Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:41

Nedeklandkers zijnen anrwhs heeyl goud ink spelkingh :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:48

19 augustus 2013, 22:00
Ik woon in Nederland. Ik kijk wielrennen op een Belgische zender. Ik kom op blogs van Nederlanders én Belgen. Ik zit op forums met Nederlanders én Belgen. Ik heb een hoop Belgen al ontmoet (en Nederlanders natuurlijk ook). Ik kan een beetje Vlaams. Dus ik dacht: laat ik voor alle Nederlanders en Belgen die het andere volk niet kennen een lijstje maken met alle verschillen, want hoewel je zou denken dat we op elkaar lijken, valt dat nog wel mee.

Belgen praten Vlaams, Nederlanders gewoon Nederlands. Sommige Vlaamse woorden zijn echt niet te vertalen naar het Nederlands als je niet weet wat het betekent. Al is het uiteindelijk meer een dialect dan echt een andere taal, want het is vooral dat ze op een andere manier praten (ander woordgebruik, zoals gij in plaats van jij, spreken vaker laatste letters niet uit, …).
Belgen zijn schuwer, geslotener, rustiger en onzekerder. Of Nederlanders zijn asocialer, opener, drukker en arroganter.
Belgen zijn preutser en afstandelijker.
Belgen zeggen tegen Nederlanders “Hollanders” en Nederlanders zeggen tegen Vlamingen “Belgen”. Allebei willen ze niet de verkeerde naam horen, want Hollanders wonen alleen in Noord- en Zuid-Holland en bij Belgen horen ook alle (stomme) Walen.
Belgen zijn ouderwetser: niet alleen in taalgebruik, in preutsheid, in discipline en in machtsverhoudingen (overleggen met je baas in België? Vergeet het maar), maar ook qua relaties. Belgen hebben meer het idee zoals het vroeger was: de eerste moet ook de laatste zijn.
In België moet je héél goed zoeken wil je een straat vinden met allemaal dezelfde huizen. Zo’n beetje elk huis dat naast een ander staat ziet er anders uit. In Nederland moet je goed zoeken naar een straat waar niet twee dezelfde huizen staan.
Belgen spreken elkaar vaak aan met ‘u’, maar als je dat in Nederland doet, denkt iedereen dat je praat tegen je oma, opa of docent. De rest is zo’n beetje allemaal ‘je’ of ‘jij’.
Als je in Nederland iemand graag ziet, snapt niemand wat er wordt bedoelt. Daarmee bedoelen de Belgen dat ze van iemand houden. Waarom ze niet gewoon zeggen dat ze van iemand houden, is mij een raadsel.
In België is friet niet hetzelfde als patat (of eigenlijk patatten). Patatten zijn namelijk gekookte aardappels en niet gesneden en gefrituurde aardappels!
In België is een kleine friet even groot als een grote friet in Nederland (letterlijk!). De prijs van een kleine friet is echter even hoog als die van een kleine friet in Nederland. En de kwaliteit is véél beter. Oftewel: voor friet moet je in België zijn.
Belgen rijden graag over slecht asfalt, te merken aan hun asfalt.

Dus wat nou :')

Grapje natuurlijk :P vond t wel grappig om
Op te zoeken :')

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:05

Afentoe moet ik een zin die door een Belgisch iemand is gemaakt echt 3x lezen voordat ik begrijp wat sommige woorden bedoelen :o

Spoiler:
Confession: Ik vind mensen die temmen op een 'huiswerk'topic echt enorme zeikerds :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:22

Bij mensen waar ik sinds een aantal maanden werk, heb ik me tijdens het voorstellen versproken over de leeftijd van mijn dochter. Ze is 8 jaar en zit in groep vijf. Het gesprek ging over haar kinderen en in welke groep ze allemaal zaten,toen ik de vraag kreeg hoe oud mijn dochtertje dan was,zei ik overtuigend '5'.
Ik had later pas door dat ik me versproken had,ik heb nooit durven zeggen: oh sorry ik bedoelde dat ze acht is...
Omdat ik vond dat ik dan ongeloofwaardig over zou komen.
Tot op heden denkt ze nog steeds dat mijn dochter vijf jaar is :=

Doubtless

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:26

_O-

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:36

BeSen schreef:
19 augustus 2013, 22:00
Ik woon in Nederland. Ik kijk wielrennen op een Belgische zender. Ik kom op blogs van Nederlanders én Belgen. Ik zit op forums met Nederlanders én Belgen. Ik heb een hoop Belgen al ontmoet (en Nederlanders natuurlijk ook). Ik kan een beetje Vlaams. Dus ik dacht: laat ik voor alle Nederlanders en Belgen die het andere volk niet kennen een lijstje maken met alle verschillen, want hoewel je zou denken dat we op elkaar lijken, valt dat nog wel mee.

