MyHorseGirl schreef:Van dit hele verhaal krijg ik helemaal de rillingen. Het zet me ook wel aan het denken, dat er eigenlijk geen hout klopt van dat hele rechtssysteem in Amerika en dan vooral de juryrechtspraak. Hoe krom (in mijn ogen) is het om mensen die eigenlijk nergens verstand van hebben (het rechtssysteem zelf) te laten rechtspreken? En dan vooral iemand de doodstraf op te leggen? Waarom worden sommige verdachten die minstens 3 moorden op hun geweten hebben, gestraft met 20 jaar en iemand anders die 1 moord op zijn geweten heeft, tot de doodstraf veroordeeld?
Zet me erg aan het denken en het houdt me erg bezig.
Isegrim, ik hoop dat alles rustig is verlopen en dat hij vredig is heen gegaan. Veel sterkte en ik hoop tevens dat het ondanks de omstandigheden, enigszins goed met je gaat.
Jury bepaald niet de hoogte van de straf, slechts of iemand schuldig of onschuldig is. Dit wordt bepaald aan de hand van het gepresenteerde bewijs en ligt dus erg in de overtuigingskracht van of de aanklager of de verdediging
De straf wordt bepaald de rechter en dat is federaal geregeld ofwel per staat zijn de regels en precedenten anders