Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:31

Ja _O- ben wel blij dat ze die toen vervangen hebben :)) nu nog nieuwe trams

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:32

Hier ook genoeg verzet tegen de nieuwe busdienst. Half Leusden word niet meer bediend nu...

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:33

Oh, super fijn ook. Ik zie net dat mijn bus niet meer rijdt vanaf 18.50. Leuk ook met late colleges := Harrejasses, voel me echt een zeikerd nu maar ik ben er nu alweer klaar mee :')

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:33

Marjoow schreef:
mie123gie schreef:
Ik baal zo van de nieuwe dienstregeling, ik moet waarschijnlijk mijn stage vroeg tijdig beëindigen omdat ik niet meer naar huis kom. Echt heel jammer dit.

Oei dat is zuur... Hoe kan dat dan?

Ze hebben mijn laatste treinen terug eruit gegooid. (Die van 23:00 en 23:27) mijn laatste trein gaat nu dus om 22:25 wat bijna een uur is voordat ik klaar ben met stage (ik loop stage bij een concert zaal en eerder weg gaan is helaas geen optie door dat ik anders veel te weinig uren maak) dus ik moet nu toch echt opzoek naar een plekje dichterbij aangezien ik het niet kan betalen om elke dag in Amsterdam te verblijven :(

PeerAppel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:40

Arriva ken ik een klein beetje omdat ze rijden in Friesland en regionaal treinvervoer doen in Groningen. Daar vind ik het prima en zo vaak reis ik niet eens eigenlijk. Ongeveer 1/2 per maand twee keer een kwartiertje met de bus in Limburg en in Groningen nog 35 minuten met de trein. Dus veel last zal ik er niet van hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:44

Hmm, je merkt dat de nieuwe bussen van U-ov her en der wel slijtage vertonen... al ben ik over het algemeen best tevreden moet ik zeggen. Ben nu wel benieuwd of Connexxion (ja, ze hadden nog een buslijn in een ver hoekje) hier nog rijdt, binnenkort eens opzoeken.

En, afgelopen week 2 keer zo goed getimed dat ik op de terugweg een bus had binnen 1 minuut. Da's toch echt wel luxe leven: je stapt het tentje uit waar je wat gedronken hebt, vindt een bus binnen 50 meter, en uitstappen pal voor mijn deur. :j Dan word ik toch wel gelukkig van het ov hoor.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:49

Emmaa_ schreef:
Jans schreef:
Hier is het nog steeds U-OV / Qbuzz :j

Dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven, die hebben het pas een paar jaar geleden overgenomen van een ander bedrijf. Toen hadden we in Utrecht nog die blauw-witte bussen :))

Troost je, het bedrijf staat ook in de verkoop. De bussen en kleur blijven dan waarschijnlijk wel hetzelfde want dat bepaalt de provincie en niet de vervoerder zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:50

k vind de bussen prima :j

De trams daarentegen zit ik echt nooit prettig in, zo'n onveilig gevoel := snap ook niet waarom er nog geen poortjes zijn en afgesloten stations/haltes.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:53

Hier is de dienstregeling van mijn trein om erg stom geworden, geen vaste tijden meer. Hij ging altijd om het kwartier, nu in 8.01-8.09-8.31 en 8.39.... Dan weer in het half uur met ineens een gat van 3 kwartier erin.... Logica niet te ontdekken :+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:58

Jans schreef:
k vind de bussen prima :j

De trams daarentegen zit ik echt nooit prettig in, zo'n onveilig gevoel := snap ook niet waarom er nog geen poortjes zijn en afgesloten stations/haltes.

Omdat je niet in de bussen hoeft te rijden :+
Ik ben o.a.lawaai doof door die bussen en dat is mijn minst pijnlijke klacht :(

Ik snap overigens ook niet dat de trams niet met poortjes werken, ik gok dat de perrons te toegankelijk zijn om dat te bewerkstelligen.
Treinstations zijn vaak niet /nauwelijks te bereiken via het spoor, bij de (huidige) tram kan dat niet gerealiseerd denk ik, de uithof lijn zal allicht beter daarop ingericht kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:05

Ik gok dat het voor de chauffeurs op de bussen inderdaad anders is :D

Heb best een poos dagelijks de 37/38 moeten nemen voor werk, en de nieuwe bussen zaten wel prima (alleen die gekke zitjes achterin := ) maar rammelden wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:40

Shadow0 schreef:
Hmm, je merkt dat de nieuwe bussen van U-ov her en der wel slijtage vertonen... al ben ik over het algemeen best tevreden moet ik zeggen. Ben nu wel benieuwd of Connexxion (ja, ze hadden nog een buslijn in een ver hoekje) hier nog rijdt, binnenkort eens opzoeken.

