Cayenne schreef:Misschien een hele domme vraag, excuses dus alvast!
Ik heb sinds zaterdag hoofdpijnklachten en sinds vannacht ben ik geregeld misselijk en kan ik echt niets meer binnen houden, zelfs geen theeEn dat is echt helemaal niets voor mij!
Ik heb geen expliciete verkoudheidsklachten (maar heb wel al jaren chronische bronchitis, dus altijd wel klachten).
Nu wil ik een zelftest gaan doen, maar hoe weet ik of dat mijn testuitslag betrouwbaar is? Ik wil natuurlijk niet dat ik negatief test maar het toch blijk te hebben?
Uiteraard blijf ik momenteel gewoon thuis.
Naar een teststraat kan natuurlijk ook, maar de vorige keer konden we pas na 6 dagen terecht en dat lijkt me wel heel lang wachten?
Ik zou idd 2 zelftesten doen. Die dingen zijn aardig betrouwbaar hoor. Natuurlijk niet 100%, maar dat is de test bij de GGD ook niet. Een vriendin heeft bij de GGD laten testen met griepklachten én smaak- en geurverlies en die was negatief. Zij is er zelf maar vanuit gegaan dat ze positief was, want haar klachten wezen overduidelijk die kant op. Overal heb je uitzonderingen op en om mij heen hoor ik toch wel dat de zelftesten aardig kloppen.
En gewoon thuisblijven zolang je niet lekker bent.
Coby schreef:Bij ons de basisscholen weer open. Flink wat verkouden kinderen. Maar kunnen gewoon naar school volgens de beslisboom van de GGD. Hoeven niet getest te worden..
Maar dat is niet gek met dat weer. Ik ga mijn kinderen toch echt niet bij ieder simpel verkoudheidje laten testen hoor, nu iedereen gewoon volledig gevaccineerd kan zijn. Sowieso laten testen ga ik niet zomaar meer doen nu iedereen zijn vaccins heeft kunnen halen. Als ze ziek zijn, dan zijn ze ziek en blijven ze thuis. En met een simpel verkoudheidje mogen ze gewoon naar school hoor.
Vaccins beschermen gewoon echt goed tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname, we zullen echt dingen los moeten laten om terug naar normaal te gaan.
Mijn oudste is volledig gevaccineerd, maar moet straks op school nog steeds mondkapje dragen en 1,5 m afstand houden. En er wordt verwacht dat ze 2 keer per week een zelftest doet. Maar dat hoeft ze van mij echt niet. Die bewaren we liever voor het geval iemand klachten heeft in het gezin.