Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:04

Collie2008 schreef:
Oke vraag...

Ieder haarzakje is uitgerust met celspecifieke informatie toch? Hoe dik het haar wordt en hoe lang. Bedoel beenhaar wordt nooit zo lang als hoofdhaar. Een haarzakje kan ook maar een X aantal keren een haar produceren. Dus als je steeds de haar met wortel en al eruit trekt zal het haarzakje uitgeput raken.

Maar hoe weet het haarzakje dan dat het geschoren wordt? Bedoel, als je het haar afscheert op je been bijvoorbeeld, dan groeit daar altijd weer de haar terug in diezelfde lengte. Dus eigenlijk 'weet/voelt' een haar dus hoe lang of hoe kort hij is toch en hoeveel hij dus weer aan moet groeien. Bedoel met scheren verander je niets aan het haarzakje, alleen aan de buitenkant en toch voelt het haarzakje dat het haartje te kort is geworden en weer moet groeien

Begrijpen jullie me een beetje? :+

Vind ik ook vreemd, zou het te maken hebben met slijtage? Dat de punt van het haar steeds afslijt door kleding, bewegen e.d.?
Maar in de zomer, als je ledematen veel bloot zijn, dan zou het langer moeten worden dan 's winters, maar dat is bij mij niet zo...

LoveGlove

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:09

Kun je allergisch zijn voor shampoo??

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:11

Je kunt ook allergisch zijn voor stoffen die voorkomen in shampoo ;)
Dus wederom, ja

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:18

Suusie22 schreef:
Je kunt ook allergisch zijn voor stoffen die voorkomen in shampoo ;)
Dus wederom, ja

Oke

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:21

Wat maakt talen leren voor de een makkelijk(er) en voor een ander moeilijk? Wat is er dan anders in de hersenen van iemand die makkelijk(er) talen leert?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:24

Oftewel, ik ben allergisch voor mijn eigen schildklier? :+ (auto imuun ziekte)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:26

Finliox schreef:
Wat maakt talen leren voor de een makkelijk(er) en voor een ander moeilijk? Wat is er dan anders in de hersenen van iemand die makkelijk(er) talen leert?

Dan kun je ook vragen waarom is de ene hoogbegaafd en de andere die maar een IQ van 90 heeft ofzo :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:27

Finliox schreef:

Wrs een combinatie van erfelijkheid/aanleg, maar ook omgeving en het aantal verbindingen die in de ene of de andere hersenhelft gecreƫerd wordt??
(gokje)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:40

drawerlover schreef:
Waarom zweten honden alleen uit hun tong en niet over de rest van hun lichaam

Honden hebben wel overal zweetklieren. Maar er zit een verschil tussen endocriene, en exocriene zweetklieren. Endocriene zweetklieren heeft een hond het meest. Deze zweetklier mond uit in het haarzakje en heeft geen koelfunctie, maar geeft wel geur af en helpt bij de verdeling van het talg. De exocriene zweetklier (zoals bij mensen) mond uit op de huid. Honden hebben oa. bij de neus en voetzolen wel deze zweetklieren, maar wederom niet voor verkoeling maar bevochtigen van de huid. De hond koelt af door kou op de tong, en koele lucht in te ademen. Ook gaan ze op de koele ondergrond liggen met de buik.
Bij langharige honden heeft zweten op het lichaam sowieso weinig nut. Water moet op de huid verdampen om koud aan te voelen en bij die dikke vachten komt lucht haast niet op de huid. Zoals bij jezelf voelt het niet koud aan als je haarpunten nat zijn, maar wel als je hoofdhuid nat is.
Wellicht heeft zweten over het lichaam als bijgevolg dat de vacht minder goed waterdicht is, maar dat is enkel mijn gedachte wat mogelijk kan zijn.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:43

xSCWx schreef:
drawerlover schreef:
Waarom zweten honden alleen uit hun tong en niet over de rest van hun lichaam

