Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 07:54

Dan moet je de verzendkosten niet erbij rekenen of aangeven dat je zelf verzend. Transactiekosten zijn een paar cent, geen 6 euro.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 08:14

Kan ook kopersbescherming zijn, dat is een percentage van de prijs van het product. Als het product dan niet aankomt/stuk blijkt te zijn etc kun je dat aangeven en krijg je je geld terug als Marktplaats dat toekent.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 08:37

karuna schreef:
Dat snap ik maar 6 euro meer dan product en verzendkosten?

Als bvb is afgesproken dat het product 10 € moet zijn excl verzendkosten.
Dan moet verkoper bij betaalverzoek aangeven € 10 en dan op verzending ( en daar dan kiezen grote en service) drukken.

Het betaalverzoek dat de koper dan krijgt is bvb bij brievenbuspakketje 15,35 (10 +4,95 + 0,40 service)
Dan krijgt de verkoper daadwerkelijk de 10 euro voor het product.

Als afgesproken is 10 € INCL verzenden, dan moet verkoper bij betaalverzoek terugrekenen.
( dus 10 minus de 4,95 en dan of plus of minus de 0,40 service kosten en dan het betaal verzoek sturen.

Als het bij jou kennis niet klopt wat afgesproken is, dan aan verkoper vragen het betaalverzoek aan te passen

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 16:21

Mensen die te laat zijn, niks van zich laten horen! Had afgesproken om 16u. Kijk echt niet op 5 minuten ofzo maar ze zijn er nog niet. Heb nog wel meer te doen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 17:02

Kennelijk is dat de kopersbescherming. Beste bak geld zeg ongevraagd :oo in dit geval wel handig gezien het product. Maar is dat uit te zetten ook?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 20:33

karuna schreef:
Kennelijk is dat de kopersbescherming. Beste bak geld zeg ongevraagd :oo in dit geval wel handig gezien het product. Maar is dat uit te zetten ook?

Ja als koper kun je het uitzetten

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:29

ook weer zoiets...
man bied onder de vraagprijs, maar oke nog een mooi bod dus ik ga akkoord.
Hij vraagt wanneer ik thuis ben en ik zei gister tot 17u30 en vandaag heel de dag.
Spreken vandaag af en krijg ik gisteravond een bericht of hij nu mocht komen (om 19u) nou nee dus ik was niet meer thuis.
Kwam hij vanmiddag rond 12u30 begon ie nog meer af te bieden onder de prijs waar we hadden besproken.
Nou laat het dan maar ook....
'ja maar ik kom helemaal uit ... (12 km verderop) en heb er vorige keer een gekocht die er veel beter uit zag ook voor die prijs'
nou meneer veel succes maar voor zon spotprijs gaat hij niet mee

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:14

Groot gelijk, dat zou mijn reactie ook zijn. Als je al een prijs hebt afgesproken houdt je je daaraan, en wil je toch nog afdingen dan mag je hier ook direct vertrekken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:10

@flintstones: gelijk heb je. En wat is nou 12 km!! Of was hij komen lopen :)

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:44

Nee met een chique BMW...
Heb wel de indruk Dat het meestal mensen zijn van buitenlandse origine die zwaar durven afbieden (is niet racistisch bedoelt ofzo

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:45

Ik ga daar niet in mee en verkoop niks meer aan ze ook niet voor de afgesproken prijs. Houd een ander maar voor de gek maar mijn niet

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:52

Afdingen niks mis mee maar niet na een al afgesproken bedrag.

Hier nog steeds is de kennis aan het wachten op het pakket met dat afwijkende bedrag. Het ligt sinds die dag bij het dhl punt en is niet meer van de plek geweest, knap ellendig voor een toch stevig bedrag. De verzender heeft het ook gezien maar kan er lijkt het ook niks aan doen. Al gaat deze wel nog bellen of het daar inderdaad nog ligt. Alleen de enorme afstand van bijna 140 km is dat het niet is opgehaald. Hopelijk komt dhl nog van de plek en is het niet verdwenen ter plekke.

Tot hoe lang werkt die kopersbescherming? Het pakket is de 11 e voor 1600 afgeleverd door de verkoper en daarna geen veranderingen meer aangegeven door dhl.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:02

Welkom bij de wondere wereld van DHL. Sinds die stickers die je erop kan (laten) plakken bij het DHL punt gaat het echt zo vaak mis..

Soms wordt het pakket weken later nog een keer bezorgd, soms niet.

Wil je ons op de hoogte houden van hoe het loopt met de kopersbescherming? Dat moet binnen een aantal dagen aangegeven worden, maar ik ben wel heel benieuwd wat marktplaats gaat doen als de fout niet ligt bij de verkoper maar bij de verzender...

