Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:23

Het ergste blijf ik vinden (vandaag weer) als ze ineens gillen tijdens het scannen "STOOOOP HO DAT IS NIET VAN MIJ" *gris uit mn handen*
Dan denk ik echt punt 1: dat kan ook vriendelijk. En punt 2: LEG DAN EEN BALKJE NEER MUTS.

Ik zal het nooit begrijpen.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:23

Ik schaam me altijd zo als ik perongeluk een code verkeerd intoets en er dan bijvoorbeeld een krat brand bier ipv appels op het scherm komt te staan _O-

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:24

Marit schreef:
Het ergste blijf ik vinden (vandaag weer) als ze ineens gillen tijdens het scannen "STOOOOP HO DAT IS NIET VAN MIJ" *gris uit mn handen*
Dan denk ik echt punt 1: dat kan ook vriendelijk. En punt 2: LEG DAN EEN BALKJE NEER MUTS.

Ik zal het nooit begrijpen.

Ja he! Argh kan me daar ook zo aan ergeren :roll:

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:24

Oh ja, heeeel herkenbare frustratie, Marit! En dan worden ze boos op mij...
Ik kan toch verd*mme niet ruiken wat van wie is! -:(-

eclair98

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:25

Zit daar de cassiere te ruiken aan al mijn spullen :+

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:26

Oooooh zo herkenbaar Dominique en Marit! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:40

Om die reden vraag ik nu ook steeds bij betalingen van patiënten "u bent toch meneer X" of "u komt betalen voor patiënt Y?" Niks zo frustrerend als een betaling afwerken, de mensen een fijne dag toewensen en dan een uur later mogen opbellen "excuses, u heeft de verkeerde rekening betaald." Helemaal wanneer ze het attest voor het ziekenfonds al hebben ingediend, sommige mensen doen dat onmiddellijk omdat er eentje in hun buurt zit of op hun route. De patiënt wiens rekening betaald is krijgt dan immers geen factuur meer, maar wél de terugbetaling en de gedupeerde niks. Snap echt niet dat artsen soms 20 van die patiëntenpapieren al op voorhand op hun bureau hebben liggen van de mensen die nog in de wachtzaal zitten wortel te schieten.

Gelukkig komt het meestal wel gewoon op zijn pootjes terecht :)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:57

Ooh Marit dat is zò herkenbaar! :P Ook dat verschil tussen nectarines en perziken heb ik nog steeds niet onder de knie.. Dan voel ik er gewoon aan langs de buitenkant van het zakje.. Ook laatst kwam een man met zoete aardappelen, die dingen had ik nog nooit eerder in mijn leven gezien :')

Of mensen die vragen om hun boodschappen in het zakje/karretje te leggen.. Ja hallo, je hebt ze er zonet zélf in gelegd, dat moet nu dan toch ook weer lukken? 8)7 Op zich heb ik er niet zo'n probleem mee, alleen het idee van dat ze het zelf hebben klaargespeeld en dan toch om mijn hulp vragen vind ik een beetje, tja, ik heb er geen woord voor :P Maar ik help hen wel altijd braafjes! De gedachte zit er gewoon nog steeds.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:35

Dan wil ik ook graag wat frustraties delen :D

Klant besteld shag.
Klant: doet u mij maar een pakje ***
Ik: grote of kleine verpakking?
Klant: groot
Ik: met vloei?
Klant: ja
Ik: welke vloei? ( aaargh )
Klant: doe maar ***

Dan duurt zo'n transactie zo lang! Een collega van mij had bovenstaande eens met een klant. Zegt de klant ook nog goh, je moet wel veel vragen stellen hè?! In plaats van dat mensen gewoon in een keer zeggen wat ze willen hebben -O-

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:29

Dat herken ik inderdaad ook! Wij geven mensen als ze geen antwoord geven op de vraag welke vloei ze willen hebben altijd gewoon een standaard iets mee.
Mensen die net als je een klein pakje aangeslagen hebt bedenken dat ze toch een groot pakje willen zijn ook zo gezellig :+ Of nog leuker, mensen die zeggen: ik wil een pakje ***, nee wel een light hea, nee wel een grote! Kan me dan altijd maar net inhouden om niet te roepen, ZEG DAT DAN METEEN :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:59

Haha, ik kan me dat wel voorstellen, maar aan de andere kant vind ik het ook een ergernis dat er zoveel soorten en maten zijn, moet je eerst een hele beschrijving geven en dan moet de (onervaren) cassiere al die rijen nog bij langs. Wat was het toch gemakkelijk toen e zelf je sigaretten nog kon pakken.

