Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:35

Hij had ook nee kunnen zeggen hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:39

janderegelaa schreef:

Beste John, het ligt niet aan de vrouwen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:42

janderegelaa schreef:

Jan, je bent n botte hork. Victim blaming hebben we achtergelaten in de vorige eeuw. Als Rawr een vrouw was geweest dan was dit een dikke MeToo geweest, en achteraf is het sowieso altijd gemakkelijk een koe in de kont kijken. Dus doe alsjeblieft niet zo lomp.

Soms gaan situaties zó snel dat het al gebeurt voordat je het echt beseft. Wat je dan doet is van je instinct afhankelijk, maar ook van je state of mind. Fight, flight or freeze komt niet alleen voor bij paarden, maar ook bij mensen. Tuurlijk zullen er mensen zijn die iemand in deze situatie een zet hadden gegeven en hadden geschreeuwd dat ze van hen af moet blijven. Maar 'freeze' is net zo'n normale situatie, en het maar laten begaan omdat je geen scene wil schoppen of omdat je de kansen op een vriendschap niet wil verpesten.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:46

Meelezer hier…

janderegelaa schreef:
En dan als man ook nog zeggen dat je het niet wilde. Ik moet er erg om lachen.

Ik schrok eigenlijk best wel van deze quote. Als man is consent toch ook belangrijk? Alsof je als man altijd alle vrouwen maar moet willen en elke advance moet resulteren in seks… ik vond het best gek om te lezen eigenlijk.

Kruip nu weer onder m’n steen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:04

Vjestagirl schreef:
janderegelaa schreef:

Jan, je bent n botte hork. Victim blaming hebben we achtergelaten in de vorige eeuw. Als Rawr een vrouw was geweest dan was dit een dikke MeToo geweest, en achteraf is het sowieso altijd gemakkelijk een koe in de kont kijken. Dus doe alsjeblieft niet zo lomp.

Soms gaan situaties zó snel dat het al gebeurt voordat je het echt beseft. Wat je dan doet is van je instinct afhankelijk, maar ook van je state of mind. Fight, flight or freeze komt niet alleen voor bij paarden, maar ook bij mensen. Tuurlijk zullen er mensen zijn die iemand in deze situatie een zet hadden gegeven en hadden geschreeuwd dat ze van hen af moet blijven. Maar 'freeze' is net zo'n normale situatie, en het maar laten begaan omdat je geen scene wil schoppen of omdat je de kansen op een vriendschap niet wil verpesten.

Vjestagirl, mannen en vrouwen zitten zo anders in elkaar. Maar let’s agree to disagree.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:08

janderegelaa schreef:
Vjestagirl, mannen en vrouwen zitten zo anders in elkaar. Maar let’s agree to disagree.

Hell nee. I disagree met je agree to disagee. Je of iemand nou een piemel heeft, of een vagina, of geen van tweeën, of allebei; het is NIET oké om te zeggen dat hij dan maar iets anders had moeten doen. Consent werkt alle kanten op. Heel leuk dat zij hem wilde zoenen, maar iemand vragen of daar oké mee is kost een paar seconden. Of je nou een piemel hebt of niet; je stembanden werken echt precies hetzelfde.

Wat je zegt is fiets toxisch. Als je ongewenst aangeraakt wordt is dat niet oké. Nooit. Klaar. Over. Uit. Punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:09

En die houding is exact de reden waarom seksueel misbruik bij mannen nog altijd zo’n taboe is.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:13

janderegelaa schreef:
Sure, maar als ik me fysiek niet tot iemand aangetrokken voel om seks mee te hebben dan heb ik dat zeker niet om mee te zoenen. En dan als man ook nog zeggen dat je het niet wilde. Ik moet er erg om lachen.

Lachen? Ik zou mij eerder kapot schamen dat je zo'n uitspraak doet. Stukje emotionele intellegentie ontbreekt aan alle kanten met zo'n comment. Genant.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:14

Ja echt een bizarre uitspraak..
Het is niet zo omdat iemand een piemel heeft dat hij dan altijd en overal maar zin moet hebben in jan (haha) en alleman. :?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:16

Eapy schreef:
Meelezer hier…

janderegelaa schreef:
En dan als man ook nog zeggen dat je het niet wilde. Ik moet er erg om lachen.

