Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Baileysdream

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:11

ja precies ik heb een foto van het pakket doorgestuurd.en heb gemeld dat verzending eigen risico is. hij wou dat wegens de goedkopere verzendkosten. dan denk ik weer die paar euro erbij heb je wel een t&t

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:33

Wij hadden gisteren ook wat geks voor. Dit weekend was er een weide te huur gekomen in de buurt. Aangezien wij als eerste hadden gebeld mochten wij ook als eerste komen kijken en hadden wij eerste keus. Weide zag er goed uit. Zeer schappelijke prijs die nog licht bespreekbaar was. Aangezien wij deze fair vonden hebben wij niet moeilijk gedaan en toegezegd. Gaf hij aan dat wij er anders nog even over moesten nadenken? Dus enkele uren later belt vriend en zegt dat wij hem echt wel heel graag hebben. Nu gaat hij vandaag wat laten weten want hij had nog 4 bezichtigen gisteren en vandaag... Hij kon die mensen niet afzeggen zei hij. Ligt dit aan mij of dit is inderdaad een rare manier?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:35

Wat raar, hij moet dan uiteindelijk toch alsnog 4 van de 5 kijkers teleurstellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:42

Ikzelf heb het gevoel dat hij ons heeft gebruikt om de prijs te peilen en aan de andere nu wat meer gaat vragen. Maar goed, kan zeker zijn dat ik mis ben :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:32

Ineke2 schreef:
Ik krijg een bod, nog geen 2 uur later bericht ik dat het bod akkoord is en vraag ik of de koper het artikel komt halen of dat ik het moet opsturen?

Vervolgens bericht gelezen en radiostilte :')

Heb ineens een berichtje dat ze al wat anders heeft gekocht.
Oké, nouja maar bedankt om het te laten weten.

Wat vervelend de Molenhoek... rare manier van zaken doen.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:33

Heb wat gekocht via United Wardrobe ruim 2 weken geleden en zou nog steeds niet bij PostNL zijn volgens TT. Heb een week geleden daarom een verzendbewijsje gevraagd en 3 dagen geleden nog een herinnering gestuurd maar nog steeds niets ontvangen. Heb nou maar aangegeven in de app dat ik wens te cancellen. Dat moet zij echter nog accepteren dus ik ben benieuwd..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:40

Zou het niet zijn om te polsen wat voor mensen interesse hebben in zijn grond en dat hij daar dan de -in zijn ogen- beste optie kiest?

Om even te schetsen wat ik bedoel: een particuliere paardenmeid die een plek voor haar paard zoekt, kan in de toekomst misschien veeleisender zijn. Omheining zus, schuilstal zo. Drinkplekje hier, balkenconstructie om hooinet op te hangen daar. Paddock Paradise willen. Terwijl een boer die het gewoon wilt huren om zes maanden in het jaar zijn koeien op te zetten en verder niet echt geeft om hoe het er precies uitziet, dan gemakkelijker is. Of juist andersom dat die de keurige paardenmeid wil die het allemaal netjes houdt en niet de lakse boer. Of misschien ziet die liever geitjes op zijn grond lopen.

Als je iets verhuurt vind ik het anders dan een product dat je online verkoopt. Dat verkoop je, je krijgt geld, je verstuurt het product en klaar. Bij verhuur blijf je eigenaar en heb je te maken met huurders, ik snap dat je dan eerst goed wilt kijken wat de opties zijn, wat voor "soort mensen" geïnteresseerd zijn en daar dan de beste keuze uit probeert te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:45

Maar dan zeg je toch niet dat wij eerste keus/optie hebben om ons daarna af te wimpelen?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:48

Ik had me maandag een mooie.. Ik ging een konijnenhok ophalen voor onze kuikentjes en ik ga 5 etages omhoog zonder lift en werd aan de deur begroet met de mededeling dat ze het verhuizen zijn dus het rommelig is. Ik kan daar wel doorheen kijken. Maar toen begon ze me vanalles over de kooi te vertellen en wilde me de kooi aangeven maar daar zat nog het stto, plas en de poep in van het konijn die erin had gezeten. Letterlijk een hele laag. Dus ik gezegd dat ik dat echt niet mee de auto in wilde doen en kreeg toen te horen dat het zo duur is om het weg te gooien. :wow:

Ze had er 2 te koop staan en ze vroeg me ook of ik nog wat clipjes van de kooi wilde geven zodat ze die andere ook kon verkopen. Ik had 10 euro betaald.

