Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 06:57

Maar Roosch als je vriend wel zijn id bij zich heeft waarom laat je die dan niet betalen (eventueel met jouw geld) dan is het probleem toch ook opgelost

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:16

inochiyo schreef:
Optiwolk schreef:

Oh aanwezig!
Pak jij de donuts, dan ik de koffie :)

akkoord :P we zouden ook gewoon stiekem daar kunnen gaan zitten zonder dat ze het weet :P
jij weet toch waar ze werkt en ik woon toch niet zo heel ver van oost-vlaanderen :+

Ja maar V werkt wel in Brussel
En 't moment dat die mij op d'r werk ziet rondlopen, valt ze weer van't lachen in de kartonnen dozen O:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:20

magriet schreef:
Maar Roosch als je vriend wel zijn id bij zich heeft waarom laat je die dan niet betalen (eventueel met jouw geld) dan is het probleem toch ook opgelost

Mijn vriend betaalde ook van ons geld, maar tegenwoordig moet je beiden legitimeren.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:37

klopt.. maar als jij 20+ ben! hoef jij je NIET te legetimeren. vriendin van mn zus is 23.. lijkt 17 ofzo :) wordt ook om id gevraagd.. zegt ze nee, ben 20+ dus hoef het niet meer;) is toen een manager bij geweest die haar gelijk gaf,, ( was bij AH)

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:56

een vriend van mij weet dat ik boven de 16 ben, maar ik moet me ook nog legitimeren bij hem hoor. Als ze komen controleren is hij de banketstaaf. Je doet gewoon wat je wordt opgedragen op je werk. Dus ik vind het dan zo vervelend als wij een uitbrander krijgen terwijl wij het er misschien ook niet meeeens zijn

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:00

van mij zul je nooit n uitbrander krijgen.. als ik alcoholische drank haal ( of tabbak voor pa ofz) dan leg ik altijd al id erbij
kijken ze er neit eens op! maarja :P

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:04

Mijn vriend is 29 en word soms nog om zn ID gevraagd..
Daarintegen ben ik 19 en bij mij word er nooit om gevraagd :=

Je moet je tegenwoordig idd beide legitimeren maar ik heb vaak mn portomonnee niet bij, maar als ze zien bij mn vriend dat hij 29 is dan hoef ik nooit meer iets te laten zien :=

Toen ik nog bij de appie werkte was het altijd liever een keer te veel dan een keer te weinig vragen i.v.m. controle's..
Ik snap dan ook niet dat een manager het goedkeurde dat ze het niet meer hoefde te laten zien.. Een meisje van 16 kan toch ook gewoon heel hard roepen dat ze 24 is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:57

Opti, dat was een collega die in de dozen getuimeld is met de slappe lach, maar weet niet meer waarom.

Oh, iets waar ik me nog steeds over verbaas: bij ons wordt ook enorm vaak gestolen. Niet qua geld, maar dan spullen. We hebben patiëntenwc's op 5m van onze loketten, zo'n aparte ruimte van 3. Hoe vaak we niet merken dat de schoonmaakploeg net geweest is (vaste uren) en dat ineens overal het toiletpapier weer weg is, en dat zijn dan zo grote rollen in een bakje dat op slot zit. Ook de papieren doekjes voor je handen af te drogen verdwijnen toch 2x/dag. De wc-borstels krijgen ook met regelmaat pootjes, het is een tijdje een plaag geweest dat ze de omkadering van de lichtknoppen meepikten en 1x heeft iemand zelfs de 3 wc-brillen een nieuwe thuis gegeven.
Bij ons hoeven geen mensen langs te komen met grote koffers voor opname, dus dat zou opvallen.

Is toch even raar opkijken dan wanneer je merkt dat zoiets ontbreekt :)) Dat stop je toch niet onder je jas of in een standaard handtas?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:03

een wc bril,n hoe neem je dat nou mee? en ieuw! :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:19

Een wc-bril? :')

Ik dacht dat jij je toen met de rekenmachine gemept had.
Kan 't opzoeken maar heb geen zin O:)

Wij hebben gelukkig geen diefstallen.
Gaat ook erg moeilijk, we merken het wel als er een bikini niet uit het pashokje komt die we wel hebben aangegeven ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:25

Roosch schreef:
Ik vind het bullshit dat je collega zich zou moeten identificeren. Zal wel weer een onlogische redenering achter zitten van de bazen/degenen die over dat legitimatiegebeuren gaan, maar als je wéét dat iemand boven de 16 is ga je toch niet vragen of ze het bij zich heeft.. :?

