[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:02

Het mogenlijk van gedachten kunnen veranderen mag geen reden zijn om vast wat druk en verwachting te scheppen. Het kán dat iemand van mening veranderd, daar is ook niets mis mee aangezien je nou eenmaal veranderd. Het is echter geen vaststaand feit.
Je ziet helaas toch veel dat relaties die al erg vroeg onstaan zijn uiteindelijk niet werken omdat de partners zich anders ontwikkelen met anderen interessen.
Mijn man was ook al 10 jaar samen met zijn jeugdliefde toen bij haar de wens tot klassiek gezinsleven eerder kwam dan bij hem. Ze zijn toen uitelkaar gegaan en dat was eigenlijk een verstandige beslissing.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:09

Maar hij heeft nu alsnog een kind (ik weet alleen niet hoe klassiek jullie gezinsleven is), toch?

Op een kinderwens heb ik de relatie van 2 vrienden zien stuklopen. Beiden inmiddels allang een andere partner en bij de een met kinderen en bij de ander kinderloos. Dat had ook nooit met een compromis opgelost kunnen worden, en was wel heel pijnlijk voor beiden toen het zo liep terwijl het al heel lang duidelijk was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:14

Ja dat klopt maar daar is 10 jaar later pas gekomen na een intensieve carriere ontwikkeling en ook eigenlijk tegen verwachting in. (Zo ook bij mij). Ik zou diep intens ongelukkig geweest zijn als ik jong zwanger was geworden en geen beste moeder geweest zijn (egoistisch). Op een gegeven moment paste het het in ons geval toevallig wel, maar net zo goed was de wens ook uitgebleven.
Je kan moeilijk iemand aan een lijntje houden met „wie weet“, daar wordt niemand gelukkig van.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:22

Nee,dat werkt niet.Je partner wordt dan ook ouder en is het voor hem en zijn kinderwens misschien te laat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:39

Kelly, wat je moeder betreft, die zoekt het maar uit :evaw: jouw leven, jouw beslissingen, laat je echt niet gek maken door wat zij vindt en zegt. Als je sterk genoeg in je schoenen staat zou je ook eens in zo'n situatie kunnen zeggen dat je het erg ongepast vindt dat je die vraag steeds krijgt en dat je het zelf wel zal melden als er nieuws is. Maar da's wel pittig, ik snap het helemaal als je dat niet zo goed durft :=

Je vriend is dan weer een ander verhaal. Ik zou ook inderdaad eens goed met hem overleggen hoe jij erin staat, en het ook eerlijk zeggen als je zeker bent van niet (of als je het niet uitsluit voor de toekomst). Jullie zullen dan samen moeten besluiten of 1) hij bereid is het risico te nemen dat jij bij "nee" blijft en dan ofwel een andere vrouw moet zoeken voor zijn gezinnetje, ofwel zijn kinderwens moet opgeven en 2) of jij bereid bent langer te investeren in een relatie die misschien stuk gaat lopen op dit onderwerp. Dat is een keuze die alleen jullie samen kunnen maken.

Eerlijk, ik zou zelf voor "blijven" gaan - jij kan van gedachten veranderen maar hij ook. Het gaat erom dat je het er eerlijk over hebt met elkaar zodat het niet een ongemakkelijke olifant in de kamer is steeds. En ik ben daarnaast van mening dat een eeuwige relatie echt niet het hoogst haalbare hoeft te zijn. Ik zou natuurlijk wel verdrietig zijn als mijn vriend en ik nu uit elkaar gaan maar ik wil ook gewoon genieten van de tijd die ik nu met hem heb, ook als onze toekomstplannen misschien niet te combineren zijn.

