Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:15

djuulsie schreef:
@Jolliegirl: heb zelf ook gemerkt dat je er echt 'klaar' voor moet zijn (klinkt misschien raar, maar zo voel ik het) Dus gewoon nog lekker even niet doen.

Dit had ik inderdaad ook, eerst gekeken en een gevangene uitgekozen en toch niet geschreven een half jaar later een ander uitgekozen en direct geschreven. Heel raar inderdaad, opeens voelt het goed om het te doen!

Rosie

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:49

Isegrim heel erg veel sterkte gewenst. Ongelooflijk heftig dit. En Jamie, rust zacht.. ik hoop dat je er zo weinig mogelijk van meegekregen hebt na de injecties.

Heb nog geen brief gestuurd naar een inmate. Kan me er even niet toe zetten.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:42

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:03

Sterkte voor iedereen die dicht bij Jamie stond! Ik hoop dat hij na de injecties er niets meer van mee heeft gekregen!

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:26

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:34

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:55

Die lijst met laatste woorden, zo verschrikkelijk.. Ook mensen die in hun laatste woorden pleiten niet schuldig te zijn.. Veel mensen die zeggen "it burns".. Bah.
Ik ga morgen maar eens kijken of ik iemand kan schrijven, anders even de lijst van steffi afwachten..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:00

Ik hoop echt dat mn lijst snel komt, ik wil al die mensen zo graag snel "helpen"

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:04

Ik zit ook even willekeurig wat dingen in die lijst te bekijken.

Sommige crimes geven me een misselijk gevoel..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:20

Ik krijg echt tranen in m'n ogen van de laatste woorden van sommigen.. Die beschrijven dat ze voelen dat ze dood gaan :(

''It's coming. I can feel it coming. Goodbye.''
''I feel it; I am going to sleep now. Goodnight, 1, 2 there it goes.''

Wat verschrikkelijk moet dat zijn.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:34

Van dit hele verhaal krijg ik helemaal de rillingen. Het zet me ook wel aan het denken, dat er eigenlijk geen hout klopt van dat hele rechtssysteem in Amerika en dan vooral de juryrechtspraak. Hoe krom (in mijn ogen) is het om mensen die eigenlijk nergens verstand van hebben (het rechtssysteem zelf) te laten rechtspreken? En dan vooral iemand de doodstraf op te leggen? Waarom worden sommige verdachten die minstens 3 moorden op hun geweten hebben, gestraft met 20 jaar en iemand anders die 1 moord op zijn geweten heeft, tot de doodstraf veroordeeld?

Zet me erg aan het denken en het houdt me erg bezig.

Isegrim, ik hoop dat alles rustig is verlopen en dat hij vredig is heen gegaan. Veel sterkte en ik hoop tevens dat het ondanks de omstandigheden, enigszins goed met je gaat.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:37

Geryon schreef:
Ik krijg echt tranen in m'n ogen van de laatste woorden van sommigen.. Die beschrijven dat ze voelen dat ze dood gaan :(

Bah, zulke dingen heb ik gelukkig niet gelezen. Toch nog wel een stuk of 20 statements gelezen. Beetje bedrukt gevoel bij. Sommigen zeggen het niet, maar tussen de regels door kun je wel lezen dat de koek op is en ze opgelucht zijn om heen te gaan.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:43

Geryon schreef:

Ahw hier nog een.
Of dat ze zeggen dat ze er klaar voor zijn om ingeslapen te worden. Brr

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:45

Misschien een hele domme vraag, maar hoe kunnen ze hun laatste woorden ''doorgeven''? Als ze dan een soort van verlamd raken?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:50

Er werd eerder gesproken over myloselan, dat voel je (heb het ooit gehad in lage dosis) je word er heel slaperig van en voelt jezelf wegtrekken, behoorlijk angstaanjagend gevoel..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:52

Ow oke, ik volgde het niet meer met al die medicijnen, sorry :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:53

Ja het is echt heel apart.. Heb er ook nooit zo bij stil gestaan.

