[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:22

Varekaj schreef:
Wie weet krijgt de werkgever wel subsidie ervoor in de plaats maar alsnog is het praktisch niet handig.

Subsidie is nooit meer dan de daadwerkelijke kosten, voor zover ik weet.

Toen ik ziek was is mijn loon ook doorbetaald, mijn werkgever was daarvoor verzekerd en kreeg dus een deel van de verzekering. Maar alsnog kostte het hem wel geld. Ik kan me niet indenken dat het voor een zwangerschapsverlof anders geregeld is, wanneer er een subsidie zou komen.

Vooralsnog, het blijft een raar idee.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:23

Varekaj schreef:
Nou... In België is er dus verlenging van je bevallingsverlof omwille van Corona en met terugwerkende kracht. Als ik het goed begreep mogen de dames die bevielen tijdens Corona hun verlof opnemen als alles weer herstart werd. Maw, wie half maart beviel zat thuis tot einde mei door Corona en nu krijgen ze dan hun bevallingsverlof eraan geplakt.

Is er IEMAND die me kan uitleggen waarom dat nodig is?

Huh? Waarom is dat nodig? Ze zijn toch lang genoeg vrij geweest om te kunnen herstellen?

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:41

Ben wel heel benieuwd wie dit verzonnen heeft en wie vervolgens dachten: ja goed idee dat keuren we goed :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:45

idinn schreef:
Ben wel heel benieuwd wie dit verzonnen heeft en wie vervolgens dachten: ja goed idee dat keuren we goed :')

Was vast geen man! :+

Of eentje die thuis wat goed te maken had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:56

Vast iemand die zelf zwanger was en geen zin had om verlof in te leveren :+
Naja, op zich hebben wij er op het werk geen last van. Er is er maar 1 zwanger/bevallen tijdens Corona op goed 400 man personeel.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:48

Een moeder met een kinderwagen.Leuk.Tot ze een leeg blikje RedBull bij iemand in de voortuin mikt :(

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:50

Dat spul heeft vleugels toch. Je zou de neiging krijgen om die vleugels uit te proberen. Uiteraard handmatig geholpen. In de richting van haar hoofd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:53

Nou dat belooft wat voor de opvoeding van haar wurm.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:55

Ik wilde eerst nog toeteren,maar was al voorbij met de auto.Inderdaad,wat een voorbeeld.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:58

Van het weekend zat ik in de trein, ik stap in, zit er een man met vijf(!) kinderen bij de deur. Nou ja prima maar die kinderen stonden letterlijk de deur te blokkeren waardoor het niet mogelijk was voor mensen om een beetje afstand te houden. Ik snap dat de hele rit zitten misschien lastig is voor kinderen maar even aan de kant gaan als de deuren open gaan is toch niet zo ingewikkeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:52

Zaterdag bij mama op bezoek: hele namiddag het vredeslied op blokfluit mogen aanhoren van de kleinkinderen bij de buren.
Zondagavond weer drama bij de buren rond bedtijd.
Gisteravond ruim een uur een gigantisch krijsconcert van kindje bij de overburen. Die had denk ik een meltdown ofzo, klonk echt hysterisch. Uiteraard in de avond.
En nu al ruim 2u gedender weer bij de naaste buren en met regelmaat gekrijs van moeder.

Het gezeik 's avonds is daarentegen wel al een paar dagen over.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:19

Heel lang geleden eens in dit topic binnen gedropt.
Stond er toen op bepaalde dingen anders is het leven, ik dacht zeker te weten wat ik wilde.

Inmiddels ben ik vrij zeker van mijn zaak wb kinderen, ik wil ze niet.
Ik ben 25 en moet continu verantwoording afleggen en " het komt nog wel ". Soms denk ik er aan, of ik het leuk zou vinden. Maar ik gruwel er van, ik zie m'n leven in een treinvaart voorbij gaan en ik vind het niks.

Relatie was even op pauze omdat het niet zo lekker ging en bepaalde dingen goed over nagedacht moest worden, waaronder dit onderwerp.

Ik ben altijd duidelijk geweest met "ik wil het niet, kan zijn dat ik er anders over denk als ik 30 ben, maar ik acht de kans heel klein"
Een hele tijd wilde hij geen kinderen, maar begint nu zelf steeds meer te trekken naar "ik wil wel kinderen".

De gelegenheden waarin het ons gevraagd wordt voel ik me enorm voor het blok gezet en ik wil het eigenlijk vermijden. Vanavond weer een ongemakkelijke situatie waarin ik zeg, ik wil het niet, en hij, op zijn tijd wil ik het wel.

Hebben jullie in zo een zelfde positie gezeten? We hebben nu 6 a 7 jaar relatie. En het is nog nooit zo goed gegaan tussen ons als dat het nu is. We zijn echt gelukkig.
Maar ik ben gewoon zo bang dat het hier uiteindelijk alsnog op stuk gaat lopen.
Schoonmoeder én moeder zeggen ook "dat komt nog wel".
Soms word ik er gewoon een beetje verdrietig van, omdat het bijna als een verplichting voelt en dat ik mensen teleur moet stellen. Ze kijken me allemaal aan alsof ik gek ben.

