Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:35

Hahah sommige mensen.

Mail: Welke maat zijn de rijlaarzen, en wat wil je ervoor hebben? (staat overigens allemaal in de advertentie)
Ik: Ik wil er € 100.- incl. verzenden voor hebben (kosten normaal € 149.95). is maat 41 en zijn nieuw in doos.
Mail: Ik bied € 25.- incl verzenden.
Nou ik ben dus dan ook een adverteerder die niet meer terug reageert }>

Wat ik wel merk is dat ontvangers errug ongeduldig zijn zeg. Diverse pakketten donderdag verzonden met DHL.
Van de 3 die er via DHL weg gingen van 2 al een reactie gehad waar ze blijven.
De eerste belde dinsdagmorgen om 9 uur al, ze had haar pakket nog niet ontvangen. Uhhh mevr. wat denkt u van de dagen die er tussen uit vallen ivm goedevrijdag en pasen.
Mevr. was van mening dat dit niet uit hoefde te maken want bij DHL had ze altijd haar pakket de volgende dag in huis...... Nou dat heb ik nog niet mee gemaakt haha.
Pakket is gisteren afgeleverd.

NR. 2 had ik vannacht een mail van ontvangen waar haar pakket bleef?
T&T nagekeken, is gisteren al bij de buren afgegeven.
Maar had het briefje over het hoofd gezien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:49

Ik had een hoop kleding er elke keer apart op gezet maar het ligt me serieus in de weg en ik kan de centjes best goed gebruiken. Nu wil ik het liever als 1 partij dameskleding gaan aanbieden. Het gaat om een paar jurkjes en rokjes, sommige merkloos en andere van bijvoorbeeld Esprit.
Alles is nog steeds in goede tot zeer goede staat. Iemand een idee wat ik ongeveer kan gebruiken als richtprijs bij zoiets? (gaat om ongeveer 5 stuks)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:00

Ik zou er niet te veel voor vragen, wat de gek er voor geeft zeg maar. Weg is weg denk ik altijd maar. Als je t naar de kringloop o.i.d. brengt krijg je er niks voor.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:07

Kleding is bij mij altijd t.e.a.b. Doe je als richtprijs 15/20 euro ofzo? Voor de mensen die t.e.a.b lastig vinden.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:35

Ik vrees dat ik opgelicht ben. Ik heb vorige week donderdag geld overgemaakt voor een jeansbroek via mp.
Die heb ik nu nog niet binnen en zou dinsdag verzonden zijn. Ze heeft m niet via pakketpost verzonden maar ws met postzegels. Beetje jammer van de 40 euro. Ze reageert ook niet op mails...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:37

Als hij dinsdag verzonden is dan is het helemaal niet raar dat hij niet direct woensdag aankomt natuurlijk.

Is de post vandaag al geweest?

Als hij er zaterdag nog niet is dan ben je wel de Sjaak waarschijnlijk, maar nu heb je nog alle kans dat hij als nog komt. Ik duim voor je :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:37

Als ze hem afgelopen dinsdag verzonden heeft als brievenbuspost, zou deze toch heel goed vandaag binnen kunnen komen??

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:40

Postnl meldt geen vertraging voor onze regio's en de post moet de volgende dag al binnen zijn.
En ik heb geen bewijs dat ze de broek verzonden heeft, ik heb geen t&t code gekregen. En aangezien ze al amper en erg summier op mails reageert... Ben gewoon ongeduldig, een week na transactie nog niks binnen... :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:42

Ik zou het wel knap vinden als je een broek door de brievenbus krijgt. Misschien met goed vouwen. Afgelopen dinsdag (2 april?) verzonden, dan kan hij dus ook nog vandaag of morgen aankomen.

Postnl. garandeert nl. sinds zeker een jaar geen 24u levering meer.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:49

Het kan altijd nog erger. Had laatst een brief per vergissing met reguliere post ipv DHLexpress naar New York gestuurd, hij heeft er een MAAND exact over gedaan om daar aan te komen....

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:53

Broeken kun je makkelijk door de brievenbus krijgen hoor.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:55

Inderdaad 24 uur is geen garantie meer.
Weet niet hoe laat je het donderdag overgemaakt hebt?? Vrijdag t/m maandag werd er niet bijgeschreven i.v.m. feestdagen (van je rekening af gaat dan weer wel gewoon door }:0 )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:57

Volgens mij is 24 uur nooit een garantie geweest :P De volgende dag is heel leuk, maar binnen 48 uur is het meest waarschijnlijk.

