Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mavantos schreef:Ik kan dus niet begrijpen dat het zo moeilijk is om vriendelijk te blijven. Als je een zo'n hekel hebt aan het verkopen via Marktplaats en vriendelijk blijven zeer doet, dan kieper je het toch lekker weg of geef je het gratis aan een kennis?
Ik vind het moeilijk om aardig te blijven tegen mensen die om zulke redenen niet normaal kunnen reageren
Narcissa schreef:Ik snap Alja ook wel. Toen mijn paard te koop stond, had ik in de eerste vier regels zeer overzichtelijk haar gegevens geschreven (leeftijd, stokmaat, ouders enz). Hoe vaak ik de vraag heb gehad hoe groot of hoe oud ze was, ongelooflijk. Na de zoveelste keer heb je echt iets van zucht, gaan we weer...
_Penotti schreef:Toch is dat niet zo als bieden uit staat en er staat een prijs dat dit ook je uiterste prijs is.
Eigenlijk is dat zelfs helemaal niet zo standaard.
Als jij een item te koop hebt voor 100 kan ik best vragen wat is je uiterste prijs.
ik ga er niet vanuit dat dit 100 is.
Dat is handel. Voor een uiterste prijs ga ik naar de supermarkt.![]()
Maar ga maar eens naar een elektro zaak, vraag eens naar een uiterste prijs, kan bijna altijd wat af.
Ga je een keuken uitzoeken sowieso.
Dus nee een prijs is vaak zo vast niet.
x_ankieee schreef:mavantos schreef:Ik kan dus niet begrijpen dat het zo moeilijk is om vriendelijk te blijven. Als je een zo'n hekel hebt aan het verkopen via Marktplaats en vriendelijk blijven zeer doet, dan kieper je het toch lekker weg of geef je het gratis aan een kennis?
Ik vind het moeilijk om aardig te blijven tegen mensen die om zulke redenen niet normaal kunnen reageren
Ik denk dat Alja er op doelt dat het gewoon mega irritant is dat mensen niet (willen) lezen. Haar prijs staat in de advertentie toch? Waarom dan alsnog vragen? Bij zulke mensen verwijs ik ze altijd terug naar m’n advertentie, het is toch niet zó moeilijk om de beschrijving te lezen...
Daphara schreef:_Penotti schreef:Toch is dat niet zo als bieden uit staat en er staat een prijs dat dit ook je uiterste prijs is.
Eigenlijk is dat zelfs helemaal niet zo standaard.
Als jij een item te koop hebt voor 100 kan ik best vragen wat is je uiterste prijs.
ik ga er niet vanuit dat dit 100 is.
Dat is handel. Voor een uiterste prijs ga ik naar de supermarkt.![]()
Maar ga maar eens naar een elektro zaak, vraag eens naar een uiterste prijs, kan bijna altijd wat af.
Ga je een keuken uitzoeken sowieso.
Dus nee een prijs is vaak zo vast niet.
Deels mee eens, tenzij in de tekst staat dat de prijs vast is, wil ik ook best onder de vraagprijs bieden.
Handel is gewoon bieden welk bedrag je er voor wil geven en dan onderhandelen. Vragen naar een uiterste prijs is gewoon irritant, omdat 9 van de 10 keer er dan nog onder geboden wordt.
_Penotti schreef:Als zo iemand zeurt dat het er niet zou zijn ben ik daar snel mee klaar. Eigen risico.
Alja schreef:_Penotti schreef:Als zo iemand zeurt dat het er niet zou zijn ben ik daar snel mee klaar. Eigen risico.
Tja en dat zou ik dan weer niet zeuren vinden en zou het heel vervelend vinden als het niet aan zou komen.
Maak altijd een filmpje van het posten ook om dan aan te tonen dat het in ieder geval verzonden is en dat het later in het traject fout is gegaan.