Ik schrok eigenlijk best wel van deze quote. Als man is consent toch ook belangrijk? Alsof je als man altijd alle vrouwen maar moet willen en elke advance moet resulteren in seks… ik vond het best gek om te lezen eigenlijk.

Kruip nu weer onder m’n steen.

Nee natuurlijk hoeven wij het niet altijd te willen en willen we het ook niet altijd. Maar als vrouw voel je je veel eerder (en ik begrijp dat heel goed) offended dan dat een man dat heeft. En om eerlijk te zijn is de kans dat een vrouw een man probeert te zoenen veel kleiner dan dat een man dat bij een vrouw probeert dus we maken het ook niet heel vaak mee. In tegenstelling tot heel veel vrouwen.

En ik vind de uitspraak “ik heb nog met een vrouw staan bekken maar eigenlijk wilde ik het niet” heel anders overkomen dan dat je zegt “er gaf mij een vrouw ineens een tongzoen en ik deed wel mee maar was eigenlijk even flabbergasted”. Dus misschien is het ook wel de manier waarop Rawr het brengt waardoor ik mijn wenkbrauw even ophaal.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:21

janderegelaa schreef:
Nee natuurlijk hoeven wij het niet altijd te willen en willen we het ook niet altijd. Maar als vrouw voel je je veel eerder (en ik begrijp dat heel goed) offended dan dat een man dat heeft. En om eerlijk te zijn is de kans dat een vrouw een man probeert te zoenen veel kleiner dan dat een man dat bij een vrouw probeert dus we maken het ook niet heel vaak mee. In tegenstelling tot heel veel vrouwen.

En ik vind de uitspraak “ik heb nog met een vrouw staan bekken maar eigenlijk wilde ik het niet” heel anders overkomen dan dat je zegt “er gaf mij een vrouw ineens een tongzoen en ik deed wel mee maar was eigenlijk even flabbergasted”. Dus misschien is het ook wel de manier waarop Rawr het brengt waardoor ik mijn wenbrauw even ophaal.

1) Dit wordt gebracht als feit, maar dat is een observatie van jouw belevingswereld en ervaringen. Er is de laatste jaren steeds meer aandacht (en minder taboe) gekomen voor dit onderwerp, maar zullen we een gok doen waarom dit niet onder de aandacht gebracht wordt? Juist, door dit soort uitspraken en denkwijzes. Er zijn net zo goed vrouwen die mannen (ondanks dat ze wellicht groter/sterker zijn) het hele huis door slaan, mentaal mishandelen en ook (helaas) seksueel. Mocht je jouw eigen kennis willen verreiken dan raad ik je aan eens verder te lezen dan de Telegraaf en gemiddelde Facebook conversatie: https://eenvandaag.assets.avrotros.nl/u ... toffer.pdf

2) Een wenkbrauw ophalen kan je doen door een (kritische) vraag te stellen, 'daar moet ik om lachen' geeft aan dat de mening van diegene dus niet relevant is/lachwekkend is. Dat zijn twee compleet verschillende dingen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:25

Mkango schreef:
En die houding is exact de reden waarom seksueel misbruik bij mannen nog altijd zo’n taboe is.

Ik vind het echt wel een groot verschil of een vrouw mij random in de kroeg ineens een zoen probeert te geven of dat ik seksueel misbruikt wordt. Seksueel misbruik is dwang. Iemand die mij probeert te zoenen dat vind ik geen dwang. En nogmaals, ik weet dat vrouwen daar veel meer last van hebben en dat is echt niet goed maar als man -en iedere man die ik ken- voel ik mij niet belaagd als een vrouw dat een keer probeert. En al helemaal niet als dat met een drankje in de kroeg is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:26

Courses schreef:
janderegelaa schreef:

En ik vind de uitspraak “ik heb nog met een vrouw staan bekken maar eigenlijk wilde ik het niet” heel anders overkomen dan dat je zegt “er gaf mij een vrouw ineens een tongzoen en ik deed wel mee maar was eigenlijk even flabbergasted”. Dus misschien is het ook wel de manier waarop Rawr het brengt waardoor ik mijn wenbrauw even ophaal.