En, afgelopen week 2 keer zo goed getimed dat ik op de terugweg een bus had binnen 1 minuut. Da's toch echt wel luxe leven: je stapt het tentje uit waar je wat gedronken hebt, vindt een bus binnen 50 meter, en uitstappen pal voor mijn deur. :j Dan word ik toch wel gelukkig van het ov hoor.

In Utrecht zelf rijden nog 2 lijnen van Connexxion volgens mij, de 120 naar Amsterdam Zuidoost via 1001 moeilijke dorpjes, en de 50 naar Wageningen. Weet niet zeker of die nu overgenomen zijn of dat ze nog steeds van Connexxion zijn eigenlijk..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 07:51

Twee keer vol op de noodrem zojuist ik was bang voor mensen langs het spoor maar het schijnt een storing te zijn. :=
Ben benieuwd of we zonder noemenswaardige vertraging aankomen (tot zover 3 maandagen op rij te laat gekomen := ).

Edit, 3 keer nu. :Y)

Edit, 4e keer al stil :=
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 12-12-16 07:54, in het totaal 3 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 07:52

Mijn busrit was vanmorgen 11 cent duurder omdat ze nu een omweg rijden. Bijzonder dat de route er toe doet en niet je beginpunt en eindpunt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 07:53

Dat verbaast mij in Groningen ook altijd. Vanaf mijn werk naar het station rijden er meerdere lijnen maar ondanks dezelfde route zit er toch een verschil in prijs.

En toen deed de trein niets meer. :(

Edit, we reden.... En staan weer stil. Nieuwe definitie van stoptrein. :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:11

Dag 4 en we beginnen weer met "vertraging" *\o/*

2 uitgevallen metro's.. Red mijn trein dus niet
Laatst bijgewerkt door Gianti op 12-12-16 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:14

Je zou bijna fietsen. :=

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:16

magda_90 schreef:
Je zou bijna fietsen. :=

Hahaha nou echt... wordt er echt zo pissig om... neem altijd bewust al metro eerder..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:20

Ik net zo bewust de trein eerder en nu dus weer te laat, we zijn eruit gezet en kunnen wachten op de volgende trein.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:23

magda_90 schreef:
Ik net zo bewust de trein eerder en nu dus weer te laat, we zijn eruit gezet en kunnen wachten op de volgende trein.

Word zo schijt ziek van... heb nu metro die te laat is en blijft ook lang bij haltes staan... zo kom ik er nooit-.-

Succes iedereen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:25

Jullie ook succes inderdaad. :*
Zo weer verantwoorden bij de baas en geld terugvragen.

Wauw zelfs de vervangende trein doet aan noodstoppen. :roll:

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:26

Omg heel deel van trein is ook nog pikdonker

Welk traject xit jij := blijf ik daar uit de buurt
Laatst bijgewerkt door Gianti op 12-12-16 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:28

Ik haat die nieuwe dienstregeling nu al. Die stomme rotoudeveolia treinen zijn zo veel kleiner als de na sprinter he. Dus ik sta nu al

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:30

Leeuwarden Groningen, volgens mij zit je daar al niet in de buurt. :+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:31

Erg hè, ik baal ik altijd wanneer ik bussen stil moet zetten en er geen vervanging is omdat ik de andere kant ook dagelijks ervaar, treinuitval, vertraging...
Sommige vertragingen lijken ook wel erg structureel :o

Wat betreft het betalen, ik vertrouw dat hele systeem niet, denk dat er erg veel mee verdient wordt, weet het eigenlijk wel zeker.
Technisch gezien betaal je per kilometer, maar als klant kun je toch niets doen aan omleidingen etc?
Ik vind dat echt wel een dingetje. Ze hadden het systeem beter van halte tot halte kunnen laten rekenen, het is niet echt lekker te verantwoorden wanneer mensen ons om opheldering vragen (en toch geïrriteerd zijn...).