Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 20:35

Ja vertel mij wat. En de politie doet oprecht niks.

Dus als gevolg ga ik nog meer maatregelen nemen om mezelf veilig te houden. Want blijkbaar ben je in een klein dorpje op de Veluwe al niet meer veilig in je eigen huis.

Slaap nu met pepperspray en een zakmes naast me. Jammer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:07

MarlindeRooz schreef:
Ja vertel mij wat. En de politie doet oprecht niks.

Dus als gevolg ga ik nog meer maatregelen nemen om mezelf veilig te houden. Want blijkbaar ben je in een klein dorpje op de Veluwe al niet meer veilig in je eigen huis.

Slaap nu met pepperspray en een zakmes naast me. Jammer.

Je kan beter zo gezegd 'toevallig' een bijl in je huis zetten want nodig voor de tuin.

'Wapens' met voor bedachte raadde krijg je meer gezeik van als het in wil zetten.

Doet mij namelijk nog altijd denken aan dat verhaal van die juwelier die toen een overvaller doodschoot en zelf de bak in ging. In mijn ogen risico van het vak als je iemand gaat overvallen. Maar daar dacht de rechter anders over.

En misschien een ring deurbel aanschaffen? Ik woon als vrouw zijnde ook alleen tussen mannen waarvan zeker 1 soms ook vreemde figuren aan de deur heeft, die dan eerst bij mij aanbellen omdat ze in de war zijn met het nummer. Of gewoon achterom de tuin in lopen. Ik zit ook nog wel te denken aan een camera. Ik heb al wel voor een fiets een alarm aangeschaft.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:10

Ik ga inderdaad een camera deurbel halen. Helaas kunnen mensen achterom zo binnen komen. Ik heb geen afgesloten tuin.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:12

Bij de bushalte staan en dat je van 2 minuten naar 28 minuten ziet verschuiven.

En stond in Amsterdam Zuid Oost, en door een stukje lopen denk wel 3 a 4 blaren op beide voeten..
Als ik wist dat we gingen wandelen dan had ik andere schoenen aangetrokken en geen slippers.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:13

MarlindeRooz schreef:
Ik ga inderdaad een camera deurbel halen. Helaas kunnen mensen achterom zo binnen komen. Ik heb geen afgesloten tuin.

Zelfde hier inderdaad. Nou ja ik moet nog een schutting plaatsen. Ik heb ook het idee dat iedereen naar binnen kijkt ( al is dat niet zo).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:14

Ik kan helaas geen schutting plaatsen. Een laag hekje zou kunnen maar grote kans dat het niet mag.

Ik heb een soort van eigen zitje en aangrenzend daaraan een groot (openbaar) grasveld.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:33

Bah, een dorp of wat verderop is een luchtballon met zo'n XL size mand waar enorm veel mensen in kunnen neergestort, het is één en al sirenes buiten en heb al 2 lifeliners over zien vliegen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:43

Polarize schreef:
Bah, een dorp of wat verderop is een luchtballon met zo'n XL size mand waar enorm veel mensen in kunnen neergestort, het is één en al sirenes buiten en heb al 2 lifeliners over zien vliegen.

He getver ;( ;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:49

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:56

Even m'n bron (broer) checken...die weet vaak meer dan ik omdat hij in de media en hulpverlening zit
We kregen iets voor 21:00 al een bericht van hem dat we heel veel sirenes zouden gaan horen en waarom. In dat artikel staat 10 gewonden, maar m'n broer appte dat voor ambulance rekening gehouden wordt met 20/30

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:58

Het doet er eigenlijk ook niet toe.. ik hoop dat iedereen en redelijk ongeschonden uit mag komen na zo'n klap.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:59

Wat een nare dingen allemaal vandaag.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:00

Ja het was ook nog eens zo'n extra grote mand, met zoveel mensen erin kan het raar gaan als het neerkomt...fingers crossed dat het meer shock is en dat de meeste mensen er goed vanaf komen. Ze moeten vanuit de hulpdiensten natuurlijk opschalen voor het ergste geval

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:01

Ik las dat ze een zogenoemde code10 melding maken.
Mmt
14 ambus
2 traumas
Rode kruis
En en behandelbus

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:13

MarlindeRooz schreef:
Ik kan helaas geen schutting plaatsen. Een laag hekje zou kunnen maar grote kans dat het niet mag.

Ik heb een soort van eigen zitje en aangrenzend daaraan een groot (openbaar) grasveld.

Wat stom dat je geen schutting kan plaatsen -O- heb je geen wijkbeheerder die daar over gaat? Ik moet het hier eerst ook aanvragen.

Ik vond het eerst niet zo erg. Totdat het aan de achterkant werd afgesloten vanwege werkzaamheden. Ik ervaarde toen zoveel meer rust dat het een prio is om nog eind van de zomer een deur te plaatsen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:15

Ik moet trouwens zeggen dat ik de foto in de telegraaf niet helemaal netjes vindt, geen enkel gezicht geblurd van de niet-hulpverleners. Had mijzelf niet graag met gezicht zo herkenbaar in beeld gezien als ik net uit de mand van een luchtballon was gestuiterd :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:19

Op de foto die ik zie is amper iets te zien

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:24

Gaat inderdaad om de grootste ronde luchtballon ter wereld. In de mand kunnen 32 passagiers mee.

En ja, sommige persfotografen en het niet blurren van personen. Laat ik mij daar maar even wijsenlijk stil over houden :x

Berichtgeving van de Veiligheidsregio is te vinden op: https://fryslanveilig.nl/meldingen/onge ... n-de-hoeve

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:25

Mijn broer zat daar altijd enorm op te hameren toen hij zelf nog actief pers journalist was, dus af en toe kijk ik er iets te scherp naar :') het hoeft niet per sé, maar doordat hij er zo fel op was zit het er bij mij ook in

Maarja snel aanleveren is belangrijker dan kwaliteit soms :j

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:33

Ik snap ook niet waarom die ballonnen zo groot moeten zijn. Is dan toch ook niks meer aan met zoveel in een mandje. Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat de gewonde snel opknappen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:39

Ik krijg 20 minuten geleden de link voor een teams meeting van morgen 9 uur met de bedrijfsarts. Jongens, dat kan toch wel iets eerder. Kom er goed mee weg dat ik Teams redelijk makkelijk kreeg geïnstalleerd. En dat ik überhaupt nog wakker was. Anders kan je dat allemaal morgen net van tevoren gehaast lopen doen. Nou had ik me gelukkig al voorgenomen als het niet lukte via teams, om dan maar gewoon ouderwets te bellen, maar toch.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:05

5 gewonden en 1 dode helaas…. Op omrop fryslan staan updates.

Sterkte voor iedereen hier die het nodig hebben.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:16

Mijn hemel wat een drama!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:16

De juiste inschatting maken dat er inderdaad donkere basterdsuiker in huis is voor de sparerib marinade..
Om er vervolgens achter te komen dat die zo hard is als een baksteen en je om iets voor 11en suiker staat af te schaven :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:48

Aan de automatische tuinlamp(licht spot) van de buren die steeds aangaat op de bewegingssensor...
Het zonnescherm wappert ervoor.....

Onze slaapkamer is continu verlicht en baby word er wakker van..... :\