Nu we het er toch over hebben, is het werkelijk nodig dat er 572964 verschillende soorten shampoo, conditioner en deo's zijn?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:03

Dat is bij de mac ook zo irritant. 'Ik wil een Happy Meal en een milkshake'. Heel leuk, dr milkshake welke smaak, wilt u een klein, medium of grote? En in het Happy Meal, eilt u daar een hamburger, cheeseburger, kipnuggets of vissticks bij? En wat voor drinken? En welk toetje? Ik heb danoontje, appels en wortels.

En dan staat er op het bord helemaal uitgekauwd waaruit ze mogen kiezen + wat er allemaal in zit.

Moest laatst trouwens wel lachen. Er kwamen een paar jochies binnen van een jaar of 12 die wel even slim dachten te doen. Dus ze lopen naar mijn manager.
'Kan je ipv die hamburger ook een chili chicken krijgen bij de app?'
Manager: 'Nee, dat is niet de aanbieding he? Je gaat toch ook niet naar de mediamarkt als ze een aanbieding voor een sony-tv hebben vragen of je ook een Samsung mee krijgt?'
Ze hebben toch maar die hamburgers gehaald. Waren ook echt van die 'stoere' jochies. Inclusief snel, binnensmonds zeggen wat ze willen, zonder je aan te kijken, en dan vervolgens het geld over voor toonbank te gooien. Want mcdonalds medewerkers (of vrouwen, zulkr types lopen er ook rond) zijn minderwaardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:09

Haha herkenbaar :D Ga je zien dat dat ook steeds is wanneer er een rij wachtenden is tot in Tokyo. Heb er elke dag wel eentje die afspraak heeft "met de chirurg" maar geen naam weet en niet meer weet welke specialiteit. We hebben zo'n 50 artsen waarvan de helft chirurg is gok ik, dus je stuurt ze niet zomaar een kant op. Collega (geen groot licht, zeg ik er maar bij) had zo een patiënt voor de lol naar de plastisch chirurg gestuurd omdat de beste dame had geantwoord "u ziet toch welke arts ik nodig heb". Was voor erge uitslag in de nek dus dermato, maar platische zit er vlak naast dus ze dacht "even leuk doen".
Toen die dame achteraf kwam betalen kan ik je zeggen die was not amused... Maar daar heb ik wel alle begrip voor :=

Of ze komen "ja ik heb afspraak voor mijn schildklier" maar weten niet meer waar of bij wie. Dat kan op 5 diensten onderzocht worden, afhankelijk van wat er net mee is. Wij kunnen geen afspraken opzoeken, dus dan is het gokken zeg maar. Erg delicaat, had zo iemand ooit naar de endocrinologe gestuurd terwijl ze bij de NKO moest zijn daarvoor. Heb me toen toch een tirade van die NKO gehad...

Dus mensen, als je bij een arts op consult moet, liefst onthouden wie of wat :P

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:51

inochiyo schreef:
zeggen jullie perzik of een pêche?

Perzik als't vers fruit is en pêche als't partjes in blik is.
Maar ik eet dat niet, want dat is gezond :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:40

Ik eet het anders wel graag :) Oh en mango ook :)
Maar het mag niet té zacht zijn, da's dan weer vies :+

Vandaag een rare opmerking van een klant over onze verdeling van "verantwoordelijkheid". We waren met 3 tot 17u: ikzelf en 2 anderen die na mij zijn aangeworven en max. een jaar er werken. Ik heb er intussen 5 jaar opzitten, ook op andere diensten, dus ik ben iets handiger met het programma en achtergrondinfo. Dus als er eens een keer info gevraagd moet worden dan krijg ik de vragen. Vind ik erg leuk ook :)
Ik ben tevens de jongste van de 3. De oudste van ons wist iets niet + ze is Franstalig en haar Nederlands is niet eh... uitgebreid. De patiënt was een oudere heer (zeer beleefd, dat moet ik wel nageven) en Nederlandstalig. Ze vroeg mij om raad en daar had meneer het moeilijk mee, dat iemand die jonger is "hoger" in "kennis van het vak" staat. Hij verklaarde dat hij door haar oudere leeftijd automatisch dacht dat zij diegene was die de boel runde ipv ik, en dat hij het nogal vreemd vond dat ik als "jongere" wat vandaag betreft de eindbeslissingen mocht nemen. Hij zou er een brief over richten naar de directie, hij vond dit persoonlijk niet kunnen. Hij was van mening dat hiërarchie zich nog steeds moet handhaven als in ouderen staan boven jongeren.

