Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolliegirl schreef:Tja.. Mensen die gewoon lekker boeken en dit soort keuzes maken... Die zijn gewoon niet slim bezig.
Afwachten is in deze verstandiger.
mvdende schreef:Ik ga er maar van uit dat de "2e golf" een mini opleving is omdat er gewoon weg méér getest is de afgelopen weken.
mvdende schreef:Jolliegirl schreef:Tja.. Mensen die gewoon lekker boeken en dit soort keuzes maken... Die zijn gewoon niet slim bezig.
Afwachten is in deze verstandiger.
Afwachten was ook mijn eerste idee. Zeg maar donderdag besluiten op vakantie te gaan, vrijdag ochtend rijden.
Tot ik er 2 weken geleden achter kwam dat mijn 1e keuze, een aantal campings van kampen bij de boswachter gewoon 100% nok vol zitten de gehele bouwvak.
Toen verder gaan kijken naar campings die mij aanstaan. 99% volgeboekt..
Vakantie veilingen een kleine week in de gaten gehouden en ook daar liepen de data half juli- half augustus heel snel vol.
Dus toen wel de beslissing genomen iets te boeken, 1 maand vooruit. Omdat er nog heel weinig beschikbaar was en er heel veel mensen waarschijnlijk ook last minuut nog weg willen op het moment dat het weer goed zou worden.
Sterker nog, op vrijdag week 1 geboekt via vakantieveilingen en nog plek zat op het park van mijn keuze, e dagen later op maandag moest ik telefonisch reserveren omdat het op de site al volgeboekt was....
Niobe schreef:xxxmh schreef:Op mijn werk willen ze graag weten of je naar een code rood of oranje gebied gaat. Als je terug komt 2 weken quarantaine zonder betaalt te worden. En als je naar een code geel gebied gaat dan is er niks aan de hand. En als tijdens je verblijf het gebied op code oranje of rood gaat dan wordt je quarantaine wel uit betaald want je hebt zelf niet dat risico genomen en je kan er niks aan doen als dat land een andere code krijgt.
Nu vlieg ik zondag naar Frankrijk om lekker een week te gaan paardrijden. Gelukkig alleen op het vliegveld en in het vliegtuig mondkapje op en de rest zit ik op het paard door de bergen etc.
Dat is tof van je werkgever, hier krijgen we echt niks als we naar een land gaan dat van geel naar oranje/rood gaat.
LadyMadonna schreef:purny schreef:Als je de mogelijkheid hebt om buiten het hoogseizoen te gaan zou ik dat lekker doen.
Hier ook zo, maar ondanks geen kinderen zitten wij wel aan de bouwvak vast...
purny schreef:LadyMadonna schreef:Hier ook zo, maar ondanks geen kinderen zitten wij wel aan de bouwvak vast...
Ik snap dat nooit zo.. waarom moet je perse in de schoolvakanties op vakantie gaan terwijl je de mogelijkheid hebt om buiten de schoolvakanties te gaan. Laat dat tijdstip gewoon voor de mensen die niet anders kunnen.
Wel een keer meegemaakt dat ik in de meivakantie wilde gaan. Maar de prijs was vrij hoog. Ik vroeg me dus serieus af waarom dat was. Tot ik erachter kwam dat ik voor de meivakantie aan het kijken was...
lizy29 schreef:Ik weet even niet meer of het hier al is langsgekomen maar vanaf maandag zijn in Frankrijk mondkapjes verplicht in alle afgesloten openbare gelegenheden.
Het aantal besmettingen lopen hier ook alweer flink op dus ben heel benieuwd wat dat gaat doen qua toerisme en of ze dit nog allemaal open laten het hele seizoen.