Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:32

Hier ook weer eentje. We hadden tegels gekocht voor het straten van de paddock. Gevraagd of we er met de aanhanger bij konden, tegels wegen 25 kilo stuk. Ja hoor dat kon. Dus wij extra grote aanhanger geregeld ivm gewicht, extra mannen geregeld om te komen helpen sjouwen. Krijg ik eerst al bericht 'het is handig als je een kruiwagen meeneemt, je moet nog 6 meter lopen naar de aanhanger'.... hmm, ok? We konden er toch bij komen met de aanhanger, nu moeten we toch gaan sjouwen. 200 tegels á 25 kilo...maar ok, we willen ze toch wel graag dus vooruit dan maar. Hele tijd berichtjes, je komt toch wel enzo... paar keer verzekerd dat we echt komen... Krijg ik 2 uur voor die tijd een berichtje, het kwam toch niet uit, morgen middag kon wel of anders die week daarop maar dan alleen over dag...

Joh, dan niet hoor. Wij huren een aanhanger, regelen extra mensen en nu kan ik alles op het laatste moment afzeggen terwijl ze zelf continue aan het berichten was of we wel kwamen. Plus dat overdag gewoon weg niet lukt, manlief moet werken net als je meeste mannen overdag. Krijg ik een of ander zielig verhaal, dat haar oma op sterven ligt... kan natuurlijk, maar hoezo kan je dan morgen middag wel? Of volgende week? In zo'n periode kan je toch geen afspraken maken?

Anoeska27

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:06

Ik heb er ook weer 1 hoor, ik geloof dat ik mijn veulen (ok, jaarling) maar aanhoud. Ik word echt moe van de dingen die ze volgens potentiële kopers al zou moeten kunnen. Ik krijg zelfs vragen of ze al klinisch en röntgenologisch gekeurd is. Dat dier kan aan een touwtje meelopen en is braaf bij de smid en bij het ontwormen. Meer hoeven ze bij mij nooit te kunnen op deze leeftijd. Ik zie echt geen meerwaarde in wandelingen buiten of oefenen op vreemd terrein. Wat voor oefeningen dat dan ook mogen zijn...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:47

Ik hier een artikel te koop voor 10€ eventueel verzenden geen probleem maar de kosten zijn voor de koper.
Krijg ik een berichtje met een bod van 5€ incl verzenden.
Heb maar een berichtje gestuurd dat ik voor dat geld wat er overblijft niet eens de moeite neem om naar een brievenbus te lopen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:07

Ik krijg een bod, nog geen 2 uur later bericht ik dat het bod akkoord is en vraag ik of de koper het artikel komt halen of dat ik het moet opsturen?

Vervolgens bericht gelezen en radiostilte :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:41

Ik had gisteren een reactie op een hoefrasp dat ze m graag wil overnemen en wanneer ik kon, dus antwoord gegeven dat ik vrij veel thuis ben en wanneer het haar uitkomt...
En geen reactie meer, wel gelezen....

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:11

Ineke2 schreef:
Ik krijg een bod, nog geen 2 uur later bericht ik dat het bod akkoord is en vraag ik of de koper het artikel komt halen of dat ik het moet opsturen?

Vervolgens bericht gelezen en radiostilte :')

Hier hetzelfde.
Ben benieuwd of er nog gereageerd wordt.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:29

Iemand wilde mijn wasmachine overnemen, tot een prijs gekomen. 10 euro voor een werkende wasmachine, hoor ik gelijk niets meer. Waarom doe je dan je best om tot een prijs te komen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:38

Alja schreef:
Vind het zo moeilijk om aardig te blijven als iemand naar de minimale prijs vraagt als de prijs in de advertentie staat en het bieden uit :+

Dit heet handelen en is niet raar in de particuliere tweedehandsverkoop. :+ Geen reden om onaardig te doen dus.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:01

Je weet mijn mening al, maar ik zou dus ook zeggen de minimale prijs is ‘prijs in de advertentie ‘

Niks onvriendelijks aan overigens

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:49

Ik kan dus niet begrijpen dat het zo moeilijk is om vriendelijk te blijven. Als je een zo'n hekel hebt aan het verkopen via Marktplaats en vriendelijk blijven zeer doet, dan kieper je het toch lekker weg of geef je het gratis aan een kennis?

