[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:52

Ik moest vanmiddag bij de Kruidvat zijn, voor ik naar binnen kan gaan, rent er een jochie van een jaar of drie, denk ik, voor me naar binnen en rent naar buiten met een speelgoedauto.

Ik zei iets te hard 'zo, die is er vroeg bij'. De moeder keek me heel vuil aan :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:50

Doet me denken aan mijn oma indertijd. Die zei steeds "neem maar een snoepje kind" als we in de Kruidvat langs de snoepafdeling liepen, je weet wel, die bakken schepsnoep. Nooit gedaan overigens, maar kan me bedenken dat er zat mensen zijn die het wel doen. Of hun kinderen laten doen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:32

Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:21

Wij wandelen nogal veel en de laatste tijd zie ik steeds vaker van die blije papa’s met een soort stoel op hun rug gebonden inclusief zonnehemeltje. Dan heb je toch echt al je mannelijkheid verloren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:54

Mars schreef:
Wij wandelen nogal veel en de laatste tijd zie ik steeds vaker van die blije papa’s met een soort stoel op hun rug gebonden inclusief zonnehemeltje. Dan heb je toch echt al je mannelijkheid verloren :=

Droog je idd acuut van op :') bij iedere vorm van draagzak trouwens :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:02

Femke_Tweety schreef:
Dubbele standaarden op het werk.

Jij kunt de dienst wel draaien, want je hebt toch geen gezin.

Een heleboel voorbeelden.

Als iemand zin heeft om zich kwaad te maken, kan ik dit linkje van harte aanbevelen :')

https://www.boredpanda.com/childfree-wo ... BPFacebook

Vreselijk he, die dubbele standaarden. Mijn vriend heeft een collega die standaard te laat komt want "hij moet de bengels naar school brengen". Joh, gooi ze in de voorbewaking en kom gewoon op tijd.
Collega's die voorrang krijgen bij het aanvragen van de vakantie omdat ze kinderen hebben. Bah.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:03

Mars schreef:

Tsja, ik vind het juist goed dat het niet standaard de vrouw is die het kind overal heen sleept.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:03

Het erge is dat dit de vaders zijn die ervan uitgaan dat de hele wereld hun ziet als de perfecte familieman, de grootste vangst die er bestaat en die vinden dat hun kind het meest leuke schepsel is dat er bestaat.

Wandelen met kinderen is sowieso een verschrikking. Ben je net goed en wel vertrokken dan begint er altijd wel een te zeuren. Hoeveel mensen er hier over de heide lopen met huilende kinderen… zo gezellig kinderen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:05

Mars schreef:

Je vergeet het kleine keffertje in de "manbag" :j

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:30

Ik was gister jarig en we vierden het met mijn familie en die van mijn vriend.
Een tijd geleden hebben we van die blokjes gehad die een kalender vormen van mijn schoonbroer en vriendin met de geboorte datum van hun baby. Mijn moeder had ze voor gister dus naar mijn verjaardag veranderd.

Schoonzus had het meteen door en begon al haastig aan de blokjes te zitten. Mijn moeder heeft haar maar even vermeld dat het die dag voor haar 'baby' was.

Vind dat wel frappant van haar om daar dan maar aan te zitten. Al zou het niet mijn verjaardag zijn we zijn niet verplicht om de geboorte datum te laten staan

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 18:31

Ik rol vandaag van een babyshower in ‘de bank delen met twee pubers’ %)

Babyshower was gezellig maar geblinddoekt een pop een rompertje om doen was wel echt de faal van de dag _O- En daarna discussiëren met de pubers (zoon van vriend en een vriendje daarvan) over wie er op de bank mocht. What a day.

Ik heb overigens wel gewonnen {:}

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:43

Amber_anne schreef:
Ik was gister jarig en we vierden het met mijn familie en die van mijn vriend.
Een tijd geleden hebben we van die blokjes gehad die een kalender vormen van mijn schoonbroer en vriendin met de geboorte datum van hun baby. Mijn moeder had ze voor gister dus naar mijn verjaardag veranderd.

Schoonzus had het meteen door en begon al haastig aan de blokjes te zitten. Mijn moeder heeft haar maar even vermeld dat het die dag voor haar 'baby' was.

