Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 20:41

Vjestagirl schreef:
Dat dit door de ontwerpfase van een bedrijf heen is gekomen XD. Ik ben heel benieuwd hoe hij er met een ander kleurtje uit gaat zien!

Ik vermoed dat iemand thuis creatief is geweest :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:55

paddington schreef:
Ik moet a.s vrijdag in Groningen zijn en ben totaal niet bekend in deze omgeving met kringloop winkels.

Zijn er nog leuke en niet commerciële kringloopwinkels in Groningen of omgeving?

Ik ben niet erg gek van mama mini, daar zit er in ieder geval 1 van in Groningen zuid. Bij het hoendiep zit het goed, die vond ik voor kleding prettig. Niet per se goedkoop, maar fijn gesorteerd en netjes spul.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:01

Jis_ schreef:
foxy80 schreef:
Oooh mooi!

Hier gaat morgen een nieuwe kringwinkel open... tot zover die nobuy challenge haha!

_O-

Moeilijk

Ik heb mezelf netjes in de hand gehouden. Kwam thuis met 2 hele mooi linnenmanden (die hadden we niet, kunnen die lelijk plastic wasmanden weg), een cadeautje voor mijn broer (een absolut vodka fles met sleeve, collectors' item), een cadeautje voor vriendin en gloednieuwe tupperware brooddoos. Was 12.2 euro kwijt.

Ik heb laten staan:
- meerdere puzzels van 1000 stukjes (zagen er als nieuw uit)
- een grote houten ronde kaasplank, heel decoratief
- nieuwe drinkbussen van ralph lauren in geborsteld staal
- leuke nieuwe decoratieve koekblikken (1 in de vorm van een giga nivea creme pot, zou leuk zijn voor in de badkamer)
- mooie crossover camel handtas van Nobody (echt leer, nieuw kost die tas zeker 150 euro) - was 7 euro maar heb hem laten liggen, tassen genoeg

Als hier een nieuwe kringwinkel opent, sparen ze mooie spullen op en omdat ze zo snel mogelijk willen roteren is alles heel laag geprijsd.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:19

foxy80 schreef:
Ik heb mezelf netjes in de hand gehouden. Kwam thuis met 2 hele mooi linnenmanden (die hadden we niet, kunnen die lelijk plastic wasmanden weg), een cadeautje voor mijn broer (een absolut vodka fles met sleeve, collectors' item), een cadeautje voor vriendin en gloednieuwe tupperware brooddoos. Was 12.2 euro kwijt.

Ik heb laten staan:
- leuke nieuwe decoratieve koekblikken (1 in de vorm van een giga nivea creme pot, zou leuk zijn voor in de badkamer)
- mooie crossover camel handtas van Nobody (echt leer, nieuw kost die tas zeker 150 euro) - was 7 euro maar heb hem laten liggen, tassen genoeg

Als hier een nieuwe kringwinkel opent, sparen ze mooie spullen op en omdat ze zo snel mogelijk willen roteren is alles heel laag geprijsd.

Flink _/-\o_ :D

Britta31

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:25

Mijn nichtje blij gemaakt met 5 gebaksbordjes van Janneke Brinkman.Gekocht voor 2 euro.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:39

Hier is er best wel veel doorloop in de collectie aangezien ze veel rouleren (het goed) met winkels onderling. Maar sommige dingen staan er wel al heel lang, dan zou zo'n grote opruim actie geen kwaad kunnen :=

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 15:00

/3 :) Bij Rataplan Schagen. Ik moet nog even bedenken waar hij komt te staan.

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 16:56

Leuk zeg, was hij duur?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 18:25

Hij was €12,50 vond ik niet duur. Hij is behoorlijk massief.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:06

Dat is een nette prijs lijkt me, echt heel leuk!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:38

Die is gaaf!
En idd een zeer nette prijs.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:31

Hier sinds lange tijd ook weer even bij de kringloop geweest - 2 winkels.

Ik ging specifiek voor een outfit, of delen van een outfit, voor een moord diner as zaterdag waar ik een aantal specifieke dingen voor 'mijn personage' moet hebben. Aangezien Carnaval hier leeft, is er ook in de kringlopen hier wel wat te vinden qua aanbod- de gewone Carnaval winkels zijn echt heel duur dus dat ging me wat teveel voor zo'n eenmalig iets. Ik heb jammer genoeg niet specifiek gevonden wat ik het allerliefste wilde, maar wel een prima alternatief in 2 gilets met goud erin gevonden wat ook kunnen wel voor het personage dat ik moet spelen (samen voor 10e meegenomen, kan ik nog even twijfelen welke het word haha).