Ik vind het moeilijk om aardig te blijven tegen mensen die om zulke redenen niet normaal kunnen reageren _O-

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:36

mavantos schreef:
Ik kan dus niet begrijpen dat het zo moeilijk is om vriendelijk te blijven. Als je een zo'n hekel hebt aan het verkopen via Marktplaats en vriendelijk blijven zeer doet, dan kieper je het toch lekker weg of geef je het gratis aan een kennis?

Ik vind het moeilijk om aardig te blijven tegen mensen die om zulke redenen niet normaal kunnen reageren _O-

Ik denk dat Alja er op doelt dat het gewoon mega irritant is dat mensen niet (willen) lezen. Haar prijs staat in de advertentie toch? Waarom dan alsnog vragen? Bij zulke mensen verwijs ik ze altijd terug naar m’n advertentie, het is toch niet zó moeilijk om de beschrijving te lezen... :=

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:43

Ik snap Alja ook wel. Toen mijn paard te koop stond, had ik in de eerste vier regels zeer overzichtelijk haar gegevens geschreven (leeftijd, stokmaat, ouders enz). Hoe vaak ik de vraag heb gehad hoe groot of hoe oud ze was, ongelooflijk. Na de zoveelste keer heb je echt iets van zucht, gaan we weer...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:46

Narcissa schreef:
Ik snap Alja ook wel. Toen mijn paard te koop stond, had ik in de eerste vier regels zeer overzichtelijk haar gegevens geschreven (leeftijd, stokmaat, ouders enz). Hoe vaak ik de vraag heb gehad hoe groot of hoe oud ze was, ongelooflijk. Na de zoveelste keer heb je echt iets van zucht, gaan we weer...

Idd

Als het bieden uitstaat en de prijs bij de advertentie staat vind ik het idd heel raar dat je vraagt wat de minimale prijs is.
Heeft niks met onaardig of wat te maken, ik vind dat met normen en waarden te maken.

Als ik een paard ga kijken en er wordt gezegd dat het om een vaste prijs gaat betaal ik die prijs of ik ga niet kijken .

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:59

Toch is dat niet zo als bieden uit staat en er staat een prijs dat dit ook je uiterste prijs is.
Eigenlijk is dat zelfs helemaal niet zo standaard.

Als jij een item te koop hebt voor 100 kan ik best vragen wat is je uiterste prijs.
ik ga er niet vanuit dat dit 100 is.

Dat is handel. Voor een uiterste prijs ga ik naar de supermarkt. :+
Maar ga maar eens naar een elektro zaak, vraag eens naar een uiterste prijs, kan bijna altijd wat af.
Ga je een keuken uitzoeken sowieso.

Dus nee een prijs is vaak zo vast niet.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:04

_Penotti schreef:
Toch is dat niet zo als bieden uit staat en er staat een prijs dat dit ook je uiterste prijs is.

Als jij een item te koop hebt voor 100 kan ik best vragen wat is je uiterste prijs.

Maar ga maar eens naar een elektro zaak, vraag eens naar een uiterste prijs, kan bijna altijd wat af.

Deels mee eens, tenzij in de tekst staat dat de prijs vast is, wil ik ook best onder de vraagprijs bieden.

