Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Het is verdomd lastig.
Mijn oma, in de 90, zelfstandig wonend, ziet en hoort slecht, wil perse dat we komen.
Op zaterdagochtend gaat mijn vriend er altijd heen. Ze belt nu bijna iedere dag. 'Je komt toch wel zaterdag?'
Vanmorgen toch maar erheen.
Belt ze mij op rond 1200 of ik alsjeblieft warme worstenbroodjes wil brengen want ze heeft die niet in huis.
Maar gedaan. Kom ik aan, zie ik daar een huilende oma.
Zegt ze: 'ik snap het niet van die ziekte, ik ben heel de dag alleen en op tv gaat het er steeds over.'
'Waarom is er geen ander nieuws, ik snap niet waar ze het steeds over hebben
'Je komt toch nog wel deze week, er komt niemand heel de week, ik ben zo alleen
Dan breekt je hart toch?
Ik begrijp echt dat je zo min mogelijk contact moet hebben maar ze gaat dood van eenzaamheid en dan gaat ze liever dood aan de ziekte als dat betekend dat we nog langs kunnen komen.
Sunnda schreef:Ook even wat goed nieuws.
Mijn beste vriendin werkt in het ziekenhuis en werd met nog een collega eergisteren plots ziek. Hoesten,koorts ..dus we waren eigenlijk wel bang dat ze aan de beurt was.
Maar de uitslag van beide is gewoon griep gelukkig.![]()
Blijkbaar gaat er ook een griepvirus rond.
mag schreef:Ik lees overal dat Nederland veel minder IC bedden heeft (per hoofd van de bevolking) dan onze buurlanden (vooral op Belgische nieuwssites komt dit vaak naar voren).
Hoe komt het dat NL zo weinig IC bedden heeft? Gebeuren er bij ons minder ongelukken, worden er minder mensen ernstig ziek. Hebben onze buurlanden gewoon veel bedden die altijd "leeg" zijn?
Marie_Anne schreef:PSvanLot schreef:Het is verdomd lastig.
Mijn oma, in de 90, zelfstandig wonend, ziet en hoort slecht, wil perse dat we komen.
Op zaterdagochtend gaat mijn vriend er altijd heen. Ze belt nu bijna iedere dag. 'Je komt toch wel zaterdag?'
Vanmorgen toch maar erheen.
Belt ze mij op rond 1200 of ik alsjeblieft warme worstenbroodjes wil brengen want ze heeft die niet in huis.
Maar gedaan. Kom ik aan, zie ik daar een huilende oma.
Zegt ze: 'ik snap het niet van die ziekte, ik ben heel de dag alleen en op tv gaat het er steeds over.'
'Waarom is er geen ander nieuws, ik snap niet waar ze het steeds over hebben
'Je komt toch nog wel deze week, er komt niemand heel de week, ik ben zo alleen
Dan breekt je hart toch?
Ik begrijp echt dat je zo min mogelijk contact moet hebben maar ze gaat dood van eenzaamheid en dan gaat ze liever dood aan de ziekte als dat betekend dat we nog langs kunnen komen.
Och, dat is wel hartverscheurend inderdaad. Dan kun je je afvragen wat erger is... Ik zou dan toch maar gaan
PSvanLot schreef:Je kunt ook leuke dingen doen met kinderen buiten zonder dat ze aan elkaar zitten natuurlijk.
Het probleem ontstaat vaak als ze zonder toezicht buiten zijn.
Is er eigenlijk al bekend dat er een kind besmet is?
moonsparkle schreef:PSvanLot schreef:Je kunt ook leuke dingen doen met kinderen buiten zonder dat ze aan elkaar zitten natuurlijk.
Het probleem ontstaat vaak als ze zonder toezicht buiten zijn.
Is er eigenlijk al bekend dat er een kind besmet is?
En wat schaar je onder kinderen? Er was toen toch en jongen van 16 op de IC met corona? Ben benieuwd hoe het nu met hem gaat nu ik er aan terug denk.
zonnebloem18 schreef:Ik ben vanmiddag even naar de markt gegaan voor fruit en groente, maar het was in Assen echt heel erg rustig. Weinig verkeer, heel weinig mensen in de stad, ook in de supermarkt is het erg rustig. Op mijn werk zie ik ook tussen de 80 en 90% minder klanten.
Laat de enkeling die er voor kiest om niet helemaal aan social distancing te doen net niet meteen verpesten voor de rest die wel zijn best doet. Het is niet meteen gedoemd omdat ik noem maar wat 5 tot 10% van de bevolking wel onnodig contact heeft.