Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:34

bigone schreef:
Sizzle schreef:
Deze week zijn de scholen begonnen en bij ons hebben de meeste scholen gestart met een massa (speeksel) test. Daaruit bleek dus inderdaad dat heel veel kinderen zich tijdens de vakantie aangestoken hadden. Er is zelfs een school die van ellende nog langer dicht blijft omdat er meer dan 20 vakantie-positieven zijn.

Daar testen ze tenminste nog. Hier word de kudde gewoon weer losgelaten.

En als er dan een uitbraak komt krijgt school de schuld ipv vakantie terugkeer :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:50

ingedebruijn schreef:
Nouja volgens mij ging het in eerste instantie om het feit dat op mijn trotste Unmute post werd gereageerd dat mensen zich dood zouden moeten schamen. Terwijl dat achteraf dus om een totaal andere demonstratie bleek te gaan.

In dat opzicht las ik de : het is makkelijker om alles op een hoop te gooien. En dat is natuurlijk niet terecht.

Dat was ik :D

Mijn (vage) kennissen die zaterdag meegedaan hebben aan de demonstraties inzake de evenementen, zijn toch echt allemaal wappies, die de demonstraties en geweld tegen de politie/hulpverlening niet veroordelen.
Zijn toch echt aanhangers/fan van Engel en met name Tisjeboy en Baudet.
Ik heb daarom wel wat vooroordelen ;)

Dat niet alle demonstranten van zaterdag dat zijn, begrijp ik natuurlijk ook wel.

Ik denk dat de meeste demonstranten zaterdag gewoon zin hadden in een feestje, muziek en dansen.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:52

Ongetwijfeld zullen er veel “ wappies” meegelopen hebben maar die hebben zich gedragen. Dat kleine groepje professionele wappies bij het Binnenhof niet.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:45

Bij ons de basisscholen weer open. Flink wat verkouden kinderen. Maar kunnen gewoon naar school volgens de beslisboom van de GGD. Hoeven niet getest te worden..;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:50

Misschien een hele domme vraag, excuses dus alvast!
Ik heb sinds zaterdag hoofdpijnklachten en sinds vannacht ben ik geregeld misselijk en kan ik echt niets meer binnen houden, zelfs geen thee := En dat is echt helemaal niets voor mij!
Ik heb geen expliciete verkoudheidsklachten (maar heb wel al jaren chronische bronchitis, dus altijd wel klachten).
Nu wil ik een zelftest gaan doen, maar hoe weet ik of dat mijn testuitslag betrouwbaar is? Ik wil natuurlijk niet dat ik negatief test maar het toch blijk te hebben?
Uiteraard blijf ik momenteel gewoon thuis.

Naar een teststraat kan natuurlijk ook, maar de vorige keer konden we pas na 6 dagen terecht en dat lijkt me wel heel lang wachten?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:52

Het antwoord is simpel: dat weet je niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:52

Ik zou een zelftest doen. En als je echt twijfelt dan laat je je bij de GGD testen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:56

GGD test of beide.

Collega van mij had 4 negatieve zelftesten maar de test van de GGD was positief. Kan zijn dat het zelftesten niet volgens de juiste richtlijnen zijn uitgevoerd of niet ver genoeg in de neus.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:58

Nichtje teste met zelftest vals-positief, tja...

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:06

Ik zou altijd naar de GGD gaan met (vage) klachten. Ik weet niet of het per regio verschilt, maar hier kun je momenteel dezelfde dag nog terecht (noord).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:09

bigone schreef:
Je denkt dat maar HC , gelukkig zit je op een berg in Spanje en niet in Nederland want aan een paar gele parapluutjes hebben we genoeg.

En na een zelfbedachte aanname weer een andere op een symbolische/simplistische hoop vooroordelen gooien. Indrukwekkend coherent Bigone _/-\o_

Was +:)+ vandaag met de dames en Bubbly superbubbly van ritje met de Nimbus. Brak helaas een cruciale bout; illustreert de noodzaak van eerst een hoop korte, gevarieerde ritten met de 82 jaar oude combinatie vóór een langere romantische trip met de twee.
Moet er voor van de berg af; heb geen metrisch fijn op voorraad en de locale ijzerwinkel ook niet. Combineren met bezoek aan start van La Vuelta :)* Dus maskertje mee voor in de ijzerwinkel.

