paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:02

26 En 30 graden voor nu.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:49

Buienradar zegt 29 en 29, 'weer' zegt 30 en 30.
Nu is 'weer' wat nauwkeuriger qua metingen in de buurt (meetpunt hier in de straat volgens de app) terwijl buienradar gewoon ergens op een vast punt meet en dat prima de andere kant vd betreffende plaats kan zijn.
Vaak zit er 1-2°c verschil tussen die 2 apps dus ik pak voor mezelf een gemiddelde. :)

Gisteren was het 30°c, maar eenmaal regen en onweer ging het vlot richting de 17°c.
Ook niet heel aangenaam trouwens, kreeg er migraine achtige koppijn van. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:07

Nog tweeënzestig dagen en dan is het wintertijd *\o/*

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:51

Nielojram schreef:

*\o/* *\o/* *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:56

Nou daar word ik toch niet super enthousiast van eigenlijk. Ik houd niet zo van donker en wind en regen.
Het mooie van 21 december is dat we daarna weer gaan lengen. Ik houd van licht en lange dagen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:02

Ik vind dat wel prima, donker om 9 uur. Kun je nog in het licht eten en wat 's avonds buiten doen in het licht en is het lekker donker als je naar bed gaat.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:20

Pff wij gaan naar Julianatoren woensdag, ik had 2 weken van tevoren al kaartjes op datum gekocht (is goedkoper, we zijn wel Hollanders) en nu kan ik ze niet verzetten naar een andere dag en gaan we met 30 graden door een niet-overdekt pretpark lopen..

Ellende :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 22:37

Ik vind de donkere dagen echt zo heerlijk. Ik zou het echt heel goed doen in het hoge noorden met zijn polar night. Na de winter vind ik het ook wel weer fijn dat de dagen langer worden maar voor nu kijk ik uit naar de momenten dat om half vijf de lichten al weer aan gaan.

Aranel, wat balen dat je precies op zo’n warme dag gaat. Ik hoop dat je toch wat verkoeling kunt vinden.

Hier zijn de voorspellingen erg bijgedraaid omlaag. Woensdag 28, donderdag 23 en vrijdag 22. Ga woensdag het zwembad maar opzoeken.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 05:52

Nielojram schreef:

Oh yessss. <3 Lekker donker, met een dekentje op de bank, geurkaarsje aan en het liefst nog het geluid van regen en onweer erbij. <3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 07:37

nevica schreef:
Nielojram schreef:

Oh yessss. <3 Lekker donker, met een dekentje op de bank, geurkaarsje aan en het liefst nog het geluid van regen en onweer erbij. <3

I like you :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:08

Aranel schreef:
Pff wij gaan naar Julianatoren woensdag, ik had 2 weken van tevoren al kaartjes op datum gekocht (is goedkoper, we zijn wel Hollanders) en nu kan ik ze niet verzetten naar een andere dag en gaan we met 30 graden door een niet-overdekt pretpark lopen..

Ellende :+

Pfft, jij liever dan ik.. :o hopelijk hebben ze veel waterattracties.

Hier staat er nu vandaag 25, morgen 28 en donderdag 26 graden en dan vrijdag weer 22.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:31

Nee winter wil ik ook niet.
Zoals gisteren was het hier heerlijk.
Vandaag 24, ook nog fijn omdat het niet benauwd is, dan 2 dagen te warm maar dan daarna ook weer 22/ 23 graden en zon.
Dat is echt mijn weer :j
De nachten dan weer koel, overdag lekker zonnetje.
Hoe het nu donker word is fijn, s morgens niet al om 5 uur licht daar heb je ook niks aan. En in de avond weer rond een uur of 9 donker, fijn om dan op de bank te kruipen, 5 uur hoef ook niet

Dit is echt mijn weer en word ik helemaal blij van :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:53

Ik vind winter dan ook wel weer heerlijk ja. Er is imo niks heerlijkers als rond vriespunt in de ochtend met een opkomend winter zonnetje met de hond er op uit te gaan. Dat zijn echt mijn favoriete dagen van het jaar. Zeker hier bij ons op de brunssumerheide is het dan zo ontzettend mooi en bij de Schinveldse bossen. (Dingen als autoruiten krabben e.d. nemen we maar voor lief, al gebruiken we vaak zo’n doek op de ruiten wat wel goed helpt)

Maar idd ook lekker thuis zitten als het vroeger donker word, kaasjes aan e.d., met een dekentje op de bank. Heeeeerlijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:50

Suzanne F. schreef:
Nou daar word ik toch niet super enthousiast van eigenlijk. Ik houd niet zo van donker en wind en regen.
Het mooie van 21 december is dat we daarna weer gaan lengen. Ik houd van licht en lange dagen.

