Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:38

Relaxed schreef:
Needje schreef:
Aboutaleb maakt zich zorgen over de avondklok ivm ramadan. Want ja, die mensen willen dan wel graag naar hun familie....
Willen we dat allemaal niet?.....

Ja en dan zijn de groepen waarschijnlijk kleiner dan met de Ramadan.. Ik vind er wel wat van :n

Ja ik dus ook wel eigenlijk.
Waarom zou het voor hun erger zijn? Zo komt het iig over.

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:42

Zelfde discussie als met de kerken waarschijnlijk.. Zij mochten ook bijeenkomen met veeeel grotere groepen dan al het andere.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:43

Je kan de vergelijking ook zien met kerst. Ook toen was het toegestaan om met meer mensen samen te komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:45

3 of hoeveel was er met kerst ook alweer toegestaan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:46

Nou ik denk dat de bom wel barst als de moslims een uitzondering krijgen op de avondklok.
Dat kan je niet maken vind ik. En dat werkt de antisemitische gedachten alleen maar in de hand.
Het beste is als ze niet zeuren en zich schikken naar Nederland waar ze willen wonen. Anders gaan er niet zulke fijne reacties op komen, dat is zeker.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:48

Als ik het mij goed herinner, hebben de moslims hier bij ons vorig jaar de maatregelen eigenlijk heel goed opgevolgd. Ook tijdens de Ramadan en het Suikerfeest ( wat niet echt doorgegaan is denk ik ).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:50

Suzanne F. schreef:
Nou ik denk dat de bom wel barst als de moslims een uitzondering krijgen op de avondklok.
Dat kan je niet maken vind ik. En dat werkt de antisemitische gedachten alleen maar in de hand.
Het beste is als ze niet zeuren en zich schikken naar Nederland waar ze willen wonen. Anders gaan er niet zulke fijne reacties op komen, dat is zeker.

Schikken naar Nederland, misschien bedoel je het niet zo maar foute opmerking. Schikken naar de maatregelen is beter, en volgens mij zijn het juist heel veel moslimorganisaties die oproepen om je aan de regels te houden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:50

Bij het suikerfeest was er toch ook een grote toename?
Daar staat mij juist iets van bij Pandora.

Na kerst en Nieuwjaar viel het meer mee dan verwacht.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:53

Ik heb geen idee meer wat er was toegestaan tijdens kerst. Heb via Zoom met m'n ouders gegeten toen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:54

Niet hier in Belgie in elk geval.
De meesten hebben zelfs geen echt suikerfeest gevierd omdat toen een groot deel van de strenge maatregelen hier nog steeds van kracht waren.
De scholen heropenden ook pas half mei en familie-bijeenkomsten waren nog steeds verboden.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:57

Suzanne F. schreef:

Ik vind dit ook niet zo’n fijne (
Spoiler:
of snuggere
reactie geloof ik -O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:59

SusanH schreef:
Jessix schreef:

Oh echt? Ik dacht dat dat de boodschap vorige voorjaar was. Volgens mij wordt er elke persconferentie wel weer gezegd dat je lekker naar buiten moet voor frisse lucht en beweging. Alleen inderdaad zorgen dat het niet te druk wordt en je afstand kan houden van elkaar.

Ik heb in elk geval nog net zo veel beweging in de frisse lucht als voor corona. Heerlijk, moet er niet aan denken hele dagen binnen te zitten.

Zijn nog steeds spotjes van de overheid op tv, die zeggen dat we thuis moeten blijven.

Oh dat verklaart het dan, ik kijk geen t.v.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:10

Wat een nare reacties hun en wij hier tegen moslims :oo
Dat zijn gewoon mensen die een kerk bezoeken en net zo recht hebben op hun Nederlandschap.
Als de avondklok met kerst was ingevoerd hadden ze vast ook uitzondering gemaakt voor de nachtdienst.
Om daar antisemitisme bij te halen is helemaal bizar. Waarom zou er jodenhaat ontstaan als er een islamitisch feest geviert wordt?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:16

Maar mag je met Pasen dan wel ineens savonds op bezoek? Ook niet...

Van mij mag die hele avond klok er af hoor. Maar niet voor/door 1 groep.

Met stemmen vond ik ook al idioot.

Needje

Ho ho ik heb niets tegen moslims!
Ik zeg alleen dat ik het apart vind dat het voor hun moeilijker zou zijn. Want volgens mij heeft iedereen er moeite mee, ongeachte achtergrond en geloof.

zonnebloem18

Bah, net bericht gehad dat de leidster van mijn dochter vandaag positief getest is. Ze heeft daar vrijdag nog contact mee gehad, dus nu in quarantaine en woensdag testen. Vind het wel krom dat wij als ouders niet in quarantaine hoeven.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:20

Je kan er zelf toch voor kiezen om dat wel te doen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:26

Ja doe ik sowieso, maar mijn man is uitzendkracht dus niet werken is geen geld. Hij gaat wel even overleggen met het bedrijf. Ik blijf tot de uitslag bekend is thuis.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:39

Was beenverwijt ouzo hoor. Maar als je je er zelf niet goed bij voelt om te gaan werken zou ik idd gewoon afwachten als dat kan met je werk.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:43

Suzanne F. schreef:

Met antisemitisme wordt normaal gesproken haat jegens joden aangeduid. Op een of andere manier denk ik dat je moslimhaat bedoelt?

En dan nu het goede nieuws, de besmettingscijfers beleven vandaag weer een dipje en hopelijk zet zich dit voort.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:52

Relaxed schreef:
Het skiën was denk ik ook niet het probleem, alleen de apres ski en volle skiliften is niet zo gunstig..

Daar is ook weer een mouw aan te passen..geen apres ski..horeca dicht en keuken enkel voor hotel gasten laten draaien. Ski liften aantal personen reguleren...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:18

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:27

:x

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:40

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:11

Popstra schreef:
Relaxed schreef:
Het skiën was denk ik ook niet het probleem, alleen de apres ski en volle skiliften is niet zo gunstig..

Daar is ook weer een mouw aan te passen..geen apres ski..horeca dicht en keuken enkel voor hotel gasten laten draaien. Ski liften aantal personen reguleren...

Dat is ook de hele winter gedaan :j
Enkel afhaal dus geen restaurant voor hotels.
De hotrls hebben het dan ook niet goed gedaan dit jaar maar alle chalets waren vol.
De rijen gingen keurig en met maskers (of wat dan ook) en er staan ook mensen te controlleren.

In sommige kantons waren zelfs terrassen open sinds de kerst maar die zijn midden februari dicht gegaan omdat het anders niet eerlijk was tov andere horeca.