Honden hebben wel overal zweetklieren. Maar er zit een verschil tussen endocriene, en exocriene zweetklieren. Endocriene zweetklieren heeft een hond het meest. Deze zweetklier mond uit in het haarzakje en heeft geen koelfunctie, maar geeft wel geur af en helpt bij de verdeling van het talg. De exocriene zweetklier (zoals bij mensen) mond uit op de huid. Honden hebben oa. bij de neus en voetzolen wel deze zweetklieren, maar wederom niet voor verkoeling maar bevochtigen van de huid. De hond koelt af door kou op de tong, en koele lucht in te ademen. Ook gaan ze op de koele ondergrond liggen met de buik.
Bij langharige honden heeft zweten op het lichaam sowieso weinig nut. Water moet op de huid verdampen om koud aan te voelen en bij die dikke vachten komt lucht haast niet op de huid. Zoals bij jezelf voelt het niet koud aan als je haarpunten nat zijn, maar wel als je hoofdhuid nat is.
Wellicht heeft zweten over het lichaam als bijgevolg dat de vacht minder goed waterdicht is, maar dat is enkel mijn gedachte wat mogelijk kan zijn.

Bedankt :)
Ik had vanmiddag bij een hond inderdaad gevoelt bij de neus. Ik dacht daar moet een hond toch ook kunnen zweten. en ja hij was warm en nat. Dus nu weet ik dat ook :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:21

Waarom kan ik er maar niet opkomen wat er tegen mij gezegd is gistermiddag... Ik kan zo'n beetje alle informatie uittypen op 1 specifiek dingetje na dat ze mn moeder zou appen, maar wanneer of waarom ze zou appen zou ik nietmeer weten...
En waarom kan je niet bedenken wanneer je iets vergeten bent? Ik kan me niet herrineren wanneer im bovenstaande nog wist en wanneer nietmeer.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 05:19

Wat betekend NB? zie dit wel ns aan het einde van n bericht staan met nog n tekst erachter. enige wat ik kan bedenken is Niet Belangrijk maar dat zal wel niet :))

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 05:22

Jolandaa schreef:
Wat betekend NB? zie dit wel ns aan het einde van n bericht staan met nog n tekst erachter. enige wat ik kan bedenken is Niet Belangrijk maar dat zal wel niet :))

Nota Bene :P
Dat is latijns voor ''let wel'' :Y)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:00

Is nota bene Latijns ja? Nooit bij stilgestaan.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:49

Niet Belangrijk :=
Zo van: het is niet belangrijk en je hoeft het niet te lezen als je niet wil, maar ik schrijf er toch nog even wat tekst achteraan :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:53

Ik dacht altijd 'nog belangrijk:'

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:00

Let wel of letterlijk noteer goed.. je haalt Italiaans er nog uit. Bene is nog steeds goed. Nota is noteer, genoteerd

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:42

Nee: "nota" is de gebiedende wijs van "opletten" - dus: let goed op.

(....wat mogelijk inhoudt dat het belangrijk is en wellicht het beste genoteerd kan worden....)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:48

In Latijn betekent het letterlijk noteer goed..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:52

amkeVH schreef:
Oftewel, ik ben allergisch voor mijn eigen schildklier? :+ (auto imuun ziekte)

Ja. Of volgens sommigen: Thyroide cellen lijken op een bepaald soort gluten, als je immuunsysteem "in de war is" (vaak: overbelast) denkt het (menselijkerwijze gesproken) een goede daad te doen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:47

waarom zie je tegenwoordig zoveel foto's van steigerende paarden bij fotoshoots, is het een tijd verschijnsel?
(dat vraag ik me echt steeds vaker af)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:53

Ik zie die helemaal niet. :D Tijd terug waren voor mijn gevoel, oogfoto's in.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:06

Daar stoor je je echt aan he? :') Ik zag je reactie in een topic. Ik denk dat dat is omdat steeds meer mensen bezig zijn met vrijheidsdressuur. En geef toe, een steigerfoto is net wat gaver dan een standaard standfoto. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:07

:') Die van mij blinkt uit in de omgekeerde steigerstand :')

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:10

Sammie schreef:
:') Die van mij blinkt uit in de omgekeerde steigerstand :')

_O-