[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:29

Wat zo’n stint aan klimaatwinst oplevert wordt direct teniet gedaan door de CO2 producerende vleesdiarree die hij vervoert. Je kunt beter een Hummer rijden en elke dag een kilo biefstuk eten dan 1 zo’n ding op de wereld plempen, milieutechnisch gezien.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:30

Doe mij maar een mooie Dodge Ram dan :D

Heerlijk als die bij het stoplicht weg rijden, dat geluid!!!

Moet je ook niet aan denken dat die elektrisch zijn zeg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:38

Nee dat haalt toch een hoop karakter uit zo’n auto :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:40

Mars schreef:
Wat zo’n stint aan klimaatwinst oplevert wordt direct teniet gedaan door de CO2 producerende vleesdiarree die hij vervoert. Je kunt beter een Hummer rijden en elke dag een kilo biefstuk eten dan 1 zo’n ding op de wereld plempen, milieutechnisch gezien.

Vleesdiarree _O-.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:49

Ja...
Dat krijgt men ook altijd per direct terug als ze een zeikerige milieu-opmerking maken over mijn grote auto...

Wat ik aan CO2 voetafdruk bespaar door niet van die uitstoot-gnomen te produceren, gaan zelfs 10 van deze wagens niet verstoren. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:59

c_alsemgeest schreef:
Ja...
Dat krijgt men ook altijd per direct terug als ze een zeikerige milieu-opmerking maken over mijn grote auto...

Wat ik aan CO2 voetafdruk bespaar door niet van die uitstoot-gnomen te produceren, gaan zelfs 10 van deze wagens niet verstoren. :+

Ja, maar dan ben je alsnog slecht voor het milieu want je moet er alles aan doen om ook je steentje bij te dragen. :+

Ik ga niet mijn vliegreizen af laten nemen, terwijl de mensen om mij heen nog makkelijk 3/4 kinderen krijgen. Druppel op de gloeiende plaat, joe! :wave:

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:09

Driekwart kinderen.

#Beelddenker met plaatje... :')

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:47

Of van die milieuridder moeders, onze kinderen moeten ook nog met deze aardbol doen! Joh, misschien had je dat moeten bedenken voor je er 3 uitscheet. Ik vind deze wereld nou niet echt ideaal om kinderen in op te laten groeien.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:50

Mijn vriend roept wel eens voor de giggles of we de vuilniszak met rotzooi niet gewoon in de fik zullen zetten ipv in de container gooien, "want we stoten sowieso minder uit dan een geitenwollesokken vegan mèt kinderen" :=

(verder zijn we heel groen hoor, we dragen echt wel ons steentje bij aan de natuur en het milieu.)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:44

Oh ja zo’n relvegan heb ik ook op mn FB, alles moet natuur en plantaardig want ‘me kinderen’ maar ze heeft wel 5 koters := Zelfs al worden die alle 5 zeer milieubewust en perfecte vegans is de belasting van zoveel extra mensen meer dan ze ooit kunnen compenseren met hun leefstijl dan als ze er maar 2 hadden.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:47

Mars schreef:
Oh ja zo’n relvegan heb ik ook op mn FB, alles moet natuur en plantaardig want ‘me kinderen’ maar ze heeft wel 5 koters := Zelfs al worden die alle 5 zeer milieubewust en perfecte vegans is de belasting van zoveel extra mensen meer dan ze ooit kunnen compenseren met hun leefstijl dan als ze er maar 2 hadden.

Sowieso is veganisme niet in alle gevallen de meest eco vriendelijke optie dus ik wordt heel snel moe van relvegans. Zeker als ze dwingen hun kinderen ook vegan te zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:53

Als mensen vegan willen zijn prima.
Maar laat mij erbuiten en haal het niet te pas en te onpas aan. Dan word ik echt iemand die heel flauw kan zeggen zo ik gooi nu een gehaktbal in de pan, ook al staat die niet op het menu.
En als mensen dat zijn omdat ze het sneu vinden voor de dieren, wil ik dat best geloven. Maar als het een geloofsovertuiging is voor het milieu en meer dan 1 kind hebben zijn ze niet meer geloofwaardig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:57

Hoezo niet? Je kunt 100 kinderen fokken en dan nog steeds heel bewust willen leven. Dat is prima.

Wat mij irriteert zijn mensen die met hun vingertje gaan zwaaien of de 'kijk mij eens lekker op m'n bakfiets fietsen' mensen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:58

Ik eet vegetarisch, al jaren. Voel ik me prettig bij, dierenwelzijn en milieu spelen ook wel een rol. Maar ik ben van mening dat meer berikt wordt als 7 miljard mensen een klein stapje zetten dan als er 1 miljoen perfecte vegans zijn want dat laatste is gewoon niet realistisch om te verwachten.

