Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Ik ben het (bijna) nooit eens met Blussem, maar ik snap de strekking van haar opmerking wel. Ik zeg ook steeds "in absolute getallen valt het mij nog mee." Covid 19 is in absolute sterfte gevallen minder dan een heftige (Mexicaaanse / Spaanse) griep. Alleen, Covid 19 is grillig, onvoorspelbaar en geeft een enorme druk op de gezondheidszorg. Waar je met een flinke griep samen met de huisarts wel wegkomt als patiënt, heb je bij Covid 19 vaak een ziekenhuis nodig. En daarom was het "Flatten the curve." Niet omdat we willen tegengaan dat mensen sterven, maar omdat we willen tegengaan dat iedereen tegelijk van de ziekenhuizen gebruik moeten maken. Dat is waar het om gaat.
MoniqueT schreef:Spanje gaat versoepelen afbouwen. Kom ik op terug. Eerst even mijn vanmorgen geboren kleindochter spammen: Sophie! Moeder en dochter maken het goed.
[ [url=m/wRBXdb.jpg]Afbeelding[/url] ]
bigone schreef:Wat betreft alles op zijn beloop laten dus gewoon niks op slot en maar zien wat er gebeurt: 1 % is 170.000 doden en alles blijft bij het oude . Men vergeet dan dat er minstens zoveel doden vallen doordat ziekenhuizen niemand kunnen helpen . Flatten de curve en hopen op een vaccin is het enigste wat het land leefbaar houd imo .
Queen123 schreef:Hotel waar ik werkt gaat ook weer open incl restaurant uitsluitend voor hotelgasten. Staat in de noodverordening van onze gemeente. Kan dus verschillen per gemeente, of dit gehanteerd word.
Staat oa op de website van Fletcher. Zij hebben een corona maatregelen plan beschreven. Dit gaan wij ook hanteren op werk
Cer schreef:Nou als de maatregelen erger zijn dan het probleem, dan ga je dus naar wat de complottheoristen denken, namelijk: "neem niet van die extreme maatregelen en laat de ouderen gewoon gaan, en als een IC vol is, is ie vol, dus de rest is ofwel collatoral damage ofwel overleefd en is sterk genoeg voor de volgende ronde".
Dus ik weet nog steeds niet wat welke groep nou precies wil
Janneke2 schreef:rien10 schreef:Ik ben het (bijna) nooit eens met Blussem, maar ik snap de strekking van haar opmerking wel. Ik zeg ook steeds "in absolute getallen valt het mij nog mee." Covid 19 is in absolute sterfte gevallen minder dan een heftige (Mexicaaanse / Spaanse) griep. Alleen, Covid 19 is grillig, onvoorspelbaar en geeft een enorme druk op de gezondheidszorg. Waar je met een flinke griep samen met de huisarts wel wegkomt als patiënt, heb je bij Covid 19 vaak een ziekenhuis nodig. En daarom was het "Flatten the curve." Niet omdat we willen tegengaan dat mensen sterven, maar omdat we willen tegengaan dat iedereen tegelijk van de ziekenhuizen gebruik moeten maken. Dat is waar het om gaat.
Covid-19 anno 2020 gaat waarschijnlijk geen 20 miljoen doden veroorzaken, wat de Spaanse griep (H1N1) in 1919 wel deed.
Het grote verschil is onze kennis. Onder andere in het gebruik van mondkapjes. En handen wassen.
Veel mensen droegen in 1919 hun 'lappen' te lang.
(De eerste ...laten we zeggen.... 5 minuten beschermt een lap, maar daarna wordt het ding steeds warmer en vochtiger door je eigen uitademing - en daarmee op gegeven moment een broeinest voor het virus.)
Dankzij de aids epidemie vanaf 1981 heeft een gigantische hoeveelheid wetenschappers samengewerkt rond kwesties als 'wat is toch precies een virus?' En 'hoe hoort je afweer te reageren op een gevaarlijke indringer?'
Daar plukken we nu de vruchten van.
Plus alle kennis rondom de IC etc etc.
Hoe deze pandemie zou verlopen zonder deze kennis, daar denk ik maar niet aan.
(Ik herinner mij de aidsepidemie maar al te goed. Een ziekte waar we niets van snapten, met een mortaliteit van 100. Besmet worden is dood gaan. Op gegeven moment was duidelijk dat het via het bloed werd overgedragen - en elk half jaar verdubbelde het aantal doden. Verschrikkelijk.)
Arabesk schreef:In 2018 was het ook vol op de IC maar was uitbreiding van het aantal bedden niet nodig.
purny schreef:Ik zag gister op het nieuws over het omscholen van verpleegkundigen. Dit lijkt mij een goede stap om met het UWV te gaan kijken en onderzoeken of ze mensen vanuit de WW en bijstand kunnen opleiden tot IC verpleegkundige.
purny schreef:Ik zag gister op het nieuws over het omscholen van verpleegkundigen. Dit lijkt mij een goede stap om met het UWV te gaan kijken en onderzoeken of ze mensen vanuit de WW en bijstand kunnen opleiden tot IC verpleegkundige.
Wat een mooie baby Monique! Gefeliciteerd
corine1981 schreef:Ik vind het wel grappig dat wanneer je vraagtekens durft te zetten bij het huidige beleid, je gelijk weggezet wordt als anti-vax gekkie, 5G doemdenker, Bill Gates hater of gevaar voor de samenleving. Oh ik vergat een roeptoeter van corona is een Hoax...
Ik heb Maurice de Hond 2 uur lang aangehoord en zelfs Ab Oosterhaus kon hem geen ongelijk geven dat het wel degelijk aerosol is en het opsluiten van mensen in een airco systeem geen oplossing biedt (denk aan een paar cruiseschepen begin dit jaar).
Verder geeft hij aan dat superspread events de hoogste druk hebben gegeven en dat zonder die grote events de verspreiding nagenoeg rondom x1 gebleven zou zijn.
Ik vind het interessante materie, al zal het hier wel weer gelijk afgebrand worden.
Zoals ik het zie: de schade voor de economie, wat uiteindelijk dus ook de gezondheid beïnvloedt, loopt nu al de klauwen uit, mensen gaan dit niet lang meer pikken en dan is het hek alsnog van de dam.
Bangmakerij werkt straks (of nu al??) niet meer afdoende, er zal verandering moeten komen om draagvlak voor maatregelen te houden.
De buren hadden hier op koningsdag ook de tuin vol visite, terwijl die 2 weken terug nog behoorlijk streng waren...
elnienjo schreef:purny schreef:Ik zag gister op het nieuws over het omscholen van verpleegkundigen. Dit lijkt mij een goede stap om met het UWV te gaan kijken en onderzoeken of ze mensen vanuit de WW en bijstand kunnen opleiden tot IC verpleegkundige.
Schijnt een 2-jarige opleiding te zijn dat IC verplegen. Dan moet je al starten met mensen die in elk geval al in de zorg werkzaam waren. Je kunt geen willekeurige WW-er de zorg in sturen natuurlijk.
Bovendien vraag ik me af of er veel animo voor is vanuit mensen voor wie de zorg geen roeping is. Je staat wel in de frontlinie risico's te lopen. En moet tegen allerhande lichaamsvocht kunnen.
elnienjo schreef:purny schreef:Ik zag gister op het nieuws over het omscholen van verpleegkundigen. Dit lijkt mij een goede stap om met het UWV te gaan kijken en onderzoeken of ze mensen vanuit de WW en bijstand kunnen opleiden tot IC verpleegkundige.
Schijnt een 2-jarige opleiding te zijn dat IC verplegen. Dan moet je al starten met mensen die in elk geval al in de zorg werkzaam waren. Je kunt geen willekeurige WW-er de zorg in sturen natuurlijk.
Bovendien vraag ik me af of er veel animo voor is vanuit mensen voor wie de zorg geen roeping is. Je staat wel in de frontlinie risico's te lopen. En moet tegen allerhande lichaamsvocht kunnen.