1) Dit wordt gebracht als feit, maar dat is een observatie van jouw belevingswereld en ervaringen. Er is de laatste jaren steeds meer aandacht (en minder taboe) gekomen voor dit onderwerp, maar zullen we een gok doen waarom dit niet onder de aandacht gebracht wordt? Juist, door dit soort uitspraken en denkwijzes. Er zijn net zo goed vrouwen die mannen (ondanks dat ze wellicht groter/sterker zijn) het hele huis door slaan, mentaal mishandelen en ook (helaas) seksueel. Mocht je jouw eigen kennis willen verreiken dan raad ik je aan eens verder te lezen dan de Telegraaf en gemiddelde Facebook conversatie: https://eenvandaag.assets.avrotros.nl/u ... toffer.pdf

2) Een wenkbrauw ophalen kan je doen door een (kritische) vraag te stellen, 'daar moet ik om lachen' geeft aan dat de mening van diegene dus niet relevant is/lachwekkend is. Dat zijn twee compleet verschillende dingen.

Ik denk dat ik allebei je punten zojuist al beantwoord heb.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:27

Wel leuk dat het probleem met toxic masculinity hier zo goed aangesneden wordt. Bi-zar

Ik ben gister in de kroeg geslagen door een meid omdat ik haar aansprak omdat ze een vriend van mij bij zn ballen greep. Als dat andersom was geweest waren de rapen gaat, en nu gebeurde er niks. Echt, ik kan niet wachten tot dingen niet meer zo old fashioned zijn

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:28

janderegelaa schreef:
Mkango schreef:

Ik vind het echt wel een groot verschil of een vrouw mij random in de kroeg ineens een zoen probeert te geven of dat ik seksueel misbruikt wordt. Seksueel misbruik is dwang. Iemand die mij probeert te zoenen dat vind ik geen dwang. En nogmaals, ik weet dat vrouwen daar veel meer last van hebben en dat is echt niet goed maar als man -en iedere man die ik ken- voel ik mij niet belaagd als een vrouw dat een keer probeert. En al helemaal niet als dat met een drankje in de kroeg is.

Het gaat niet om dit exacte voorbeeld.
Het gaat erom dat jij lijkt te denken dat je als vrouw bij een man geen consent hoeft te checken, omdat mannen en vrouwen zo anders in elkaar zitten, en hij altijd nee had kunnen zeggen.

Die manier van denken "een man kan altijd nee zeggen" is dus waarom seksueel misbruik, maar ook huiselijk geweld en mishandeling bij mannen nog zo'n taboe is. Omdat jij denkt dat je als man "altijd nee kan zeggen". Maar dat kan dus niet altijd. Nee echt niet. Zelfs niet als je een hele grote, sterkte, gespierde man bent en de vrouw een petitterig klein onderdeurtje.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:30

Mand schreef:
Wel leuk dat het probleem met toxic masculinity hier zo goed aangesneden wordt. Bi-zar

Ik ben gister in de kroeg geslagen door een meid omdat ik haar aansprak omdat ze een vriend van mij bij zn ballen greep. Als dat andersom was geweest waren de rapen gaat, en nu gebeurde er niks. Echt, ik kan niet wachten tot dingen niet meer zo old fashioned zijn

Ja, maar dat gaat ook te ver. Dit voorbeeld geeft aan dat er een grens is. En dit is zeker over de grens.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:32

Vjestagirl schreef:
janderegelaa schreef:

Het gaat erom dat jij lijkt te denken dat je als vrouw bij een man geen consent hoeft te checken, omdat mannen en vrouwen zo anders in elkaar zitten, en hij altijd nee had kunnen zeggen.