Vind dat wel frappant van haar om daar dan maar aan te zitten. Al zou het niet mijn verjaardag zijn we zijn niet verplicht om de geboorte datum te laten staan

Haha wat? Dat vind ik echt raar. Al zou je ze op de datum van de overbuurvrouw zetten, boeiend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 07:52

Gisteren hele dag hindernisjury geweest op een Eventing. Er loopt een groep van pakweg 10 mensen op het parcours waaronder enkele kinderen tussen 4 en 8 jaar oud. Wij zaten in de laatste lijn bij de laatste sprong en het ging om een nationaal kampioenschap, dus daar wordt echt wel gereden voor die laatste meters en seconden. Mijn collega-jury ziet een combinatie aankomen en ze fluit. Geen beweging in die groep. Ze fluit opnieuw en ik roep keihard "opzij, paard in aantocht". Weer geen reactie. We zijn beginnen zwaaien en brullen, eindelijk kijken ze om en gaan opzij maar 2 kinderen bleven pal in het midden staan, nét op de ideale lijn. Die ruiter was intussen ook aan het schreeuwen want die had een rotvaart. Springen die kinderen eerst naar links en dan vlak ervoor naar de overkant "want daar stond mama". Mijn hart heeft meer dan een paar slagen geskipt want het scheelde een haar of er had er eentje onder die hoeven gezeten ... Ik vloek hartsgrondig dat ze "GVD dat gespuis thuis moeten laten", zeggen die ouders dat ik mijn bek moet houden. "Die kinderen gaan wekelijks mee naar eventing ze weten prima wat ze doen".
Ik zal maar niet vertellen wat er door mijn hoofd ging op dat ogenblik.
Heb wel gezien dat ze door de terreinjury fiks op het matje geroepen zijn. Die zaten achter ons in een verhoogde cabine en hebben het natuurlijk zien gebeuren. Nadien is er de rest van de dag omgeroepen dat kinderen niet meer los over het terrein mochten lopen :') En echt elke keer commentaar van ouders "het zijn geen honden hoor die aan een leiband moeten".

Fietsen, Steps en buggy's werden ook verboden op het parcours eens de eerste van de dag gestart was. Gezeik dat dat heeft gegeven "want kind moest absoluut in de buggy voor parcours erkennen" en "Jantje had zich zo verheugd om met zijn fietsje mee te stappen met mama/papa".
Hoe vaak de jury aan de waterbak geen kind heeft moeten wegsleuren omdat ze niet opzij gingen voor een aanstormende combinatie, niet te tellen.

Kom ik nadien thuis na een lange dag, vind ik 2 opgerolde volle schijtluiers op onze schoenenkast in de inkom. Vriend was met zijn familie in het dorp bij een lokaal optreden, schoonzus moest verversen en heeft dat bij ons gedaan, we wonen om de hoek. Vriend was NIET blij met de foto van de luiers die ik gestuurd heb := want schoonzus weet perfect waar de vuilnisbakken staan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:27

Pff, levensgevaarlijk losse kinderen op zo'n terrein! Idioten... en dan gaan janken als je kind ondersteboven wordt gereden...

En dat laatste, wtf? Je laat een vieze luier toch niet slingeren bij iemand anders in huis?? Bah zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:41

Het was een hele selectieve cross ook hoor. Terrein was niet makkelijk en je moest heel goed en gedoseerd rijden. Veel valpartijen (allemaal zonder erg gelukkig) en uitgesloten combinaties door weigeringen omdat het terrein niet goed werd ingeschat of overmoedigheid. In de klasse M zijn er maar 4 van 11 over de finish geraakt...

We vragen ons vooral af waar ze ververst heeft, want zowel in het woongedeelte (1e verdiep) als inkom is er minstens 1 vuilnisbak te vinden. En om de luiers op die kast te leggen moet ze minimaal een hand vrij gehad hebben om ze daar te plaatsen, de kast zelf is te klein om op te verschonen.
In ieder geval krijgen ze nu de sleutel niet meer, vriend was echt not amused want ze moeten er blijkbaar toch een aardige tijd gelegen hebben