Belgen praten Vlaams, Nederlanders gewoon Nederlands. Sommige Vlaamse woorden zijn echt niet te vertalen naar het Nederlands als je niet weet wat het betekent. Al is het uiteindelijk meer een dialect dan echt een andere taal, want het is vooral dat ze op een andere manier praten (ander woordgebruik, zoals gij in plaats van jij, spreken vaker laatste letters niet uit, …).
Belgen zijn schuwer, geslotener, rustiger en onzekerder. Of Nederlanders zijn asocialer, opener, drukker en arroganter.
Belgen zijn preutser en afstandelijker.
Belgen zeggen tegen Nederlanders “Hollanders” en Nederlanders zeggen tegen Vlamingen “Belgen”. Allebei willen ze niet de verkeerde naam horen, want Hollanders wonen alleen in Noord- en Zuid-Holland en bij Belgen horen ook alle (stomme) Walen.
Belgen zijn ouderwetser: niet alleen in taalgebruik, in preutsheid, in discipline en in machtsverhoudingen (overleggen met je baas in België? Vergeet het maar), maar ook qua relaties. Belgen hebben meer het idee zoals het vroeger was: de eerste moet ook de laatste zijn.
In België moet je héél goed zoeken wil je een straat vinden met allemaal dezelfde huizen. Zo’n beetje elk huis dat naast een ander staat ziet er anders uit. In Nederland moet je goed zoeken naar een straat waar niet twee dezelfde huizen staan.
Belgen spreken elkaar vaak aan met ‘u’, maar als je dat in Nederland doet, denkt iedereen dat je praat tegen je oma, opa of docent. De rest is zo’n beetje allemaal ‘je’ of ‘jij’.
Als je in Nederland iemand graag ziet, snapt niemand wat er wordt bedoelt. Daarmee bedoelen de Belgen dat ze van iemand houden. Waarom ze niet gewoon zeggen dat ze van iemand houden, is mij een raadsel.
In België is friet niet hetzelfde als patat (of eigenlijk patatten). Patatten zijn namelijk gekookte aardappels en niet gesneden en gefrituurde aardappels!
In België is een kleine friet even groot als een grote friet in Nederland (letterlijk!). De prijs van een kleine friet is echter even hoog als die van een kleine friet in Nederland. En de kwaliteit is véél beter. Oftewel: voor friet moet je in België zijn.
Belgen rijden graag over slecht asfalt, te merken aan hun asfalt.

Dus wat nou :')

Grapje natuurlijk :P vond t wel grappig om
Op te zoeken :')

Dat laatste, dat is echt zoooo waar _O- de rest ook wel, maar dat laatste zat ik heel hard ja te knikken :j

Conffesion van mij: Ik heb zon honger dat ik na 1 pizza, nog maar een pizza erin gegooit heb.. ik heb nog steeds honger :(

Nummer 2: Ik knip mijn pizza altijd met een schaar :D en iedereen vind dat raar :') Maar als je mensen overtuigd, vinden ze het suuper handig :=

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:16

Hammeke schreef:
Ik heb eindelijk een mail naar een therapeut durven sturen. Ik hoop dat ik volgende week op kennismakingsgesprek mag..

Super goed! Ik heb daar ook altijd moeite mee, goed dat je toch de stap hebt gezet! :j

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:54

Ladybird schreef:
Nummer 2: Ik knip mijn pizza altijd met een schaar :D en iedereen vind dat raar :') Maar als je mensen overtuigd, vinden ze het suuper handig :=

DIT! Ik dacht dat wij de enige familie waren die dat doen :')
En elke keer die blikken als je een pizza begint te knippen :+ en zodra ze het zelf proberen zeggen ze 'oh das eigenlijk best handig'

Elke keer weer.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:11

_bokworst schreef:
Ladybird schreef:

DIT! Ik dacht dat wij de enige familie waren die dat doen :')
En elke keer die blikken als je een pizza begint te knippen :+ en zodra ze het zelf proberen zeggen ze 'oh das eigenlijk best handig'

Elke keer weer.