Maar ik dring een ander niks op en wat ik vervelend vind aan de relvegan is dat eeuwige delen van schokkende plaatjes, beelden en wijzende vingertjes naar alles en iedereen. Ook mensen die op hun eigen manier al stapjes zetten om het beter te doen.

Blijf dan lekker in je zeer perfecte bubbel en laat een ander met rust.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:00

Nu zijn we wel wat verder van huis met de huidige klimaatproblematiek. Enkel de interventie minder fokken gaat ‘m niet worden.
Daarnaast neemt de wereldbevolkingsgroei voor het eerst af in de moderne geschiedenis. Uiteindelijk zal het slinken. Beter wel, overigens. Maar vrees dat onze economie hier nog niet op is aangepast. Als we niet nu hierop anticiperen, hebben we er nog een probleem bij over 30 jaar pakweg.

Bijzonder hypocriet dat een moeke van 5 je de les gaat leren :')

Edit: klein feitelijk vautje

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 16:06

Relvegan :')

Femke_Tweety schreef:
Driekwart kinderen.

#Beelddenker met plaatje... :')
Dat zijn kinderen met 1 twijfelouder :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:26

Je wil niet weten hoe vervuilend het is om al die elektrische dingen te produceren en wat een zooi die batterijen nadien opleveren. Of de productie van windmolenparken. Mijn vriend zit nu aan de Nederlandse kust waar ze kabels trekken van een windmolenpark naar land voor de levering van die electriciteit bijvoorbeeld. Daarvoor moeten ze ondergronds want natuurgebied waar ze niet zomaar de boel overhoop kunnen scheppen.
Allemaal mooi en wel, die windenergie, maar die hele meute schepen en machinerie draait wel gewoon op stookolie/diesel...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:55

Betwijfel of dit het juiste topic is om nader in te gaan op je post met een LCA calculatie.
Maar het gaat off topic. Main take away was dat de klimaatproblematiek groter is dan het niet nemen van een kind. Maar het is een goed begin. Daarom: wat hypocriet van die wijffies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:03

Ik wou eigenlijk gewoon aankaarten dat al dat elektrische gedoe ook hun aantal kinderen niet noodzakelijk compenseert. En de schepen die dus die windmolens plaatsen zijn belange na niet zo milieuvriendelijk. Het is niet iets wat met 1 knip of superactie op te lossen is en alles zit hoe dan ook met elkaar verbonden.

Ik heb geen kinderen en mijn nieuwe fiets is enkel voorwaarts te stampen op eigen trapkracht. Ik wil alleen niet bedenken hoeveel CO2 ik ga uitstoten om met fikse tegenwind dat ding bergop te krijgen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:54

Ik reed vandaag met de auto achter een bakfietspapa. En ze rijden dan zo lekker breed he, dat je er zeker niet voorbij kunt...

Eerder deze week stond ik naast een "prinsje rijdt mee", geparkeerd, inclusief kroontje. Getver. Kreeg echt de neiging mijn deur in die auto te gooien, maarja, dat doe je natuurlijk niet haha.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:58

Zo zonde van jou deur...

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 21:44

Ik mag toch hopen dat prinsje niet de naam is van de koter, tegenwoordig hoor je vanalles.

Morgenochtend staat een buitenrit met wat stalgenoten gepland. Hopelijk vermijden we daarmee waanzin op 1 stukje van de route. Daar zit een hoeve waar je ijs kan eten en ik heb zo hard medelijden met de bewoners er omheen. Straatje is doodlopend dus auto's en fietsen gooien ze overal lukraak neer (als ze je niet omver rijden). Er staat aan de straat een gigantische trampoline, vaak hoge wapperende vlaggen en een hoop muziek. Combineer dat met een kinderboerderij waar shetjes lopen en kinderen vrij doorheen mogen rennen en geen omheining aan de straat.
Elke keer weer komt er een meute naar je paard gevlogen alsof het gieren op een lijk zijn. Mijn paard is bomproof maar zelfs daar gaat hij snorkend van dansen met hoofd en staart de lucht in. Je zal er maar wonen zeg.

Dus ik hoop van harte dat er op ons vroege uur (11u 's ochtends) nog niet teveel activiteit te bespeuren valt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:03

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:39

Ik ben wel eens flexibel met mijn werktijden omdat mijn paard naar de hoefsmid moet. Geen haan die er naar kraait, godzijdank. Hoewel sommige ouder collega’s wel eens een wenkbrauw optrekken. Ondertussen ben ook degene die rustig wel eens tot laat in de avond doorwerkt of om 6 uur begint (kantoorbaan) waar ouders binnen de 0800-1700 blijven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:56

Zo kan het ook

Afbeelding