tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:51

Precies dat dus Dreamer :)
Vind echt dat je goed bezig bent!

Ik heb zo'n acht jaar geleden hulp gehad (crisis hulp en later therapie).
Ben daar toen een mee gestopt omdat het wel goedging toen.
Maar merk nog steeds dat ik veel 'schade' heb van het verleden.
Ik had ook niet zo'n zin in therapie meer en probeer nu al zo'n twee jaar iets van mijn leven te maken en dat lukt niet zo.
Dus heb na maanden twijfelen toch de knoop doorgehakt na de breuk vorige week en een afspraak gemaakt..

Feitelijk gezien heb ik mijn leven prima op orde.
Maar mentaal gezien dus totaal niet waardoor ik telkens weer blijf terugvallen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:53

heb even nood aan mijn hart te luchten.. zou graag willen meepraten. geen breakup, maar het begin van een lange afstandsrelatie.. en heb het nu al zo lastig
Heb iemand leren kennen via instagram en we praten/facetimen al sinds februari. Hij is van Los Angeles en tijdens mijn vakantie ben ik voor een week overgevlogen naar daar en heb mij nog nooit zo gevoeld, t was thuiskomen. Na amper 2 dagen gewoon rechtuit geweest en gezegd dat we van elkaar houden. Hij zou ook nog een week naar Alabama komen waar ik verblijf bij mijn moeder, 2 weken keken we er allebei ontzettend hard naar uit maar helaas kon hij het financieel zich niet meer permitteren omdat er dingen zijn tussengekomen en zit daarom nu al in een dipje.. want voor we elkaar de volgende keer gaan zien zal het nog maanden duren omdat ik terug naar België moet
en ik ben bang, bang dat gevoelens gaan veranderen.. maar het voelde zo goed en hij ziet mij graag en zegt ook dat het nog maar het begin is
Maar toch, hij heeft hier geen ervaring mee, ik heb het zien gebeuren voor mijn ogen. Mijn moeder heeft 4 jaar een lange afstandsrelatie gehad maar woont nu 3,5 jaar in de VS en ze is zo gelukkig. Ik moet haar ook missen, en nu nog iemand..
Ik ga ook een enorme druk voelen omdat alles ook afhangt van mijn visum waar ik al 1,5 jaar op aan het wachten ben ;( zodra ik dat heb kan ik eindelijk keuzes beginnen maken maar het schiet ook maar niet op.. ik zit overal tussen en kan nergens heen.
Ik ben zo gelukkig. maar wat heb ik mijzelf aangedaan.. :+
wie heeft er ook ervaring met lange afstand?

Sheran

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:53

Ja! Maar als ik aan het begin ervan stond zou ik het nu niet meer doen. Bah, die weken en maanden van elkaar missen totdat je elkaar weer maximaal een weekje zag... liever niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:17

Ik ook, met iemand op Hawaii.
Heel eerlijk: ik denk dat het maar in een paar gevallen echt werkt. Bij ons bleek na jaren de afstand toch te groot en onoverkomelijk. Het gemis van elkaar zien en kunnen aanraken was enorm. We zijn nog steeds vrienden trouwens, maar het blijft een beetje awkward :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:44

Maar Titanic jij hebt plannen om in Amerika te gaan wonen toch? Dan is het wel anders want dan is de tijd te overzien.. Niet dat je in Amerika automatisch buren bent. :') Maar dat maakt het wel makkelijker denk ik.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:08

Sheran schreef:
Ja! Maar als ik aan het begin ervan stond zou ik het nu niet meer doen. Bah, die weken en maanden van elkaar missen totdat je elkaar weer maximaal een weekje zag... liever niet.

Ben het hier mee eens. 1 x en nooit meer. Iedereen die leuke dingen kon doen met hun partner en jij kon alleen skypen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:57

Jildau schreef:
Maar Titanic jij hebt plannen om in Amerika te gaan wonen toch? Dan is het wel anders want dan is de tijd te overzien.. Niet dat je in Amerika automatisch buren bent. :') Maar dat maakt het wel makkelijker denk ik.

