Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisannePruts

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:12

Sowieso de laatste paar weken is het 10x niks bij de NS continu vertragingen en storingen waardoor ik continu mijn overstappen niet haal.. Super fijn _-:(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:20

Ik moet erg wennen aan het nieuwe straatbeeld :') Er rijdt ineens overal Syntus Utrecht om me heen. Wel veel mooiere bussen dan die groene :r van Connexxion.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:25

die nieuwe dienstregeling is soms wel echt piep, ik kan of een half uur langer in mijn bed blijfen liggen en kom dan precies optijd aan op school, of een half uur/uur eerder op en kom dan net zo laat als voorheen :') aan op school. we zullen zien.
hoe vinden jullie de nieuwe dienstregeling?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:26

Er zit achter mij een man steeds enorm hard te hoesten. Echt super irritant :roll:

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:37

Mensen blijven tegenwoordig ook gewoon zitten als jij aan de buitenkant zit en er uit moet en je ook nog 2 grote tassen vasthebt :roll:

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:44

En nu zit er iemand tegen over me zijn tanden schoon te maken met een stokje en alles op de grond bijna op mijn tas en mij te gooien

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:49

Voor Zeeland & Goeree overflakkee is de dienst regeling ook heel vervelend.
We wonen al in een uithoek en dan gaan ze de dienst regeling nog stommer maken.

Ik kom elke dag te laat op school, of ik moet de bus van het 1e uur pakken en een uur tevroeg zijn op school

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:51

Laatst zat iemand uitgebreid te smakken en yoghurt te eten :r
En mensen komen echt altijd bij mij zitten, terwijl ze op andere plekken gewoon alleen konden zitten :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:52

Voor mij is de nieuwe dienstregeling echt geweldig <3 Alles komt nu zoveel beter uit!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:12

Hier is een moeder aan haar kind aan het voorlezen. Goed hoor maar beetje vervelend in de trein :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:14

Voor mij veranderd er weinig... Bus in Leusden gaat voor mij vaker rijden maar.... De halte aan de overkant van mijn halte word nu ook gebruikt. Hoe ga ik in godsnaam weten aan welke kant ik in moet stappen morgen??

Scheelt dat als ik verkeerd sta, er 8 minuten later weer een bus gaat :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:36

Flying_Angel schreef:
Hier is een moeder aan haar kind aan het voorlezen. Goed hoor maar beetje vervelend in de trein :+

Dat doet ze waarschijnlijk om te voorkomen dat haar kind gaat janken en je reis pas echt verstoord :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:19

Hier neemt Arriva het van Qbuzz over -O- Gaan ook nog eens minder bussen rijden (1 keer in het uur) en ik vind de bussen van Arriva eigenlijk ook niet zo lekker zitten O:)

Lekkere klantenservice hebben ze ook. Was iemand op Facebook die er van baalde dat er nog maar 1 keer in het uur bussen gingen rijden en dat haar dochter hierdoor telkens een uur moet wachten op de bus. Reactie van Arriva ''Ja, dan moet ze maar zorgen dat ze op tijd bij de bushalte is''
Joh, je meent het? Beetje jammer dat als ik tot 12.45 college heb ook een uur moet wachten, aangezien ik nooit binnen 5 minuten op het station kan komen. :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:39

Ns net zo. Had geklaagd over het gebrek aan controle in de eerste klas en dat het opviel dat er eigenlijk bijna nooit gecontroleerd werd. Denk je wat voor antwoord ik krijg? Ja mevrouw er wordt wel gecontroleerd alleen niet tijdens uw reizen.

:') :') :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:44

Oooooh het is echt achterlijk druk hier...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:01

Fijn... de enige buslijn naar het station dicht bij mijn huis gaat eruit (vanaf een andere bushalte is het 5-10 minuten lopen). Daarnaast rijden er door de werzaamheden minder treinen tussen Delft en Rotterdam tot eind januari.

Ik neem normaal de tram naar het andere station, sloot altijd mooi aan. Nu komt de tram aan als de trein vertrekt. Dus voortaan de bus nemen (langer onderweg) en de keus tussen precies op tijd (geen echte ruimte voor vertraging) of vroeg op school aankomen. Ik ga voor die laatste optie.

Al met al: kwartier eerder opstaan, langer in de trein en langer onderweg. Dit in ieder geval tot de werkzaamheden over zijn.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:11

Ik baal zo van de nieuwe dienstregeling, ik moet waarschijnlijk mijn stage vroeg tijdig beëindigen omdat ik niet meer naar huis kom. Echt heel jammer dit.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:14

Jeetje dat is wel erg zeg :oo

Ik heb er nog niet supergoed naar gekeken verder qua laatste bussen en treinen, weet wel dat we een extra bus op zondag gekregen hebben (voor vandaag ging de eerste om 10:30, nu om 09:30)
Zo even op 9292 kijken hoe laat ik morgen weg moet :')

Urgh oké ik heb 4 minuten om vanaf de bussen naar spoor 8 te komen op Leiden, beetje ambitieus gezien ik met een kruk loop. Wordt lachen. Ik haat haast. Maar ik haat ook wachten, wat ik nu op de terugweg elke dag minimaal een kwartier moet. 9 á 10 minuten overstaptijd zoals ik in de oude dienstregeling altijd had, was perfect :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:21

mie123gie schreef:
Ik baal zo van de nieuwe dienstregeling, ik moet waarschijnlijk mijn stage vroeg tijdig beëindigen omdat ik niet meer naar huis kom. Echt heel jammer dit.

Oei dat is zuur... Hoe kan dat dan?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:22

Hier heeft Arriva het overgenomen van Veolia en het ziet er zoveel beter uit. Niet meer die oude lelijke dingen van Veolia die stoppen bij de bushaltes met nutteloze, lelijke, ronde buspaaltjes. Ook was er in Veolia wel zo'n schermpje met informatie, maar meestal stond daar alleen reclame op ofzo? Erg veel had je er in ieder geval niet aan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:23

Overal worden busdiensten overgenomen dus.. Hier gaat Syntus rijden vanaf morgen ipv Connexxion

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:28

Arriva is ook niet alles hoor, die hebben een onwijs irritante website en ongeïnteresseerde klantenservice. Hier hebben ze in 2014 de busdienst van Connexxion overgenomen, en hoewel er toen een hele vloot nieuwe bussen kwam vind ik het nog steeds wel eens jammer dat Connexxion hier weg is. Plus dat die infoschermpjes in de bus ook 9/10x helemaal niet kloppen, of alleen reclame laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:29

Hier in Almere gaat Syntus het ook overnemen van Connexxion, maar dan pas vanaf volgend jaar voor zover ik weet. Ze willen het dan ook geen bussen meer noemen maar metro's oid omdat er in Almere een heel netwerk aan busbanen is en geen enkele bus dus eigenlijk over de weg rijdt binnen de bebouwde kom. Ingewikkeld in ieder geval :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:29

Hier is het nog steeds U-OV / Qbuzz :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:31

Jans schreef:
Hier is het nog steeds U-OV / Qbuzz :j

Dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven, die hebben het pas een paar jaar geleden overgenomen van een ander bedrijf. Toen hadden we in Utrecht nog die blauw-witte bussen :))