Zie het mijn vriend ook absoluut niet doen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
.
En ik had het best mooi gevonden als mijn vriend het eerst aan mijn vader gevraagd had, maar stiekem ben ik al blij dat het aanzoek romantisch achtig was.
Eulogy schreef:Heeft niet per se met de bruiloft zelf te maken, maar wat vinden jullie ervan als de bruidegom van tevoren de vader van de bruid om haar hand vraagt?Ik vind dat persoonlijk nogal ouderwets maar hoorde vandaag van m'n zwager dat hij dat een paar weken geleden dus wel heeft gedaan (hij gaat over 3 weken zijn vriendin ten huwelijk vragen) en iedereen leek dat heel normaal te vinden dus misschien ben ik wel heel gek
Misschien is het in Engeland ook wel normaler dan in Europa, het is hier bijvoorbeeld ook heel ongebruikelijk om niet de naam van je man aan te nemen.
Mijn vriend en ik hebben hier nu al discussies over terwijl we de komende 3/4 jaar echt nog niet gaan trouwenHij wil per se dat ik zijn achternaam aanneem

Sussie85 schreef:Mijn inmiddels man (sinds 4 sept dit jaar) heeft wel aan mijn vader gevraagd of hij met mij mocht trouwen. Het antwoord van mijn vader: 'Strik er om heen en meenemen'. Dat zat dus wel goed.
Wat betreft het aannemen van de achternaam van je man. Ik heb voor de officiële documenten zoals de gemeente eerst de achternaam van mijn man en dan de mijne. Maar in het dagelijkse leven blijf ik gewoon mijn eigen achternaam gebruiken.

Niet zo'n mooie jurk
Zijn naam niet aannemen is in Engeland heel ongebruikelijk dus dan krijg je er geheid allerlei vragen over, en mijn vriend zelf is er nu ook al heel stellig over, zelfs mijn achternaam met zijn achternaam samen keurt hij niet goed
Professioneel hou ik denk ik sowieso mijn eigen naam, het lijkt me zo gek om ineens een andere naam te hebben?
) dus mijn vriend kon hem eerst 5 minuten op zn rug kloppen voor hij uberhaupt antwoord kon geven

Zij zijn behoorlijk ouderwets dus zijn oma liet nogal duidelijk merken dat ze dat niet echt goedkeurde. De hele middag was het "Nou dat is natuurlijk de verkeerde volgorde he", toen het over iets ging dat zijn zusje gedaan heeft en waar zijn moeder absoluut niet blij mee is: "Nou ik zou het erger vinden dat je zoon dan ongetrouwd samenwoont" en over zijn broer die zich dus binnenkort gaat verloven: "Nou misschien moet je dan maar snel het goede voorbeeld van je broer volgen" 
we zijn vrijdagmorgen in Gent getrouwd en dan met vrienden en familie wat gaan drinken en eten. Vervolgens zijn we naar de trouwlocatie gereden. Deze huurden we van vrijdag tot zondag en er bleef in totaal 22 man slapen. Ik ben onderweg ook nog een luxe auto gaan oppikken. S avonds gebben we daar met zijn allen gegeten.

Sammie schreef:Joolien schreef:Joh vols mij huil ik al als ik in mijn eerste jurk stap, ook al is deze foeilelijk
Weet je het zeker?
[ Afbeelding ]
die bedragen in syttd vind ik echt zo belachelijk hoog meestal