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:32

Varekaj schreef:
We vragen ons vooral af waar ze ververst heeft, want zowel in het woongedeelte (1e verdiep) als inkom is er minstens 1 vuilnisbak te vinden. En om de luiers op die kast te leggen moet ze minimaal een hand vrij gehad hebben om ze daar te plaatsen, de kast zelf is te klein om op te verschonen.
In ieder geval krijgen ze nu de sleutel niet meer, vriend was echt not amused want ze moeten er blijkbaar toch een aardige tijd gelegen hebben

Wat was haar reactie? "Ah joh, jullie konden ze toch wel even weggooien voor me"?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:35

Varekaj schreef:
Het was een hele selectieve cross ook hoor. Terrein was niet makkelijk en je moest heel goed en gedoseerd rijden. Veel valpartijen (allemaal zonder erg gelukkig) en uitgesloten combinaties door weigeringen omdat het terrein niet goed werd ingeschat of overmoedigheid. In de klasse M zijn er maar 4 van 11 over de finish geraakt...

Misschien wilde ze de volle luiers meenemen om thuis weg te gooien en is ze ze vergeten?

Of ze is gewoon een aso, dat kan ook :)).

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:36

Varekaj, ew. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:24

Geen idee, ze waren al weg toen ik het hem liet weten. Dat verversen is geen probleem maar weggooien was wel fijn geweest. Denk dat het niet bewust of express is gebeurd maar ik heb al leukere cadeuau's gehad :))

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 11:21

Onze buren zitten buiten met een jankende koter. Heb net iets te hard 'poedersuiker' geroepen toen ik het raam dichtgooide. Wat schijt irritant zeg, ga binnen zitten met die vreselijke stoorzender. |o |o |o |o
Ook zo'n irritant gejank, gewoon jengelen in plaats van om iets logisch huilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:39

Wij hadden indertijd buren met 3 kleine kinderen en dat was op momenten alsof ze door de muur zouden knallen. We vreesden dan ook voor onze rust toen aan de ene kant een gezin kwam met weer 3 kinderen en papa als DJ, en andere kant een moeder met 4 kinderen. Allemaal tussen 4 en 14.

Maar wat een heerlijke mensen! Heel soms horen we eens eentje rondrennen en verder... Niks. Zalig.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:45

JeetjeVarekaj, wat poedersuiker die luiers! Vergeten kan natuurlijk, ben zelf ook aardig verstrooid maar wel echt heel poedersuiker voor jou, zeker gezien de track record die je hebt met je schoonfamilie

(Ik lees vooral heel veel mee)

Sterkte Captain!

Even een bericht over een leuk kind
Ik was woensdag met wat vrienden en uiteindelijk zijn we gaan eten bij iemand. Hij heeft een kind, meisje van 3. Was echt een makkelijk kind. Niet mekkeren als ouders nee zeiden. Wilde haar handen even wassen na het eten. Wilde zelfs haar eten delen. Dat vind ik goor dus vriendelijk bedankt. Als ze teveel lawaai maakte kreeg ze meteen verbaal op dr kop. En ze mocht niet zo door een volwassene heen mauwen. Ouders die hun werk gedaan hebben. Fantastisch, zou ze bijna leuk beginnen te vinden

Op de achtergrond hoorde ik wel weer een kind vreselijk krijsen. Zucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:56

Ze is normaal absoluut niet vergeetachtig of verstrooid en verder gesteld op netheid. Het is geen ramp, ik vond het alleen geen leuke vondst na een lange dag op wedstrijd :') en dan nog op een witte kast. Ik hoop vooral dat de boel niet gaat meuren want zwarte plastic vuilniszak in de garage en de vuilophaling is pas eind volgende week.

Er zijn best leuke kinderen :j en ik moet zeggen dat je vaak heel snel ziet waar de opvoeding heen gaat. Ofwel zijn ze correct en streng en nuchter, ofwel helemaal losgeslagen wollen hoopjes geitensok.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 12:58

Varekaj ,je zou ook de luiers in een zak kunnen doen,achter in de schuur leggen en dan als je haar ziet terug geven met de woorden " dit was je de vorige keer vergeten,wil je vast wel terug hebben ". :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 13:02

Oh captain wat een nachtmerrie zeg, heb je er in de zomer ook zo veel last van?

Danique soms is het ook wel eens fijn om nog normale kinderen te ontmoeten. Geeft je weer wat hoop voor de toekomst