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:20

Hier donderdagavond laat iets gekocht via de 'direct kopen' knop. En ik verwacht het heus niet a la minute, maar het staat sinds zaterdag bij DHL als aangemeld / sorteren. De verkoper heb ik geen klachten over. Maar van DHL had ik misschien wel iets meer communicatie of snelheid verwacht. En ja geduld is een schone zaak (maar moeilijk hahah) Dit is mijn eerste ervaring als koper met de direct kopen knop en de kopersbescherming. Maar het voelt niet fijn. Komt misschien door de verminderde communicatie hierdoor en Ik denk dat dit voor de verkoper ook niet fijn is, die zit al die tijd al op haar geld te wachten.
Maar goed, ik ga er van uit dat het goed komt :-) gewoon nog ff geduld hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:11

Had een keer sieraden verkocht, zilver en enkele zilveren met gouden versiering. Ze wilden persoonlijk ophalen, prima .
Zorg er wel voor dat man en zoon dan thuis zijn. Komen twee “ dames” en gaan ter plekke lager bieden. Oké daar is de deur.
Wel gekocht en betaald.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:55

Dat is dé manier, moeten ze maar niet akkoord gaan met een prijs }>

Ik vrees dat ik mijn verlies moet nemen (€90) want de gekochte Freestyle's gaan niet meer bezorgd worden en van de aangifte hoef ik ook niets te verwachten.
Dus check de MP-naam én de naam op het betaalverzoek (was bij mij anders) en ook moet het IBAN-nummer niet dat van Ideal zijn (NL42DEUT0265288134), want anders moet je naar je bank om het transactienummer te herleiden naar een naam en de ING werkt daar dus niet aan mee. Je komt dus op geen andere manier aan de bankgegevens van de verkoper als je met Ideal (via MP) werkt.

Voor mij dus geen MP-'tikkies' meer ;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:07

:(:) jakkes dat is echt zuur. Je bent zo ervaren en dan nog weten ze het zo te wurmen dat je bedonderd wordt. Lager dan laag dergelijk volk -:(-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:10

Die tikkies is echt 9 van 10 keer oplichting!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:11

DubbelFun schreef:
Dat is dé manier, moeten ze maar niet akkoord gaan met een prijs }>

Ik vrees dat ik mijn verlies moet nemen (€90) want de gekochte Freestyle's gaan niet meer bezorgd worden en van de aangifte hoef ik ook niets te verwachten.
Dus check de MP-naam én de naam op het betaalverzoek (was bij mij anders) en ook moet het IBAN-nummer niet dat van Ideal zijn (NL42DEUT0265288134), want anders moet je naar je bank om het transactienummer te herleiden naar een naam en de ING werkt daar dus niet aan mee. Je komt dus op geen andere manier aan de bankgegevens van de verkoper als je met Ideal (via MP) werkt.

Voor mij dus geen MP-'tikkies' meer ;(

Werkt de bank ook niet mee, als je aangifte gedaan hebt ? Dus met een melldingsnummer op de proppen kan komen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:20

Politie mag de bank verzoeken, als particulier kun je bij vrijwillig overgemaakte betalingen vaak helemaal niets,al helemaal niet wanneer het op die verzamelrekeningen in het buitenland wordt gestort.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:23

Toen ik het IBAN-nummer langs eoa anti-fraudesite haalde kwam het nummer naar boven, maar daar doen politie/mp niets mee.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:39

Meer mensen die (op de computer) geen teksten/omschrijvingen kunnen lezen op marktplaats omdat er een giga reclame banner overheen zit??
Vet irritant!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:04

Ik had dat pas wel een keer. Dan kun je niks meer en wegklikken is er bijna niet bij.

Dubbelfun gewoon ellendig dergelijke dingen.

Ik ben ook benieuwd hoe marktplaats het zou oppakken alsde verkoper eerlijk is maar de verzender het verkloot. Ik kreeg net weer update. De verkoper schijnt gister nog naar het punt te zijn geweest om te laten nachecken of het pakket daadwerkelijk nog fysiek ook daar lag. Maar fysiek was het er niet meer. Scantechnisch nog wel. Dus oef is het dan achterover gedrukt ? %) beiden dus ongerust o help waar is het wel (de inhoud is best gewild).

De kennis is gister naar zijn pakketpunt geweest en daar was het ook niet. :n Dat pakketpunt(bekenden van hem gelukkig) belden vanmorgen dat het pakket met een ietwat vreemd vroege dhl bezorger is afgeleverd bij ze. En kennis is nu onderweg het op te halen. Ik ga ervan uit dat ik daarna wel bericht krijg of ook het juiste er in ok conditie is aangekomen. Dan zal daarna de verkoper ook wel blij zijn denk ik. :j Nog even afwachten dan.

Betekend dit wel dat door die kopersbescherming de verkoper zijn geld nog niet heeft ontvangen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:16

DF
Met mp tikkie bedoel je niet dat gebeuren dat mp standaard heeft voor te betalen toch? Of wel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:37

@DP: ja die bedoel ik.
@karuna: klinkt toch wel hoopvol dat alles nog goed gaat komen.