Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:48

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:52

Flying_Angel schreef:
Wat zouden jullie doen? Kennis van mij heeft een licht kuchje. Ze probeert al twee dagen de testlijn te bellen, komt er niet doorheen. Straks bij 24 uur klachtenvrij weer gaan werken? Ze heeft zo’n kuchje overigens wel vaker.

Omdat je vraagt wat ik zou doen: blijven bellen voor een test. 24 uur klachten vrij geeft geen garantie dat zij evt. collega's niet aan kan steken (mocht ze het hebben). Een uitbraak op werk zou ik zelf vele malen erger vinden.

Dat er niet getest kan worden is bagger, maar de gevolgen (opnieuw, mocht ze het hebben) nog vele malen baggerder (lekker Nederlands :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:55

besita schreef:
mariekeoo schreef:
en we tikken bijna de 100 IC patiënten weer aan....

dat was 12 Juni voor ht laatst....

bron:https://stichting-nice.nl

Maar met griep hebben we dat ook gehad

https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuiz ... ook.com%2F

Bizar he, de verschillen tussen het nieuws omdat het nu corona is en toen 'gewoon' griep was.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:56

xRivaldo schreef:
Flying_Angel schreef:
Wat zouden jullie doen? Kennis van mij heeft een licht kuchje. Ze probeert al twee dagen de testlijn te bellen, komt er niet doorheen. Straks bij 24 uur klachtenvrij weer gaan werken? Ze heeft zo’n kuchje overigens wel vaker.

Omdat je vraagt wat ik zou doen: blijven bellen voor een test. 24 uur klachten vrij geeft geen garantie dat zij evt. collega's niet aan kan steken (mocht ze het hebben). Een uitbraak op werk zou ik zelf vele malen erger vinden.

Dat er niet getest kan worden is bagger, maar de gevolgen (opnieuw, mocht ze het hebben) nog vele malen baggerder (lekker Nederlands :+ )

Dat komt omdat mensen met een kuchje (dat ze dus blijkbaar vaker hebben) menen zich meteen te moeten gaan testen :n Als iedereen alleen zou testen bij echte klachten zou de capaciteit vele malen beter zijn..

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:57

Relaxed schreef:
besita schreef:

Maar met griep hebben we dat ook gehad

https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuiz ... ook.com%2F

Bizar he, de verschillen tussen het nieuws omdat het nu corona is en toen 'gewoon' griep was.. :n

Niet echt. De griep heeft veel minder potentieel zich zo snel te verspreiden. Corona is nu zo erg MET maatregelen. Zonder zou alles weer uit de hand lopen. En we zijn aan het stijgen, dus het gaat niet stoppen bij die 100.

Veel plezier in jullie droomwereld. Hij is in ieder geval mooier dan de echte wereld, waar corona weldegelijk een probleem is.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:06

Bo_Y schreef:
mariekeoo schreef:
en we tikken bijna de 100 IC patiënten weer aan....

dat was 12 Juni voor ht laatst....

bron:https://stichting-nice.nl

Ik vind dat wel zorgelijk. Want het stijgt best hard nu..

Ik ook, mensen lijken ook het begrip 'exponentieel' niet te begrijpen..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:06

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:09

Flying_Angel schreef:

Thuiswerken een optie?
Zou als klant/collega etc niet willen dat iemand met 'n kuchje in mijn buurt komt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:13

bigone schreef:
Bij jullie is het beeld gelijk als bij ons , veel meer testen , veel gevallen en vaak besmettingen die in maart absoluut niet getest werden . Betere behandeling, sneller weer uit het ziekenhuis, veel jongere mensen besmet dus weinig opnames. Maar, wanneer je dus alles op zijn beloop laat vliegen die getallen de lucht in aangezien je dan ook weer heel veel kwetsbare mensen me besmettingen krijgt.
Dus paniek niet nodig , waakzaam zijn en maatregelen wel.

In België is het aantal ziekenhuisopnamen wel een stuk hoger, absoluut maar al helemaal in relatieve getallen. Geen idee waar dat door komt.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:15

Collega met wie ik het weekend gewerkt heb, vandaag getest, gelukkig vandaag al bekend, ben benieuwd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:28

lovee schreef:
Collega met wie ik het weekend gewerkt heb, vandaag getest, gelukkig vandaag al bekend, ben benieuwd.

