Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Volgens mij is dat regelmatig onderuit gehaald door een aantal pro vaxxers hier.
Dus wat is nu waarheid?!
Needje schreef:Idd. Dus wat willen ze hier nou mee zeggen?
Dat vaccins dus toch niet zo goed werken als een doorgemaakte besmetting?
veerledec schreef:Ondanks dat verschillende mensen hier al op hebben gereageerd, ook nog even mijn nabrander: ik zeg dat het minder gevaarlijk is dan een hele hoop andere kinderziektes.
Citaat:Het levert nu met name wat ziekenhuisopnamen op omdat de besmettingsdruk hoog is. Als je ook daarvoor corrigeert, daalt corona nog verder op de lijst.
Josien_ schreef:Ik heb geen kinderen en was zeker voor scholen eerder sluiten, maar ik hoor nu veel vrienden en collega's om mij heen paniekeren om hoe ze dit volgende week moeten oplossen.
Waarschijnlijk naïef, maar dat had ik niet zo verwacht...
Winged schreef:Josien_ schreef:Ik heb geen kinderen en was zeker voor scholen eerder sluiten, maar ik hoor nu veel vrienden en collega's om mij heen paniekeren om hoe ze dit volgende week moeten oplossen.
Waarschijnlijk naïef, maar dat had ik niet zo verwacht...
Dit inderdaad. Die scholen sluiting komt echt niet uit de lucht vallen en is echt al zo vaak geadviseerd. Heb zelf heel wat collega's die momenteel met besmette kinderen thuis zitten ook.
Electra63 schreef:Kijkt er iemand naar Van Dissel nu? Gaat nu over de Omikron en Zuid-Afrika
Huertecilla schreef:Needje schreef:Idd. Dus wat willen ze hier nou mee zeggen?
Dat vaccins dus toch niet zo goed werken als een doorgemaakte besmetting?
Vaccins beschermen prima. De bescherming neemt echter af.
Na een doorgemaakte besmetting is het immuunssysteem langer en breder paraat.
In Israel is daar een goede studie over gepubliceerd. (zoek zelf maar, want waar geen wil is, is toch geen weg)
De uitweg naar normaal leven ligt bij besmetting onder bescherming van vaccinatie, daarna boosters voor kwestbaren en de rest hoeft niet.
Verder werkt Vitamine D positief voor een actief immuunsysteem en is niet te rook/te drink/te dik minder risico.
Kortom; trek je plan. Tijd genoeg voor gezonder leven, afvalllen, noem maar op; gevaccineerd je lichaam beter voorbereiden, want Covid19 blijft.
Electra63 schreef:Van Dissel maakte net in zijn uitleg geen enkel onderscheid in gevaccineerd of het virus doorgemaakt te hebben.
Dat werd iedere keer in 1 noemer gezegd.
IMANDRA schreef:Needje schreef:Volgens mij is dat regelmatig onderuit gehaald door een aantal pro vaxxers hier.
Dus wat is nu waarheid?!
Er was nog geen onderbouwing dat dit zo was. Theoretisch was het zo dat besmetting breder beschermd maar praktisch was er nog geen bewijs voor dat het daadwerkelijk uitmaakte. Als er onderzoek is wat uitwijst dat een besmetting beter/langer beschermd dan neem ik mijn statements graag terug. Lijkt het nu dus op te wijzen, straks eens die linkjes lezen
(nog geen tijd gehad om goed terug te lezen).
Dat gezegd hebbende, het blijft wel een risico om besmet te raken. Het risico op ziekenhuisopname is altijd aanwezig (of die kans nu klein is of niet) en post-covid is ook niet mals (en 1/10 tot 1/5 mensen hier last van is best veel). Zeker als een booster uiteindelijk ongeveer dezelfde bescherming geeft, dan is dat de betere keuze in termen van risicoafweging. Daar ligt het risico op ernstige bijwerkingen sowieso een flink stuk lager.
Suzanne F. schreef:Huertecilla schreef:
Vaccins beschermen prima. De bescherming neemt echter af.
Na een doorgemaakte besmetting is het immuunssysteem langer en breder paraat.
In Israel is daar een goede studie over gepubliceerd. (zoek zelf maar, want waar geen wil is, is toch geen weg)
De uitweg naar normaal leven ligt bij besmetting onder bescherming van vaccinatie, daarna boosters voor kwestbaren en de rest hoeft niet.
Verder werkt Vitamine D positief voor een actief immuunsysteem en is niet te rook/te drink/te dik minder risico.
Kortom; trek je plan. Tijd genoeg voor gezonder leven, afvalllen, noem maar op; gevaccineerd je lichaam beter voorbereiden, want Covid19 blijft.
In deze een keer eens met HC.
We raken allemaal wel een keer besmet met Corona. Dan moet je zorgen dat je jezelf beschermd door vaccinatie, de kwetsbare kunnen geboosterd en verder proberen gezond te leven, zonder al teveel angst. Want het blijft en zal niet meer weggaan en je hele leven in angst leven is ook niet gezond.
Huertecilla schreef:´Dan moet je zorgen dat je jezelf beschermd door vaccinatie,´
én door een gezond BMI, door niet roken, door niet teveel drinken, door gezónd eten, door bewegen.
Ja dat is meer moeite, maar je beschermt er de kwetsbaren mee, ontlast de zorg er door