een bepaald aantal uren per jaar in je zorg-functie werken, met name om je competenties te behouden.
Het is tenslotte geen fietsen, je kan bepaalde technieken en vaardigheden wel verliezen of minder bekwaam in zijn.

En in Nederland is niet bezuinigd op de zorg.
Ieder jaar gaat het budget omhoog. Nu zitten we al op 100 miljard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:21

Ik antwoord gewoon op wat jij hier neer zet, niks lange tenen. Dat maak jij ervan dus effe dimme jochie.
En jij vind dus reserve een oplossing? Hoe had jij je dat voorgesteld ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 01:13

Reserve als in overcapaciteit :)*

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 06:25

bigone schreef:
Ik antwoord gewoon op wat jij hier neer zet, niks lange tenen. Dat maak jij ervan dus effe dimme jochie.
En jij vind dus reserve een oplossing? Hoe had jij je dat voorgesteld ?

:D Wat geniet ik weer van het subtiele taalgebruik in deze discussie, is haast nog meer lezenswaardig dan de inhoud zelf.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:45

Hoe kijken jullie aan tegen een derde en eventueel volgende vaccins?

Zouden jullie die halen? Of liever niet? En wat zijn daarvan je beweegredenen? :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:51

996981 schreef:

Zouden jullie die halen? Of liever niet? En wat zijn daarvan je beweegredenen? :)

Van mij mogen ze alles erin spuiten als ze het nodig achten. Heb geen enkele reden om de eerste twee niet te wantrouwen en dan de derde ineens wel.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:59

ingedebruijn schreef:
996981 schreef:

Van mij mogen ze alles erin spuiten als ze het nodig achten. Heb geen enkele reden om de eerste twee niet te wantrouwen en dan de derde ineens wel.

En met het oog op te korten en de achterstanden in andere landen? Maakt dat voor jou eventueel een verschil?