Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:53

Movement schreef:
Er moet niet vergeten worden dat gezondheid niet alleen draait om fysieke gezondheid, maar ook om mentale en economische gezondheid. De laatste 2 worden nu een beetje vergeten. Ik merk zelf dat ik er mentaal echt onderuit ga (depressiever worden). Motivatie voor school word ook steeds minder en ik slaap liever langer dan dat ik wakker ben. Ik hoorde ook op het nieuws dat er een enorme stijging zit in computer/spel verslaving en de clinics daarmee vol zitten. Ze doen niks anders dan spelletjes om zichzelf te vermaken, daarmee hebben ze hun school of werk ook opgegeven. Ik vond het wel een interessant onderwerp om hier te benoemen. Hoe staan jullie er verder in?

Nee die worden niet vergeten. Maar het is niet zo dat als nu de boel open gegooid wordt dat de fysieke gezondheid onderuitgehaald wordt en de economische en mentale gezondheid ineens goed worden.
Als de fysieke zorg echt instort en er code zwart zou ontstaan dan doet dat echt niks goeds voor de economie en ook niet voor de mentale gezondheid.
En daar zit een grijs gebied tussen, volgens mij is dat waar we nu balanceren met de laatste versoepelingen ondanks de toename van besmettingen. Maar mijn insziens is die balans heel anders dan veel mensen voor zich zien.

Als mensen dood kunnen gaan aan een blindedarm ontsteking, blijvend kreupel kunnen blijven omdat ze iets breken wat niet behandelt wordt, er geen zorg meer is voor een vrouw in baringsnood, je dood kan gaan aan een.kleine trombose, whatever.bdan ga je je mentaal niet beter voelen. En de economie doet het ook niet goed als de mensen bij bosjes neervallen aan goed behandelbare aandoeningen.

Cer

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:35

Hoe gaat t eigenlijk met het vaccineren? Want hoe meer mensen gevaccineerd, hoe minder risico op code zwart, toch?
Vorige zomer, zonder vaccinaties, kon er best nog wel wat. Het zou gek zijn als we nu, met vaccins, minder kunnen als toen, toch?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:37

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:39

Johnson ziet de bui al hangen, hij heeft tot nu gekregen wat beloofd was, de rest van Europa niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:40

bigone schreef:
Johnson ziet de bui al hangen, hij heeft tot nu gekregen wat beloofd was, de rest van Europa niet.

En ze besloten zelf dat er langer tussen 2 vaccinaties kon zitten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:46

Cer schreef:
Hoe gaat t eigenlijk met het vaccineren? Want hoe meer mensen gevaccineerd, hoe minder risico op code zwart, toch?
Vorige zomer, zonder vaccinaties, kon er best nog wel wat. Het zou gek zijn als we nu, met vaccins, minder kunnen als toen, toch?

Als de 60+ groep gevaccineerd is kan er pas gekeken worden naar versoepelingen begreep ik. Mijn moeder 76 heeft net haar oproep binnen voor ergens eind april begreep ik. Het gaat dus nog wel ff duren....

En idd, ik vind het ook maar mal dat er dan pas versoepeld gaat worden.
Vorig jaar rond deze tijd werd er ook niks getest en nu kijken ze alleen maar naar die hoeveelheid positieve testen. Daar snap ik ook niks van. Waarom kon dat vorige zomer dan ook zonder al dat testen?
Er komt steeds weer wat nieuws lijkt wel waardoor we steeds langer vast aan de regels zitten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:49

Maar vorig jaar was het ook pas later dat we weer meer mochten hoor. Toen we nog veel thuis moesten blijven was het van dat enorm mooie weer. Ik had het geluk een tuin te hebben en dus met mooie weer niet zo erg om thuis te blijven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:49