Welja, als ik USCIS moet geloven zou ik ten vroegste kunnen gaan in september/oktober en tenlaatste januari
Dan ben ik tenminste hier. Dan zijn er veel mogelijkheden.. heb al zitten denken aan workaway in zijn omgeving zodat we ook de kans krijgen bij elkaar te zijn voor een langere tijd. Want zou kunnen dat ik nog niet eens kan werken als ik er ben dus dan is dat voor mij the way to go

En ja ik snap heel goed dat jullie t nooit meer zouden doen. Zegt mijn moeder ook := :D
Denk dat we er allebei gewoon in moeten geloven, er is een reden waarom we elkaar ontmoet hebben denk ik.. en ik bedoel, wie wil nou niet naar Californië {:}
Ik zit ook nog nergens vast eens ik emigreer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 19:03

Het was bij mij ook niet dat we er niet in geloofden, of dat het misging. Maar het heeft mij gewoon enorm veel gemis, frustratie, stress en verdriet opgeleverd in de tijd dat we niet bij elkaar waren. Ik zou het niet uitmaken als mijn partner tijdelijk naar het buitenland zou moeten, maar iets nieuws, en zeker zonder uitzicht op een echt einde, zou ik nooit weer doen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:21

Lijkt mij lastig zo'n lange afstandsrelatie Titanic..

Hoe gaat het nu met iedereen?
Hier gaat het wel redelijk, heb vandaag een doorverwijzing gekregen voor psychische hulp..
Mis mijn ex wel, maar wil hem gelukkig niet wanhopig terug..
Is voor mij wel duidelijk dat ik nu geen relatie kan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:33

Lange afstandsrelatie zou ik ook heel erg moeilijk vinden, zou er zelf dan ook niet voor kiezen maar in jou situatie Titanic is het wel iets anders natuurlijk met uitzicht op je verhuizing. Lastig hoor...

Lieszje vind het toch een dappere stap van je dat je dat gaat doen!!

Hier alles wel prima, zie mijn ex zo'n 2x per week en verder lekker met mijzelf, paard en studie aan de slag. Van het weekend naar de film geweest een aanstaand weekend naar een Food Festival. Nog steeds als vrienden gewoon, maar het voelt wel gewoon goed en vertrouwd. En het is gezellig :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:45

Klinkt goed Dreamer!
Je ziet wel waar het schip strand toch?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:47

Goed dat je hulp gaat krijgen Lieszje! En fijn dat het goed gaat Dreamer!

Ik date sinds een paar weken een fantastische jongen, ik kende hem al langer. Hij is echt fantastisch, ik ben verliefd aan het worden, dat word ik echt niet snel (dit is pas de tweede keer) maar het gebeurt nu dus toch. Veel mensen vinden verliefdheid leuk, maar ik vind het momenteel verschrikkelijk. We gaan elkaar nu een maand niet zien ivm herexamens en ik maak mezelf steeds gek. Hij stuurt minder omdat hij veel moet studeren, maar ik begin dan steeds te denken dat er iets is, dat hij mij toch niet leuk genoeg vindt of zo, ik word gewoon ineens heel onzeker nu ik merk dat ik echt verliefd word. Ik weet niet goed hoe ik ermee om moet gaan. Ik wilde zelf rustig aan doen, hij vond dat ook een goed idee een paar weken terug, maar het voelt zó goed als ik bij hem ben. Nu heb ik ineens nood aan bevestiging terwijl ik zelf rustig aan wilde doen, ik vind het echt verwarrend. Dit gaat echt een lange maand worden, geen idee wat ik met mijn onzekerheid moet.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:13

Hier gaat het ook nog steeds goed.
Zaterdag zie ik degene weer die laatst ook op de bbq was.
Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, en of we bij elkaar zouden passen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:13

Fijn dat het allemaal goed gaat hier!

Met mij gaat het ook goed, na een week alsnog een gesprek gevoert en nu af en toe contact. Laten we zeggen dat de deuren nog op een kier staan voor ons beide. We zullen zien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:29

Stabledoor lijkt me erg vervelend. :(:) Ellende is je kunt er ook weinig aan veranderen behalve het er over hebben met je date. Dat je je onzeker voelt en dat dat geen fijn gevoel is. :j

Dreamer als je zo met elkaar kan omgaan met beider overleg en tevredenheid. Niks mis mee dan toch. *\o/*

Renske spannend, klinkt wel als een rustige aanpak en misschien ook wel een geschikt iemand.

