Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 14:31

Shenavallie schreef:
Niobe schreef:
Ik was (nog steeds wel een beetje) bijvoorbeeld bang voor overgeven, maar dat komt meer vanuit angst voor controleverlies etc dan voor het ziek zijn zelf. Aangezien ik wel een paar keer heb overgegeven over de jaren, maar dat maakte de angst niet minder. Ook niet nog erger overigens.

Maar ik heb nog wel meer fobieën die eigenlijk nergens op slaan. Voor vliegende voorwerpen bijvoorbeeld, zoals drones en ballonnen. En spinnen, om precies dezelfde redenen als jij: ik kan niet voorspellen wat ze doen en ben bang dat ze op mij gaan rennen/vallen etc. Hetzelfde met de ballonnen: wat als ze op me vallen. Slaat nergens op hè, ik weet het, maar het is zo.

Ik vind van die “face your fears” therapieën met dat je de angst letterlijk onder ogen moet zijn dan ook niet passend.
Er waren zelfs therapieën waarbij ze mensen lieten overgeven. Wat echt gruwelijk is en de onderliggende reden niet aanpakt. Maar er zijn ook genoeg therapieën die het wel goed aanpakken, ik zou daar toch echt eens naar informeren. Want kikkers kun je overal tegenkomen. Mijn ouders woonden midden in een woonwijk en zelfs daar hebben we kikkers binnen gehad. De vijver van ons park was echt vele meters verderop.

Letterlijk moeten overgeven tijdens een therapie lijkt me ook niet echt bevordelijk voor je slokdarm en gebit. Niet voor niets dat mensen die (was het nou boulimia of anorexia, ik haal die twee altijd door elkaar) op den duur een slecht/aangetast gebit krijgen van het vele overgeven. Goed dat je die variant niet hebt gedaan.

Ja precies!
Ik weet eigenlijk niet of dat nu nog bestaat. Ik zat in een ver verleden op een emetofobie forum waar daar over gesproken werd en ik vond dat toen al apart. Een psycholoog heeft het ook nog eens voorgesteld. Een mogelijke lover wilde dat ook wel een keer doen met mij in het bos. Super romantisch, maar een enorme afknapper _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 15:12

Shenavallie schreef:
Schiet me nu te binnen: springspinnen, daar ben ik echt als de dood voor. Die komen namelijk wel doelgericht op je af en wijken niet. Althans, dat is wat ik mijn hele leven al zo ervaren heb. Brrrr.....

Was ik ook, maar heb mezelf erbij neergelegd dat ze mij heel leuk vinden. :')

Kapot gaan van de buikpijn en misselijk.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 16:23

Tancreda4 schreef:
En ik heb net iemand een ongemakkelijk gevoel gegeven denk ik. Ik liep van mn auto naar m'n huis en m'n kat zat in de vensterbank, raampje boven open. Dus ik zeg voor hem 'hey moppie'. Op dat moment fietste er een vrouw langs die me raar na keek en toen besefte ik me dat ze misschien dacht dat ik haar moppie noemde :o

Ik zei van de week Mijn jongens of de heren op de Zorgboerderij, en werd even vreemd aan gekeken.
Maar toen was het oh je hebt het over je 2 kittens, je moet het wel zo zeggen bij mensen die weten dat je 2 kittens hebt..

Nou wat maakt dat nou weer uit joh, ik bepaal zelf wel waar ik het zeg, ken je mij niet jammer dan. 8)7

Ben blij als ik morgen mijn medicatie kan halen tegen de jeuk... _O-

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 16:27

Dat ik vermoed dat ik een ontsteking heb op de plek waar mijn verstandskies zat -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 17:58

Bloed bij mijn ontlasting. -O-

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 17:59

Marcella schreef:

Noooo
Ik zou morgen onmiddellijk huisarts bellen!

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 18:20

Kom goed.

Nu voor de 2de keer gedouched en schone kleren aan.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 18:24

Ik denk dat ik niet meer schoon wordt vandaag. Net drie uur met de trekker gereden om het losgetrokken onkruid uit de bak te halen. Ik zit echt van top tot teen onder het zand. Zelfs in mijn neus en oren :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:06

Marcella schreef:

Is het vers? Dan is er meestal sprake van een gesprongen adertje of een aambei.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:12

Vanwege de combinatie met heftige buikpijn, bang zijn om onderuit te gaan in de winkel (is dat duizeligheid Marcella of door de pijn in je benen?) + die vieze wond na laten kijken en eventueel een tetanus injectie zou ik denk ik toch ook overwegen om naar de HA te gaan

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:43

In combinatie met je buikpijn en misselijkheid samen met je bloed bij je ontlasting zou ik effekes de hap bellen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:46

denisesilver schreef:
Ik denk dat ik niet meer schoon wordt vandaag. Net drie uur met de trekker gereden om het losgetrokken onkruid uit de bak te halen. Ik zit echt van top tot teen onder het zand. Zelfs in mijn neus en oren :+

Dat zand kom je overmorgen nog wel tegen, ben ik bang.

