Collie2008 schreef:Oke vraag...
Ieder haarzakje is uitgerust met celspecifieke informatie toch? Hoe dik het haar wordt en hoe lang. Bedoel beenhaar wordt nooit zo lang als hoofdhaar. Een haarzakje kan ook maar een X aantal keren een haar produceren. Dus als je steeds de haar met wortel en al eruit trekt zal het haarzakje uitgeput raken.
Maar hoe weet het haarzakje dan dat het geschoren wordt? Bedoel, als je het haar afscheert op je been bijvoorbeeld, dan groeit daar altijd weer de haar terug in diezelfde lengte. Dus eigenlijk 'weet/voelt' een haar dus hoe lang of hoe kort hij is toch en hoeveel hij dus weer aan moet groeien. Bedoel met scheren verander je niets aan het haarzakje, alleen aan de buitenkant en toch voelt het haarzakje dat het haartje te kort is geworden en weer moet groeien
Begrijpen jullie me een beetje?
Vind ik ook vreemd, zou het te maken hebben met slijtage? Dat de punt van het haar steeds afslijt door kleding, bewegen e.d.?
Maar in de zomer, als je ledematen veel bloot zijn, dan zou het langer moeten worden dan 's winters, maar dat is bij mij niet zo...