Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:45

culaccino schreef:
Pindakaa7 schreef:
Een man vond dat ik mijn hond teveel beloonde geloof ik. 'Je bent er maar druk mee, met al die hondensnoepjes!' Zei hij op een nare toon. Ik ben m'n reactieve hond met R+ aan het begeleiden wat ontzettend goed gaat dus ik probeer het maar als een compliment te zien :') maar please bemoei je er niet mee!

Nou, inderdaad!

Ik werk deels buiten in van die felgekleurde werkkleding, soms in mijn eentje. Veel gepensioneerde mannen voelen zich dan ook altijd geroepen om voorbij te fietsen, om te keren en dan een beetje bij me te hangen en tips te geven. :7
Ik vind de blikken van mannen ook altijd leuk als je als vrouw onder de motorkap van je auto staat te rommelen of een band staat te wisselen. :')

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:04

Haha, ook zoiets ja :D (al mogen ze dan wel even komen helpen :o )

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:05

Haha ik krijg ook weleens van die mannetjes die met ongevraagde tips komen als ik sta te fotograferen.
“Je moet de zon achter je hebben!”
“Het is veel mooier als je flitslicht gebruikt!”

Nee. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:09

culaccino schreef:
Haha, ook zoiets ja :D (al mogen ze dan wel even komen helpen :o )
Bel mij maar gewoon. :))

Niobe: Daar heb ik gelukkig nooit last van, maar lijkt me ook schijtirritant.
Wel ooit gehad in Rome dat ik 's avonds laat languit voor het Colosseum foto's lag te maken en dat er plotseling een andere toerist naast me lag om hetzelfde te doen. _O- De reactie van zijn partner: "It's a good idea." M'n vader en ik hebben iig gelachen. :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:58

Het colloseum en het Pantheon zijn gewoon altijd mooi :D hoe je het ook fotografeert.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:36

Oma is inmiddels weer thuis en heel erg opgeknapt! Zo raar gisteren kon ze niet eens meer lopen en nu was ze er weer. Enige nadeel was dat mijn moeder haar op moest halen en naar huis moest brengen , er is dus wel een kans dat mijn moeder besmet kan zijn worden := Mijn zusje is inmiddels weer naar haar studentenkamer 'gevlucht' omdat ze toch wel enig sinds ongerust daarover is. We vinden het allemaal geen fijn idee maar er was eigenlijk geen andere optie. Het ziekenhuis zei dat het wel veilig was ( tja in pak maar die kreeg mijn moeder niet). Mijn oma is eigenlijk al zo lang ziek dat de meeste besmettelijkheid er wel af is hoop ik. Zelf ben ik al 2x gevaccineerd dus ik zou mij eigenlijk niet zo druk moeten maken , maar goed mijn vader en moeder hebben nog geen vaccin gehad.

Opa blijft nog in het verpleeghuis. Eigenlijk is hij niet eens ziek meer door de corona maar echt door het niet eten en te weinig drinken en daardoor aardig zwak geworden.

Overleg gehad op stage dat kan gewoon door gaan... Liever was ik 5 dagen in quarantaine gegaan en dan een test laten doen. Ik heb er alles aan gedaan en mijn verantwoording genomen , maar als hun besluiten dat het wel kan zolang mijn moeder gezond is ga ik mij daar ook niet meer druk om maken. Dan heb ik ook zoiets van het is dan niet meer mijn verantwoording als het wel misgaat.

Oma is alleen nog zo eigenwijs het is echt ongelooflijk. Zaten ze in de auto doet mijn oma haar tas open met kleren zei mijn moeder ook dicht dat ding dan kan nu echt niet. Mijn oma wou wel even langs de groenteboer want ze moest toch echt wat hebben. Mijn moeder zei van nee ik breng je naar huis dat gaan we nu niet doen. Eenmaal thuis zei ze kom maar even mee naar binnen en weer mijn moeder van nee dat gaan we nogmaals niet doen. En toen nog mijn moeder een tas met tijdschriften willen geven.... Mijn oma is nog echt wat in de war... En dat vindt ik ergens wel verontrustend want dat was ze niet voordat dit gebeurde.

In ieder geval neemt iedereen het in mijn familie nu eindelijk serieus! Ik was eigenlijk wel de enige en werd vaak beetje voor blok gezet. Ze komen er nu allemaal op terug en iedereen laat zich nu vaccineren . Beter wat overdreven maatregelen nemen. Ik was mijn handen nu ook even extra vaak en mondkapje op in bepaalde ruimtes.

Beetje warrig verhaal maar zo voel ik mij nu ook wel :') gelukkig alles met een sisser afgelopen maar toch wel opgelucht als de 5 dagen om zijn en mijn moeder niet ziek wordt....

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:45

Kan je oma nog wel voor het eten zorgen?Wij dachten dat mijn vader wel goed at,maar toen hij in het ziekenhuis belande( niet door Corona)kwamen we er achter dat het te eenzijdig was en hij te korten had.Nu heeft hij van die drankjes met allerlei vitamine enz en kant en klaar maaltijden.

