Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Telpeva schreef:Shaggy09 schreef:Wtf gewoon, hoe komt het in je op
Mijn zus neemt altijd het koekje mee van de thee/koffie als ze 'm op dat moment niet lust en dan voel ik me al bezwaard
Wat vinden jullie trouwens van een doggybag? Is dat gierig of juist een goed initiatief?
Ik vind het persoonlijk een heel goed idee en vind het jammer dat dit (in mijn beleving) in veel restaurants nog niet aan de orde is.
Want er word zo ontzettend veel eten verspild hier in NL.. Zo ontzettend zonde
Wat het koekje beteft, ik heb eens gehoord dat ze voedingsmiddelen (wanneer ze al bij een klant aan tafel zijn geweest) eigenlijk verplicht weg moeten gooien. Weet iemand of dat zo is, of nog steeds zo is? Een kennis van mij werkte bij een lunchroom waar ze van die kleine 1 persoons voorverpakte jam en boter bij de broodjes deden zodat klanten ze zelf konden smeren. Die bleven vaak ongeopend liggen, en die moest ze van de baas weggooien. Dat vond ze zonde dus ze nam ze altijd mee naar huis als de verpakking toch nog dicht zat. Zou ik denk ik ook doen, ik vind dat ook zonde... Maar ik weet dus niet of dat overal zo gaat, misschien weet iemand dat?
Jolien87 schreef:Ik heb ook weleens iets soortgelijks meegemaakt. Ik was al begeleidster met een aantal meiden van ponykamp in Drouwenerzand, een soort veredelde speeltuin. Hartstikke leuk om je er een dag te vermaken en...je mag je daar onbeperkt tegoed doen aan het frituur buffet, bestaande uit patat, kroketten, frikandellen en hamburgers inclusief ruime keuze aan garnering. Oh én eindeloos veel softijsjes.
Enfin, de andere begeleidster en ik zaten op het terras naast een familie die een bolderkar mee had met diverse koelboxen. Dan denk je natuurlijk dat daar zo nu en dan iets te drinken uit komt of iets dergelijks. Maar wat bleek? Zo nu en dan kwamen ze met een paar dienbladen vól met gefrituurde snacks en die verdwenen allemaal in de koelboxen. Dit ging gepaard met een boel gegniffel en vluchtige blikken. Toen ze door hadden dat er wat van gezegd ging worden bij het parkbeheer wisten ze niet hoe snel ze weg moesten wezen.
En wat ik me na al die jaren nog steeds afvraag (naast het feit wat je bezielt om zoiets te doen): wat moet je in hemelsnaam met zoveel reeds gefrituurde spullen? Dat is toch nooit meer lekker?
Trui schreef:Jolien87 schreef:Ik heb ook weleens iets soortgelijks meegemaakt. Ik was al begeleidster met een aantal meiden van ponykamp in Drouwenerzand, een soort veredelde speeltuin. Hartstikke leuk om je er een dag te vermaken en...je mag je daar onbeperkt tegoed doen aan het frituur buffet, bestaande uit patat, kroketten, frikandellen en hamburgers inclusief ruime keuze aan garnering. Oh én eindeloos veel softijsjes.
Enfin, de andere begeleidster en ik zaten op het terras naast een familie die een bolderkar mee had met diverse koelboxen. Dan denk je natuurlijk dat daar zo nu en dan iets te drinken uit komt of iets dergelijks. Maar wat bleek? Zo nu en dan kwamen ze met een paar dienbladen vól met gefrituurde snacks en die verdwenen allemaal in de koelboxen. Dit ging gepaard met een boel gegniffel en vluchtige blikken. Toen ze door hadden dat er wat van gezegd ging worden bij het parkbeheer wisten ze niet hoe snel ze weg moesten wezen.
En wat ik me na al die jaren nog steeds afvraag (naast het feit wat je bezielt om zoiets te doen): wat moet je in hemelsnaam met zoveel reeds gefrituurde spullen? Dat is toch nooit meer lekker?
oeioeioei grote kans dat ik jou ken!!!!
zelf ook wel eens een ijsje doorgespeeld aan oma die buiten het hek moest wachten op mijn moeder die de verkeerde toegangssleutelhanger had meegenomen. vond het zo zielig :’) dus toen een ijsje door het hek gegeven!
Drouwenerzand is inderdaad wel DE plek voor t inslaan volgens veel mensen geloof ik :’) dan zijn alle appels voor de paarden die meegaan nog niks
Vjestagirl schreef:Ik heb t ook weleens gedaan. Wij gingen vroeger met de boot van Hull naar Rotterdam, en dan aan boort hadden we een buffet. Daar hadden ze een chocolade caramel taart waar mijn broertje en ik gek op waren. Op een keer is mijn broer niet mee op vakantie gegaan, en toen heb ik op de terugweg een stuk taart voor hem gegapt, met een bakje in mijn tas![]()
Bloodymary schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb t ook weleens gedaan. Wij gingen vroeger met de boot van Hull naar Rotterdam, en dan aan boort hadden we een buffet. Daar hadden ze een chocolade caramel taart waar mijn broertje en ik gek op waren. Op een keer is mijn broer niet mee op vakantie gegaan, en toen heb ik op de terugweg een stuk taart voor hem gegapt, met een bakje in mijn tas![]()
Nah, dat is niet gierig, dat is gewoon je broertje lief verwennen. Mag best bij uitzondering. Was hij blij?
Hevonen schreef:Ik had vroeger buren waar ik weleens op de planten etc paste als ze op vakantie waren. Hij had een baan, zij studeerde. Al hun servies, glazen en bestek, kleerhangers, notitieblocs, zeep, badjassen, handdoeken en ander linnengoed droeg de logo's van verschillende dure hotels. Ze hadden zelfs bedlampjes van een hotel. Ze namen dat allemaal mee als ze ergens verbleven.