Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leprycorn

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:28

Mijn vader gaat dat echt niet geheim kunnen houden voor mij _O-
Zie het mijn vriend ook absoluut niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:30

Joh vols mij huil ik al als ik in mijn eerste jurk stap, ook al is deze foeilelijk _O-

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:32

_O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:34

Ik heb geen traan gelaten ook niet met de trouw das gewoon persoonlijk. Maar het was top!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:39

Joolien schreef:
Joh vols mij huil ik al als ik in mijn eerste jurk stap, ook al is deze foeilelijk _O-

Weet je het zeker?

Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:43

Dan zijn het waarschijnlijk tranen van pure afschuw :P
(Of omdat je zo hard moet lachen...)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:44

Ik gok zo maar dat mijn vriend mijn vader wel eerst gaat vragen :).
Na jaren van discussies (terwijl we nog niet eens gaan trouwen) zijn we tot een compromis gekomen... Ik neem privé de naam van mijn vriend aan, maar zakelijk hou ik mijn eigen naam...
Maar wij gaan ook trouwen onder huwelijkse voorwaarden (als het er al ooit van komt).

Ik weet niet of ik tranen zou gaan laten bij de jurk... Misschien wel, maar ik denk het niet :).

Wat een afschuwelijke jurk hier boven zeg :wow:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:45

Ik ging niet huilen, maar wist het wel meteen. :D En ik had het best mooi gevonden als mijn vriend het eerst aan mijn vader gevraagd had, maar stiekem ben ik al blij dat het aanzoek romantisch achtig was. :')

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:53

Mijn inmiddels man (sinds 4 sept dit jaar) heeft wel aan mijn vader gevraagd of hij met mij mocht trouwen. Het antwoord van mijn vader: 'Strik er om heen en meenemen'. Dat zat dus wel goed.

Wat betreft het aannemen van de achternaam van je man. Ik heb voor de officiële documenten zoals de gemeente eerst de achternaam van mijn man en dan de mijne. Maar in het dagelijkse leven blijf ik gewoon mijn eigen achternaam gebruiken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:05

Eulogy schreef:
Heeft niet per se met de bruiloft zelf te maken, maar wat vinden jullie ervan als de bruidegom van tevoren de vader van de bruid om haar hand vraagt? :P Ik vind dat persoonlijk nogal ouderwets maar hoorde vandaag van m'n zwager dat hij dat een paar weken geleden dus wel heeft gedaan (hij gaat over 3 weken zijn vriendin ten huwelijk vragen) en iedereen leek dat heel normaal te vinden dus misschien ben ik wel heel gek :+ Misschien is het in Engeland ook wel normaler dan in Europa, het is hier bijvoorbeeld ook heel ongebruikelijk om niet de naam van je man aan te nemen.

Mijn vriend en ik hebben hier nu al discussies over terwijl we de komende 3/4 jaar echt nog niet gaan trouwen :') Hij wil per se dat ik zijn achternaam aanneem :')

Mijn vriend heeft mijn ouders om mijn hand gevraagd de ochtend dat hij mijn te huwelijk heeft gevraagd, en ik heb niks doorgehad :')
maar ik vond het heel fijn dat hij dat gedaan heeft :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:06

Sussie85 schreef:
Mijn inmiddels man (sinds 4 sept dit jaar) heeft wel aan mijn vader gevraagd of hij met mij mocht trouwen. Het antwoord van mijn vader: 'Strik er om heen en meenemen'. Dat zat dus wel goed.

Wat betreft het aannemen van de achternaam van je man. Ik heb voor de officiële documenten zoals de gemeente eerst de achternaam van mijn man en dan de mijne. Maar in het dagelijkse leven blijf ik gewoon mijn eigen achternaam gebruiken.

Haha mijn vader grapt nu al van, je hoeft niet om d'r hand te vragen, je mag d'r zo hebben, zijn wij er vanaf :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:09

Kijkt iedereen nu over mijn foto's heen? :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:13

Poes ik zie ze nu ik naar boven scroll ineens voorbij komen!
Wat een gave jurk! erg mooi, staat je prachtig :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:15

Dank je :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:15

Mooie jurk! Ik vind hem heel elegant, staat je erg mooi :D

Sammie _O- Niet zo'n mooie jurk

Ja mijn vader zou denk ik ook iets in de trant van "Ja neem d'r alsjeblieft mee" zeggen, haha. Ik snap het wel hoor, dat sommige koppels het wel doen en het een mooi idee vinden. Ik zou het zelf alleen niet willen :o Zijn naam niet aannemen is in Engeland heel ongebruikelijk dus dan krijg je er geheid allerlei vragen over, en mijn vriend zelf is er nu ook al heel stellig over, zelfs mijn achternaam met zijn achternaam samen keurt hij niet goed :+ Professioneel hou ik denk ik sowieso mijn eigen naam, het lijkt me zo gek om ineens een andere naam te hebben?
Ach, mocht ik er tegen die tijd toch voor gaan, dan heeft hij in elk geval een mooie, Franse achternaam waar ik wel mee zou kunnen leven :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:28