Ja echt he! heerlijk zijn die reacties xD haha

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:19

Ik heb een hekel aan bokkers die zo gemeen commentaar kunnen geven, wat echt super hard overkomt. Meestal zeg ik dan alleen nog maar dingen die ze nog meer pissed of maken want ik kan ze gewoon echt niet serieus nemen als ze zo doen :o

'Doe eerst maar eens rustig en dan praten we verder' denk ik dan :P

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:46

Confession: Ik heb wel eens geld uit zo'n verzamelverpakking gehaald :o Toen ik bij de winkel aankwam zei de cassiere dat alle muntjes zo mooi glommen.. Ik heb toen maar snel gezegd dat mijn oma graag al haar muntjes oppoetste :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:10

xLeoniee schreef:
Confession: Ik heb wel eens geld uit zo'n verzamelverpakking gehaald :o Toen ik bij de winkel aankwam zei de cassiere dat alle muntjes zo mooi glommen.. Ik heb toen maar snel gezegd dat mijn oma graag al haar muntjes oppoetste :')

Oh, dat hebben wij ook wel eens gedaan. Kregen met de overgang gulden-euro alle 4(puders, broertje en ik) zo'n pakket, volgens mij hebben we ze allemaal open gemaakt en uitgegeven :=
Heb helemaal niks met munten verzamelen, dus we vonden het vooral zonde om het niet te gebruiken :+

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:50

Confession 1: ik lees vanaf het begin mee.

Confession2: als ik pizza eet, eet ik eerst de korst en dan het midden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:53

Ik hou ervan om kinderachtige shirts te gebruiken als slaapshirt. (Lees: smurfen, My Little Pony, Olaf) O:)

Ik ben dan ook weer zo heldhaftig om 1 kinderachtige wintertrui te hebben met Bambi <3

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:00

Confession: ik wil die trui zien, en het liefst nog weten waar je m vandaan hebt :Y)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:03

Confession: Ik snap niets van mensen die in kinderachtige shirts slapen. Ik snap gewoon niet waarom. Vraag me ook serieus af of je die draagt in bijzijn van (mannelijk) gezelschap.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:11

ik wel heb zelfs onderbroeken met minnie mouse en tweety en ja dat interesseert mij niks hoor mannelijk gezelschap of niet :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:11

Doubtless schreef:
Confession: Ik snap niets van mensen die in kinderachtige shirts slapen. Ik snap gewoon niet waarom. Vraag me ook serieus af of je die draagt in bijzijn van (mannelijk) gezelschap.

Omdat die goedkoop zijn bij de zeeman :')

Zou mij een zorg zijn dat ik Snoopy als bedpartner heb haha.

(Heb wel mijn grenzen, dus heb voor het ziekenhuis wel neutrale nachthemden gekocht :') En t snoopy gehalte is in de loop der jaren wel voor het overgrote deel vervangen door grote mensen nachthemden en pyama's )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-10-15 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:12

Confession: ik heb een Olaf- en Minionslaapshirt en mijn vriend vindt ze leuk.
En confession 2.0: ik heb vorige week voor het eerst een onesie gekocht, het is een nijlpaard en hij zit heerlijk.
Ik vind het gewoon heerlijk om af en toe nog even kinds te zijn.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:58

18+ haha
Spoiler:
onze favoriete seks plek is de bank O:)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 00:21

Doubtless schreef:

Mijn vriend vind dat juist fantastisch :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 01:27

Waarom zou je ze NIET dragen om in te slapen, vind ik een betere vraag eigenlijk :+ Ik heb dat soort T-shirts toch liggen, draag ze verder uiteraard nooit en ze zijn dan gewoon makkelijk om in te slapen want er ligt er altijd wel een in de kast. Normale pyjama's koop ik wel maar draag ik vervolgens niet, zit minder lekker.

En als mijn gezelschap problemen heeft met de T-shirts waarin ik slaap gok ik zo dat ik niet zo'n behoefte heb aan hun gezelschap :D Tenzij het een scharrel of zo is, maar het maakt mijn vriend echt niet uit waarin ik slaap hoor.

Confession: ik was geïrriteerd op een vriendin omdat ze al weken een trui van me heeft die ze had geleend en waar ze vervolgens allemaal vlekken op heeft gemaakt. Gisteravond leende ik een spijkerbroek van haar die ze bij zich had en er zat nog £4.50 in een van de zakken. Drie keer raden wat ik daarmee gedaan heb :+

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 07:18

Ik lig nog op bed terwijl ik over minder dan een half uur weg moet. Maar het is nog zo donker.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:26

Doubtless schreef:

Ik draag vaak een groot shirt met een tekst. Nu bijv "im not lazy o Just Really enjoy doing nothing. "

Maar met mannelijk gezelschap heb ik vaak niks aan haha

Confession..... broers van kunnen ook erg leuk zijn

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:30

Eulogy schreef:
Waarom zou je ze NIET dragen om in te slapen, vind ik een betere vraag eigenlijk :+

De reden voor mijzelf: omdat ik het een enorme turn off vind & graag een andere sfeer wil creëren als wij naar bed gaan :Y) ik heb zulke shirts ook gewoon niet.