Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:41

MyWishMax schreef:
Het eeuwige veroordelen waar je mee te maken hebt als je niet kunt werken vanwege chronische ziekte. Je mag blijkbaar nooit iets leuks doen, want dan kan je ook werken en je bent dus meteen een profiteur waar zij voor betalen. Alsof je niks meer waard bent...

Ik wil graag ruilen hoor. Dan mogen zij zichzelf houden aan hun eisen en kijken hoe dat dan voelt en heb ik geen pijn.

Zo bekend helaas. :(:)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:48

Lau schreef:
Bij de HAP worden medicijnen vaak niet vergoed. Ik wilde oxazepam hebben om het weekend door te komen. Die moest ik ook gewoon dokken. Terwijl ik maandag zonder problemen dezelfde medicijnen af kon halen bij de apotheek.

Dat wist ik niet, ik zal kijken of ik het morgen wel af kan halen. De diclofenac kreeg ik wel mee, maar de andere medicijnen dus helaas niet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:10

Anoeska27 schreef:
Lau schreef:
Bij de HAP worden medicijnen vaak niet vergoed. Ik wilde oxazepam hebben om het weekend door te komen. Die moest ik ook gewoon dokken. Terwijl ik maandag zonder problemen dezelfde medicijnen af kon halen bij de apotheek.

Dat wist ik niet, ik zal kijken of ik het morgen wel af kan halen. De diclofenac kreeg ik wel mee, maar de andere medicijnen dus helaas niet.

Gewoon even met je HA bellen en het verhaal uitleggen vaak worden ze dan wel vergoed.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:18

Van die mensen die denken zich te kunnen verantwoorden met de zin ‘het is mijn .... dus is het ook mijn keuze’

Oke goed... Het is mijn hond, dus ik steek hem nu in de fik en gooi hem vervolgens van het dak, wantja mijn hond mijn keuze.

Hoe sommige mensen denken, heel apart :+

(Even ter verduidelijking: Ik ga mijn hond niet flamberen of van t dak gooien) :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:26

DiscoDipp schreef:
Van die mensen die denken zich te kunnen verantwoorden met de zin ‘het is mijn .... dus is het ook mijn keuze’

Oke goed... Het is mijn hond, dus ik steek hem nu in de fik en gooi hem vervolgens van het dak, wantja mijn hond mijn keuze.

(Even ter verduidelijking: Ik ga mijn hond niet flamberen of van t dak gooien) :')

Beetje rare vergelijking, want wat jij als voorbeeld aanhaalt is strafbaar, maar een bepaald ongeschikt voer kiezen niet, bijvoorbeeld :7.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:39

_San87_ schreef:
DiscoDipp schreef:

Beetje rare vergelijking, want wat jij als voorbeeld aanhaalt is strafbaar, maar een bepaald ongeschikt voer kiezen niet, bijvoorbeeld :7.

Ik kan helaas niet alles op bokt gooien, maar ik heb het dan ook over dingen die echt niet kunnen. Dierwelzijn, en spullen die op bepaalde manieren gebruikt worden waar ze echt niet voor bedoeld zijn etc. Sociale druk maakt het schijnbaar erger, en de politie doet er niks aan..

Had het iets beter toe moeten lichten, pardon! :)

Castilja

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:33

Mijn pleeghondje werd opgehaald door de nieuwe eigenaren vandaag en ik heb echt als een klein kind staan janken. Vond het zo gênant :') Ze komt super terecht gelukkig. Maar man man man :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:09

Is het te laat om nog in winterslaap te gaan? :brr: :brr:

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:27

Asociale hondenbezitters.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:05

Mkango schreef:
Is het te laat om nog in winterslaap te gaan? :brr: :brr:

Volgensmij begint de winter opnieuw :))

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:23

Het is waterkoud.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:24

Canvassers aan de deur die je wakker maken, rot op met je poedersuiker-PVDA.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:34

Aan mensen die zich niet aan hun woord houden,de wettelijke regels aan hun laars lappen en manieren verzinnen om niet aan hun verplichtingen te voldoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:00

Dat ik vandaag nog helemaal niets gedaan heb, behalve chillen met m'n vogels. :')

Nayomie schreef:
Asociale hondenbezitters.
En dit... iemands rat aan een riempje heeft een drol pal voor mijn voordeur gedeponeerd en de eigenaar heeft het gewoon doodleuk laten liggen. :roll:

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:02

Mensen die toch reclame in mijn brievenbus gooien. Heb je de 'nee'-sticker niet gezien? :=

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:03

Wanneer mensen constant 'als' en 'dan' omwisselen. Dus dan zeggen: 'meer als'. Dan gaan mijn tenen echt krom.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:05

marley93 schreef:
Wanneer mensen constant 'als' en 'dan' omwisselen. Dus dan zeggen: 'meer als'. Dan gaan mijn tenen echt krom.

Alvast sorry voor mijn volgende berichten hier...
Het lampje als/dan wil hier maar niet branden := :')

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:35

marley93 schreef:

Ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand 'als' gebruikte in plaats van 'of'. Dat was voor mij echt tenenkrommend. Maar zo krijg ik ook figuurlijke jeuk langzamerhand als ergens het woord 'ludiek' gebruikt wordt. Alles wat net niet helemaal zoals normaal is, wordt al zo genoemd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:44

Dat ik een rekening gekregen heb van mijn zorgverzekering. Morgen maar achteraan bellen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:49

4u afgesproken, wacht nog steeds :roll:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:00

Merileth schreef:
marley93 schreef:

Ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand 'als' gebruikte in plaats van 'of'. Dat was voor mij echt tenenkrommend. Maar zo krijg ik ook figuurlijke jeuk langzamerhand als ergens het woord 'ludiek' gebruikt wordt. Alles wat net niet helemaal zoals normaal is, wordt al zo genoemd.

Ik heb dat met ‘me paard’ en dt in verleden tijd maar we zijn niet allemaal goed in de Nederlandse taal hè dus meestal zeg ik daar niets over.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:05

Dat ik net mijn hand heb verbrand met pannenkoeken bakken. Wat doet dat toch zeer, lang geleden maar nu was het weer eens zover. -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:17

Dat het weekend is, maar er iets is voorgevallen op werk en daardoor het hele weekend daarmee in mijn hoofd heb gezeten.

Oh en aan mijn CAO.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:23

Mand schreef:
Ook met melatonine op niet kunnen slapen, ookal ben ik moe en hoofdpijn :O

Luister goed naar geluiden. Bijvoorbeeld een radio met een praatprogramma.
BNR gaf bij mij toch wel veel slaaprust.

Neem je de Melatonine wel op een gepast tijdstip in? En scherm uit voor slapengaan. Geen sport en geen zware maaltijd.

Maar bij mij deed toch de truc; luisteren naar geluiden. Ik deed dus (ondanks mijn eigen advies) hele reportages van Peter r de vries op mijn telefoon. You tube.

Die luisterde ik af. Vaak kwam ik niet verder dan 10 minuten. En luisterde ik de dag erna dezelfde weer af, waar ik gebleven was. Zembla is ook iDeaal.

Van sommige moordzaken weet ik dan heel veel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:40

Podcasts luisteren op je telefoon in bed... Zeker dat ik dan snel slaap. Vooral met een beetje monotone stemgeluiden. :')
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 07-03-21 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt