Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:49

Maar jij snapt toch ook dat de toestand onzeker is? Dat er een risico zit aan versoepelen... het kan zomaar weer om slaan

Jolliegirl

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:51

Tja.. Mensen die gewoon lekker boeken en dit soort keuzes maken... Die zijn gewoon niet slim bezig.

Afwachten is in deze verstandiger.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:57

Zeker met kamperen, ik boek helemaal niks, terwijl de planning om naar Geneve te gaan nu over 3weken is.

Mocht het niet doorgaan weer wat meer videobellen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:00

Mvandende , afwachten en je had gewaarschuwd kunnen zijn, eerste vakantie heb je ook geannuleerd en het meeste geld teruggekregen. Dus misschien heb je nog een keer pech of mazzel, is maar net hoe je het bekijkt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:01

Nu op vakantie willen en dan piepen over veranderende omstandigheden/verscherpte maatregelen is natuurlijk een beetje raar. Je weet dat er een wereldwijde pandemie is, en je weet dat het nog lang niet voorbij is. Dan kun je best op vakantie gaan als je dat perse wilt, maar dan moet je vervolgens niet raar kijken als die vakantie anders uitvalt dan je had gedacht/gehoopt.

Wij hebben een weekje Normandië in gedachten voor eind augustus. Maar dat ga ik nu echt nog niet vastleggen. Zien een paar weken voor die tijd wel hoe de wereld erbij staat, en boek sowieso niets wat ik niet kan annuleren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:03

Jolliegirl schreef:
Tja.. Mensen die gewoon lekker boeken en dit soort keuzes maken... Die zijn gewoon niet slim bezig.

Afwachten was ook mijn eerste idee. Zeg maar donderdag besluiten op vakantie te gaan, vrijdag ochtend rijden.

Tot ik er 2 weken geleden achter kwam dat mijn 1e keuze, een aantal campings van kampen bij de boswachter gewoon 100% nok vol zitten de gehele bouwvak.

Toen verder gaan kijken naar campings die mij aanstaan. 99% volgeboekt..

Vakantie veilingen een kleine week in de gaten gehouden en ook daar liepen de data half juli- half augustus heel snel vol.

Dus toen wel de beslissing genomen iets te boeken, 1 maand vooruit. Omdat er nog heel weinig beschikbaar was en er heel veel mensen waarschijnlijk ook last minuut nog weg willen op het moment dat het weer goed zou worden.

Sterker nog, op vrijdag week 1 geboekt via vakantieveilingen en nog plek zat op het park van mijn keuze, e dagen later op maandag moest ik telefonisch reserveren omdat het op de site al volgeboekt was....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:04

Ik boek ook niks nu.. Wil heel graag ff weg, liefst Curacao oid, maar ga nu zeker nog niks boeken, kijk in september wel hoe we de zomer zijn doorgekomen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:06

mvdende schreef:
Ik ga er maar van uit dat de "2e golf" een mini opleving is omdat er gewoon weg méér getest is de afgelopen weken.

Er wordt niet meer getest dan een paar weken geleden. Dit is geen mini-opleving. Aldus de experten.

Misschien moet je die vakanties maar voor een paar maanden uit je hoofd zetten. Je bent al vaak geweest dit jaar.
Scheelt een hoop frustraties en gemekker :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:11

mvdende schreef:
Jolliegirl schreef:

Afwachten was ook mijn eerste idee. Zeg maar donderdag besluiten op vakantie te gaan, vrijdag ochtend rijden.

Tot ik er 2 weken geleden achter kwam dat mijn 1e keuze, een aantal campings van kampen bij de boswachter gewoon 100% nok vol zitten de gehele bouwvak.

Toen verder gaan kijken naar campings die mij aanstaan. 99% volgeboekt..

Vakantie veilingen een kleine week in de gaten gehouden en ook daar liepen de data half juli- half augustus heel snel vol.

Dus toen wel de beslissing genomen iets te boeken, 1 maand vooruit. Omdat er nog heel weinig beschikbaar was en er heel veel mensen waarschijnlijk ook last minuut nog weg willen op het moment dat het weer goed zou worden.

Sterker nog, op vrijdag week 1 geboekt via vakantieveilingen en nog plek zat op het park van mijn keuze, e dagen later op maandag moest ik telefonisch reserveren omdat het op de site al volgeboekt was....

Het advies van Rutte was om niet in het hoogseizoen op vakantie te gaan als je niet gebonden bent aan schoolgaande kinderen. September is het vast weer wat rustiger als al die koters weer op school zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:23

Als je de mogelijkheid hebt om buiten het hoogseizoen te gaan zou ik dat lekker doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:29

Niobe schreef:
xxxmh schreef:
Op mijn werk willen ze graag weten of je naar een code rood of oranje gebied gaat. Als je terug komt 2 weken quarantaine zonder betaalt te worden. En als je naar een code geel gebied gaat dan is er niks aan de hand. En als tijdens je verblijf het gebied op code oranje of rood gaat dan wordt je quarantaine wel uit betaald want je hebt zelf niet dat risico genomen en je kan er niks aan doen als dat land een andere code krijgt.

Nu vlieg ik zondag naar Frankrijk om lekker een week te gaan paardrijden. Gelukkig alleen op het vliegveld en in het vliegtuig mondkapje op en de rest zit ik op het paard door de bergen etc.

Dat is tof van je werkgever, hier krijgen we echt niks als we naar een land gaan dat van geel naar oranje/rood gaat.

En dat mag dus niet, is landelijk bepaald. Heb gisteren nog een link geplaatst daarover hoe het in Nederland geregeld is, link naar de site van CNV Vakmensen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:30

purny schreef:
Als je de mogelijkheid hebt om buiten het hoogseizoen te gaan zou ik dat lekker doen.

Hier ook zo, maar ondanks geen kinderen zitten wij wel aan de bouwvak vast...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:34

LadyMadonna schreef:
purny schreef:

Ik snap dat nooit zo.. waarom moet je perse in de schoolvakanties op vakantie gaan terwijl je de mogelijkheid hebt om buiten de schoolvakanties te gaan. Laat dat tijdstip gewoon voor de mensen die niet anders kunnen.
Wel een keer meegemaakt dat ik in de meivakantie wilde gaan. Maar de prijs was vrij hoog. Ik vroeg me dus serieus af waarom dat was. Tot ik erachter kwam dat ik voor de meivakantie aan het kijken was...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:37

Haha mensen die afhankelijk zijn van hoogseizoen willen ook best graag op een ander moment op vakantie. :')

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:41

@neon

Dit is de informatie die ik van mijn werk heb gekregen dus zo handelen zij. Je kan er ook niks aan doen als naar een land gaat wat code geel heeft en als je er bent ineens naar code oranje gaat. Je hebt niet bewust het risico genomen om naar een code oranje land te gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:43

Ik geloof dat de reactie was op Niobe en niet op jou.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:53

Mvandende , je had ook over twee maanden kunnen gaan, logisch dat in het hoogseizoen alles vol zit, boek je dan toch en komen er strengere maatregelen dan is het of gaan of je verlies nemen. Maar aub nu niet weer pagina’s vol over wel of niet kunnen annuleren.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:57

Ik weet even niet meer of het hier al is langsgekomen maar vanaf maandag zijn in Frankrijk mondkapjes verplicht in alle afgesloten openbare gelegenheden.

Het aantal besmettingen lopen hier ook alweer flink op dus ben heel benieuwd wat dat gaat doen qua toerisme en of ze dit nog allemaal open laten het hele seizoen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:02

Mijn reactie was inderdaad op Niobe, haar werkgever handelt tegen de regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:05

purny schreef:
LadyMadonna schreef:

Ik snap dat nooit zo.. waarom moet je perse in de schoolvakanties op vakantie gaan terwijl je de mogelijkheid hebt om buiten de schoolvakanties te gaan. Laat dat tijdstip gewoon voor de mensen die niet anders kunnen.
Wel een keer meegemaakt dat ik in de meivakantie wilde gaan. Maar de prijs was vrij hoog. Ik vroeg me dus serieus af waarom dat was. Tot ik erachter kwam dat ik voor de meivakantie aan het kijken was...

Ze zegt toch dat ze aan de bouwvak vast zit? :? Als je partner in de bouw werkt heb je helaas weinig andere opties :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:13

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:16

Het was verkeerd geqouted sorry

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:16

Dat je vooraf iets vast wilt leggen begrijp ik wel maar kies dan iets wat je nog makkelijk kunt annuleren of ombouwen. Sites als vakantieveilingen staan niet echt bekend om hun klantenservice en als er bij de veiling niet heel duidelijk heeft gestaan dat je kunt omboeken dan denk ik dat je eraan vast zit. Tenzij je een camping hebt geboekt die dicht moet dan heb je nog wel een puntje.

Ik heb ruim een maand geleden al alles voor september vastgelegd. Maar we vertrekken op 6 september en ik kan tot 2 september alles kosteloos annuleren. Daar betaal ik wel iets meer voor dan ik anders zou doen maar het geeft nu wel heel veel zekerheid.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:23

Neonlight schreef:
Mijn reactie was inderdaad op Niobe, haar werkgever handelt tegen de regels.

Aah Okee haha

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:25

lizy29 schreef:
Ik weet even niet meer of het hier al is langsgekomen maar vanaf maandag zijn in Frankrijk mondkapjes verplicht in alle afgesloten openbare gelegenheden.

Het aantal besmettingen lopen hier ook alweer flink op dus ben heel benieuwd wat dat gaat doen qua toerisme en of ze dit nog allemaal open laten het hele seizoen.

Goed om te weten, vindt het jammer dat je in het nieuws niet veel te weten komt van besmettingen in het Europese landen. Je hoort alleen maar Amerika heeft weer een record aantal besmettingen terwijl (als het goed is) mensen daar niet heen gaan maar wel in Europa.