Verder nog voor 9e aan spulletjes meegenomen welke ik niet wilde laten liggen. Ik had eigenlijk voor mezelf een no buy van onnodige dingen ingesteld deze maand dus ik ben gefaald vandaag :')

Een fles/kan met Nederlandse scene erop. Ik was op slag verliefd, die gaat prachtig staan in de keuken!
Afbeelding

En een handgemaakte glas hanger met bloem erin. Die 'moest' ook echt mee, leuk dadelijk in het voorjaar om op te hangen ergens. Ik wil graag meer bloemen en bloem gerelateerde deco in huis hebben dit voorjaar, en dit past heel mooi in dat thema erbij
Afbeelding

Set kaarten voor 1,50 samen (ik koop normaal vaak gewoon 1 kaart voor dat bedrag bij webshops, en nu heb ik er 15 voor dat geld haha)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

--

En in de UK ben ik vorige week ook nog langs een paar goede doelen winkels geweest waarvan opbrengst dan naar een goed doel gaat. Vind ik altijd fijne winkels om even naar binnen te gaan al hadden ze nu vooral echt heel veel kleren en weinig spulletjes dus dat vond ik wel jammer voor mij persoonlijk haha, maar wel nog geslaagd: Bij 1 van de winkeltjes kocht ik een nog nieuw setje theedoeken met een golden retriever puppy erop en matchende thee zakjes schaaltjes.

Afbeelding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:57

Prachtig spul Cursebreaker, vooral die eerste! Wow!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 20:18

De charityshops in de UK struin ik ook altijd af..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:15

Heel leuk dat houten paard!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:23

Leuk paard hierboven. Ik ben benieuwd naar hoe je hem gaat stylen.

Ik was gisteren ook voor het eerst sinds lange tijd weer in de kringloopwinkel. Dit zijn de vondsten die ik mee heb genomen;
Een stevige gevlochten mandje, tips voor een functie zijn welkom. Want ik vind het vooral mooi maar wil ook graag dat het een functie krijgt.
Een flinke lap stof om een blouse mee te maken.
Een beeldje van een pinguïn. Er stond een hele collectie maar deze sprak me aan door de gestileerde vorm (beetje jaren 30) en hij is lekker zwaar dus geschikt om papier op zijn plek te houden.
Een speld in jaren 30 stijl. Niet de mooist gemaakte, maar ik denk dat hij wel leuk te dragen is.
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:45

Ik vind die manden echt heerlijk om oogst en stekken mee te verzamelen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 16:07

Hij is hoger dan dat hij breed is. Dus voor veel oogst denk ik niet zo handig. Al dacht ik wel aan appels. Maar ik kom er net achter dat er precies een zak aanmaakhout in past. :D
Dus hij komt bij de kachel naast de zinken emmer waar de as in gaat.

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 17:06

Perfect voor hout! +:)+

foxy80 schreef:
Jis_ schreef:

_O-

Moeilijk

Ik heb laten staan:

:D Dat is netjes. Die handtas klinkt erg aantrekkelijk

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:50

Ik ben vorige week naar de kringlopen in de buurt geweest. Ik loop voornmelijk op Barbie (jaren 80-90) en My Little Pony (jaren 80)

Er is toch bedroevend weinig te vinden. Maar het speuren is wel heel leuk. :D

Ik heb wel een stapel Barbieclub boekjes gevonden. Die dateren van de jaren 90 en hebben gewoon hele leuke illustraties :)

En ik vond een nieuw lijf voor een van mijn barbies met een gebroken nek, dus dat was ook wel heel fijn. :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:14

Wat een leuke spullen weer, ik kom best vaak Barbie hier tegen, zal het in de gaten houden.
Mijn vondst vandaag, ik haalde hem even door de Google lens en schrok er van wat er soms voor gevraagd wordt, 150 euro ik kan het me niet voorstellen. Het is trouwens een linnen theedoek van Thellwell.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 20:41

@Letsdunit: weet je zeker dat het een theedoek is... veels te zonde om die te gaan gebruiken.
Vroeger hadden ze van die leuke doeken die voor het rekje met keukendoeken hing (eek zgn keukenrekdoek).

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:46

Wat een mooie vondsten!
Die theedoek is ook heel gaaf! Kan me best voorstellen dat dat een verzamelobject is.

Ik heb wel voor €0,50 lol gehad van mijn meest recente kringloop aankoop. :D
Afbeelding
Alvast voor carnaval!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:43

Die Thelwell is gaaf! Ik denk inderdaad dat het geen theedoek is, maar inderdaad een doek dat ze voor het grotere keukengerei ( lepelrek) hingen. Niet gaan gebruiken als theedoek hoor, zonde! Ik denk dat ik hem zou inlijsten.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:52

Ja inlijsten was ook mijn idee, in iedergeval zal ik er zuinig op zijn.