Laatste woorden hoeven niet te zijn op dat moment eclair98. Je kan toch gewoon praten tot het niet meer gaat (en dat duurt wel even hoor, niet meteen na de injectie) en dat zijn dan je laatste woorden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:01

Laatste woorden zijn aan het begin. Dan moet meeste nog worden toegediend.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:07

Stille meelezer. Onwijs veel sterkte Isegrim!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:12

MyHorseGirl schreef:
Van dit hele verhaal krijg ik helemaal de rillingen. Het zet me ook wel aan het denken, dat er eigenlijk geen hout klopt van dat hele rechtssysteem in Amerika en dan vooral de juryrechtspraak. Hoe krom (in mijn ogen) is het om mensen die eigenlijk nergens verstand van hebben (het rechtssysteem zelf) te laten rechtspreken? En dan vooral iemand de doodstraf op te leggen? Waarom worden sommige verdachten die minstens 3 moorden op hun geweten hebben, gestraft met 20 jaar en iemand anders die 1 moord op zijn geweten heeft, tot de doodstraf veroordeeld?

Isegrim, ik hoop dat alles rustig is verlopen en dat hij vredig is heen gegaan. Veel sterkte en ik hoop tevens dat het ondanks de omstandigheden, enigszins goed met je gaat.

Jury bepaald niet de hoogte van de straf, slechts of iemand schuldig of onschuldig is. Dit wordt bepaald aan de hand van het gepresenteerde bewijs en ligt dus erg in de overtuigingskracht van of de aanklager of de verdediging

De straf wordt bepaald de rechter en dat is federaal geregeld ofwel per staat zijn de regels en precedenten anders

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:26

Klopt

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:44

Douraque schreef:
MyHorseGirl schreef:

Jury bepaald niet de hoogte van de straf, slechts of iemand schuldig of onschuldig is. Dit wordt bepaald aan de hand van het gepresenteerde bewijs en ligt dus erg in de overtuigingskracht van of de aanklager of de verdediging

De straf wordt bepaald de rechter en dat is federaal geregeld ofwel per staat zijn de regels en precedenten anders

Aha, okee. Duidelijk! Bedankt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 05:08

MyHorseGirl schreef:
Douraque schreef:

Aha, okee. Duidelijk! Bedankt. :)

De jury heeft geen rechtsprekende macht, en stelt alleen de feiten vast. De rechter kan hier altijd vanaf wijken als het in het voordeel van de verdachte is. De rechter stelt vervolgens de straf vast en 'spreekt recht'.
Dat er in veel staten nog steeds een deathpenalty is, komt als het goed is omdat niet het recht wordt toegepast dat het meest gunstige is voor de verdachte, wanneer dit veranderd is in de loop der jaren.
In NL en ik geloof zo'n beetje overal op de hele wereld wordt gekeken naar het recht op het tijdstip van het begaan van het delict en naar het recht op het tijdstip van de uitspraak. Altijd wordt gekeken naar het meest gunstige recht voor de verdachte.
In Amerika is dit niet zo en wordt gekeken naar het recht dat van toepassing was op het moment van het begaan van het delict.
En in sommige staten zoals in Texas is het gewoon 'normaal'. Ik schrik ervan als ik de information van de offendors doorlees. Ik had verwacht dat ze tenminste een aantal moorden zouden moeten hebben gepleegd oid om in deathrow te belanden. Triest, in en in triest.

Ik vind het echt enorm bewonderingswaardig van je Isegrim. Je hebt deze man een hele warme vriendschap geboden, en dat lijkt me niet makkelijk, wetende dat iemand snel zal sterven.
Veel sterkte, en alle kracht.
(sorry dat ik even het topic binnen kwam vallen!)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 08:53

Vraagje: mag je vragen naar hoe voor hun een normale dag eruit ziet?

Die site is echt vreselijk. Zat ook even te lezen, maar krijg er echt rillingen van.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 08:59

Denk dat de gevangenen zelf weten wat ze wel en niet kunnen/mogen zeggen tegen de buitenwereld.
Dus dat kan je gewoon vragen. Ik zou het alleen niet direct in een van je eerste brieven vragen.

Ik denk dat het er in de gevangenissen en vleugels waar mensen met een relatief korte straf zitten een stuk netter aan toe gaat dan op DR of levenslang.