Hier alles nog steeds hetzelfde ex speelt zo af en toe op. Heb daar soms ook best hinder van, levert veel stress op. Hopelijk geen idd aanvechting van convenant wat betreft woonsituatie. -:(- Zit daar zo niet op te wachten. :n _-:( Wil rust en duidelijkheid en leven eindelijk eens gaan oppakken. Hij heeft me potdorie drie jaar geleden ingeruild, we zijn na een jaar worstelen eindelijk uit convenant gekomen en officieel gescheiden en nu nog steeds grrrr. Kennelijk is er ergens een vriendjes advocaat opgedoken die zeker weet dat ik niet aan convenant voldoe of zo dus meneer wil daarmee gaan vechten. Kan weer een mediator gaan zoeken, want dat is afgesproken anders moet ik een advocaat gaan zoeken a somma 160 euro per uur of zo voor iets waarvan nu al duidelijk is dat hij het gaat afleggen. Omdat er geen enkele geldige reden is om convenant te aanvechten behalve hij vindt het niet eerlijk. :n dat maakt het soms aardig verwarrend omdat een gesprek of honden opvangen vrijdag met spoed ivm mijn gezondheid wat hij dan wel zonder aarzelen doet, heel normaal verlopen en dan opeens komt er zoiets tussendoor vliegen. Verwarrend en niet echt fijn soms. :n

Verder gelukkig een goede uitlaatklep in gv. We vermaken ons best ook al plakken we nergens een etiketje op. Naamloos is ook ok. Maar ja zelfs dat maakt soms onzeker hoor, :') merk dat ik soms in een oude valkuil stamp. Dan komen er dingen omhoog die in huwelijk niet lekker gingen en boem mijn tijdelijk oude ik komt meteen boven en hallo onzekerheid en het is mijn schuld enz bla bla ik werk er hard aan om dat laatste stukje op te lossen. Omdat het zinloos overbodig mezelf kwellen is, en nergens voor nodig omdat ik goed ben zoals ik ben. Maar ja gv heeft dat ook dus is goed dat we zo op deze manier doordoen. Kunnen we allebei dat verwerken op ons eigen tempo dat in verleden door anderen zo grondig kapot is gemaakt. Waar we dan ooit op uitkomen geen idee. En of er ooit een etiketje komt geen idee. Voor nu is dit ok en zover kijk ik niet vooruit

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:32

StableDoor schreef:

Ik date sinds een paar weken een fantastische jongen, ik kende hem al langer. Hij is echt fantastisch, ik ben verliefd aan het worden, dat word ik echt niet snel (dit is pas de tweede keer) maar het gebeurt nu dus toch. Veel mensen vinden verliefdheid leuk, maar ik vind het momenteel verschrikkelijk. We gaan elkaar nu een maand niet zien ivm herexamens en ik maak mezelf steeds gek. Hij stuurt minder omdat hij veel moet studeren, maar ik begin dan steeds te denken dat er iets is, dat hij mij toch niet leuk genoeg vindt of zo, ik word gewoon ineens heel onzeker nu ik merk dat ik echt verliefd word. Ik weet niet goed hoe ik ermee om moet gaan. Ik wilde zelf rustig aan doen, hij vond dat ook een goed idee een paar weken terug, maar het voelt zó goed als ik bij hem ben. Nu heb ik ineens nood aan bevestiging terwijl ik zelf rustig aan wilde doen, ik vind het echt verwarrend. Dit gaat echt een lange maand worden, geen idee wat ik met mijn onzekerheid moet.

Waarom gaan jullie elkaar niet zin in een maand? Zitten jullie om 8:00 in de boeken en om 22:00 ben je klaar met leren? Kan me het zo moeilijk voorstellen (maar hee dat komt misschien omdat ik wel een hele slechte student was :+) Ik zou gewoon een gaatje vrij maken ergens. Als je elkaar toch echt zo graag wilt zien dan moet dat lukken toch? :D

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:11

Ja, hij begint om 07.00u tot ongeveer 22.00u, ik studeer van 09.00u tot minimaal 23.00u als de examens echt van start gaan. Ik zit nu ook in Nederland, straks wel terug in België maar hij woont alsnog 45min. rijden van mijn kot in België, dus het gaat echt heel moeilijk worden om elkaar te zien. Zijn examens zijn ook net afgelopen als mijne beginnen :+ Ik ga wel echt mijn best doen om hem te zien, maar deze examens zijn voor ons allebei enorm belangrijk om nu te halen.

