Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:59

@upendo dat heb ik zo vaak. Hele irritant

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:01

Ja, beetje jammer. Ik heb ook gevraagd of ze nog interesse had, wel gelezen maar geen reactie.. :=

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:05

Dan gaat ze het ook niet meer kopen denk ik, komt idd wel vaker voor.

Soms doen mensen bv op 3 dezelfde dingen, hetzelfde bod, de eerste die accepteert, heeft heeft het dan verkocht, de rest heeft pech.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:28

Maar staat het artikel ondanks een goedgekeurd bod dan nog wel te koop?

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:29

Ja, het staat dan nogsteeds te koop :)

Eigenlijk nog nooit een “probleem” gehad en al regelmatig wat betaald. Vandaag helaas een broek binnen gekregen wat helemaal vol met pillen zit (niet een klein beetje) en ik rode (inkt?) vlekken. Echt niet draagbaar meer, terwijl er “goed” bij aangegeven stond. Ook op de foto’s was de slijtage niet zichtbaar en de pose zodanig dat de vlekken net wegvielen.
Ik heb het als probleem gemeld, maar nog niets gehoord. Benieuwd hoe het afloopt :Y)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 20:36

Ik kom ook even binnenvallen met 2 vragen.

Ik heb 1x iets gekocht een paar maanden geleden, en een paar dagen terug voor de 2e x. Nu staat me er iets van bij dat de verkoper aan moest geven dat ze het pakket verzonden had en ik dan aan moet geven wanneer ik het ontvangen heb? (Het ligt nog op her DHL punt, ik ga het maandag ophalen). Maar in de app staat niks anders dan haar laatste reactie dat ze het *morgen* (paar dagen geleden dus) zou gaan verzenden. Heeft zij dan nog niet aangegeven dat ze het pakket verstuurd heeft en moet ik haar daar misschien op wijzen?

Tweede vraag is (ik heb niet heel het topic door gelezen dus excuus als dit al voorbij is gekomen): kun je ook ergens instellen dat je alleen Nederlandse verkopers in je overzicht wilt?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 21:35

Pakket afhalen en dan handmatig aanduiden dat je het ontvangen hebt.
Ligt aan dhl, die scannen in en als dat niet doorgegeven wordt naar vinted, raakt die niet mee.

En selecteren op land kan niet. (Waarom zou je dat willen? Is naar mijn idee net zo leuk aan vinted, je koopt in een klik uit bv Spanje zonder gedoe)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 07:15

_Karlijn schreef:
Ik kom ook even binnenvallen met 2 vragen.

Ik heb 1x iets gekocht een paar maanden geleden, en een paar dagen terug voor de 2e x. Nu staat me er iets van bij dat de verkoper aan moest geven dat ze het pakket verzonden had en ik dan aan moet geven wanneer ik het ontvangen heb? (Het ligt nog op her DHL punt, ik ga het maandag ophalen). Maar in de app staat niks anders dan haar laatste reactie dat ze het *morgen* (paar dagen geleden dus) zou gaan verzenden. Heeft zij dan nog niet aangegeven dat ze het pakket verstuurd heeft en moet ik haar daar misschien op wijzen?

Tweede vraag is (ik heb niet heel het topic door gelezen dus excuus als dit al voorbij is gekomen): kun je ook ergens instellen dat je alleen Nederlandse verkopers in je overzicht wilt?

De verkoper hoeft niet aan te geven dat het pakket is verstuurd, dat hoort het koeriersbedrijf te doen, het ophalen kán je aangeven, maar zelfs als je dat niet doet krijgt de verkoper nog gewoon het geld.
Want ook het pakketpunt waar je het ophaalt "geeft aan" dat het pakket is opgehaald.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 08:17

Oke top!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:02

Hier toevallig ook geen track and tracé dus bij mij staat er nog dat hij verstuurd moet worden en bij koper staat het dus wel. Dus gok dat ik ook geen melding krijg als hij er is..

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:56

upendo schreef:
Hoi, ik val even binnen hoor! Weinig ervaring, ik zit sinds kort op Vinted.