Ook niet zo blij met grote woei. Net weer internet, zaterdag avond ging er een dikke eik om met de internet kabel in de wortelkluit ...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:57

DuoPenotti schreef:
Nee winter wil ik ook niet.
Zoals gisteren was het hier heerlijk.
Vandaag 24, ook nog fijn omdat het niet benauwd is, dan 2 dagen te warm maar dan daarna ook weer 22/ 23 graden en zon.
Dat is echt mijn weer :j
De nachten dan weer koel, overdag lekker zonnetje.
Hoe het nu donker word is fijn, s morgens niet al om 5 uur licht daar heb je ook niks aan. En in de avond weer rond een uur of 9 donker, fijn om dan op de bank te kruipen, 5 uur hoef ook niet

Dit is echt mijn weer en word ik helemaal blij van :j

Voor mij ook, gewoon niet zo extreem allemaal. Geen harde wind, hele warme of koude temperaturen. Overdag aangenaam, s,nachts lekker afkoelen. Heerlijk!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:15

Tazzey schreef:
nevica schreef:

I like you :D

:))

Doe mij maar extreem, maar dan wel met 50cm sneeuw en -10 graag. Zielsgelukkig ben ik dan. :))

Voor nu hou ik me eraan vast dat morgen de laatste zomer extreme dag word. Als ik hard genoeg geloof dan overleef ik het wel weer. :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:23

Het was gisteren heerlijk. Vandaag was het wel warm maar niet ondraaglijk. Morgen wordt de warmste dag begreep ik dus dan moet alles dichthouden. Maar goed, is maar 1 dagje.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:31

Hier staat voor zowel morgen als overmorgen 29-30°c voorspelt. %)
Huishoudelijke hulp komt wat vroeger morgen en houdt tropenrooster aan, daarna gaat alles dicht zodat mijn visite in de middag niet wegbrandt.
Honden worden overdag niet uitgelaten maar kunnen tussendoor wel in de tuin als dat nodig is.
Ventilatoren gaan op de hoogste stand aan, cavia's verhuis ik vanavond naar de achterkamer en geef ze wat extra komkommer en sla door de dag heen, dan redden zij het ook wel.
De wasrekken verplaats ik naar de woonkamer en de was hang ik even uit.
Heb mijn oude dekbedovertrek al voor de voordeur gehangen aan de buitenkant, dan warmt de gang ook niet zo op.
Waterijsjes liggen al in de vriezer, waterflessen en vitaminwater liggen koud en vanavond ga ik nog even eitjes koken en spekreepjes opbakken zodat ik enkel nog wat groenten en sla hoef te snijden en wat saladestrooier hoef toe te voegen, evt broodje erbij bakken en ik heb simpele maar goede maaltijden. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:59

Zo, jij bent voorbereid!

Hier staat nog steeds morgen 29 en maandag 26. Als het maar niet benauwd wordt want ik ben snotverkouden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 19:01

nevica schreef:
:))

Doe mij maar extreem, maar dan wel met 50cm sneeuw en -10 graag. Zielsgelukkig ben ik dan. :))

Voor nu hou ik me eraan vast dat morgen de laatste zomer extreme dag word. Als ik hard genoeg geloof dan overleef ik het wel weer. :')

Ik ben zo blij dat ik niet de enige dorpsgek ben hier :D

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 19:03

Oh gadver maandag 27 hier ja, waarom zeg je dat nou. -O- _O-

Tazzey, soms denk je dat je de enige bent he. :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:11

Elisa2 schreef:
Zo, jij bent voorbereid!

Ik ben niks waard met dergelijke temperaturen dus beter ff goed voorbereid zijn zodat ik me ook iets relaxter kan overgeven aan de lamlendigheid. :')

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 07:34

Succes vandaag. Ik hoop dat het een beetje meevalt.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 07:53

Op mijn werk sowieso niet. :') Dus vaarwel, morgen ben ik er weer. :evaw:

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:00

Sterkte vandaag voor wie in die bloedhitte moet werken. Ik ben tot maandag vrij dus ik ga richting zwembad en bioscoop.