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:47

Wat fijn dat het toch weer de goede kant op gaat @Zebrastreep! Wat een rollercoaster... Gelukkig loopt het inderdaad met een sisser af.
Ik vind het niet heel gek om te horen dat je oma wat verward is na de ziekenhuisopname.. Dat hoor je bij ouderen wel vaker (en haar verzwakte toestand werkt daarbij ook niet bevorderend). Even aankijken, maar zou me niet verbazen als dat de komende dagen we weer bijtrekt nu ze in weer in haar eigen vertrouwde omgeving is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 01:21

@Britta31

We gaan morgen in ieder geval regelen dat een organisatie zoals tafeltje dekje tijdelijk eten komt brengen. Mijn oma kookte voordat ze ziek werd nog zelf en deed dat ook best uitgebreid. Mijn oma eet goed , mijn opa eigenlijk best wel slecht. Mijn opa heeft 8 jaar terug ongeveer maagkanker gehad. Zijn maag is daarbij verwijderd , en daar herstel je eigenlijk nooit meer 100% van. Zonder corona at hij ook al weinig verbaast mij ook dat die beste man soms nog overeind staat. Hij is een zeer ingewikkelde eter geworden wat ook niet gek is , hij heeft eten als het ware opnieuw moeten leren.

@Firefly289

Inderdaad een behoorlijke rollercoaster! We zitten al 1,5 jaar met de oudjes in onze familie in een rollercoaster... lijkt wel geen einde aan te komen. Klopt hoor , ben ik met je eens dit is de eerste keer in mijn oma haar leven dat ze in een ziekenhuis heeft gelegen. Dit was bij mijn andere oma ook zo en die is dan ook wel wat in de war. Ze was nu ook aan het klagen dat het huis vies was :') Kan mijn andere oma ook zo goed als ze weer een spoedopname heeft. Altijd klagen over de gekste onbelangrijke dingen. En ze willen inderdaad altijd graag naar huis , ik denk dat het nu ook wel weer de goede kant op gaat. Heel erg geluk hebben ze gehad! De buurman van wie ze het hebben gaat het niet halen... Organen zijn al zwaar aangetast dat is dan wel weer heel triest ook al heb ik wat gemengde gevoelens erbij omdat hij bewust de deur open heeft gedaan terwijl hij mogelijk besmet kon zijn. Alsnog wel een hele trieste situatie allemaal.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 01:32

Ook met melatonine op niet kunnen slapen, ookal ben ik moe en hoofdpijn :O

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 01:55

Anderhalf uur geleden gaan slapen, nu wakker... En mega dorst terwijl ik niks naast mijn bed heb staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 04:24

Knert schreef:
Flying_Angel schreef:
Dat ik net kokend water over mijn duim gooide. :

Mkango schreef:
Mijn eeuwig koude handen. :roll:

Eeuhm vraag niet flying angel om advies ;-)

_O-

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 06:01

Buikpijn, als gewoonelijk, wakker liggen -O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 06:48

Niobe schreef:
Haha ik krijg ook weleens van die mannetjes die met ongevraagde tips komen als ik sta te fotograferen.
“Je moet de zon achter je hebben!”
“Het is veel mooier als je flitslicht gebruikt!”

Nee. :')

Oh god, dat heb ik als ik op Schiphol naast de banen sta. Dan gaan ze een beetje stoer lopen doen welk type dat is. Ja Henk, ik weet dat Transavia alleen met Boeings vliegt en dat is geen A330 maar een 777. Doei. :wave:

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:38

Dat ik nog steeds die stomme stopmotion moet maken. Maar ik kan het gewoon niet.... mijn idee is niet goed genoeg. De uitvoering wordt vast net zo poedersuiker als het idee. Gewoon klaar mee nu al. Geef die onvoldoende maar.... of een baan dan hoef ik niet meer naar die achterlijke school :x

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:39

Het eeuwige veroordelen waar je mee te maken hebt als je niet kunt werken vanwege chronische ziekte. Je mag blijkbaar nooit iets leuks doen, want dan kan je ook werken en je bent dus meteen een profiteur waar zij voor betalen. Alsof je niks meer waard bent...

Ik wil graag ruilen hoor. Dan mogen zij zichzelf houden aan hun eisen en kijken hoe dat dan voelt en heb ik geen pijn.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:49

MyWishMax schreef:
Het eeuwige veroordelen waar je mee te maken hebt als je niet kunt werken vanwege chronische ziekte. Je mag blijkbaar nooit iets leuks doen, want dan kan je ook werken en je bent dus meteen een profiteur waar zij voor betalen. Alsof je niks meer waard bent...

Ik wil graag ruilen hoor. Dan mogen zij zichzelf houden aan hun eisen en kijken hoe dat dan voelt en heb ik geen pijn.