Succes ermee in elk geval!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:47

Dat laatste vooral :j
Toen wij naar Zwitserland gingen waren we nog helemaal niet lang samen. Echter zijn we beide uit eigen interesse gegaan en niet afhankelijk van elkaar. Dus het eventuele stuklopen zou voor geen van ons beiden als een verwijt eindigen want we hadden niets ‚geoffert‘ of zo. We gingen meer met het idee: we zien wel hoe het loopt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:48

Ik zou voor weggaan gaan. Je bent nu nog jong. Je kunt investeren in een eigen huis zodat je niet over een paar jaar een gezamenlijk huis moet verkopen en weer vanaf het nulpunt moet herbeginnen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:51

Ik haal niet uit het verhaal van Kelly of ze alleen woont of niet. Ik en mijn vriend wonen apart en dat blijft voorlopig nog wel zo. Als ik de kans krijg om een huis te kopen ga ik dat ook gewoon doen, onafhankelijk van hem. Kan gewoon :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:53

elnienjo schreef:
Ik zou voor weggaan gaan. Je bent nu nog jong. Je kunt investeren in een eigen huis zodat je niet over een paar jaar een gezamenlijk huis moet verkopen en weer vanaf het nulpunt moet herbeginnen.

Wat denk je van gewoon eerst eens echt goed praten over het onderwerp?
Dat je beiden echt weet hoe de ander er in staat
Lijkt me een beter plan ;)
Vandaar uit weer verder kijken

Hier gelukkig beide op de zelfde pagina, doe maar niet
Het lijkt me best leuk, maar ik heb echt geen trek in de verantwoordelijkheid die voortplanten met zich meebrengt

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:56

Britta31 schreef:
Maar ben je bereid je toekomst plannen zonder kinderen op te geven?Bv mooi huis,auto,droombaan,verre reizen,uitgaan wanneer je wil en natuurlijk heel belangrijk je rust.Ook worden kinderen pubbers en zelf ben je dan ook ouder.Dat kan ook een huis vol onrust veroorzaken.Ik ben zelf moeder van 2 tiener dochters.

Goed over gedacht, we hebben een mooie auto, mooi huis, baan waar we blij mee zijn. Ik denk oprecht dat verre reizen nog steeds kunnen. Het ligt er vast ook aan hoe je erin staat. We hebben nu 2 honden waar we ook veel voor laten en dat zie ik zelden als een belemmering. Maar dat is ieder voor zich denk ik.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:01

Ik denk trouwens wel dat het heel persoonlijk is, het kan veranderen, of niet. Wij zijn al 16 jaar samen dus sinds de middelbare school. Zijn echt samen gegroeid en nu maken we deze keuze. Maar mocht het niet lukken ofzo dan is ons leven niet ongelukkig. We hebben het heel leuk samen :)
Je kan alleen voor jezelf die keuze maken en het is belangrijk om je niet gepusht te voelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:17

Plus dat je ook niet van 0 begint als je relatie kapot gaat als je geen afhankelijkheidssituatie hebt opgebouwd.
Ik ben niet van plan om te scheiden maar gebeurd dat toch dan sta ik echt niet op 0 hoor, wat een onzin.
Het is uiteraard een ander verhaal als je in zo‘n klassieke man-vrouw verdeling zit.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:47

Ik heb altijd al, van kleins af aan, geroepen dat ik geen kinderen wil. Mijn ex, waar ik 19 jaar een relatie mee heb gehad, zei altijd dat hij ze wel had gewild maar toch voor mij koos.
Tot 3 jaar geleden, hij toch echt iets miste in zijn leven.
De relatie is dus alsnog na 19 jaar verbroken.
Jarenlang ben ik duidelijk geweest in dat ik ze niet wou,en als hij bij mij zou blijven, hij geen vader zou worden.

Uiteindelijk vind ik het jammer voor hem dat hij toch zo lang bij me is gebleven en nu op de leeftijd die hij nu heeft, alsnog geen eigen kinderen zal krijgen.
Blijf bij je eigen gevoel,van beide kanten, en wees reëel.
Denk goed na

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:58

Martje, wat heftig zeg.. Voor jullie beide..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:15

@ Martje wat vervelend voor jou, maar ook voor je ex. Ik zit in hetzelfde schuitje, nu 10 jaar relatie met mijn man en die zegt ook voor mij te kiezen maar wellicht gaat het wel hetzelfde lopen als bij jullie. Het blijft een onzekere factor, maar als ik de relatie wilde beëindigen voor hem (zodat hij met een andere vrouw een kind kan krijgen), wilde hij dat absoluut niet.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:48

Het loopt zoals het loopt. Uiteindelijk heeft hij een vrouw met kinderen weer getroffen en heb ik een fantastische nieuwe vriend die geen kinderen wil en gesteriliseerd is :)

Frustrerendste in deze vond ik dat ik altijd zó duidelijk ben geweest en ondanks dat we het echt wel leuk en goed gehad hebben samen,het wel een beetje als 19 weggegooide jaren voelen.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:28

Jeetje wat een hoop reacties.
Inhoudelijk ga ik ze hier niet beantwoorden, maar ik wil wel zeggen dat ik er echt iets mee kan en er ook steun uit haal, waarvoor dank!
En ik zal ze zeker nog meerdere keren lezen om alles mentaal op een rijtje te krijgen.