Was erg tof gesprek, maar vond het toch bijzonder dat iemand daar nog echt zwaar aan kan tillen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:29

:?

Daar zou ik echt een venijnig gesprek mee hebben. :') Ik ben 23 en werk nu ook oudere mensen in (sommigen ook begin 30). Daar hoef ik echt geen commentaar op.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 01:09

Ik heb als jobstudent (maar wel al 3e jaar op rij) een 45-plusser opgeleid. Sja ...

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:58

nynke55 schreef:
Nu we het er toch over hebben, is het werkelijk nodig dat er 572964 verschillende soorten shampoo, conditioner en deo's zijn?

Ja want zo hebben de klanten veel keus :)) Al irriteer ik me er vaak dood aan.

Wat ook erg vervelend is, gister moest ik vullen met koopavond. Denk dat er minstens 3 zijn geweest die 3 stappen de winkel binnenzetten en me dan vragen waar iets staat, hallooo. Ik snap het als je haast hebt, maar je kan toch wel ff kijken?

Gister was er een klant kwaad op mij! Pfoe :oo
Ze wilde ondergoed, en zoals jullie misschien weten is textiel 75% korting bij ons, maar alleen de afgeprijsde artikelen. Maar dat ondergoed was de nieuwe collectie, niet afgeprijsd dus. En toen ik haar dat vertelde werd ze kwaad, jeetje! Ik was een nutteloze werknemer en ze ging klagen bij mijn baas.. die zat 2 meter langs me te vullen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:40

Nou ik ga op zo'n gesprekken ivm leeftijd niet in, ik laat die persoon in zijn waarde, behandel het dossier en denk er het mijne van. Wanneer mensen een klachtenbrief sturen komen ze sowieso bij ons ook verhaal halen, indien mogelijk van meerdere collega's die ook aanwezig waren. In de meeste gevallen krijgen wij gewoon gelijk en worden er wel excuses aangeboden voor het ongemak, maar wordt er van de directie uit ook begrip gevraagd van hun kant dat ons werk zeker niet te onderschatten is. Meestal zijn de mensen daar tevreden mee en zijn ze bij een nieuw bezoek ook gewoon weer vriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:59

Vandaag een mooie gehad .

Ik ben cassiere - een man buigt voorover en scant zijn bonuskaart, ik pak uit schrik/verontwaarding zijn hand en duw die weg. De man werd boos! Ik was niet opgevoed. En alleen bij mij mocht dit niet, hij zou wel even een klacht indienen !
Ja meneer, is goed meneer. Dus hij naar de infobalie vragen naar de hoofdcassiere (:p) dus de 2 meisjes daar naar het verhaal luisteren.. na het verhaal gedaan te hebben liep de man weg en t ene meisje duikt op de grond van het lachen

Uiteindelijk kreeg ik meteen gelijk van collega's en baas, stel de man had kwade bedoelingen dan was het alsnog zelfbescherming. Een klant hoort niet in het 'gedeelte' van de cassiere te komen waren we allemaal over eens (:

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:52

Vind het ook heel vervelend als mensen hun eigen bonuskaart scannen, is toch een stukje 'priveruimte'
En wij hebben ook welleens klanten met een mes binnengehad en dergelijke, dus liever gewoon afstand houden. We hebben wel 2/3 bewaking rondlopen, die het vlug doorhebben als er iets fout gaat.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:58

Met een mes binnen :oo wat gebeurde er?
Gelukkig hier nog nooit mensen gehad die hun eigen bonuskaart scannen, zou me daar niet prettig bij voelen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:03

Hij jatte iets, werd er op aangesproken, en toen kwam het mes.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:18

Bah :\

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:25

Zo heeft een collega een keer (toen ik nog bij de mac werkte) een achtergelaten tas gevonden. Op zich niet erg..ware het niet dat het een groot scherp keukenmes was waarmee je leuke wonden mee kunt maken. Hebben ze toen achter gelegd en gewacht tot de eigenaar de tas kwam ophalen en de politie konden bellen. Weet alleen niet meer of ie nou daadwerkelijk terugkwam...