Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Penotti, en leg mij is uit waarom hij wel naar de Gamma gaat maar dan geen verf mee mag nemen?
Je bent dan toch al in de winkel. Bijzondere principekwestie.
Niemand kan je verbieden om klusjes in huis te doen zeker niet als mensen hele dagen thuis moeten blijven.
Laat ze het maar in huis hebben, dan blijven ze ook thuis.
Jessix schreef:PSvanLot schreef:Mensen willen ook dingen in huis hebben, zoals ik, als we echt nog meer beperkingen gaan krijgen.
Ik heb afgelopen week bij sluitingstijd ook verf, behang etc gehaald uit voorzorg.
Wat ik verwacht? Dat de bouwmarkten dicht gaan voor bezoekers en dat enkel bedrijven er nog kunnen kopen met een bedrijfspas etc.
Ja, ben er ook bang voor... En dat is toch jammer. Ik heb met een oud huis en veel bijgebouwen best wel eens wat nodig, en soms ook wel noodzakelijk trouwens. Als zoiets echt lang zou duren dan hoop ik dat je kunt bestellen en dezelfde dag kan afhalen. Mensen moeten dan maar buiten wachten of in hun auto.
zonnebloem18 schreef:Ik ben vanmiddag even naar de markt gegaan voor fruit en groente, maar het was in Assen echt heel erg rustig. Weinig verkeer, heel weinig mensen in de stad, ook in de supermarkt is het erg rustig. Op mijn werk zie ik ook tussen de 80 en 90% minder klanten.
Laat de enkeling die er voor kiest om niet helemaal aan social distancing te doen net niet meteen verpesten voor de rest die wel zijn best doet. Het is niet meteen gedoemd omdat ik noem maar wat 5 tot 10% van de bevolking wel onnodig contact heeft.
PSvanLot schreef:Wij hebben de complete zolder eraf gehad en nu waskamer, droogkamer en enorme slaapkamer gemaakt afgelopen oktober.
Daar moest natuurlijk nog wat geverfd en afgemaakt worden, je weet hoe dat werkt haha.
Ik heb daar dus spullen voor gehaald zodat we dat in de komende weken mondjesmaat af kunnen maken.
Het houd je actief, en daarbij zeker ook van de straat.
Jessix schreef:In BE kan je bij bepaalde winkels nog wel online bestellen. O.a. doe-het-zelf winkels.PSvanLot schreef:Wij hebben de complete zolder eraf gehad en nu waskamer, droogkamer en enorme slaapkamer gemaakt afgelopen oktober.
Daar moest natuurlijk nog wat geverfd en afgemaakt worden, je weet hoe dat werkt haha.
Ik heb daar dus spullen voor gehaald zodat we dat in de komende weken mondjesmaat af kunnen maken.
Ben het met je eens. Zou echt jammer zijn als zulke winkels de deur moeten sluiten. Misschien zou de manager moeten ingrijpen als het druk wordt en een beperkt aantal bezoeker in de winkel laten?
Blijft online winkelen dan wel mogelijk? Is dat er nog wel in Spanje en Frankrijk?
Marie_Anne schreef:LadyMadonna schreef:Zie net op fb een liedje van Davina Michelle en Snelle langs komen. Covertje van 15 miljoen mensen van Fluitsma & van Tijn...
“17 miljoen mensen op dit hele kleine stukje aarde, die schrijf je niet de wetten voor, die laat je in hun waarde”...
Compleet misplaatst imo. Die schrijf je juist wèl de wetten voor, en dan nog luisteren ze niet...
Of ben ik nu een azijn zeiker?
Ik vind het een van de vele leuke initiatieven die ik zie langskomen, om de moed erin te houden in deze moeilijke tijd. Het is bedoeld om te verbinden. Ik vond het destijds een mooi lied, ik heb deze versie nog niet gehoord. Als je het niks vindt dan laat je het gewoon.
Jessix schreef:PSvanLot schreef:Wij hebben de complete zolder eraf gehad en nu waskamer, droogkamer en enorme slaapkamer gemaakt afgelopen oktober.
Ben het met je eens. Zou echt jammer zijn als zulke winkels de deur moeten sluiten. Misschien zou de manager moeten ingrijpen als het druk wordt en een beperkt aantal bezoeker in de winkel laten?
Blijft online winkelen dan wel mogelijk? Is dat er nog wel in Spanje en Frankrijk?
Jessix schreef:Laurievc schreef:In BE kan je bij bepaalde winkels nog wel online bestellen. O.a. doe-het-zelf winkels.
Ah goed om te weten.Ik hoop ook echt dat ik nog aan voer voor de dieren kan blijven komen enzo. Dat is zelf misgrijp vind ik dan minder erg...
Laurievc schreef:Jessix schreef:Ah goed om te weten.Ik hoop ook echt dat ik nog aan voer voor de dieren kan blijven komen enzo. Dat is zelf misgrijp vind ik dan minder erg...
Winkels die (hoofdzakelijk!) dierenvoer verkopen mogen hier ook gewoon open blijven, dat is geen probleem.
PSvanLot schreef:Ik heb zojuist in de winkel bij mijn ouders gewerkt en daarna even naar de toko en Big Bazar geweest.
Het viel mij heel positief op dat mensen afstand van elkaar hielden.
Dani schreef:Klein verzoek: als je informatie deelt die voor veel onrust kan zorgen bij andere gebruikers maak dan duidelijk waar je het bericht vandaan hebt. Deel een bron als die er is en geef het aan als je niet zeker weet of de informatie klopt. Zo voorkomen we met z'n allen onnodige paniek.[/mod]