Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:25

maralyn schreef:
Waarom iedereen steeds duurdere en hippere spullen willen... -.-"

Omdat de tijd veranderd

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:26

Okee, daar kan ik in komen...

Maar toch zie ik, dat mensen daardoor toch sneller in problemen komen...
Veel mensen lenen geld voor een auto... zelfs voor een TV En daar kan ik écht niet bij.

Ja.. het is waar, ik ben zo'n iemand die veel op mn spaarrekening zet.. Voor als ik het echt eens nodig ben. Denk aan een hoge dierenarts rekening, of als mijn auto stuk gaat, dan kan ik er mee naar de garage. Ook voor de wasmachine/droger/koelkast.

Eens in de zoveel tijd, kopen we een wat nieuwere auto. Maar alleen als de oude auto totaal af is.. Anders niet. En ook daar sparen we voor.

Vandaar dat ik die vragen heb, want ik ken dat gevoel niet..

Nou danique, ik heb dan misschien niet last van jou... Maar wel van mijn omgeving.
niet te spreken over verjaardagen, waarbij er voor de helft van de tijd niet eens normaal een gesprek plaats vind, omdat iedereen maar met hun mobieltjes zitten te spelen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:00

Waarom sommige bokker wel heel vaak een topic openen. Mensen herken van foto's, koosnaampjes en tot aan voerschema's aan toe.

Dat ik al bijna de kribbels krijg bij het zien van bepaalde topic titels...oh nee weer een.

. En dat juist in de BNb (bekende Nederlanderse bokker) ook geen commentaar wordt geaccepteerd, terwijl men bij de wat onbekendere juist weer wel doet.

Tuurlijk kan ik er omheen. Maar stiekem stoort het mij wel.. maar dat zal vast meer over mij zeggen.

LoveGlove

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:08

Waarom zweten honden alleen uit hun tong en niet over de rest van hun lichaam

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:12

De hond kan niet transpireren zoals de mens. Hij heeft vrijwel geen zweetklieren. Warmte kan hij slechts afvoeren via zijn tong
(hijgen) en via zijn voetzolen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:31

Kentaro schreef:
De hond kan niet transpireren zoals de mens. Hij heeft vrijwel geen zweetklieren. Warmte kan hij slechts afvoeren via zijn tong
(hijgen) en via zijn voetzolen.

Raar.... Ik ben blij dat ik zweet dat is lekker koel

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:33

:) En daarom is het ook extra erg wanneer men zo'n arme hond in de auto laat of naast de fiets laat rennen als het eigenlijk te warm is (asfalt geeft snel veel warmte af) -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:57

maralyn schreef:
Okee, daar kan ik in komen...

Maar toch zie ik, dat mensen daardoor toch sneller in problemen komen...
Veel mensen lenen geld voor een auto... zelfs voor een TV En daar kan ik écht niet bij.

Ja.. het is waar, ik ben zo'n iemand die veel op mn spaarrekening zet.. Voor als ik het echt eens nodig ben. Denk aan een hoge dierenarts rekening, of als mijn auto stuk gaat, dan kan ik er mee naar de garage. Ook voor de wasmachine/droger/koelkast.

Eens in de zoveel tijd, kopen we een wat nieuwere auto. Maar alleen als de oude auto totaal af is.. Anders niet. En ook daar sparen we voor.

Vandaar dat ik die vragen heb, want ik ken dat gevoel niet..

Nou danique, ik heb dan misschien niet last van jou... Maar wel van mijn omgeving.
niet te spreken over verjaardagen, waarbij er voor de helft van de tijd niet eens normaal een gesprek plaats vind, omdat iedereen maar met hun mobieltjes zitten te spelen.

Misschien ga je dan wel met de verkeerde mensen om, ik vind het ook vervelend als iedereen continue op zijn telefoon zit in een gesprek maar mijn vrienden ook dus niemand doet dat hoor.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:03

Oke vraag...

Ieder haarzakje is uitgerust met celspecifieke informatie toch? Hoe dik het haar wordt en hoe lang. Bedoel beenhaar wordt nooit zo lang als hoofdhaar. Een haarzakje kan ook maar een X aantal keren een haar produceren. Dus als je steeds de haar met wortel en al eruit trekt zal het haarzakje uitgeput raken.