Karuna, ik heb hem wel gevraagd of er iets was naast die studeerstress, maar er was niks, ik zit echt gewoon mezelf gek te maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:11

Herkenbaar :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:15

Met zo'n tijden heb je toch nieteens tijd om je druk te maken? :D Ik zou gewoon focussen op je herexamens. Die vier weken zijn zo voorbij.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:26

Je zou denken dat ik daar dan geen tijd voor moet hebben, maar mijn brein verzint wel een manier :+ Het rotte is dat ik na die maand direct naar Gent moet verhuizen, wat weer verder weg is en hij gaat fulltime werken. Ik weet zeker dat ik wel een manier vind om dat te laten werken, maar hij heeft al eens gezegd dat het niks voor hem is om long distance te proberen, al is hij wel iemand die mij niet zomaar zou laten vallen denk ik...

En Karuna, jouw ex is gewoon een l*l.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:14

Stabledoor of gewoon in de war, beinvloedbaar of wat ook enz. Zoals hij nu doet ken ik hem ook niet. Maar ja of het blijft zo of hij vindt zichzelf weer terug. En zal ik moeten zorgen dat ik er geen last van houd. Goede leerschool voor me.

Lange afstand, wat onhandig idd maar een voordeel is wel. Je wordt vanzelf handig in tijd plannen of dingen combineren. Ah je had het al gemeld dus, dan is het zaak om jezelf even bij elkaar te rapen en stoppen met jezelf gek maken. Maar makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:30

Wow dat had ik niet verwacht Savannah :oo

Lastig Stabledoor, weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is.
Maar probeer je er niet al te druk over te maken :(:)

Pfff ik weet niet wat er opeens aan de hand is..
Maar voelde me de hele dag best prima, maar ben nu echt opeens aan het instorten :'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:40

StableDoor schreef:

Ik ken dit gevoel enorm goed. :(:) Bij mij was het op den duur zelfs zo erg dat ik er cognitieve gedragstherapie voor heb gevolgd. Het beste wat je kan doen is jezelf steeds heel bewust bevragen waarom je onzeker bent, en ook heel bewust jezelf vertellen dat je de situatie enkel los kan laten, aangezien je er geen controle over hebt. Eventueel zou je het ook eerlijk tegen hem kunnen vertellen, maar ik weet niet of het daar een te vroeg stadium voor is.

Probeer het los te laten! :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:10

Lieszje schreef:
Wow dat had ik niet verwacht Savannah :oo

Haha, met ons is het echt expect the unexpected. Kunnen echt niet met en niet zonder elkaar. Maar het werkt goed om even niet met elkaar om te gaan en niet al te veel contact te hebben.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:55

Mag ik hier even meepraten? Vandaag is mijn relatie van ruim 3 en een half jaar uit gegaan. Ben kapot, heb de hele avond gehuild en probeer tevergeefs te slapen...

Hij wist het al voor ons lange weekend naar Disneyland Parijs maar aangezien het iets was waar ik ontzettend naar uit keek wilde hij het weekend niet voor mij verpesten en heeft hij het tot vanavond voor zichzelf gehouden.
We zijn niet met ruzie uit elkaar gegaan maar wat het voor mij het moeilijkste maakt is dat hij in alles mijn eerste was en ik er altijd het gevoel heb gehad in onze relatie dat ik het bejaardentehuis samen met hem zou gaan terroriseren als we samen oud waren.
We hebben nooit echt ruzie gehad, wel goede meningsverschillen en irritaties die we altijd naar elkaar uit spraken.

Ik wil hem het liefste de hele tijd een appje sturen maar hij geeft aan de komende tijd weinig tot geen contact te willen hebben en ik vind dat echt heel moeilijk.
Ik ben vanavond niet alleen mijn vriend kwijt geraakt, maar ook mijn beste Vriend, mijn maatje waar ik de laatste 4 jaar alles mee deelde en dat is nu ineens weg.

En ik probeer nu te slapen maar ik zie alleen maar herinneringen van leuke momenten samen met hem voor me en dan besef ik dat het echt over is en beginnen de tranen weer te rollen. Ik weet gewoon echt niet wat ik zonder hem moet...