Die manier van denken "een man kan altijd nee zeggen" is dus waarom seksueel misbruik, maar ook huiselijk geweld en mishandeling bij mannen nog zo'n taboe is. Omdat jij denkt dat je als man "altijd nee kan zeggen". Maar dat kan dus niet altijd. Nee echt niet. Zelfs niet als je een hele grote, sterkte, gespierde man bent en de vrouw een petitterig klein onderdeurtje.

Maar jij maakt het nu ineens heel groot en haalt er dingen bij die niet aan de orde zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:35

Verder nog iemand een leuke date gehad?
Vjesta: Hoe is het met jou? Hoe was het in Groningen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:37

janderegelaa schreef:
Vjestagirl schreef:

Maar jij maakt het nu ineens heel groot en haalt er dingen bij die niet aan de orde zijn.

Ik haal dingen aan die in dezelfde categorie vallen. Ik haal aan wat jouw archaïsche gedachtegoed in stand houdt. Ik probeer je duidelijk te maken dat de opmerkingen die jij maakt niet thuishoren in deze eeuw.

Dan kan je jezelf blijven verdedigen, maar aangezien ik niet de enige ben die je hier vertelt dat je uitspraak als een banketstaaf op een drumstel sloeg, kun je er ook gewoon eens een nachtje over gaan slapen en dan bedenken dat dat misschien "een beetje dom" was en de volgende keer beter nadenken voordat je dit soort dingen zegt.

Maar dat is uiteraard slechts een suggestie. Gelukkig nieuwjaar.

Iemand al plannen voor een leuke date?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:39

Suzanne F. schreef:
Verder nog iemand een leuke date gehad?
Vjesta: Hoe is het met jou? Hoe was het in Groningen?

Groningen was heerlijk. Het huisfeestje was heel gezellig, heel klein, zes man (we bleken met drie sets broers en zussen te zijn, heel grappig). Het was denk ik de aller beste move die ik kon maken. Klein genoeg om gewoon te kunnen janken bij Claudia de Breij, groot genoeg om me af te leiden, niet in mijn eentje op de bank en al helemaal niet sneu bij mijn ouders op de bank. Ben lekker blijven slapen bij mijn broertje en zijn vriendin, van wie de kat vannacht nog eventjes op mijn bed kwam kroelen <3 . Helemaal fijn.

Ik heb nog een leuk gesprek gehad in de trein met de jongen die tegenover me zat (geen nummers uitgewisseld, geen naam bekend) dus dat was ook wel leuk :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:47

Vjestagirl schreef:
Ik haal dingen aan die in dezelfde categorie vallen. Ik haal aan wat jouw archaïsche gedachtegoed in stand houdt. Ik probeer je duidelijk te maken dat de opmerkingen die jij maakt niet thuishoren in deze eeuw.

Dan kan je jezelf blijven verdedigen, maar aangezien ik niet de enige ben die je hier vertelt dat je uitspraak als een banketstaaf op een drumstel sloeg, kun je er ook gewoon eens een nachtje over gaan slapen en dan bedenken dat dat misschien "een beetje dom" was en de volgende keer beter nadenken voordat je dit soort dingen zegt.

Ik denk dat deze discussie heel anders verlopen zou zijn als het 50/50 mannen en vrouwen zouden zijn in dit topic.

Jij ook een gelukkig nieuwjaar gewenst!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:05

Kan je generaliseert, er zijn zat mannen die er niet zo over denken zoals jij. En er zullen ook vrouwen zijn die het geen probleem zouden vinden. Dat maakt niet dat wat jij zegt waarheid is.

Klinkt als fijne avond in Groningen! En katten maken veel goed :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:11

Vjesta, wat fijn! Ik denk dat we de mannendiscussie lekker moeten laten, sommige onzin moet je negeren :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:12

MarjanB schreef:
Kan je generaliseert, er zijn zat mannen die er niet zo over denken zoals jij. En er zullen ook vrouwen zijn die het geen probleem zouden vinden. Dat maakt niet dat wat jij zegt waarheid is.

Klinkt als fijne avond in Groningen! En katten maken veel goed :D

Afbeelding

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:16

Nu mis ik mn kat