We wonen samen, het is zijn huis (hij had het gekocht toen ik nog studeerde en maar +- 300€pm verdiende :') ). Als het over gaat begin ik dus wel vanaf 0. Maar goed, ik betaal bepaalde lasten die voor het huis zijn niet onder het mom "jouw huis, jouw investering".
Verder probeer ik zelf gewoon hard te sparen en carrière te maken.
Samen een huis kopen zou in de toekomst een optie zijn, maar dan zie ik het niet als op 0 beginnen. Je lost je huis af en met wat mazzel haal je er winst uit, daarmee kan je weer voor wat anders kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:28

Dus je betaald hem eigenlijk een soort van huur waardoor je zelf niks opbouwt maar hij wel voor de hypotheek van zijn huis. Of betaal je alleen de lasten, dus los v.d hypotheek. Is dan een samenlevingscontract geen idee?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:33

Wij huren dus kwa onroerendgoed bouwen we sowieso niets op maar dat zie ik niet als 0. Mijn leven gaat gewoon door als we allebij apart moeten huren.

Als je samenblijft zou ik wel wat meer gaan regelen over het huis want als je meebetaald dan heb je ook bepaalde rechten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 00:10

Het is alweer een tijdje geleden dat het gepost is dus hier is ie weer eens _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:19

_O-

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:47

7 juli wordt de sterilisatie gepland!! En dan kan het hard gaan want het streven is dat ze 2 weken hebben voor de daadwerkelijke operatie plaats vind!

Zo exciting!!
Kan eindelijk die vervloekte spiraal eruit. Heb hem niet lang gehad (februari) maar wat een ellende heb ik ervan ... noooit meer!

@KellyR wat heftig zeg! Ik kan je weinig helpen gezien ik een partner heb die net als mij ook absoluut geen kinderen wil. Dat andere mensen je ‘gek’ vinden omdat je ze niet wilt en constant de verantwoording moet afleggen ken ik wel maar eerlijk gezegd went het ook. Ik weet wat ik wil (en niet wil) en dat telt.
Jezelf niet gek laten maken en zéker geen kind ‘nemen’ voor een ander!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:06

Fijn Sanso!!!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:16

Leuk om mee te lezen :) Nu 32 en nog steeds geen wens. Gelukkig m’n man net zo min. Top! Nu wel veel vriendinnen die ermee bezig zijn of ze al hebben waardoor het wel meer onderwerp van gesprek wordt.

Ik vind het eventjes wel leuk, bij een ander, maar sommige dingen al snel te goor en weiger ik aan te horen, dat begint nu wel te landen denk ik :D

Ik vind het niet erg als mensen ernaar vragen, maar erbij neer leggen kan niet iedereen. Dat is wel gek. Ik vraag ook niet of zij spijt denken te krijgen :’)
Feit is: we willen gewoon graag reizen, vrijheid, plezier, sporten en op den duur ooit een hond (wat we nu nog te veel vrijheid vinden kosten).

Zodoende onze eensgezinswoning verkocht en nu een nieuwbouw appartement betreden. Meestal als ik dat zeg, volgt de vraag al niet meer. Toch voel je die vaak wel branden, maar ik vind het meestal niet zo erg. Probeer me ook niet altijd te verantwoorden trouwens. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:22

Ik denk dat je daar ook het meeste mee wint
Gewoon niet verantwoorden
Ik krijg de vraag ook nog steeds wel eens, maar heef gewoon zo simpel mogelijk antwoord en als er gezemel komt over spijt etc
Dan haal ik mijn schouders op en geef aan dat ik liever spijt heb van er niet aan beginnen dan spijt dat we er wel aan behonnen zijn

En hallo... ik ben nu 40 , als het nu nog niet rammelt zal het allemaal wel loslopen