Movement schreef:Er moet niet vergeten worden dat gezondheid niet alleen draait om fysieke gezondheid, maar ook om mentale en economische gezondheid. De laatste 2 worden nu een beetje vergeten. Ik merk zelf dat ik er mentaal echt onderuit ga (depressiever worden). Motivatie voor school word ook steeds minder en ik slaap liever langer dan dat ik wakker ben. Ik hoorde ook op het nieuws dat er een enorme stijging zit in computer/spel verslaving en de clinics daarmee vol zitten. Ze doen niks anders dan spelletjes om zichzelf te vermaken, daarmee hebben ze hun school of werk ook opgegeven. Ik vond het wel een interessant onderwerp om hier te benoemen. Hoe staan jullie er verder in?
Nee die worden niet vergeten. Maar het is niet zo dat als nu de boel open gegooid wordt dat de fysieke gezondheid onderuitgehaald wordt en de economische en mentale gezondheid ineens goed worden.
Als de fysieke zorg echt instort en er code zwart zou ontstaan dan doet dat echt niks goeds voor de economie en ook niet voor de mentale gezondheid.
En daar zit een grijs gebied tussen, volgens mij is dat waar we nu balanceren met de laatste versoepelingen ondanks de toename van besmettingen. Maar mijn insziens is die balans heel anders dan veel mensen voor zich zien.
Als mensen dood kunnen gaan aan een blindedarm ontsteking, blijvend kreupel kunnen blijven omdat ze iets breken wat niet behandelt wordt, er geen zorg meer is voor een vrouw in baringsnood, je dood kan gaan aan een.kleine trombose, whatever.bdan ga je je mentaal niet beter voelen. En de economie doet het ook niet goed als de mensen bij bosjes neervallen aan goed behandelbare aandoeningen.