Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:31

Chasey schreef:
Hoe kan dat dan dat het daar meestal gebeurd, hoogte van het land ofzo?

Zou best kunnen, net zoals Almelo heel vaak de dans ontspringt. Zal iets met warmte van de grond zijn ofzo. Heel apart iig.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:33

Natuurlijk komt er wat. Dat moet gewoon. Dat hebben we nu verdiend.

Ik hoop dat het vanavond echt even lekker los gaat. Maar liever geen hagel! Dat overleven mijn roosjes en hortensia niet. :=

Helaas zie ik vanuit mijn huis en straat niet veel, maar van een flinke hoosbui kan ik zeker wel van genieten vanuit huis!

Starbreeze

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:37

Voorheen woonde ik in Den Bosch, en reed ik paard 10 km verderop tussen de rivieren in de Bommelerwaard. Dan was het regelmatig noodweer in Den Bosch en als ik daar kwam was het kurkdroog en zonnig! Het regende daar écht minder.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:38

Hoop eerlijk gezegd dat het hier toch niet al te erg wordt. Maar als jullie vanaf Apeldoorn gaan wachten verwachten jullie hier toch wel het e.o.a.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:39

Starbreeze schreef:
Nou ik woon ook in een soort van gehucht maar onze buurman is snachts al eens verrast in zijn slaap... stond er iemand met een wapen naast zijn bed. Nee ik hou alles dicht, alarm erop etc.

Ai, helpt niet. :')

Boven noord-Frankrijk zit een aardige joekel zeg! :wow: Lijkt alleen ook bij Zeeland de zee op te trekken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:40

Woah! Boven Noordwest Frankrijk gaat het al los! Ik denk dat dit net de kust van België schampt,maar niet boven land blijft. Het zit dus wel echt in de lucht en komt er aan.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:40

Op welke site kijken jullie nu dan?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:48

Buienradar, maar niet vooruit. Ik kijk naar de geschiedenis en actueel en probeer zo een beeld te krijgen. Jolien heeft beschikking over veel betere sites, alleen die werken niet helemaal op mijn telefoon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:49

Essxan schreef:
Hoop eerlijk gezegd dat het hier toch niet al te erg wordt. Maar als jullie vanaf Apeldoorn gaan wachten verwachten jullie hier toch wel het e.o.a.

Nee hoor, ik verwacht helemaal niks, is meer dat ik vanuit daar alle kanten op kan.

Wel leuk om te zien op http://www.lightningmaps.org/realtime die noordelijke cell slaat ineens rechtsaf, ipv noord-west gaat ie door naar noord-oost. Dat noemen ze een rightmover. best kans dat Belgie voor het middaguur al de eerste klappen krijgt.
Zo zie maar weer, dat t toch alweer anders loopt. Want als deze bui door trekt, zal de hele situatie voor de middag veranderen := En dan voornamelijk voor de westkust.

Edit, ligt er overigens aan hoe sterk hij naar rechts gaat trekken. Kan zo het binnenland in stekekn maar ook daarna toch weer richting de kust gaan. Is een lastige om te tracken iig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:51

Ehh bij mij ligt de straat open incluis de riolering. Zand, zand, zand }>
Water stroom toch altijd van boven naar beneden???
Laat ik nu bovenop wonen.
Mocht het echt gaan hozen dan voorzie ik een heleboel rommel onderaan de straat.
Een voordeel er kunnen geen auto's doorheen, dus geen waterzuilen die alles vies maken.

Edit: die oranje bolletjes gaan allemaal rechtsaf ipv naar boven.
Denk dat onze Zuiderburen weer de grootste klappen gaan krijgen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:54

Rightmovers! Hahaha... dat hadden wij toen we in Amerika in het donker aan het chasen waren. Gaat ie ineens hard naar rechts, dus wij moesten maken dat we wegkwamen (tornado aan de grond). Zit de spoorboom dicht!!! :') Man, dat was even een angstig momentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:58

Annash schreef:
Rightmovers! Hahaha... dat hadden wij toen we in Amerika in het donker aan het chasen waren. Gaat ie ineens hard naar rechts, dus wij moesten maken dat we wegkwamen (tornado aan de grond). Zit de spoorboom dicht!!! :') Man, dat was even een angstig momentje.

Ja poedersuiker is dat. Ik had t ook zo stom. Sta ik in Duitsland bij Keulen, bui op 100 km, zie m op me afkomen, 75 km voor me schiet ie ieens rechtsaf. Het erge was nog, dat we terugreden met een buienlijntje om ons heen, Maar wij redden precies door de stukken waar het niet los ging -O-

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:06

Uch ja... :') Wij hadden het tegenovergestelde op onze eerste chasedag in de Texas panhandle: we moisten naar het hotel zien te komen en daarbij moesten we zorgen dat we precies tussen twee supercells doorschoten op het juiste moment, anders hadden we een probleem. Was ook leuk. :')

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:13

Hier is de lucht aan het betrekken, zon verdwijnt meer en meer, snikheet en ontzettend benauwd. Ik verwacht het eigenlijk al voor de avond hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:16

poetser schreef:
Hier is de lucht aan het betrekken, zon verdwijnt meer en meer, snikheet en ontzettend benauwd. Ik verwacht het eigenlijk al voor de avond hier.

Dat is idd al redelijk op tijd. Hoop dat t los gaat. Dan koelt t even af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:33

Onweer is al dichtbij België , al is Friesland nog verrr weg :(

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:35

Ik zit nu in de buurt van Gent en is hier al aan het dichttrekken, geen zon momenteel en wordt ook iets koeler (klein briesje...)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:37

Toch lijkt het of de bui meer weg trekt richting de Noordzee. Hij lijkt linksaf te slaan.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:40

Volgt even :D heb helemaal nergensniksgeen verstand van, maar ik hoop dat het vanavond hard gaat regenen zodat we af kunnen koelen en hopelijk nog iets gaafs kunnen zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:50

Shanna, misschien krijg jij nog wat :P DIe buien lijken het kanaal over te steken :P

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:56

Hoop dat ie linksafslaat, heb nog hooi liggen wat vanavond geprest wordt dus kan nu geen regen gebruiken -O-
*Gaat een dansje doen dat alles naar Shanna gaat *\o/* *

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:00

Mwah, ik zit in de West Midlands. Dan moet het wel heel scherp naar links draaien wil het nog hier aankomen... :D Heb met een schuin oog naar de radar gekeken op Netweather, komen buien aan maar denk dat het vooral regen is. Wellicht een klap onweer. De lucht lijkt wel een heel vreemd kleurtje te hebben als ik vanaf hier naar buiten kijk, een beetje paarsig. :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:28

Volgens buienradar krijgen wij hier helemaal niks.
Voor nu dan.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:30

Dat beloofd vaak wel wat Shanna. Toch?

Ik. Wil. Afkoeling. :7

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:36

Paarsige lucht is meestal erg slecht weer.