Mijn moeder moest huilen en mijn vader stikte in zijn boterham (hij zat te ontbijten :') ) dus mijn vriend kon hem eerst 5 minuten op zn rug kloppen voor hij uberhaupt antwoord kon geven :+

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:40

Poes, mooie jurk!!!
Genoten verder van je dag? :)

@Eleionomae: _O- _O- _O- Dat had ik toen ik zei dat ik zwanger was. Toen stikte hij in zijn koffie :9k Denk dat hij trouwen toen "een minder grote schok" had gevonden dan dit nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:46

:') _O-

Wij waren dit weekend bij de opa en oma van m'n vriend en die wisten blijkbaar niet dat we al een jaar samenwoonden en net samen een huis hebben gekocht :+ Zij zijn behoorlijk ouderwets dus zijn oma liet nogal duidelijk merken dat ze dat niet echt goedkeurde. De hele middag was het "Nou dat is natuurlijk de verkeerde volgorde he", toen het over iets ging dat zijn zusje gedaan heeft en waar zijn moeder absoluut niet blij mee is: "Nou ik zou het erger vinden dat je zoon dan ongetrouwd samenwoont" en over zijn broer die zich dus binnenkort gaat verloven: "Nou misschien moet je dan maar snel het goede voorbeeld van je broer volgen" :')
Sorry oma.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:46

Het was perfect :) we zijn vrijdagmorgen in Gent getrouwd en dan met vrienden en familie wat gaan drinken en eten. Vervolgens zijn we naar de trouwlocatie gereden. Deze huurden we van vrijdag tot zondag en er bleef in totaal 22 man slapen. Ik ben onderweg ook nog een luxe auto gaan oppikken. S avonds gebben we daar met zijn allen gegeten.

Zaterdag hebben we dan make up en foto shoot gehad. Tussendoor hadden we even een uurtje 'vrij' waar we met de vrienden even op kamer zaten. Dat was spannend maar heel bijzonder. Om 15:00 hadden we dan de ceremonie met de genodigden. Heel heel intens!!!!
En erna dik feest :D

Het was echt heerlijk!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:48

Super fijn poes dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Heel weekend feest zo! Best intens

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:59

Klinkt inderdaad intensief maar wel fijn, Poes. Jurk staat je goed! :)

Mijn vriend heeft mijn vader inderdaad ook om mijn hand gevraagd, geloof dat hij ook een "dat werd eens tijd" / "Als het niet goed was, had je het ondertussen wel geweten" antwoord heeft gekregen. Maar stiekem is m'n vader daar wel gevoelig voor hoor, volgens vriend-lief werd vader toch wel een beetje emotioneel. :D
En ik had ook niks door. Net als dat ik niet door had dat vriendje al een half jaar een verlovingsreisje aan het plannen was. Heeft ie goed verborgen gehouden :o

Momenteel ben ik op zoek naar schoenen voor bij m'n trouwjurk, maar alles wat ik uitzoek blijkt oude collectie te zijn en bijna niet meer te vinden {:)-:(
Zal straks nog wat jurken posten, had er een paar bewaard op m'n tablet voor dit topic!

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:49

Mooie jurk poes!

Sammie schreef:
Joolien schreef:

Weet je het zeker?

[ Afbeelding ]

_O- _O-

Ik heb tegen vriendlief gezegd dat hij eerst bij paps om m'n hand moet vragen. M'n vader vond het maar onzin toen die dat hoorde :')

Ik denk dat ik eerst vriendliefs achternaam wil en dan die van mezelf erachter, vind die te mooi om weg te laten :o

Ik zat vanmorgen trouwens SYTTD te kijken en kan me soms zo irriteren. Moeder zegt budget van ongeveer 3000. Dochter zegt ja doe maar tot 7000. Ik zou dat lef dus echt niet hebben :\

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:01

Ik zeg tot 1000 en dat vond ik al een klap geld :') die bedragen in syttd vind ik echt zo belachelijk hoog meestal :=

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:13

Ik vind 1000 euro ook een mooi bedrag voor een jurk. Hoewel je daarmee in heel veel winkels nog niet slaagt vrees ik :=