Het heeft me aan het denken gezet dat het nog veel vaker gaat komen nu ik in de "fokbare" periode kom. En ik weet niet of ik deze terug komende vraag trek als we er niet hetzelfde over denken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:23

Daar lopen relaties op stuk. En beter dat je daar rekening mee houdt, dan dat je voor hem een kind op de wereld zet. Je zou de eerste niet zijn die het voor de man doet en die man je er uiteindelijk toch voor op laat draaien.
Ik zou een verwijzing voor een gyn in Belgie halen voor een sterilisatie. In Nederland moet je er om smeken als je nog niet tegen de overgang aan zit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:24

Wat akelig dat er zo over je mening heengewalst wordt KellyR. Zijn jullie al lang samen?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:30

Sterilisatie vind ik wel heel extreem. Heb verder geen last van mijn baarmoeder en ben als de dood voor naalden en doktoren, dus laat maar lekker zitten.

Ik ben dus ook bang dat er op een gegeven moment zo op me ingepraat wordt dat ik het doe. Ik ben niet makkelijk om te praten, maar mijn moeder probeert het al jaren, misschien breek ik ooit wel.

@Sizzle, als ik het goed heb zitten we nu in het 7e jaar. We zijn eigenlijk samen volwassen geworden, als je het zo kan zeggen. Ik wil niet dat het hier stopt, maarja, Waar stopt het wel he....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:35

Dat vind ik zó fout dat ouders zo zitten drammen. Het is niet dat zij dat kind in huis halen en opvoeden. Jij zit er mee als je het je laat aanpraten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 00:46

Je kan ook gewoon vlakaf tegen je moeder zeggen dat als ze zelf zo graag weer een baby wil dat zij hem dan mag uitpoepen. Wat betreft je relatie... Ga om de tafel zitten. Spreek je mening onomwonden uit, zodat er geen misverstand kan zijn. Jij wil ze niet. Klaar. Aan hem om ermee te dealen. En is dat het einde, dan beter nu dan over pakweg 5 jaar. Want hoe dan ook, pijn doen zal het toch...

Hier goed nieuws: er hangt een te huur bord bij de buren *\o/* Hopelijk zijn we dus binnenkort van alle lawaai en ellende verlost!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 00:51

Gekke gedachte misschien, maar zou het voor moeders ook een soort jaloezie kunnen zijn dat hun dochters een soort van sterk genoeg zijn om hun eigen keuze daarin te maken of te kunnen maken? Nog niet zo heel lang geleden was het wat meer vanzelfsprekend dat vrouwen vooral bedoeld waren om kinderen te krijgen.

Vandaag hadden we het toevallig net over kinderen gehad en toen zei ik iets van: ik zat gisteravond na te denken en eigenlijk zou ik best wel graag een kitten erbij willen hebben.
Toen zei mijn vriend: oliebol ik dacht even dat je baby wilde gaan zeggen.
Het is wel een enorme luxe om in een relatie te zitten waarin je beide die wil zo sterk niet hebt :=

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:29

Ik weet niet wat het met moeders is. Zelf denk ik, dat zij denkt, dat ik dan een geluk in mijn leven mis en mocht zij overlijden dat er dan nog iets anders "moois" overblijft.
Ach Ja, inmiddels worden de kinderplannen van mijn broer concreter en lijkt het bij mijn moeder minder te worden richting mij.

Met vriendlief blijft het lastig. Aan de ene kant denk ik, wat gooi ik weg, stel dat ik over 5 a 10jaar wel kinderen wel, ik kan het me niet voorstellen, de k a na is er echter wel. Dan heb ik alles voor niks aan de kant geschoven. Dat blijft uiteraard een afweging.
Maar inderdaad, we moeten even praten.

@varakaj, niet te vroeg juichen, misschien komen er meer voor terug haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:01

KellyR schreef:
Heel lang geleden eens in dit topic binnen gedropt.
Stond er toen op bepaalde dingen anders is het leven, ik dacht zeker te weten wat ik wilde.

Inmiddels ben ik vrij zeker van mijn zaak wb kinderen, ik wil ze niet.
Ik ben 25 en moet continu verantwoording afleggen en " het komt nog wel ". Soms denk ik er aan, of ik het leuk zou vinden. Maar ik gruwel er van, ik zie m'n leven in een treinvaart voorbij gaan en ik vind het niks.

Relatie was even op pauze omdat het niet zo lekker ging en bepaalde dingen goed over nagedacht moest worden, waaronder dit onderwerp.

Ik ben altijd duidelijk geweest met "ik wil het niet, kan zijn dat ik er anders over denk als ik 30 ben, maar ik acht de kans heel klein"
Een hele tijd wilde hij geen kinderen, maar begint nu zelf steeds meer te trekken naar "ik wil wel kinderen".

De gelegenheden waarin het ons gevraagd wordt voel ik me enorm voor het blok gezet en ik wil het eigenlijk vermijden. Vanavond weer een ongemakkelijke situatie waarin ik zeg, ik wil het niet, en hij, op zijn tijd wil ik het wel.