Zelfde hier, maar ik maak mij er niet al teveel zorgen om. Op mijn werk gaat een normale verkoudheid rond anders had ik het zeg maar nu ook al moeren hebben

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:29

Relaxed schreef:
xRivaldo schreef:

Dat komt omdat mensen met een kuchje (dat ze dus blijkbaar vaker hebben) menen zich meteen te moeten gaan testen :n Als iedereen alleen zou testen bij echte klachten zou de capaciteit vele malen beter zijn..

Dit is ook haar dilemma, ze herkent het kuchje ook van zichzelf. Maar idd, wat als. Ze wil ook geen risico nemen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:31

Relaxed schreef:

Als men de capaciteit beter had voorbereid zou de capaciteit ook vele malen beter zijn. En als we helemaal niemand meer testen is dat probleem zelfs opgelost...

... maar...
we testen dus niet om de ernstige gevallen van de niet-ernstige te scheiden, maar om (in theorie tenminsten) de verspreiding van corona tegen te gaan. Daarvoor moet je van zoveel mogelijk coronabesmettingen weet hebben, en dat doe je door te testen. Ook bij lichte klachten (bij een echt zinvol beleid ook zonder klachten in een aantal gevallen.) Want ook met milde klachten of zonder klachten kun je corona hebben en doorgeven.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:32

Hoe hadden ze die capaciteit dan beter voor kunnen bereiden? :? Dit virus heeft de hele wereld overvallen..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:33

elnienjo schreef:
Flying_Angel schreef:

Thuiswerken een optie?
Zou als klant/collega etc niet willen dat iemand met 'n kuchje in mijn buurt komt.

Je mag klachtenvrij sowieso weer gaan werken. Dus ik zou dat dus afwachten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:46

Relaxed schreef:
Hoe hadden ze die capaciteit dan beter voor kunnen bereiden? :? Dit virus heeft de hele wereld overvallen..

Door het aanbod van grote laboratoria aan te nemen.

Er is door de paar kleine ziekenhuislabs geweigerd dat de grote testfabrieken óók corona testen mogen afnemen.

Als vanaf dag één gewoon een samenwerking was geweest met de grote testfabrieken, dan was er genoeg capaciteit op dit moment.

Misschien even het filmpje van Lubach kijken die ik op de vorige pagina heb gepost, die legt heel goed uit wat er mis is gegaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:48

Nou idd en als ze dat op orde hadden gehad hadden ze wellicht wel meer tijd kunnen steken in het bronnen en contact onderzoek. Ik vrees met hoe het nu gaat dat strengere maatregelen niet uit kunnen blijven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:06

Relaxed schreef:

Bijvoorbeeld door andere labs ook alvast mee te nemen in de voorbereiding.

En het virus heeft de wereld overvallen tussen januari en maart. Niet nu in september. Nu is het virus gewoon bekend en is het een rechtstreeks gevolg van onze eigen wil of onwil om er verstandig mee om te gaan.
Heb je Lubach gezien?
https://www.npostart.nl/zondag-met-luba ... ON_1314453
(Gebaseerd op onderzoek van Follow The Money,maar misschien dat de Lubach-samenvatting fijner kijkt dan het artikel, plus ik kan zo gauw geen inzien-link vinden: dit is het artikel, https://www.ftm.nl/artikelen/coronatest ... robiologen maar dan heb je wel een login nodig. Overigens kun je een maand gratis proef nemen.)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:07

Ik zal Lubach eens kijken, had ik idd nog niet gezien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:13

Als de overheid zijn dingen meer op orde zou hebben zouden we er sneller vanaf komen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:14

Ze is er doorheen! Voor de zekerheid toch maar een afspraak gemaakt voor een test!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:17

purny schreef:
Als de overheid zijn dingen meer op orde zou hebben zouden we er sneller vanaf komen.

Dat is bij een virus wel heel simpel gedacht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:19

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Dat is bij een virus wel heel simpel gedacht.

In maart wel. Nu kan je toch wel zeggen dat er dingen kunnen worden voorbereid...
Meer testcapaciteit, meer beschermingsmiddelen....

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:40