Daarna de kooi vol rotzooi mee naar beneden genomen terwijl haar vriend meeliep en beneden alles in een zak gedumpt heeft want in eerste instantie wilde ze het dumpen in de bosjes. Sta er nu nog perplex van. :x

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:49

De Molenhoek, dat is inderdaad minder netjes, dat klopt. Zal die gedaan hebben om jullie niet te verliezen en wel nog als optie te kunnen houden. Je bepaalt uiteraard zelf hoe ver je hierin mee wilt gaan en waar je zegt 'ik wil nu een definitief antwoord of het gaat over'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:52

Oh die had ik toch laten staan :=

Gini: Heb je gelijk in :j Ik wacht vandaag nog af en anders is het spijtig maar helaas. Hij zoekt ook nog zeer specifiek iemand die het naastgelegen stuk elk jaar kan/wil hooien wat wij ook wel kunnen. Ben benieuwd.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:25

Soms zou het zo fijn zijn dat mensen ook letterlijk de tekst van de advertentie lezen. :') Raskonijnen op mp, duidelijk erbij gezet welke beschikbaar waren en welke gereserveerd. En dan nog 10 berichten krijgen over dat ze het gereserveerde konijntje willen. Op een gegeven moment dus als eerste zin gezet, er zijn nog twee zwarten beschikbaar. Krijg ik vervolgens toch weer een bericht, we willen graag de witte... man veeg mij maar op :Y) Nouja ben maar netjes gebleven en mn frustratie tegen mn vriend vermeld. :') Uiteindelijk hebben ze toch een zwarte genomen, dus vriendelijkheid en geduld beloond +:)+

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:27

Molenhoek, wat vervelend zeg, verhuurd is verhuurd toch...dan krijg je idd het vermoeden dat hij er wellicht meer voor wil...

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:29

Samblabla schreef:
Ik had me maandag een mooie.. Ik ging een konijnenhok ophalen voor onze kuikentjes en ik ga 5 etages omhoog zonder lift en werd aan de deur begroet met de mededeling dat ze het verhuizen zijn dus het rommelig is. Ik kan daar wel doorheen kijken. Maar toen begon ze me vanalles over de kooi te vertellen en wilde me de kooi aangeven maar daar zat nog het stto, plas en de poep in van het konijn die erin had gezeten. Letterlijk een hele laag. Dus ik gezegd dat ik dat echt niet mee de auto in wilde doen en kreeg toen te horen dat het zo duur is om het weg te gooien. :wow:

Ze had er 2 te koop staan en ze vroeg me ook of ik nog wat clipjes van de kooi wilde geven zodat ze die andere ook kon verkopen. Ik had 10 euro betaald.

Daarna de kooi vol rotzooi mee naar beneden genomen terwijl haar vriend meeliep en beneden alles in een zak gedumpt heeft want in eerste instantie wilde ze het dumpen in de bosjes. Sta er nu nog perplex van. :x

8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:48

Rosebud schreef:
Soms zou het zo fijn zijn dat mensen ook letterlijk de tekst van de advertentie lezen. :') Raskonijnen op mp, duidelijk erbij gezet welke beschikbaar waren en welke gereserveerd. En dan nog 10 berichten krijgen over dat ze het gereserveerde konijntje willen. Op een gegeven moment dus als eerste zin gezet, er zijn nog twee zwarten beschikbaar. Krijg ik vervolgens toch weer een bericht, we willen graag de witte... man veeg mij maar op :Y) Nouja ben maar netjes gebleven en mn frustratie tegen mn vriend vermeld. :') Uiteindelijk hebben ze toch een zwarte genomen, dus vriendelijkheid en geduld beloond +:)+

Ik kweek lotharingers en om die reden zet ik elk konijn apart op de foto. Zodra 1 is gereserveerd kan ik deze direct uit het zoekertje halen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:34

Pfffff Ik had mijn oude bank gratis op marktplaats staan. De eerste persoon waar ik hem voor reserveerde zou hem zondag om 15.00 komen halen. Om 15.30 een berichtje gestuurd wanneer ze er dachten te zijn. Reactie "helemaal vergeten ivm vaderdag, misschien kun je hem beter aan iemand anders geven..."