Het is al uitgelegd dat het dus verre van bullshit is :). Zeker een collega die notabene bij de kassa heeft gewerkt, zou zich normaal moeten gedragen :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:36

Ja echt de wc-brillen :') We zitten niet de ganse dag naar die deur te kijken om te zien wie er op verdachte wijze uit komt sneaken, maar dat het echt niemand opvalt is ook wat. Zoiets vervang je ook niet direct (krijg de technische dienst dat ook maar eens uitgelegd zonder uitgelachen te worden) en dat geeft op zich weer patiënten die komen klagen. Begrijpelijk in dit geval.
Op een bril zit je gewoon, zo'n borstel meepikken waar wie weet al in een goeie vieze soep is geroerd. Ieuwl :')

Juist! Ging mezelf koelte toewuiven met een rekenmachine en heb me toen in mijn eigen gezicht gemept. Collega die het zag natuurlijk strike, wil tegen de muur steunen en boef, tussen de vuilbak en een paar kartonnen dozen :))

Hadden ook erg vaak klachten omdat we tot begin juni geen loket hadden voor gehandicapten. Bij het inrichten van onze wachtzaal had de architect dat over het hoofd gezien :+ Kwam iemand in een rolstoel, zag je hooguit een handje zwaaien boven je pc-scherm. Heeft hilarische momenten opgebracht.
Nu hebben ze dus in juni 1 extra loket gemaakt speciaal voor gehandicapten... staat het scherm van onze pc pal in het midden. Had gisteren de eer om te ontdekken dat je dus niemand in het gezicht kan kijken. Je ziet je scherm en dan 2 benen in een stoel er onderuit piepen. We mogen dat scherm niet verzetten, dan kunnen de mensen meelezen en da's dan weer schending van privacy.
't Zijn toch ook geen topontwerpers daarboven bij ons }:0

Wij vragen trouwens ook aan collega's en zelfs aan artsen hun ID wanneer ze komen inschrijven. Hogerop kunnen ze dat namelijk zien of je die vraagt of niet, en als Belg heb je vaak zo'n chipkaart. Merken ze dat je vaak de kaart niet inleest en dus wss ook niet strikt vraagt, dan krijg je een officiële waarschuwing van de directie op papier.
3x is ontslag.

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:32

Ik, achter de kassa: "Wat voor appel is dit?"
Klant: "Het is een nectarine." :D
Oepsss O:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:33

Dan zal die nog wel goed hard zijn geweest :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:37

Ja, dat is bij ons ook wel eens zo, dat ze zo hard zijn dat ik twijfel... :')

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:40

Ik weet ook vaak niet het verschil tussen alle groente dingen, vaak denk ik dat andijvie sla is of iets dergelijks :P Heel verwarrend. Verschil tussen nectarines en perziken weet ik ook niet, maar gelukkig kosten die hetzelfde dus ik sla altijd maar gewoon 535 (nectarinecode) aan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:53

nectarine heeft de gladde schil en perzik de pluizige :D
Zo heeft papa het me ooit geleerd, een perzik pluist.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:58

Klopt, is voor de voorraadb ook niet goed om altijd nectarine aan te slaan :p

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:11

Perzikenhuidje.... Refereert naar de zachte huid van een perzik :D

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:13

zeggen jullie perzik of een pêche?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:14

Perzik... Is pêche niet Frans/Waals?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:17

Ooooh handige :D Perzik pluist nectarine is glad, die ga ik onthouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:17

Ik gebruik beide, maar pêche wel iets meer denk ik. Is vaker gebruikt hier bij ons in de volksmond en mijn ouders zijn perfect 2-talig maar werkten beide in Bxl, dus het Frans zat er uit gewoonte iets beter in :)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:19

_Denise_ schreef:
Perzik... Is pêche niet Frans/Waals?

geen idee, wij zeggen hier eigenlijk nooit perzik (vind ik raar om uit te spreken :P)
en ik ben heus geen fransman, (west-vlaming)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:22

Je hebt perziken en je hebt harige nectarines... In één van deze gevallen heb je een groot probleem. :+

Bij ons was pas de code ineens veranderd. De pestkoppen daar hogerop!