Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeMolenhoek schreef:Mag ik vragen hoeveel plaats jij hebt voor de koeien? Wij zijn ons ook al even aan het oriënteren voor een dexter koe en die elk jaar te laten kalverenOf elk jaar een kalf en dat dan verder opkweken
DeMolenhoek schreef:Hahaha, dat is waarHet zal voor binnen enkele jaren zijn als wij minder paarden hebben. Alhoewel de oudste nu nog maar 18 is dus dat kan nog wel even duren
tamary schreef:Ik zou er dan eerder voor kiezen de schapen te melken, ipv extra diersoort er bij. Schapenmelk is makkelijkste verteerbaar van de 3 (dan geit en als laatste koe), kan zijn dat schapenmelk (al dan niet verwerkt tot kaas/yoghurt) wel goed gaat.
DeMolenhoek schreef:tamary schreef:Ik zou er dan eerder voor kiezen de schapen te melken, ipv extra diersoort er bij. Schapenmelk is makkelijkste verteerbaar van de 3 (dan geit en als laatste koe), kan zijn dat schapenmelk (al dan niet verwerkt tot kaas/yoghurt) wel goed gaat.
Ik weet niet of je het op mij hebt? Maar wij zouden de koe dus hoofdzakelijk voor het vlees houden en voor de melk inderdaad een schaap inzetten. Maar voorlopig is dit nog niet haalbaar te combineren met werk en kind. Hopelijk als ze wat ouder is wel
Elise: Als melk een belangrijk aspect is snap ik waarom je liever een jersey kruist
DeMolenhoek schreef:Elise: Als melk een belangrijk aspect is snap ik waarom je liever een jersey kruist