Nu heeft iemand 3 weken geleden een bod gedaan op een item van mij, daar heb ik akkoord op gegeven en nu wordt er niet betaald. Hoe lang duurt deze situatie? Tot de koper besluit om wel een keer te betalen? :P

Dat kan heel lang duren . Heb je het bod gelijk geaccepteerd of pas na 3 weken? In beide gevallen denk ik niet dat deze persoon het item nog koopt.
Gewoon wachten op de volgende dus.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:58

Hier mijn eerste vinted pakketje gekocht! Heel blij mee alleen zo jammer dat postNL en DHL zo duur is. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:02

Waarom geen goedkopere optie zoals Mondeal?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 10:33

Die heb ik niet, heb wel Homerr maar dat durf ik niet aan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:10

Ophalen bij afhaalpunt is toch niet zo duur?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:50

DHL is nu toch 2,65? Dat vind ik niet veel. Post.nl is wel een stukkie duurder en naar huis laten sturen ook.

Homerr en Mondial Relay ben ik ook tevreden over.
Homerr kan wat langer duren, maar is hier altijd goed gegaan.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:54

DHL was bij mij 4 euro :') postNL ook, dit was wel thuisbezorgd hoor trouwens

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:56

Ik laat het allemaal niet thuisbezorgen, vind ik minder handig met vinted. Maar 4 euro is toch nog heel goedkoop?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 12:44

Tshirtje was 4,99 dus opzich vind ik het dan wel duur vergeleken product.
Nu eventjes iets anders, ik heb een gat gevonden in het shirtje en ik vind het niet erg en het is te naaien maar zou ik dit moeten melden bij de verkoper?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:09

Ik verkoop met regelmaat iets op Vinted, maar momenteel enorme ergernis aan een koper. Eerst veel onder bieden, waar ik niet op gereageerd had, daar nog een paar vraagtekens achteraan sturen. Nu kopen voor het gevraagde bedrag maar na 12 uur al zeuren over wanneer het verzonden kan worden.

Ligt het aan mij of is dat ook onderdeel van Vinted, dat het soms wat langer duurt? Ik probeer altijd zo snel mogelijk te verzenden maar kan zo slecht tegen dat gedram :+

Overigens zelf de laatste tijd hele goede ervaringen met Homerr! Steeds binnen een week geleverd, maar is misschien ook mazzel.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:17

Hier uit Italië. Verzendkosten waren 7 euro. Was daardoor niet de moeite helaas dus afgezegd. Ze komen het daar schijnbaar aan huis halen zei ze. Dan 5och voor een andere variant bij iemand anders nu een bundel aangevraagd van hetzelfde.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:38

Hoe doen jullie dat met bundelkorting?

Ik geef bij 5 producten een korting van 20% op de totaalprijs.. dat vind ik best behoorlijk, soms zet ik hem nog wat hoger..

Nu heb ik er (alweer) 1 die nu een bundel samenstelt, er blijft een bedrag over van iets meer dan 10 euro en dan nog bijna 3 euro daaronder gaan bieden..

Ik zit erover te denken om de hele bundelkorting maar uit te zetten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:53

Ik heb nog niks in bundel verkocht helaas.

Net wel leuke nieuwe schoenen gekocht. Vind het dan juist leuk om bijv een Italiaans merk te kopen, want dat heb je in NL dan niet. En sowieso vind ik de Italiaanse mode erg leuk!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:21

Lotus83 schreef:
Hoe doen jullie dat met bundelkorting?

Ik geef bij 5 producten een korting van 20% op de totaalprijs.. dat vind ik best behoorlijk, soms zet ik hem nog wat hoger..

Nu heb ik er (alweer) 1 die nu een bundel samenstelt, er blijft een bedrag over van iets meer dan 10 euro en dan nog bijna 3 euro daaronder gaan bieden..

Ik zit erover te denken om de hele bundelkorting maar uit te zetten

Ik heb ook 20% bundelkorting bij 5 artikelen.
Als mensen dan nog eronder gaan bieden doe ik een berichtje dat ze al korting hebben en dat korting op korting niet werkt :)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:25

Dan hebben ze bij mij gewoon pech, ik heb bijna alles met vaste prijzen vermeld staan en toch krijg ik elke dag berichten of ik het voor xx bedrag wil verkopen. Ik wijs het bod dan af en vermeld dat het een vaste prijs is zoals in de advertentie te lezen is.