Ik boos, bank er opnieuw opgezet. Weer gereserveerd voor iemand, die zou vandaag tussen 10 en 11 komen. Om 11.45 een berichtje gestuurd hoe laat ze dachten te komen. Reactie "ik zit nu in België en ik bel wel als ik weer in Nederland ben"

-:(- -:(-

Dus ik heb iedereen die geïnteresseerd was een berichtje gestuurd dat de eerste die hem op kon halen hem mocht hebben. Uiteindelijk had ik iemand die binnen 5 minuten in de auto stapte en na 15 minuten voor de deur stond.

Maar echt, ik geef nóóit meer iets gratis weg via marktplaats, wat een gezeik is dat zeg!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:38

Als je iets gratis weggeeft, moet je inderdaad gewoon dat laatste altijd meteen doen. In de advertentie schrijven dat de eerste die hem komt halen het heeft. Niet vasthouden, reserveren, afspraken maken. Wie het eerst aan de deur staat, heeft het. Vaak zet ik gratis dingen zelfs gewoon aan de brievenbus (bij goed weer :D). Paar keer dat ik de advertentie dus al na een paar minuten kon weghalen omdat iemand het al mee had.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:48

Samblabla schreef:

wauw dat je zo durft te verkopen! al mijn kooien hebben een nacht lang in de anti bacterie schoonmaakspul gestaan en voor ophalen nog een keer goed schoongemaakt. zou dat echt niet kunnen iets vies mee willen geven.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:09

Oh, wauw! Zo geef je zo’n hok toch niet mee?! Echt om je te schamen.

Ik heb vanwege het overlijden van een familielid onder andere twee auto’s te koop staan.
Man man man, wat een bizare reacties ik daar ook op krijg..
Tis dat ik zelf al een auto heb en deze auto’s niet aan kan houden. Maar ben blij als ze straks fatsoenlijk weg zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:11

roxiie schreef:
Oh, wauw! Zo geef je zo’n hok toch niet mee?! Echt om je te schamen.

Ik heb vanwege het overlijden van een familielid onder andere twee auto’s te koop staan.
Man man man, wat een bizare reacties ik daar ook op krijg..
Tis dat ik zelf al een auto heb en deze auto’s niet aan kan houden. Maar ben blij als ze straks fatsoenlijk weg zijn.

Gewoon naar een garage gaan en vragen wat ze er voor geven. Dan maar geen hoofdprijs. Je hebt ook geen gezeur.

Of ikwilvanmijnauto af maar dat kost je meer tijd dan een gemiddelde garage en je krijgt een minimale prijs

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:28

Ben al bij een aantal handelaren geweest.
Verschil tussen waarvoor zij ze in willen kopen en de marktwaarde ligt dusdandig ver uit elkaar dat me dat gewoon té gek gaat.

Als het goed is komt er dit weekend iemand voor een van de auto’s

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:37

Als er nou iets op mp staat met een prijs van 10 euro, en je zegt dat je het wilt kopen. Helemaal prima, en dan vraagt ze opeens: wat wil je ervoor geven? Uh nou, wat dacht je van de 10 euro die boven je advertentie staat?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:42

Wil ze meer dan? :')

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:57

Citaat:
Als je een Marktplaats advertentie plaatst dan weet je gewoon dat je zulke (dommige) vragen kan verwachten. Als je daar niet tegen kan en dan niet vriendelijk kan blijven moet je geen advertentie plaatsen.

Lekker kort door de bocht dit. Ik doe moeite om een nette advertentie op te stellen met uitgebreide uitleg van het product, mag van mensen die daadwerkelijk interesse hebben of willen toch ook wel verwachten dat ze gewoon lezen? 8)7

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:01

FlameHorse schreef:
Heb wat gekocht via United Wardrobe ruim 2 weken geleden en zou nog steeds niet bij PostNL zijn volgens TT. Heb een week geleden daarom een verzendbewijsje gevraagd en 3 dagen geleden nog een herinnering gestuurd maar nog steeds niets ontvangen. Heb nou maar aangegeven in de app dat ik wens te cancellen. Dat moet zij echter nog accepteren dus ik ben benieuwd..

Stuur UW via Facebook Messenger even een berichtje. Zou goed kunnen dat haar account is geblokkeerd, heb ik tot nu toe ook 2 keer gehad. Je krijgt je geld en verzendkosten binnen een dag teruggestort!