@zelftest vs ´officiele´; bij de tweede heeft een vals positief verplicht vervelende consequenties.

Als je doordenkt hebben beíden beperkt zin. Zo lang de symptomen niet serieus zin, lijkt het míj niet zinvol om te testen. Hou gewoon je masker op, bewaar afstand en bezoek oma niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:10

Kom je nu überhaupt met iemand anders in contact? Anders zou ik niet eens testen. Maakt dan toch geen verschil.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:16

Als je verkoudheids klachten erger worden dan nu dan zou ik testen. Er schijnt namelijk buikgriep te heersen(dat bestaat ook nog)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:20

Daar was ik al bang voor dat je het dan niet weet. Een valse uitslag lijkt me echt heel vervelend.
Ingedebruijn: Ik in principe weinig, maar mijn man moet regelmatig naar zijn werk. En ik doe ook gewoon boodschappen etc natuurlijk. Plus dat ik de afgelopen week wel wat mensen over de vloer heb gehad en zelf bij mijn schoonouders ben geweest. Die zouden het dan ook moeten weten wanneer ik wel Corona heb opgelopen ergens.
Ik kom dus sowieso nu nergens en met niemand buiten manlief om in contact, maar ik las dat eventuele symptomen zich pas na een dag of 5 openbaren en in die tussentijd ben ik wel met mensen in contact geweest.

Het zijn ook echt van die vage klachten die duizenden oorzaken kunnen hebben :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:30

Afspraak bij de ggd inplannen. Desnoods even bellen dan weet je het zeker. Maar de juiste zelftesten diep genoeg afgenomen zijn op zich aardig betrouwbaar. Meer dan 80% tot 95% sommigen zelfs. Ze pikken alleen iets later op.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:33

Gewoon testen weet je het zeker , hoef je je ook niet druk te maken of je anderen hebt aangestoken :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:33

Wel lachen, die feesten met 1500 (x3) man binnen als introductie week mentor. Wel zitten hoor. :=

Ook lachen, die mails, dat de eerste colleges alweer online gaan zijn omdat we met meer dan 75 zijn.

Ach, ik drink nog wel even een biertje met 1500 aankomende studenten, want das natuurlijk wel mogelijk :D naar college gaan met meer dan 75 is natuurlijk uit de boze.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:42

En dat soort regels moet je dan ook nog serieus nemen want anders geef je niets om je medemens….. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:52

Sizzle schreef:
En dat soort regels moet je dan ook nog serieus nemen want anders geef je niets om je medemens….. :=

Ja dan ben je een Egoïst zonder leercurve :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 04:28

Sizzle schreef:

Jij, jij, wáppie!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:38

Cayenne schreef:
Misschien een hele domme vraag, excuses dus alvast!
Ik heb sinds zaterdag hoofdpijnklachten en sinds vannacht ben ik geregeld misselijk en kan ik echt niets meer binnen houden, zelfs geen thee := En dat is echt helemaal niets voor mij!
Ik heb geen expliciete verkoudheidsklachten (maar heb wel al jaren chronische bronchitis, dus altijd wel klachten).
Nu wil ik een zelftest gaan doen, maar hoe weet ik of dat mijn testuitslag betrouwbaar is? Ik wil natuurlijk niet dat ik negatief test maar het toch blijk te hebben?
Uiteraard blijf ik momenteel gewoon thuis.

Naar een teststraat kan natuurlijk ook, maar de vorige keer konden we pas na 6 dagen terecht en dat lijkt me wel heel lang wachten?
klinkt als een buikgriepje.
Je kan ook 2 zelf tests doen.
Ik zou met deze klachten geeneens naar de GGD gaan...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:56

Ik ga idd zelf testen en bij twijfel GGD.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:24

Wij hebben een uitbraak in een contact-tracing-centrum :D
Zelfs daar ben je niet veilig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:50

Hihihi dat is balen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:11

:D
Er zijn geen zekerheden meer in het leven.