Bij het verzenden van een envelop krijg je geen TT code dus dat is ook niet gek, en veel betalingen die donderdag overgemaakt zijn, werden met dit paasweekend pas dinsdag bijgeschreven.

Dus al met al hoeft er echt nog niks aan de hand te zijn :)

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:02

Wij hebben een houten eiken deur met glasraampjes op MP staan.
Vraagprijs 25 euro.

Krijg een mailtje: Ik bied 15 euro, want ik heb er ophaalkosten aan...
Stuur terug: Wij berekenen geen ophaalkosten boven op de prijs :D

Dan hebben we net een HD recorder op de bus gedaan voor 130 euro.
Meneer woont aan de nadere kan van het land..
Persoonlijk zou ik dat niet durven! Hij weet niet of ie werk en heeft alleen de foto bekeken.
Hij is hier werkend weg gegaan en goed ingepakt.

Wat nou als hij hem ontvangt en zegt dat het niet werkt?
Is dat dan zijn risico? of zijn we dan verplicht het terug te nemen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:03

Dat is zijn eigen risico! Had hem ook kunnen komen halen en proberen! (vervelend zou het natuurlijk wel zijn)

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:15

Dat zei mijn man ook al.
Heb er een onderbuik gevoel over.
Duimen dat er geen rottigheid van komt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:19

Positief denken!
(en als iemand echt vervelend wil doen, kan die het ook op komen halen en dan van thuis uit alsnog mailen dat er iets mee aan de hand is :P )
Kan me je gevoel wel voorstellen hoor!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:22

Dat ze die 24 uur hebben laten varen had te maken met officiële stukken zoals incasso’s en ander papierwerk. De dag erna was enkele jaren terug nog zeker wel (95 procent). Maar nu geven ze die garantie absoluut niet meer :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:57

Heb maar even flink wat spullen op de belgische MP gegooid die weg mogen. Nou denk ik erover om ze ook op MP zelf aan te bieden, maar dan tegen een lagere prijs omwille van de hoge verzendkosten naar Nederland.

Lijkt een lederen dressuursingel met anatomische vorm 65cm interessant voor €50 incl standaard pakketpost (dus niet verzekerd) of toch maar niet? Standaard komt het op bijna €13 verzendkosten, verzekerd op €18...
Of dan maar op €55 incl. verzekerde pakketpost inzetten? (is aangetekend, dus met verzendcode). of lijkt het gewoon helemaal duur voor zo'n singel?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:12

Er wordt hier weer lekker met dubbele maten gemeten in dit topic :P. 't Is niet goed als verkopers willen dat je snel geld ovemaakt en het is niet goed als kopers wachten met het overmaken van geld :P.

Ik hou vaak drie dagen aan in het begin, en is er al wat meer contact een weekje.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:18

Volgens mij is dat precies hetzelfde, Sheran ;)

Als de koper niet wacht met overmaken, heeft de verkoper zijn geld immers snel ?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:22

Precies, maar ik zie hier klachten als 'de verkoper is te opdringerig' maar ook verhalen als: 'de koper moet NU zijn geld overmaken'. :P

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:24

Ah goed om te horen van die 24 uurs garantie, ben ik een beetje gerustgesteld. Ik heb nl ook een onderbuik gevoel...
Ik vind het overigens normaal als verkopers snel geld willen zien. Want in tussentijd houden ze hun product gereserveerd, mag ik aannemen.
Haha @snottebel: die heb ik nog nooit gehoord: ophaalkosten. Handig verzonnen ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:29

Maar "eisen" dat iemand ipv de volgende dag diezelfde avond nog geld overmaakt vind ik een beetje overdreven. :') Ze kan het die avond toch niet meer versturen, dus wat maakt het uit. Als je als koper hier niks over had gezegd anders dan ik ga het overmaken was er niks aan de hand geweest :')

Ik vind het hier daar toch echt een beetje te ver doorschieten. :=

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:30

ik heb een rijbroek te koop van hv polo nieuwprijs: E126.- met leren zit
1 x gedragen wat zouden jullie hiervoor vragen?