Zat me net te bedenken. In die modellen, nemen ze daar ook in mee hoeveel mensen al corona hebben gehad, en/of een vaccin? Dat maakt ook uit voor de cijfers. Exponentiële groei stopl lijkt me als er geen mensen meer zijn die besmet kunnen worden. En de ziekenhuisopnames stoppen ook met groeien als er steeds minder mensen zijn die ernstig ziek kunnen worden. Hoeveel mensen hebben er bevestigd corona gehad?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:50

Jup, zit in de modellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:51

De groep 60/64 is in drie provincies al gevaccineerd, uitzonderingen daargelaten. Zeeland, Limburg en Brabant zijn zo goed als klaar. De provincies Gelderland en Utrecht zijn net begonnen, door het stilleggen van AZ duurt het wat langer en daarna volgen weer provincies aan de hand van de hoeveelheid beschikbare vaccins.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:51

MyWishMax schreef:
Maar vorig jaar was het ook pas later dat we weer meer mochten hoor. Toen we nog veel thuis moesten blijven was het van dat enorm mooie weer. Ik had het geluk een tuin te hebben en dus met mooie weer niet zo erg om thuis te blijven.

Toen begonnen we in maart en was het 3 maanden
Nu zitten we al 4maanden erin.
En geloof mij idd op een zonloos appartement is het niks fijn..
Verlang je er echt naar om effe op een terrasje wat zon te krijgen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:54

Echwel schreef:
MyWishMax schreef:

Maar het ging over de zomer waarom dat toen wel kon. Het is nu nog geen zomer en voor die zomer / deze tijd zaten we ook thuis. Dat bedoelde ik.

En ik had echt geluk, dat besef ik me :(:)
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 22-03-21 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Hier in België zijn de besmettingen in sommige provincies met meer dan 60% gestegen tegenover vorige week.
Toch wel zorgelijk dit :7

secricible

Vorig jaar zaten we nu midden in de mega lockdown, schreef David Michel haar liedje met Snelle Jelle en klapten we voor onze zorgmedewerkers. Er was echt niks mogelijk nu. (En dat vonden we allemaal oke)

Rond eind mei/begin Juni (juno) ging de wereld open.
Popstra, ik kan je de technische briefing aanraden gezien je vragen. Ze kijken niet alleen naar de besmettingen. Ze kijken ook naar (juist naar) de zkh-belasting in de modellen.

SusanH schreef:
Zat me net te bedenken. In die modellen, nemen ze daar ook in mee hoeveel mensen al corona hebben gehad, en/of een vaccin? Dat maakt ook uit voor de cijfers. Exponentiële groei stopl lijkt me als er geen mensen meer zijn die besmet kunnen worden. En de ziekenhuisopnames stoppen ook met groeien als er steeds minder mensen zijn die ernstig ziek kunnen worden. Hoeveel mensen hebben er bevestigd corona gehad?

Wel de besmettingen die geweest zijn, vaccinaties zijn ze nu naar aan het kijken om mee te nemen maar is nog niet volledig betrouwbaar geïntegreerd en zijn ze voorzichtig mee ivm levering.
Er was nog een factor die niet meegenomen was maar kom er even niet meer op welke. Is besproken in de vorige briefing.
De pienterstudie doet onderzoek naar antistoffen. Laatste resultaat dat gepubliceerd is is even terug en was toen 5% uit mijn hoofd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:56

Zit net te Googlen, schatting van Dissel is dat rond de 3 miljoen mensen corona hebben gehad. Dat zou toch ook al wat uit moeten gaan maken aan de grens die er is voor het aantal mensen wat nog besmet kan raken?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:58

Dan moet je ook weten of die allemaal antistoffen hebben nu nog.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:58

Echwel schreef:
MyWishMax schreef:

Ik weet nog dat ik in mijn kleine huisje zat... te irriteren aan de bovenbuurman...
Nu heb ik ruimte en groen om mij heen... Dus ik weet precies hoe mensen met kleine appartementjes zich voelen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:59

SusanH schreef:
Zit net te Googlen, schatting van Dissel is dat rond de 3 miljoen mensen corona hebben gehad. Dat zou toch ook al wat uit moeten gaan maken aan de grens die er is voor het aantal mensen wat nog besmet kan raken?