Maar hoe weet het haarzakje dan dat het geschoren wordt? Bedoel, als je het haar afscheert op je been bijvoorbeeld, dan groeit daar altijd weer de haar terug in diezelfde lengte. Dus eigenlijk 'weet/voelt' een haar dus hoe lang of hoe kort hij is toch en hoeveel hij dus weer aan moet groeien. Bedoel met scheren verander je niets aan het haarzakje, alleen aan de buitenkant en toch voelt het haarzakje dat het haartje te kort is geworden en weer moet groeien

Begrijpen jullie me een beetje? :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:07

Ja ik begrijp t, maar heb er geen antwoord op :D grappig :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:13

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:10

Knert schreef:
Waarom sommige bokker wel heel vaak een topic openen. Mensen herken van foto's, koosnaampjes en tot aan voerschema's aan toe.

Dat ik al bijna de kribbels krijg bij het zien van bepaalde topic titels...oh nee weer een.

. En dat juist in de BNb (bekende Nederlanderse bokker) ook geen commentaar wordt geaccepteerd, terwijl men bij de wat onbekendere juist weer wel doet.

Tuurlijk kan ik er omheen. Maar stiekem stoort het mij wel.. maar dat zal vast meer over mij zeggen.

erg mee eens :o :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:23

Ook mee eens.. Tegenwoordig krijg je ook vrijwel geen reacties meer op fototopics terwijl bekende bokkers steeds bij uitgelicht staan en 3 pagina's vol krijgen.. Ach ja.. Voor mij een reden om geen topics meer te openen. Steek er energie in maar krijg 3 of 4 reacties, laat dan maar. :)

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:29

Captain schreef:
Ook mee eens.. Tegenwoordig krijg je ook vrijwel geen reacties meer op fototopics terwijl bekende bokkers steeds bij uitgelicht staan en 3 pagina's vol krijgen.. Ach ja.. Voor mij een reden om geen topics meer te openen. Steek er energie in maar krijg 3 of 4 reacties, laat dan maar. :)

Ja inderdaad... zelfs een tactisch tijdstip kiezen om een topic te plaatsen helpt al niet meer :')

Tja krijg je gewoon op een groot forum uiteindelijk. Meerdere malen meegemaakt op andere fora :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:30

Captain schreef:

Inderdaad. Keer op keer het zelfde paard in uitgelicht, keer op keer dezelfde soort shoot. Erg eentonig allemaal -O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:37

Captain schreef:

Valt mij heel erg mee. De term 'bekende bokkers' vind ik onzin, maar dat even erbuiten.
Als je 'bekend' op bokt bent, heb je ook meer vrienden. Als die vrienden reageren heb je automatisch meer reacties. Zo zijn bij mij altijd het grootste gedeelte van de reacties van vrienden of mensen die met je in een HK zit waar je de link dan in dumpt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:41

Nou danique het is nog erger omdat de mensen die het doen gewoon familie zijn

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:16

een meisje van 6 stelde mij op vakantie deze vraag, en ik had het antwoord niet, vandaar dat ik de vraag nu maar hier stel:

kunnen dieren ook allergisch zijn voor mensen?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:19

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:36

Leuke vraag :)
En of de hond allergisch is voor de kat (of andersom)
Dat geeft het artikel hierboven niet aan :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:37

Jup, dieren kunnen ook allergisch zijn voor andere dierlijke eiwitten. Een hond kan dus allergisch zijn voor een kat.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:40

Kun je ook allergisch voor je eigen soort/ jezelf zijn?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:42

Jup, dat zijn volgens mij de zogeheten auto-immuunziekten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:42

Dankjewel Suusie22

LisannePruts schreef:
Kun je ook allergisch voor je eigen soort/ jezelf zijn?

Voor sommige ben ik dat wel. Maar ik geloof dat dat officieel anders heet :+

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:58

Ik 'ken' zelfs iemand die allergisch is voor haar eigen haar. Had ik ook nog nooit van gehoord.