Hebben jullie in zo een zelfde positie gezeten? We hebben nu 6 a 7 jaar relatie. En het is nog nooit zo goed gegaan tussen ons als dat het nu is. We zijn echt gelukkig.
Maar ik ben gewoon zo bang dat het hier uiteindelijk alsnog op stuk gaat lopen.
Schoonmoeder én moeder zeggen ook "dat komt nog wel".
Soms word ik er gewoon een beetje verdrietig van, omdat het bijna als een verplichting voelt en dat ik mensen teleur moet stellen. Ze kijken me allemaal aan alsof ik gek ben.

Het heeft me aan het denken gezet dat het nog veel vaker gaat komen nu ik in de "fokbare" periode kom. En ik weet niet of ik deze terug komende vraag trek als we er niet hetzelfde over denken.

Wat vervelend, zeg :(:). Laat je niet ompraten naar iets wat je nu en waarschijnlijk in de toekomst niet wil, dat kan maar op twee dingen uitdraaien, imo. Je bent blij met je keuze, of je hebt spijt voor de rest van je leven.

Daarin moet je richting je vriend ook een keuze maken. Als hij zeker wel wil en jij zeker niet, dan is er maar één oplossing. Misschien niet leuk, maar jezelf vast laten leggen door een kind die je niet wil, is ook niet leuk. Maar wel voor je hele leven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:02

KellyR schreef:
Ik weet niet wat het met moeders is. Zelf denk ik, dat zij denkt, dat ik dan een geluk in mijn leven mis en mocht zij overlijden dat er dan nog iets anders "moois" overblijft.
Ach Ja, inmiddels worden de kinderplannen van mijn broer concreter en lijkt het bij mijn moeder minder te worden richting mij.

Met vriendlief blijft het lastig. Aan de ene kant denk ik, wat gooi ik weg, stel dat ik over 5 a 10jaar wel kinderen wel, ik kan het me niet voorstellen, de k a na is er echter wel. Dan heb ik alles voor niks aan de kant geschoven. Dat blijft uiteraard een afweging.
Maar inderdaad, we moeten even praten.

@varakaj, niet te vroeg juichen, misschien komen er meer voor terug haha

Je moeder moet je gewoon echt de spreekwoordelijke schop onder dr hol geven, hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:09

Kijk je bent nu 25 en gaat er zoiezo anders naar kijken als je 35 bent. Of dat jouw wens gaat veranderen weet je niet. De kans zit er zeker in van niet, maar misschien ook weer wel. Als je dit uitlegt aan je vriend is het aan hem de keuze wel of niet bij je te willen blijven nog. Hij kan ook beslissen juist op jonge leeftijd kinderen te willen met iemand i.p.v te wachten totdat jij 35 bent.

Jij hoeft het dus helemaal niet uit te maken, het is zijn beslissing bij je te willen blijven in dit totaalpakket.. waarbij onzekerheid over het krijgen van kinderen nou eenmaal erbij hoort.

En je moeder? Die moet gewoon niet zo zeuren vind ik ;-) lekker links laten liggen!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:19

Ik hoefde ook nooit zo nodig kinderen, maar na mijn 30e heb ik het steeds meer wel en nu ben ik 32 en gaan we toch eens kijken. Mijn man wilt al langer graag kinderen maar we hebben altijd uitgesproken dat als het er niet van komt hij ook ok zou zijn. Dat vond ik wel heel fijn want dat gaf weinig druk zo.
Ik denk als je beide je verwachtingen duidelijk hebt voor straks en het echt samen kan doen het best een heel mooi iets is. Maar vast ook iets waar je soms denkt, waarom ookalweer haha

Nog een toevoeging, ik heb een hekel aan curlingouders en de dingen die ik hier soms zie langskomen krijg ik ook vlekken van. Dat moet toch ook anders kunnen denk ik :Y)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:53

Ik zei als puber al dat ik geen kinderen wilde en mijn moeder zei toen nog 'dat verandert nog wel als je vriendinnen kinderen krijgen'. Nou, toen kwam ik op 'n gegeven moment thuis van het allereerste kraambezoek bij een vriendin en na het zien van alleen al mijn gezicht, was dat voldoende voor m'n moeder om te snappen dat ik het écht meende :D

Inmiddels ben ik 51 en wat ben ik blij dat ik kindvrij ben!

Een kindvrije vriendin van me waarvan haar man ook 'n keer een oprisping kreeg dat ie een kind wel leuk zou vinden (om te leren surfen) die heeft toen de peuter van haar broer te logeren genomen voor een weekend. Nou toen was ook bij hem de lol er wel af! :D Mannen denken alleen aan de pleziertjes en die komen vaak pas op latere leeftijd. Maar de verzorging en alle regeldingen die mag de vrouw opknappen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:45

Maar ben je bereid je toekomst plannen zonder kinderen op te geven?Bv mooi huis,auto,droombaan,verre reizen,uitgaan wanneer je wil en natuurlijk heel belangrijk je rust.Ook worden kinderen pubbers en zelf ben je dan ook ouder.Dat kan ook een huis vol onrust veroorzaken.Ik ben zelf moeder van 2 tiener dochters.