Klopt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:02

Femke_Tweety schreef:
SusanH schreef:

Klopt.

Zitten we serieus al aan 20% met natuurlijke antistoffen nu? :wow:

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:07

Zojuist is bekend geworden dat Spanje nu ook tot 65 jaar gaat vaccineren met AstraZeneca en dat een studie in de VS heeft uitgewezen dat dat vaccin nu 79 procent betrouwbaar is als het gaat om het voorkomen van besmetting. Daarnaast voorkomt het 100 procent ziekenhuisopnames. Goed nieuws.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:10

purny schreef:
Ik mis vooral een dagje Amsterdam doen... Vond dat altijd heel gezellig en leuk. Al maanden niet meer met de trein geweest.
Maar als het allemaal goed gaat en het gaat door ga ik donderdag naar mijn oma van 94 :D
Heeft allebei haar vaccinaties gehad.

Goed nieuws, Purny. Hoe gaat het met je vader?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:16

SusanH schreef:

Zijn daar eigenlijk onderzoeken naar? Dat mensen die positief getest zijn zich op antistoffen kunnen laten testen? Of mensen die dat willen controleren bijvoorbeeld?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:18

MoniqueT schreef:
purny schreef:
Ik mis vooral een dagje Amsterdam doen... Vond dat altijd heel gezellig en leuk. Al maanden niet meer met de trein geweest.
Maar als het allemaal goed gaat en het gaat door ga ik donderdag naar mijn oma van 94 :D
Heeft allebei haar vaccinaties gehad.

Hij word waarschijnlijk geopereerd om die long te maken. Mijn moeder zei dat die long niet meer op orde was, niet meer strak. hij heeft nu een drain.
Ik maak me wel zorgen om die reparatie. Zijn lichaam accepteert geen vreemde dingen. Ze wisten ook nog niet hoelang ie moest blijven...
Daarom was ik gister ook zo down en heb ik dit afgereageerd op bokt...
Lief dat je het vraagt

Ik heb ook gevraagd of ze hem konden testen op anti stoffen... misschien heeft ie onbewust corona gehad

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:19

secricible schreef:
Femke_Tweety schreef:

Klopt.

Zitten we serieus al aan 20% met natuurlijke antistoffen nu? :wow:

Niemand weet precies hoe lang die antistoffen blijven natuurlijk.

En er is een stuk overlap tussen mensen die geeent zijn en mensen die Covid19 gehad hebben.

Maar al dit soort dingen maakt dat ik zo zeker ben dat het kantelpunt eraan komt.

Stel dat er 1 miljoen overlap is. Dus mensen die zowel Covid19 hebben gehad als de enting.

Dan zit je toch nú al op ongeveer 3,5 miljoen mensen die in meer of mindere mate immuun zijn.

Tel daarbij op dat het enten doorloopt.
AZ valt tegen qua snelheid. Moderna en Pfizer gaan gewoon door en Jansen komt eraan (we krijgen daar 3 miljoen doses van in kwartaal 2)

Maakt dat ergens het kantelpunt gaat komen, dat het voor het virus steeds moeilijker wordt om nog ergens 'voet aan de grond' te krijgen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:20

purny schreef:
MoniqueT schreef:

Hij word waarschijnlijk geopereerd om die long te maken. Mijn moeder zei dat die long niet meer op orde was, niet meer strak. hij heeft nu een drain.
Ik maak me wel zorgen om die reparatie. Zijn lichaam accepteert geen vreemde dingen. Ze wisten ook nog niet hoelang ie moest blijven...
Daarom was ik gister ook zo down en heb ik dit afgereageerd op bokt...
Lief dat je het vraagt

Ik heb ook gevraagd of ze hem konden testen op anti stoffen... misschien heeft ie onbewust corona gehad

Klaplong?

Beterschap!