Handel is gewoon bieden welk bedrag je er voor wil geven en dan onderhandelen. Vragen naar een uiterste prijs is gewoon irritant, omdat 9 van de 10 keer er dan nog onder geboden wordt.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:05

x_ankieee schreef:
mavantos schreef:

Ik denk dat Alja er op doelt dat het gewoon mega irritant is dat mensen niet (willen) lezen. Haar prijs staat in de advertentie toch? Waarom dan alsnog vragen? Bij zulke mensen verwijs ik ze altijd terug naar m’n advertentie, het is toch niet zó moeilijk om de beschrijving te lezen... :=

Als je een Marktplaats advertentie plaatst dan weet je gewoon dat je zulke (dommige) vragen kan verwachten. Als je daar niet tegen kan en dan niet vriendelijk kan blijven moet je geen advertentie plaatsen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:12

Nou ja Manvantos, dat is ook weer wat overdreven.
Ze zegt toch dat ze het moeilijk vind om vriendelijk te blijven, niet dat ze daadwerkelijk onvriendelijk is.

Ik moet af en toe ook wel eens verbaal mijn minder vriendelijke reactie uiten voordat ik een vriendelijk antwoord terug stuur. Dat heet menselijkheid!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:18

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:33

Daphara schreef:
_Penotti schreef:

Deels mee eens, tenzij in de tekst staat dat de prijs vast is, wil ik ook best onder de vraagprijs bieden.

Handel is gewoon bieden welk bedrag je er voor wil geven en dan onderhandelen. Vragen naar een uiterste prijs is gewoon irritant, omdat 9 van de 10 keer er dan nog onder geboden wordt.

nee bij een vaste prijs als dat er staat vraag ik het ook niet,bied ik ook niet onder.

Als iemand dan zegt uiterste prijs is 80, zal ik daar ook weer niet onder gaan zitten.
Ik vraag het vaak omdat ik niet oneerbiedig wil bieden, want ik merk dat mensen tegenwoordig alles al snel verkeerd vinden.

Heel veel mensen horen eigenlijk niet op marktplaats, begrijpen het woord markt/ handel niet.
Dus bied je dan 80 zijn ze boos. Daarom maar vragen wat is de uiterste prijs.
Maar ook dat is al niet meer goed lees ik nu :+

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:55

pff, gister een pakketje verstuurd via de normale brievenbus manier omdat dat goedkopere verzending was. aangegeven dat er dan geen track and trace was, vond meneer prima. ik vind het toch maar eng. hou graag me verzonden pakketten in de gaten of ze aankomen. het was maar 5 euro maar toch. :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:05

Als zo iemand zeurt dat het er niet zou zijn ben ik daar snel mee klaar. Eigen risico.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:15

_Penotti schreef:
Als zo iemand zeurt dat het er niet zou zijn ben ik daar snel mee klaar. Eigen risico.

Tja en dat zou ik dan weer niet zeuren vinden en zou het heel vervelend vinden als het niet aan zou komen.
Maak altijd een filmpje van het posten ook om dan aan te tonen dat het in ieder geval verzonden is en dat het later in het traject fout is gegaan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:23

Alja schreef:
_Penotti schreef:

Tja en dat zou ik dan weer niet zeuren vinden en zou het heel vervelend vinden als het niet aan zou komen.
Maak altijd een filmpje van het posten ook om dan aan te tonen dat het in ieder geval verzonden is en dat het later in het traject fout is gegaan.

Ik ook. :)
En ik zet expliciet in de advertentie dat verzenden voor het risico van de koper is.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:27

Ik zou het zeker vervelend voor ze vinden, maar daar blijft het dan ook wel bij hoor.
Je kan niets controleren dus je weet helemaal niet of het wel aangekomen is of niet.
Nee daar ben ik zo klaar mee.
Dan moeten ze kiezen voor verzenden met brievenbus pakket en track and trace.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:30

Ik geef altijd in de berichten duidelijk aan dat als er gekozen wordt voor zonder track and trace verzenden dit echt een risico voor hun is, dat is ook de keuze die ze zelf maken.

Krijg je nog domoren die na het verzenden om de track and trace code vragen. :7