Net uit een goed warm bad gekomen en meteen gestofzogen...het zweet staat op m'n voorhoofd. XD

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:07

Shenavallie schreef:
Marcella schreef:

Is het vers? Dan is er meestal sprake van een gesprongen adertje of een aambei.

Helder bloed gok ook addertje gesprongen. Nu geen bloed, maar wel met afvegen.

3 Juni ben ik nogal hard terecht gekomen op de stenen met mijn rechter knie. Gevolg daarvan is dat mijn artrose knie ontstoken is. Hiervoor ontsteking remmers gekregen. En rechts ga je ontlasten en toen linker knie overbelast.

Ik gok dat ik nu last heb van de ontsteking remmers.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:09

Je zit in een 'lekker' cirkeltje, Marcella... Beetje van de regen in de drup. -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:11

denisesilver schreef:

Ja, dit was natuurlijk de goden verzoeken. Verdorie heel de week droog en ik zit op het paard en het begint ineens pijpenstelen te regenen :+

Siggislief, ja dat vrees ik ook. Even goed schrobben.

Marcella beterschap!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:12

Bekend probleem alles komt in 3 voud minimaal. :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:48

Onaangekondigd bezoek... Vreselijk! Zaten net lekker filmpje te kijken met z'n tweeën. Familie van m'n man dus hij heeft ze binnen gelaten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:54

fjordjes schreef:
Onaangekondigd bezoek... Vreselijk! Zaten net lekker filmpje te kijken met z'n tweeën. Familie van m'n man dus hij heeft ze binnen gelaten

Oh daar heb ik ook zo’n hekel aan. -O-

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:20

Verschrikkelijk idd..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:22

Sterkte, Fjordjes.

Ze blijven nooit een halfuurtje-uurtje, het is altijd tot net dat je het liefste naar bed wilt.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:26

Nou wij zijn met 3 om de paarden te doen (en als het moet met 5) en letterlijk Niemand was thuis vandaag
Stuurt buurvrouw van de wei Dat ponys deken helemaal niet meer goed lag en kapot was... haar maar even opgebeld en zij heeft het gaan afhalen (ze heeft zelf ook paarden)
Vraagt mijn halve stal van de pony waar ze het deken heeft gelegd hoe kan ik dit nu weten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:14

Dit heeft weinig nut.....
Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:21

Suzanne F. schreef:
fjordjes schreef:

Oh daar heb ik ook zo’n hekel aan. -O-

Nou ik ook. Pesthekel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:37

Telpeva schreef:
Vanwege de combinatie met heftige buikpijn, bang zijn om onderuit te gaan in de winkel (is dat duizeligheid Marcella of door de pijn in je benen?) + die vieze wond na laten kijken en eventueel een tetanus injectie zou ik denk ik toch ook overwegen om naar de HA te gaan

De misselijkheid is trouwens een paar weken na het starten na de injecties begonnen. Volgens huisarts kan het daarvan komen. Dit gaat besproken worden bij de eerst volgende afspraak reumatoloog. :j

Maar het vallen kan ook komen door slecht tot niet eten.

Die plek op mijn arm ziet er erg rustig uit. Huid is wel gevoelig, maar doet geen pijn. En zit een mooie korst op voor mijn doen, maar paar keer gewassen met Betadine.

Tetanus word in de gaten gehouden trouwens.

Bezoek zo laat zou ik ook niet blij mee zijn.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 22:38

Dat er een professionele poetsploeg het appartement is komen schoonmaken.Goed dat ik die niet moet betalen want die kregen geen cent en vlogen meteen de laan uit.
Het lijkt wel of ze de vloer gedaan hebben met suikerwater,mijn schoenen plakken eraan.Er liggen nog haren en wat ze met de ramen gedaan hebben,weet ik niet.Eén en al witte strepen.
Ik ben nu dus stofzuiger,trapladder en bijna al mijn poetsgerief aan het verzamelen om morgenvroeg in de auto te laden.
Er liggen ook nog een heel deel kapotte houten planken in de tuin die weg hadden moeten zijn.