Wat vervelend voor je... :(:)

Ik heb in deze strekking ook zoiets.
Ik werk (met reden) parttime. Ik word er door iedereen op aangekeken, want zo'n jonge meid kan prima fulltime werken (nou, niet dus). Gisteren heeft mijn man een hele discussie erover gehad met zijn ouders. Omdat zij het idee hebben dat we het financieel niet goed hebben (we kunnen per maand 500 euro sparen). Nee we hebben niet zo goed als je andere kind (2 fulltime werkenden, met beide een universitaire studie). Maar slecht zeker niet!! Ze vonden dat niet alles op mijn man zijn schouders moet komen, ik mag ook wel meer gaan werken van ze.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:56

Oh wat naar van schoonouders zeg. Dat is toch iets tussen man en jou? Als het zo kan en er dus een reden voor is, waarom moet men zich er dan mee bemoeien? :(:)

Het is vooral ook vervelend dat je je bijna wil gaan verdedigen. Terwijl ik liever gewoon niet aan de hele wereld mijn hele situatie uitleg. Maar iets leuks vertellen zorgt dus soms voor hele kwetsende opmerkingen. Men snapt niet hoe frustrerend het is dat je niet 'normaal' mee kan doen in de maatschappij. Ze denken dat je gewoon kiest om het niet re doen ofzo en wel leuke dingen gaat doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:58

Mywish en iris dat is ook vervelend.
Ze zien je alleen maar als je je goed genoeg voelt.
Want vaak als je je rot voelt/veel pijn hebt blijf je thuis.

Ik krijg vaak boze blikken als ik op mijn scootmobiel rij.
Dat vind ik niet leuk. Mijn man zegt niks van aantrekken, maar dat is toch lastig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:02

MyWishMax schreef:

Ik ben al jaren afgekeurd en nog steeds zijn er mensen die vragen waarom ik iets niet doe maar ik heb er echt maling aan.
Ik weet wat ik voel, is niet aan de buitenkant te zien, en als iemand daar een probleem mee heeft is dat hun probleem en niet de mijne.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:04

Iirriissjjee volgende keer alleen maar zeggen dat zij dat mogen vinden maar dat jullie tevreden zijn zo en geen discussie aangaan, wordt je alleen zelf moe van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:11

Lau schreef:
Dat ik nog steeds die stomme stopmotion moet maken. Maar ik kan het gewoon niet.... mijn idee is niet goed genoeg. De uitvoering wordt vast net zo poedersuiker als het idee. Gewoon klaar mee nu al. Geef die onvoldoende maar.... of een baan dan hoef ik niet meer naar die achterlijke school :x

Hee joh, steek eens even een dikke middelvinger op naar dat negatieve stemmetje in je hoofd! Je kan dit. =:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:13

:knuffel: voor jullie, dames.
Ik kan gelukkig wel fulltime werken, maar heb tijdens m’n studie te kampen gehad met een flinke depressie waardoor alles veel langer duurde dan gepland. Daar hadden een hoop mensen ook een mening over, alsof ik het zo leuk vond om 7 jaar over m’n BA te doen en m’n MA niet af te maken. 8)7
En wat luuntje zegt: mensen zien je alleen maar op je goede momenten, niet als je na zo’n leuke activiteit weer drie dagen ligt te verrekken van de pijn of als een dood vogeltje op de bank ligt omdat je geen energie meer hebt. (Of in mijn geval jezelf moet dwingen om in bed te blijven, zodat je iig veilig bent.)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:30

De HAP was gisteren 1 grote ergernis. We moesten eerst naar de cabine ernaast om onze temperatuur te checken en te horen in welke wachtkamer we moesten gaan zitten. Dat was toch echt wel teveel gedoe volgens een aantal mensen. De schoonmaakster die net klaar was met roken zei: ik kan met mijn pasje naar binnen en neem jullie wel mee. Ehhhh, nee? Vervolgens zit de helft in de wachtkamer met het mondkapje op halfzeven en de plakkers op de stoelen waar je niet mocht zitten zaten er ook voor niets. En toen kreeg ik ook nog medicatie voorgeschreven die ondanks mijn enorm uitgebreide verzekering niet vergoed wordt en ik vanwege de hoge kosten af moest slaan. Dus ik ben nu aan het duimen dat mijn ontsteking niet verergerd.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:35

*D
Anoeska27 schreef:
De HAP was gisteren 1 grote ergernis. We moesten eerst naar de cabine ernaast om onze temperatuur te checken en te horen in welke wachtkamer we moesten gaan zitten. Dat was toch echt wel teveel gedoe volgens een aantal mensen. De schoonmaakster die net klaar was met roken zei: ik kan met mijn pasje naar binnen en neem jullie wel mee. Ehhhh, nee? Vervolgens zit de helft in de wachtkamer met het mondkapje op halfzeven en de plakkers op de stoelen waar je niet mocht zitten zaten er ook voor niets. En toen kreeg ik ook nog medicatie voorgeschreven die ondanks mijn enorm uitgebreide verzekering niet vergoed wordt en ik vanwege de hoge kosten af moest slaan. Dus ik ben nu aan het duimen dat mijn ontsteking niet verergerd.

Bij de HAP worden medicijnen vaak niet vergoed. Ik wilde oxazepam hebben om het weekend door te komen. Die moest ik ook gewoon dokken. Terwijl ik maandag zonder problemen dezelfde medicijnen af kon halen bij de apotheek.